خبرگزاری مهر نوشت:

  50 نفر از مردم مازندران پیش از ظهر پنج شنبه در انتقاد به پخش سریال «پایتخت 3» مقابل استانداری مازندران تجمع و تحصن کردند و خواستار توقف پخش سریال شدند.

این عده نسبت به ادبیات بکار گرفته شده در این سریال، تمسخر و هجو موجود، انعکاس نادرست سنت ها و آداب و رسوم مازندران و ناآشنایی تولیدکنندگان با فرهنگ استان اعتراض داشته و خواهان توقف پخش آن شدند.

سید هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در پیگیری خبرنگار مهر درباره سریال «پایتخت 3» با بیان اینکه این سریال هدف و پیام ندارد، اظهار کرد: هزینه‌هایی که برای این سریال شده است در واقع صرف سرمایه‌های نظام است بدون اینکه فایده آموزنده ای داشته باشد.

حسینی یادآور شد: این سریال هیچ پیامی را دنبال نمی کند و اصالت ندارد و وقتی موضوعی اصالت ندارد، نمی توان به جزییات آن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در این سریال موارد مثبتی از جمله احترام به خانواده و بزرگترها وجود دارد، گفت: این نکات مثبت به برخی زوائدی آمیخته شده که آسیب‌زا است.

سریال «پایتخت 3» به کارگردانی سیروس مقدم هر شب از شبکه اول سیما پخش می شود.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 287
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    وقتی تحمل ها کم است این جوری می شود دیگر. سر تا پای سریال، ستایش مازندرانی هاست، باز هم می گویند توهین و تحقیر.
    • بی نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      ما نخوایم ستایش کنن کیو باس ببینیم؟شما تقاضا کن سرزمین کهن رو پخششو ادامه بدن بهتره
    • بی نام GB ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      اين چيه رسم شده ؟!؟! از اينبه بعد فيلم سازان برن درمورد مردم ساير كشورها فيلم بسازن. معلوم نيست چه كسي مردم رو وادار به عكس العمل در برابر سريالها ميكنه. بالاخره يا كرديم يا تركيم يا لر يا مازني يا ........
    • nima A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      من خودم مازندرانيم . اصلا توهين نشده . فقط به عشق پايتخت تلويزيونو روشن ميکنم
    • بی نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      با جنبه فقط ما شیرازیا...
    • دکتر علی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      بحث تحمل نیست دوست عزیز!...متاسفانه تهرانی ها که اغلب اصیل هم نیستند، علاقه خاصی به تحقیرو تمسخر سایر اقوام و فرهنگ ها دارند و به طرز عجیبی خود را برتر میدانند...! حرف ستایش هم در بین نیست! بحث عدم موضوعیت داستان سریال است. پایتخت 1 بسیار عالی بود و ما مازندرانی ها بیشتر از همه لذت بردیم...اما در سری 2 مضمون مورد نظر نویسنده اصلی فیلنامه ( که از دوستان دور بنده است!) بسیار کمرنگ شد و در سری 3 ( جدید) کاملا" مملو از هجو و هزل.... مرز میان تحقیر قومیتی با زبان و لهجه خاص با بیان یک مفهوم در قالب داستان محلی و فولکلوریک بسیار باریک است... هرچند با این حرف که باید تحمل مان را بالا ببریم موافقم و این مورد باید تمام کشور را دربر گیرد...
    • بی نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      بحث تحمل نیست مشکل عدم شناخت کافی دست اندرکاران ساخت سریالها در مورد موضوع ساخت سریالهاشونه!سریال در مورد اقوام میسازن فقط به این اکتفا میکنن که یک لهحه رو ناشیانه تقلید کنند بدون اینکه به موشکافی دقیق فرهنگ این اقوام بپردازند . در مورد حوادث تاریخی میسازن فقط به صورت خیلی سطحی به طراحی دکور و انتخاب لباس دست میزنند. در مورد یک واقعه سیاسی سریال و فیلم درست میکنند اما باز هم خیلی ناشیانه تلاش میکنند اون واقعه رو تحریف کنند و از دیدگاه خودشون بهش بپردازند.- یعنی در واقع همون وطورکه مردم ایران با فیلمسازهای امریکایی در مورد نگاه غلطشون به ایران و فرهنگ ایران مشکل دارند اقوام مختلف هم این مشکل رو با فیلم و سریال سازهای ایران دارند که به دلیل کم سوادی این این سریال سازها مشکل بسیار حادتره !
    • بی نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      پاسخ به دکتر علی : شما همچین میگی" تهرانی ها" آدم هاج و واج میمونه، بابا این تهرانی ها همشهری من و شما هستند که مهاجرت کردند در ضمن خود محسن تنابنده اصالت مازنی داره پس چرا گیر دادی به تهران
    • بی نام A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      اینجا ایران است...
    • امیرتبریزاوغلی ضدلنگ وکیسه IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      12 73
      حقیقته هاااااااااااااااا
    • بی نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      99 30
      من پیشنهاد میدم هموطنان عزیز مازندرانی که این سریال رو دوست دارن یک تجمع بذارن تا معلوم بشه چقدر طرفدار سریالن چقدر نیستن!
    • ندا A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      88 49
      من سری قبل سریال رو میپسندیدم ولی این سری اصلا جذاب نیس واسم. ولی بنظرم سریال توهینی به مازنی ها نکرده. من خودم مازندرانیم مازنی ها شوخ طبع و شادن که کاملا تو سریال نمود داره. از جمعیت چند میلیونی مازندران فقط 50 نفر رفتن تجمع کردن که معلومه چه طرز فکری داشتند .
    • حساس نشو A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      76 17
      اين تعصبات افراطي رو بذاريد كنار.... همه از فرهنگ غني و بالاي مازندارني ها و شماليها در عمل آگاه هستند با چند تا جمله و كلمه چيزي تغيير نميكنه كه مردم اينقدر حساسيت به خرج بدن. واقعا ارزش اعصاب خردي و اعتراض داره؟
    • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      89 24
      يه روز تاكسي دارها يه روز پزشكان يه روز بختياري يه روز مازندارني يه روز.... واقعا فكر نميكنيد اين تعصبات افراطي شده؟ با چند تا كلمه حرف ميريزين تو خيابون؟ به نظرم اين رفتار از عده اي انگشت شمار بيشتر براي جلب توجه باشه وگرنه در اين فيلم هيچ توهيني به مازنيها نشده
    • بی نام IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      این جماعتی که رگ غیرتشون بالا زده چطور یه مرزبان این مملکت که کشته شد عین خیالشون نبود، حالا برای یه سریال پربیننده غیرتی میشن که آآآی آدمها به ما توهین شد؟؟؟
    • ایمان IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      38 84
      سریالی که موضوع و پیامی ندارد و معلومه که با چه نیتی ساخته شده است.تهرانی ها که خود منشاء انواع مشکلات در کشور هستند به فرهنگ و رسوم و گویش مازندرانی ها و سایر نقاط ، توهین میکنند! البته ضعف، به مسئول بی کفایت استان برمیگردد.
    • بی نام A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      53 63
      چرا تهرانی ها فقط برای تمسخر و توهین از بقول خودشون "شهرستانی" ها یاد میکنن؟ این چه اخلاق زشت و پلیدی هست که تازه ازش دفاع هم میکنن؟ آخه از تمسخر و تحقیر اقوام چی گیرتون میاد که حالا حتی موقع انتقاد از ذین رسم و فرهنگ زشت بتون بر هم میخوره تازه؟
    • ساروی A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      54 40
      دوستان کمتر ادعا روشنفکری کنن لطفا ،میخوام بدونم اگه راجب ترک ها یا لر هام بود ،بازم همین حرفا رو میزدین،بحث تحملم نکنین ک اگه ما تحملمون کم بود کار به سری ۳ نمی کشید
    • بی نام A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      44 31
      چرا شیرازی ها فقط؟ اتفاقا با جنبه فقط لرها. توی کلاه قرمزی رسما لهجه خره و گاوه و پسر عمه زا رو لری گذاشتن (فکر کن لهجه گاوه رو مازنی یا ترکی میگذاشتن! قیامت میشد) لرها یک کلمه اعتراض نکردن. بعلاوه روزانه صدها مورد دیگه در رادیو و تلویزیون و فیلم و جک و...! البته کلا این رسم تهرانی ها یعنی تمسخر و تحقیر اقوام برای سرگرمی و خنده بسیار زشت و تاسف آوره.
    • امیر GB ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      55 55
      تو رو خدا ولمون کنید دیگه... هر چی میشه هر اتفاقی توی این کشور میافته میندازین گردن ما تهرانی ها... ما با شما ها چی کار کردیم... هر چی فحش و... هست نثار ما میکنید... والا بخدا...متاسفم براتون...
    • ؟؟؟؟ IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      39 53
      خیلی جالبه فقط میخوام بدونم کی تو جامعه امروز فرق بین غذای سگ و غذای انسان رو نمیدونه آقایی که میگی ستایش مازندرانیهاست میخوام بدونم اگر استان شما یا شهر شما رو (نمیدونم از کجایی) هم اینطوری به مسخره میگرفتن بازم میگفتی دارن ستایش میکنن
    • تجریش A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      57 34
      اخه نیست که خود مازنی ها کسی رو مسخره و تمسخر نمیکنن.ادم اول باید ایراد خودشو بگیره
    • شمالی IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      44 11
      من شمالی ام و ساکن تهرون.در خنده دار بودن سریال شکی نیست و برجسته شدن منفی ها در طنز نیز واجب.ولی نکات ظریفی وجود دارد که در این سریال رعایت نشده که باعث رنجش خاطر بعضی از شمالی ها شده است که من عنوان یک شمالی به آنها حق می دهم.دلیل اصلی رنجش شمالی ها از این سریال رعایت نکردن میزان جنبه های منفی شمالی ها نسبت به غیر شمالی ها است هم از نظر وضع ظاهر زندگی ،شخصیتی، مناظر طبیعی و ویوی شهرها.چند مثال ساده:خانه و امکانات اون گچکار اوس...در تهرون خیلی تر و تمیزتر از خانه جنگلبان است که ظاهر خانه کثیف و...حتا جلوی حیاطتش پرچین است آنهم خانه ای در شهر علی آباد.ساده لوتر،شکم پرست تر،ندیدبدیدتر نشان دادن شمالی ها نسبت به غیر شمالی ها و...باعث شده که شمالی ها معترض این سریال شوند.
    • بی نام A1 ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
      48 22
      عزیزان تهرانی! لطفا لااقل روراست باشید و انکار نکنید که شهرستانی ها و لهجه شون رو به چشم تمسخر نگاه مییکنید. چرا فقط برای کارهای طنز و محض تمسخر و خنده از لهجه های اقوام استفاده میشه؟ چرا یه بار یه شخصیت اول یا قهرمان یه سریال درام معمولی لهجه شهرستانی نداره؟ چرا واقعا؟ اگه جوابی دارید بگید (که ندارید). اگه هم نه لطفا این اخلاق و رسم زشتتون رو اصلاح کنید نه اینکه از بقیه طلب جنبه در مقابل توهین و تحقیر داشته باشید!!
    • نگار IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
      40 28
      ملت ما دنبال سوژه ان کلاً . 2 تا سریال خوب که اجازه پخش میدن ملت نمیذارن به سرانجام برسه ...
    • مهدی IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
      37 16
      تو خبر هم گفته فقط 50نفر اعتراض کردن.شماها چرا دارید خودتون رو داغون میکنید. مازندران بالای 3 میلیون جمعیت داره که حتی اگه سی هزار نفر هم اعتراض کنند یعنی فقط 1 درصد مردم معترضند. 50نفر که اصلا حساب نمیشه که بخواین راجع بهش خبر بدین... من خودم مازندرانی هستم و با این سریال هیچ مشکلی ندارم.تو این سریال فقط رفتار چند تا خانواده رو نشون میده و ربطی به همه نداره. یه خورده با جنبه تر باشیم.اکثریت مطلق مازندرانی ها هم با این سریال مشکلی ندارند.
    • ali EU ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
      77 11
      طلا مال نقی بود... تو مشتش بود.........
    • میلاد IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
      32 10
      طنز معنیش میدونید چیه نه؟ تهرانی ها؟ مثلا ما باید بریم اعتراض کنیم چرا کلاه قرمزی یا پسر خاله تهرانی حرف میزنه؟ اینجا ایرانه همه ایرانی هستیم, مازنی, کرد, لر, تهرانی یعنی چی؟ کی داره اینطوری مردمو از هم جدا میکنه خدا میدونه! میخواید از این به بعد تو فیلما فرانسوی صحبت کنند؟
    • بی نام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
      30 8
      این ها دیگه مسخره بازیه، نه بحث جنبست نه بحث قومیت و ... به این بطور واضح میگن جوگیری هر سریال که ساخته بشه یک سری شخصیت داره، حالا این همه سریال ساخته شده و کلی شخصیت منفور و منفی داشتند، حالا این توهین به قوم فارسه؟ اگه شخصیته تهرانی بود، نویسنده با تهرانی ها مشکل داره یا توهین کرده؟ واقعا خنده داره این حرف ها، بعید میدونم کسی با دیدن فیلم ذهنیتش در مورد مازندرانی ها عوض شه، ولی با شنیدن این خبر حتما
    • mohammad A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
      20 16
      شما چ طور میگی ستایش؟!! طوری ب نمایش دراوردن انگار مازندرانیا کلا هیچی حالیشون نیست و ادمای لوده ای هستن.لوده نشون دادن کجاش ستایشه!؟!!
    • مرتضی EU ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
      17 8
      من هم تبریک می گم که یک فیلم از تهران و اشرافیت درون فیلم ها فاصله گرفته و از شهر های دیگر ساخته شده و مخاطب زیاد دارد
    • عادل A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
      21 4
      تمام بدبختی ماها ، تمام عقب موندگی ماها ریشه ش حساسیتهای ما ايرانیهاست. حساسیت.. ای در فیلم شوکران به جامعه پرستاران توهین شد چون پرستار فیلم فلان جور بود... ای در سریال سرزمین کهن فلان جمله گفته شد و این یعنی توهین به بهمان کس ها... ای در فیلم مارمولک به قشر روحانی توهین شد ... ای در فیلم آدم برفی به زن جماعت توهین شد ... ای در فیلم لیلی با من است و اخراجیها به سربازهای امام زمان توهین شد ... آخه تا کی؟ بابا اینا فیلمه. اینا حتی گاهی فیلم طنزه،فیلم یعنی چیز ساختگی ، فیلم یعنی فیلم نه جدی.تازه جدی هم باشه باید اونقدر مناعت طبع داشته باشیم ظرفیت داشته باشیم که تحمل کنیم. در آمریکا فیلم میسازن توش به کشیش و رئیس جمهور و وزیر و وکیل توهین میکنن خود طرف میشینه می بینه میخنده و لذت میبره.بسه بابا
    • بی نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
      26 1
      من از كرمانشاه هستم و از ديدن سريال پايتخت كلي لذت مي برم. بابا بخدا توهين نيست ما توي شبكه استاني خودمون كلي برنامه طنز به لهجه كردي داريم و كلي لذت مي بريم . خب كلا اقوام ايراني شادند و طنز مزاج. حتي سريال هاي خانه بدوش و خيلي از طنزها هم بوده به لهجه تهراني اين كه توهين به هيچ كسي نيست. پس الكي فيلم هاي زيباي ايراني را با اين تعصب هاي بيجا خراب نكنيم . من كه دست كل مازندراني ها ميبوسم خيلي از قهرماني هاي كشتي و ... مال همون خطه است كه آن هم بخشي از ايران است و اين قيلم هم دورنماي صميميت و زيبايي خطه شمال ايران است.
  • رضا A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    بابا شورشو درآوردید بنظر من بهترین سریال امسال هست ب این دل سنگ ، چند بار اشک منو درآورده
    • بی نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      72 36
      وقتی ضرغامی اشتباه کرد و از ترسش سریع پخش سریال سرزمین کهن رو متوقف کرد همینم میشه. سریالی که توش چهار نفر مازندرانی حرف میزنن رو میگن توهین به مازندران. پس از این به بعد هر کی فارسی هم حرف میزنه تهرانی ها بگن توهین به تهرانی ها! عجب بلایی سر ما آورده این فرهنگ غلطمون
  • پزشك مازندراني A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    شما نماينده محترم به جاي اينگونه صيانت از مازندران بهتره به درد مردم برسيد. اتفاقا همون كه پنجاه نفر جمع كرديد نشون ميده مردم مازندران ازين سريال راضي هستند و از فرهنگ عميقي درباره انتقاد پذيري و دونستن طنز برخوردارن.
    • بی نام A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      من خودم در این جمع حضور داشتم، جمعیت بیش از صد نفر بود و اگر اطلاع رسانی بهتری انجام می شد و نیروی انتظامی و پلیس ضد شورش جمعیت رو متفرق نمیکردند بیشتر از این هم می شد در این تجمع مسئولین استانداری هم نارضایتی خود رو بابت پخش این سریال ابراز کردند و قول دادند که برای توقف پخش سریال پیگیری های خودشان را ادامه دهند. قرار بعدی معترضین روز شنبه هست.
  • سامان A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    70 18
    باز شروع شد . واسه این ملت ستایش و آوای باران خوبه . اون از سرزمین کهن اینم از این . راجع به کی فیلم درست کنن خوبه ؟
    • بی نام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      14 12
      دوست عزيز؛ در رابطه با تمام اقوام بسازن. كسي به اين اعتراضي نداره. بحث اين بنده خداها اينه كه چرا يه قوميت رو مورد تمسخر قرار مي‌دن. به نظر من به جاي اينكه سريع هر اعتراضي رو محكوم كنيم، بهتره ببنيم حرف معترض چيه و اگه به حق بود،‌ سعي كنيم اون كمبود رو توي مجموعه‌هاي بعدي جبران كنيم.
  • بی نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    53 17
    جالب يك عمر است كه تو سريال هاي تلوزيون دزد ها و قاتل ها با لهجه تهراني صحبت مي كنند وبعد تا يك سريال ساخته مي شه صداي همه در مياد ... الان به كدوم فرهنگ غني مردم مازندران توهين شد ؟ چه چيزي زير سوال برده شد ؟ اتفاقا اين سريال خيلي به رابطه گرم اعضاي يك خانواده با يكديگر و ميزان عشق و علاقه يك همسري رو به خانواده و بچه هاش نشون مي ده . در مورد شخصيت هايي مثل آقاي شاسي بلند هم كه تو همه جاي ايران داريم آدم هايي كه به دنال فرصتي براي مطرح كردن خودشون هستند پس دليلي براي تحصن وجود نداره
  • بی نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    57 74
    من مازندرانی هستم و مشکلی ندارم با این سریال، ولی سال 90 که پایتخت 1 پخش شد، وقتی 14 فروردین برگشتم تهران، از ترمینال تهرنپارس گرفته، تا تو بی آر تی و میدون انقلاب، بارها و بارها شنیدم که به واسطه این سریال مازندرانی ها رو مسخره میکردن، وقتی به خوابگاه رسیدم رو که دیگه نگو! ماشاءالله همه هم دیده بودن این سریال رو
  • اکبرآقا US ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    اگر سر اون سریال سرزمین کهن، صدا و سیما تسلیم نمیشد الان این وضع پیش نمیومد حالا دیگه از این به بعد داستان همینه
    • حمید IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      17 36
      آقای محترم که مثال سرزمین کهن رومیزنید با چه زبونی بگیم ما بختیاریها روی سردار اسعد و شیرعلیمردان خان تعصب داریم آخه تو اون سریال واقعیت تحریف شد شما هم میتینگ روشنفکری نیا لطفا
    • بی نام US ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      23 16
      اکبرآقا! سرزمین کهن طنز نبود! یه سریال تاریخی-سیاسی بود و واقعا هم بصورت هدفدار یک قومیت خاص رو تخریب میکرد و ضمنامورد بدتر هم داشت و رسما از تجزیه طلبان وابسته به شوروی که هم دفاع میکرد. پس مقایسه نکنید لطفا! (خبرآنلاین جان اینقد سانسور نکن خواهشا!)
    • عليرضا ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      12 10
      شما هم ارامش خودت را حفظ كن دوست بختياري و زود قضاوت نكن
  • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    این سریال کلا دید منو نسبت به مازندرانی ها عوض کرد ه اونوقت می گن ............... اگر با 50 نفر می شه خبر سازی کرد خانه ی ما هر روز خبر سازیه
  • مونا IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    مازندران رو تکه تکه کردن مثل گوشت قربونی هر تیکه اش رو به یه استان دادن یه تیکه بزرگش رو با چند شهر دادن گلستان بکرترین نقاطش رو دادن به سمنان یه تیکه بزرگ جواهر گونه رو دادن به تهران این به اصطلاح نماینده های مازندران صداشون در نیومد استان رو گند و کثافت زباله برداشته جنگل ها تخریب شده تموم دولتها به عناوین مختلف مردم استان رو به مسخره گرفتن صدا شون در نیومد حالا برا ما مازندرانی میدونن خودشونو صدا و سیمای مازندران کارش شده مسخره کردن مازندرانی ها اقایون صداشون در نیومد
    • بهمن A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      83 12
      چه دل پری داری شما ؟؟؟!!!!!!
  • hamid reza A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    کلا تهران نشین‌ها که بسیاری از اونها تهرانی‌ هم نیستند عادت کرده اند که عادات و لهجه های مردم شهر‌های دیگه رو مسخره کنند. در حالی‌ که بسیاری از این افرادی که دیگران رو مسخره میکنند دیده شده که خودشون آدم‌های متملقی هستند.متأسفانه بعضی‌ از مجری‌های متملق تلویزیون هم اشاعه دهنده این قضیه هستند.
    • عسل IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      52 29
      الان دعوا چه ربطی به تهرانیها داشت ؟!!
    • دولت آبادی IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      16 6
      تو مشکلت تهرانه داداش ! . بفروش بیا تهران ببین حلوا خیرات نمیکنند . تهران و شهرستان نداره . ما هممون ریشمون شهرستانه . یه جو جنبه هم چیز خوبیه . همین .
    • بی نام FI ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      15 6
      خدایی اگر تهران نبود بعضی ها وقتی عصبانی می شدند اهالی کجا رو باید مقصر می کردند؟! مگه این سریال رو به سفارش تهرانی ها ساختند یا فقط برای تهرانی ها پخش می کنند که جنابعالی وسط دعوا نرخ به این بالایی تعیین می کنی و در مورد شخصیت تهرانی ها و علاقشون به مسخره کردن دیگران حکم صادر می کنی؟!
    • احمد IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      14 12
      آره تهرانی ها حق همه رو خوردن. این توهم قربانی بودن شهرستانی ها ما رو کشت. همون حقوقی که من کارمند اینجا میگیرم همون حقوق رو توی همه شهرهای دیگه به همکارای همین سازمان خودمون هم میدن. اما همین همکارا وقتی دو روز میان تهران تازه میفهمن گرونی یعنی چی. با این حال ما که بخیل نیستیم هر کی دلش می خواد بیاد تهرون و حالشو ببره.
    • راهله IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      9 9
      اقا جان میشه توضیح بدید ماجرا چه ربطی به تهرانیها و تملق و... داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟برادر جان ما اصلا غیر اصیل ما اصلا متملق ما هر چی شما بگید میشه از این به بعد تو هر دعوایی تهرانیها رو گوشت قربونی نکنید؟چی کار کنیم شما بی خیال ما میشید؟؟؟/
    • یک تهرانی اصیل RO ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      13 13
      بیشتر سریال ها و فیلمنهای طنز شخصیت های تهرانی و بدون لهجه داره. این یعنی تهرانیها خودشون خودشون رو بیش تر از همه مسخره می کنن و مورد توهین قرار میدن؟ بابا سریال کمدیه دیگه...این چهارتا دلخوشی رو هم میخواین از مردم بگیرین تا صبح تا شب لابد عزاداری و سخنرانی از توی تلویزیون هی گوش کنن؟
    • بی نام A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      14 29
      این دقیقا به خاطر حس خودبرتر بینی تهرانیهاست کاریش هم نمیشه کرد
    • بی نام A1 ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      4 11
      چیکار به تهران دارین . تهران که دیگه حرفی نداره واسه گفتن
  • شهروند A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    الکی میگه !!!! عباس معصومیه ؟؟؟؟
    • سمیرا IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      آفتاب آمد دلیل آفتاب
    • بی نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      هرچقدر مردم مازندران در مقابل پایتخت 1 و 2 از خودشون جنبه و ظرفیت بالا نشون دادن متاسفانه مردم کشورمون ثابت کردند که جنبه و ظرفیت دیدن چنین سریالهایی رو ندارند. تنها دستاورد این سریال این بوده که مازندرانی اسباب تمسخر شدند...
  • نگار IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    من به عنوان یک مازندرانی کاملا از سریال دفاع میکنم تمام اطرافیان ماهم همینطور فکر میکنن و هرشب با تمام افراد خانواده مخصوصا تو عیددیدنی ها با هم میشینیم پایتختو تماشا میکنیم هیچ توهینی نمی بینیم بلکه فقط یک سریال طنز میبینیم که با فرهنگ و گویش مازندرانی اجرا میشه تو هر سریال طنزی ادما رو اینجوری نشون میدن حالا یا مازندرانی یاتهرانی یا هر جای دیگه اتفاقا از این که هرشب از شبکه سراسری لهجه زیبای استانمونو میشنویم خیلی هم خوشحال میشیم بار طنزش هم برای ما خیلی بیشتر از مردم استانای دیگه هست چون برخی کنایه ها و نکته های ظریفی که تو گویش مازندرانی هست بهش اشاره میشه که از این بابت سریال مدیون نکته سنجی و آشنایی محسن تنابنده با فرهنگ غنی مردم مازندرانه
    • بی نام GB ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      شما حتی فرق گویش و لهجه رو نمیدونی! چیزی که توی این سریال نشون داده میشه گویش مازندرانی نیست بلکه انعکاسی طنزآلود از فارسی حرف زدن کسانی است که گویش مازندرانی دارند. اتفاقا یکی از انتقادات وارده به این سریال هم اینه که گویش مازندرانی در اون استفاده نشده و این شائبه رو ایجاد کرده که مازندرانی لهجه است.
    • بی نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      شما اگه مازندرانی بودی میدونستی که مازندرانی ها به این شکل حرف نمیزنن. کجای مازندران یه کسی با سن و سال پنجعلی اینجوری فارسی حرف میزنه؟؟ اثری از گویش مازندرانی تو این سریال دیده نمیشه
    • بی نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      آره شما راست میگین! توی مازندران هیچکس مازندرانی صحبت نمیکنه!!! همه باهم فارسی صحبت میکنن اونم با این لهجه!
    • بی نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      35 11
      یه چیزی بگم دوستان مازندرانی گل؟! .. بابا طنز اصلا اگه با واقعیت جور باشه باید بش ایراد گرفت، طنزه ، طنز ! باید یه ذره ظرفیت خودمونو ببریم بالا! مثلا همین چن وقت پیش هم دوستان بختیاری که هم نژاد خودمم باشن رفتن اعتراض کردن به این فیلم سرزمین کهن که به نظرم هر چند مثل این موضوع طنز نبود که بشه گفت شوخیه، اما بازم صبوری نکردن ،،، اشتباه کردن،، طنز باید شخصیت هایی داشته باشه که خنده رو فراهم کنه، بی انصاف هم نباشیم این فیلم فکاهی صرف نیست، و به نظرم توازن خیلی خوبی هم داره بین اجزای فیلم که به فکاهی تبدیل نشه!! یعنی در واقع خیلی از خصوصیات مردمان خوب این دیار رو هم نشون میده!!! به جای این تعصب ها بهتر نیست که در کنار خانواده از خندیدن لذت ببریم؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      28 11
      حالا اصلا این که در سریال می بینیم گویش 100 درصد مازندرانی باشد یا نباشد. کائنات عوض می شود؟ مگر در هالیوود که برای تاریخ مردم یک کشور دیگر فیلم می سازند و بعضی اوقات بازیگر به زبان دیگر هم صحبت می کند عین همان زبان یا گویش استفاده می شود؟ مشگل عزیز من از کم بودن آستانه تحمل ها و نگاه بدبینانه بخشی از مردم به بخشی دیگر است.
    • بی نام A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      13 6
      دم شما گرم دوست عزیز
    • بی نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      23 5
      خودتو خسته نکن همه فکر میکنند کامل ترین آدمها هستند حالا هرچی باز بگین این فیلم طنزه . همین نشانه خیلی از کمبودها است ! آزادی مردم از یکسری کارها گرفته میشه از یک طرف دیگه خودشو نشون میده اینها نتیجه همین تربیت و فرهنگ غلط موجود در کشور ماست! فقط باید به آینده امیدوار بود...
    • بی نام A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      21 11
      منم به عنوان یه مازندرانی این سریال رو می بینم و مشکلی با این سریال ندارم ولی شما مازندرانی نیستی چون اصلا کجا مازنی ها اینجوری حرف می زنن.
    • نگار IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
      14 3
      دوستان بینامی که منو به ندونستن گویش مازندرانی متهم کردین اگه قرار بود همه به گویش مازندرانی صحبت کنن که میشد یه سریال که فقط از شبکه طبرستان با هنرپیشه های مازنی پخش میشد کسی هم غیر ما متوجه نمیشد به همین دلیل انتخاب فارسی حرف زدن با لهجه مازندرانی بهترین انتخاب بوده در عین حال که وسط مکالمه تیکه هایی از گویش مازندرانی هم گفته میشه علاوه بر این الان متاسفانه بیشتر جوونا دیگه مازنی صحبت نمیکنن بلکه مثل بازیگران همین فیلم فارسی بات لهجه مازندرانی حرف میزننن
    • صبا IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
      6 2
      ببخشيد اين فيلم داره براي كل ايران پخش ميشه نه مازندران ، پس بايد طوري باشه كه همه متوجه بشن.به نظر من اگه يه جاهايي كه به فهميدن فيلم لطمه نميزد از گويش مازندراني استفاده ميكردن بهتر ميشد اما اين قضايا جاي اين اعتراضات رو نداره. ما قزوينيا چي بگيم كه يه فيلم از شهيد بابايي ساختن و يه كلمه هم قزويني صحبت نشد و هر چند دقيقه اي نقش شهيد بابايي ميگفت: بالام جان!! انگار تمام لهجه ي قزوين همين يه كلمه بود! فرهنگ شهر قزوين رو زير خاك كردن و تمام اقوام تو قزوين مشخصا جز قزوينيا ، لهجه ي قزويني به قهقرا ميره عده ي خيلي كمي تلاش به حفظش ميكنن
  • رضا A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    حالا دیگه همه یاد گرفتن !! حتمن آدمای سریال ها باید از مریخ بیان ازین به بعد . اگرتو سریال از نماینده مردم علی آباد تعریف میشد الان هیچ اعتراضی نبود
    • بی نام A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      اقا اقا این سریال توی شیرگاه فیلم برداری شده اونوقت میگن علی آباد. این خودش توهینه
    • بی نام US ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
      10 5
      اتفاقا حتما باید از اقوام و لهجه های مختلف شون در همه سریال ها استفاده بشه، ولی نه فقط برای مناسبت خندیدن و تمسخر! اگر با اقوام و لهجه های مختلف هم عادی برخورد میشد و در همه کارهای جدی و درام و پلیسی و... حضور داشتند اونوقت حساسیتی هم نبود. ولی وقتی از لهجه و شخصیت شهرستانی فقط برای خندیدن استفاده میشه.. اونوقت واقعا حق دارن راضی نباشن! پس حق بدید..
  • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    خبرآنلاین انصاف داشته باش. چرا فقط نظر موافقان سریال پایتخت را تایید میکنی؟؟؟
    • محمد A1 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      15 7
      چرا پاي خبرآنلاينو مي كشي وسط؟ لايك و ديسلايك ها رو سير كن
  • میلاد IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    طنز با توهین و تحقیر فرق می کنه ارسطو خان که مدت هاست غذای حیوانات خانگی رو خورده و نفهمیده پنجعلی شکم پرست که اگه جلوشو نگیری خودکشی می کنه از بس می خوره لباس های خزوخیلی که این جماعت می پوشن او یارو رحمت ( یا رحمان) که نمادی از تازه به دوران رسیدگیه و رسما میگه زمین شالیزاریمو فروختم شاسی بلند خریدم تو گوشه گوشه سریال به شکل تابلویی مرتب تکرار میشه مردم بافرهنگ مازندران، شما خانم های با فرهنگ مازندران.... که مثلا ما به شما احترام گذاشتیم کسی نمیگه چرا یک خانواده مازندرانی باید موضوع سریال باشه، بسازن، حرفی نیست، حرف اصلی اینه که آخه نباید یه نفر عاقل این وسط باشه؟
    • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      13 6
      همه ایرانی ها گوشه ای از شخصیت رحمت پنجعلی ارسطو... تو وجودشون هست باور کن
    • بی نام A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      18 6
      چه ربطی داره آخه! الان شبکه ی سه داره روزهای بد به در می ده،همه اشون هم کلا مشکل دارن! حالا تهرانی ها بریزن تو خیابون که چرا اینایی که همه اشون مشکل دارن تهرانی ان و دارن فارسی حرف می زنن؟!
    • بی نام A1 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      18 7
      میلا جان شما که انقدر دقیقی احتمالا سریال اوای باران رو دیدی؟!!میگم منم تهرانی ام.به نظر شما برم فردا متحصن بشم که چرا اوای باران رو ساختن؟!چرا شکیب تهرانی بود؟چرا اون یارو کلاهبرداره تهرانی بود؟!یا زنش؟یا دخترش؟!!یا چرا تهران رو با همچین گداهایی تصویر کردن اصلا؟!!این چه نمایی بود از شهر من؟!!همه یا گدا بودن یا دزد و کلاهبردار.اخرشم همه مردن!!! تو رو خدا انقدر بی جنبه نباشین.
    • میلاد A1 ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      12 8
      بی نام جان، شخصیت هایی که با زبان فارسی معیار صحبت می کنن که لزوما تهرانی نیستن. در اینجور سریال ها ملاک کل ایرانه و نقدی بر اوضاع کل ایران، نه مثل پایتخت که یه قوم خاص رو برداشته مضحکه مردم کرده ما نه با استفاده از لهجه مشکل داریم و نه با سادگی، با طنز کار هم مشکلی نداریم، قضیه تصویریه که از این آدم ها به مخاطب داده میشه دوست عزیز
    • بی نام A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
      7 2
      جناب میلاد!من نمیدونم چطور هر شهری تو این مملکت حق داره همیشه از شهرش دفاع کنه جز تهرانیها.تا حرف میزنیم میگین تهران مال کل ایرانه!!تهرانی نداریم!!گویش تهرانی نداریم و....!!!!رسما تهرانیها یتیم هستن دیگه؟!! نه برادر من.وقتی فیلم در تهران فیلمبرداری میشه.اسم خیابونها و محله های تهران برده میشه.شخصیت اهل تهرانه.داره در مورد تهران صحبت میکنه و ربطی به کل ایران نداره.تو سریال اوای باران گداها دقیقا و تحقیقا تهرانی ان.پس نفرمایید مربوط به کل ایرانه..ایران به خاطر داشتن گویشها و قومهای مختلف اصلا نمیتونه سریالی رو به عنوان نماینده کل مملکت بسازه.پس قبول کنین تو اغلب سریالها تهران و تهرانی مورد توهین قرار گرفتن ولی ما اعتراض نکردیم.شما هم نکن.
  • صباغی A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    واقعا سریال بی خودی است و هیچگونه پیامی جز توهین به مردم سوادکوه ندارد.
  • بی نام RU ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    آفرین، درود بر شما مردم غیور، من پشتتون هستم، حیف که خودم توفقی حضور در کنار شما رو نداشتم
    • پارسا A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      14 10
      خوهشا جو گیر نشو!
  • لاله A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    سربازان ما رو ربودند. اون وقت ملت عزم می کنند برن برای یه سریال طنز که عیارش از خیلی سریال های دوزاری تلوزیونی هم بالاتره و این همه دل همه رو شاد کرده تجمع کنن. همین ها اگه بگن بیایید بریم واسه این سربازا تجمع کنیم از ترس هزارتا فکر پارانویایی حاضر نمی شن از در خونه شون هم بیرون بیان. واقعا که واقعا که و باز هم واقعا که
    • بی نام GB ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      آره بخدا. اونوقت اين همه از مردم خواهش كردن امضا جمع كنن با بدبختي ١ ميليون جمع شد
    • دانشجو A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      21 6
      آفرین، دقیقاً حرف دل خیلی ها رو زدی
  • ایرانی EU ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    60 12
    هرچی باشه همیشه پای یک رقیب هست بعضی تهیه کننده های شبکه دلیل نداشتن مخاطب می یاند اون فیلم پر مخاطب بد جلوه بدند
  • آرمین A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    پایتخت فدایی دارییی!!!
  • بی نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    مردم شورو دراوردن تا تقی به توقی می خوره خواستار قطع سریالا می شن اگه این اهتمام رو در برابر گرونی به خرج می دادن این قدر گرونی بیداد نمی کرد . نمی دونم چرا گرونی باعث باد کردن رگ گردن هیچ کس نمی شه!
    • علی A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      32 6
      اگه یه نفر حرف حساب زده باشه٬ شمایی. دمت گرم واقعا.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    من مازندرانی هستم این پایتخت توهین می کنه به مازندرانی ها هر کی میگه توهین نمیشه اصلا نمی دونه توهین چی هست
    • رضا A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      78 18
      توهین چی هست ؟ چه قسمتی به نظر شما توهین بوده ؟ ذکر کنید لطفا .
    • علی EU ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      74 17
      میشه شما می گید توهین بوده بگید به چی توهین کرده
    • بی نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      11 22
      اونجا که ارسطو میگه خیلی وقته از اون غذای حیوانات خورده اما نفهمیده، اونجا که رحمت میگه زمین شالیزاریمو فروختم شاسی بلند خریدم، اون همه حماقت، پنجعلی هم که مثلا بزرگ خانواده س فقط داره می خوره، یک آدم درست درمون نباید توی این خانواده وجود داشته باشه؟
    • بی نام A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      18 19
      توهین نیست . عین واقیعته . . .
  • تهرانی A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    به نظر من باید ما تهرانی های بیغیرت هم جمع بشیم بریم اعتراض به همه سریالا! هر چی دزد و قاچاقچی و کلاهبرداره تهرانیه! فقط توهین به تهرانیاس! والا به قرعان!
    • بی نام A1 ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
      15 10
      من نمیدونم این استدلال یا بهتر بگم سفسطه مسخره رو کی دست تهرانی ها داده! آخه کی و در کدوم داستان شخصیتی بخاطر "تهرانی" بودنش تمسخر و اهانت شده؟؟ یا کجا از نوع لهجه و حرف زدن تهرانی برای دست انداختن و خندیدن استفاده شده؟ نه واقعا؟! ضمنا همه چیز در مورد تهران و تهرانی چیز کلی و ملی هست چون تهران از مردم همه اقوام ایران تشکیل شده. و ضمنا چیزی به اسم گویش تهرانی هم نداریم. اون اسمش گویش معیار زبان فارسی هست. پس این چه مقایسه ایه؟
    • بی نام US ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
      23 9
      بابا دم تهرانی ها گرم واقعا! که سنگپا هم جلوشون کم میاره! آخه عزیز من مگه غیر از اینه که تهرانی ها به مردم شهرستان ها و لهجه شون فقط به دید تمسخر و تحقیر نگاه میکنن و صبح تا شب به انحا مختلف جک و پیامک و.. بشون میخندن؟! شما بجای طلب جنبه از مردم برای تحمل اینهمه توهین و تحقیر توسط تهرانی ها لطفا این اخلاق زشت خود تهرانی ها رو درست کنید! / یگذریم از این که بقیه غیر تهرانی ها هم دو قوم لر و ترک رو کم تمسخر نمیکنن متاسفانه. ملتی که فقط دنبال دست انداختن همدیگه اند وضعش همینه...
    • بی نام US ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
      5 12
      بی نام عزیز من تهرانی هستم ولی تو جمع شهرستانی ها زیاد بودم. شماها خودتون هم خودتون رو مسخره می کنید. بارها و بارها دیدم پشت سر هم دیگه ادای هم رو در میارن. بیخودی گیر به تهرانی ها ندید
  • بی نام A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    90 31
    د یگه مردم دارن رفتارهای نابهنجار و غیر معقول از خودشون به خرج میدن.یکبار صدا و سیما سر سریال سرزمین کهن کوتاه امد .حالا هر روز یک شهر ی بهشون برمی خوره و شروع میکنند نماینده ها هم به جای حل مشکلات مردم دنبال کارهای الکی هستند.این قضایا دیگه لوث و بیخود شده.
    • معصومه A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      16 16
      همین صدا وسیما بدترین شوخی ها رو با گیلانی ها کرد و هنوزم داره خیلی غیرمحسوس ادامه می ده... اگه جای ما بودن که الان باید خاک صداوسیما رو به توبره میکشیدیم!
  • یک شهروند علی ابادی A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    اگر این نماینده جو گیر نشود و سریال را کاملا ببیند متوجه خواهد شد در ان تماما سادگی و صداقت و اهمیت خانواده در مازندران را نشان میدهد. پس از دو قسمت قبلی در این قسمت سریالی در حال پخش است که با تاکید بر فرهنگ بومی و با آواهای دلنشین، موسیقی غنی و مناظر زیبای مازندرانی امیخته شده است. سریالی که در ان طنز به معنای واقعی و به دور از مسخره بازی مطرح شده است. هر چند مانند همه اثار هنری ایراداتی در فیلمنامه نیز وجود دارد. آخرین پیام به این نماینده! از طرف مردم اظهار نظر نکنید! اگر ایرادی بود چرا در سالهای قبل اعتراض نکردید؟
  • بی نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    بابا این سریال توهین نکرده که... فقط بلدیم ایراد بگیریم ای خدا.................
  • بی نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    65 10
    از این به بعد هرکی خواست سریال بسازه بره با مردم استان مربوطه تک به تک گفتگو کنه وبعد از حصول رای اعتماد بره سریالشو بسازه..........
  • حامد(بابلسر) A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    57 8
    ما هر جا ضربه خودیم از این افراط و تفریط ها بوده.اون فیلم بختیاری که اعتراض کردن چون بن مایه فیلم تاریخی بوده نه طنزواجتماعی!!!
  • بی نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    47 12
    تازه فهمیدن؟ بعد از سه سال.
  • سجاد A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    66 10
    من اتفاقا از حرف زدنشون خوشم میاد ،حتما یه روز هم به عمرم باقی باشه حتما میرم مازندران
    • بی نام A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      11 1
      نرفتی؟؟؟؟؟!!!!
    • مازندران زیبا A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
      5 2
      عزیزم زحمت نکش نیا ،اینجا هیچکس مثل لهجه فیلم پایتخت صحبت نمیکنه تنابنده خواسته مردمو بخندونه
    • بی نام RO ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
      3 2
      مازندران زیبا، طرز فکرت مال زمانیه که دور شهرها دیوار میکشیدند و هرکسی رو راه نمیدادند، منظور طرف اینه که این فیلم باعث شده بیاد اونجا، همین فیلم بعنوان مثال بمن نشون داد که مازندرانی ها مثله گیلک ها حرف نمیزدند، همین فیلم اطلاعاتی به مردم داد که شاید هیچوقت موقعیتی برای کسبش پیش نیاد، بشخصه فقط میدونستم یک استان شمال کشور داریم به این اسم، تازه فهمیدم ساری برای مازندرانه، حالا خودت قضاوت کن این سریال چقدر اطلاعات داده به مردم، ناراحت لهجه نباش، در مورد هر شهری فیلم بسازن لهجه ها درست در نمیاد، خودت ببین میتونی لهجه شیرازی در بیاری، فقط یک راه داره که بازیگرا بومی باشن، نهایتشم خیلی لهجه داشته باشن دیگه کی نگاه میکنه؟؟؟ مگه زیرنویسش کنن!!!!
  • behzad A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    بابا جمع کنین این لوس بازیا رو..تو سرزمین کهن اسم طرف بختیاریه میگن توهینه و جلو پخش اون سریال رو میگیرین..اینم که داره توش نشان میده مازندرانیها اهل خانواده و حلال و حرام و نماز هستن بازم اعتراض میکنن..خجالت بکشین بابا...بسه..دهع...لرها میگن ما از همه بهتریم..مازندرانیها هم همچنان..ترکها هم همچنان..کسی هم حق شوخی ندااره..بس کنن لطفا..ایران مال همس..
    • بی نام A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      13 24
      اگه ایران مال همه هست پس چرا بر طبق قانون اساسی زبانهای کردی - اذری - لری - مازنی و.... در مدارس اون مناطق در کنار زبان ملی یعنی فارسی تدریس نمیشه؟! اگه ایران مال همه هست چرا هر منطقه یک شبکه سراسری به زبانهای غیر فارسی ندارن یک شبکه استانی دارن که سریالهای تکراری عهد بوق شبکه های الا ماشاالله ملی رو پخش مکنن !! اگه میخوان سریالی به زبان و گویش غیر فارسی بسازن باید کاملا به اون زبان و گویش باشه نه لهجه ای ما بین فارسی مثلا کردی یا مازنی و... . ما تو کشورمون یک کتاب درباره اقوام ایرانی که جمعیتشون در هر منطقه بسیار زیاده نداریم که در مدارس یا دانشگاه تدریس بشه و مناطق دیگه با مردم و رسم های اونها اشنا بشن ! باید قبول کنیم مردم تهران با پیامک و ... جاهای دیگه رو تحقیر میکنن و تمسخر میکنن.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    43 12
    بسازن میگین چرا ساختین نسازن میگین چرا نساختین حرف زیاده،‌به این نگاه کنید که بالاخره که فرهنگ مردم مازندران داره معرفی میشه و مرکزیت فرهنگی در سریال ها از تهران منتقل شده به جایی که واقعا فرهنگ داره یعنی مازندران
  • عسل IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    50 23
    خیلی هم سریال قشنگیه .خب ناراحتی نداره که سریالی با لهجه مازندرانی پخش میشه.اینهمه سریال ساختن با لهجه ما تهرانیا پخش شد حالا یه بارم با لهجه یه جای دیگه ! چه اشکالی داره .جنبه داشته باشین
    • بی نام A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      8 3
      شما یه سریال جدی اونم به زبان مازندرانی ها و نه لحجه دار نگاه کن ببینم اصلا متوجه میشی تا بخوای نظر بدی درموردش. بله مسخره کردن که کاری نداره !!
  • ali A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    67 10
    آقا من از این سریال خوشم نمیاد ولیییییییییییییییییی اصلاً و ابداً نه به خاطر لهجه و این چیزها ، چرا مردم اینجورین واقعاً ؟داستان این سریال مثلاً در علی آباد اتفاق افتاده که مسلماً باید لهجه ی گیلکی یا مازنی هم داشته باشند ، حالاً اگر تو اصفهان بود باید لهجه ی اصفهانی میداشتند ، دیگه این جار و جنجال ها چیه؟؟ هر قومی یه لهجه ای داره دیگه ، به تصویر کشیدن این گویش ها و لهجه ها مشکلی داره که اینجوری میکنید؟
    • بی نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      8 28
      جرات ندارند تو اصفهان از این سریال ها بسازند.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    83 9
    50 تا 50 هزار تومانی میشه 2.5 میلیون برای تبلیغات نزدیک انتخابات مجلس چیز زیادی نیست
  • بهی RO ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    54 8
    هندلینگه
  • مجید IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    94 6
    آقای حسینی بجای این دغدغه ها به فکر بیکاری ما جوونای قائمشری باش.
  • f IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    67 11
    من نمیدونم 12سال بردگی رو جه جوری مردم وسیاه وسفید آمریکا ودنیا با هم نشستن نیگاه کردن... همه چی که قرار نباشه محتوا دار بشه!!!!!!!!! پس اینجوری که سینما تلویزیون تعطیل میشه.
  • ایرانی IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    78 22
    بار ها فیلم و جک تمسخر آمیز از ترک زبانان ساختن یک بار آذری زبان ها اعتراض نکردن با اینکه جمعیت آذری زبان در کشور کم نیست .. مشکل الان تحریم .گرونی . بیکاری . افزایش سن ازدواج جوانانه . نه این سریال ها . و من به نوبه خودم از همه کسانی که در این سریال تلاش کردن تشکر میکنم.
    • بی نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      5 19
      اگه اونا هم بموقع اعتراض میکردن الان ساختن و دیدن این چیزا عادی نمیشد
    • بی نام IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      10 14
      حالا اونها بزرگواری کردن و عکس العملی نداشتن ولی همه میدونیم که تمسخر دیگران چقدر زشته.
    • sepide A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      8 9
      کاملا موافق شما هستم. این اعتراض ها ربطی به جنبه مردم نداره مربوط به یه عده خاصیه که مدام از آب گل آلود ماهی میگیرن. تنوع قومیت تنوع فیلم و مستند رو به همراه داره. اصلا دلیل عدم پخش فیلم سرزمین کهن رو نمیتونم درک کنم. توی هر قومی هم آدم خوب هست هم بد مطلق وجود نداره!!!
    • بی نام A1 ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
      18 2
      بله! دیدیم ترک زبانان سال 85 سر یک کاریکاتور کودکان که اصلا ربطی به ترکها هم نداشت چه قیامتی به پا کردن. کل تبریز و ارومیه بهم ریخت.
  • مهدي A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    66 16
    فقط ياد گرفتيم اعتراض كنيم!!!!؟ پس تهراني ها چي بگن كه يه عمر تو فيلما دزد و قاتل تهروني و لاتي حرف ميزنه! يه ذره جنبه!!! من مشهديم عشق ميكنم وقتي اوس موسي رو ميبينم و از خدامه كه يه سريال همه با لهجه مشهدي باشن! اعتراض نداره!!!
  • محسن صادقی A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    59 13
    وقتی سریل تاریخی و به قول خودشون فاخر رو بعد از دو قسمت به خاطر اعتراض قطع می کنند و رئیس صدا سیما میره برای دلجویی همین میشه دیگه ...اصلا می خواید کلا هیچ فیلم و سریالی ساخته نشه؟ یا تمام شخصیتهای فیلمها برره ای باشند؟ سفارت چین هم باید به صدا سیما اعتراض کنه چون اسم یه دختر چینی هم اومده تو سریال ... فدراسیون کشتی / اتحادیه کامیونداران / اتحادیه مجسمه سازان/ اتحادیه رستوران داران/ صنف معماران و کلا تمام ایران اعتراض کنند
    • بی نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      14 14
      ما ترک ها همیشه تو اس مس ها جوکا مسخره میشیم . حالا ماهم باید بریم گوشی هارو جمع کنیم . شده یه رسم اون سرزمین کهن اینم از این چقدر بی جنبه برید گوشی همون مازندرانی ها رو چک کنید 120 جکش از ماست. ههههه
  • ایرانی IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    73 17
    حساس نشو حساس نشو
  • بی نام A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    67 11
    این دیگه بی جنبه گی بعضی هاست . با این سریال خیلی ها مازندران رو شناختند من تو تهرانم دوستانم خیلی حتی نمی دونستند مازندران زبانش فرهنگش با گیلانیا چقدز فرق داره .
  • بی نام A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    79 20
    پایتخت را دوست دارم
  • محمد رضا بهرامی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    71 14
    الان حقـش نیستـــــ مـن دهـن خودمو جــر بــدم؟
  • نیا A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    کارگردان فکر کرد که این هم مثل سری قبلی ها پر مخاطبه در حالی که اینطور نیست.
    • احسان IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      24 3
      شما مثل اینکه خواب تشریف دارید . این سریال پر مخاطب نیست ؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    91 11
    من تازه از مازندرانیا خوشم اومده بود
  • بی نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    در اینکه سریال لوسیه که شکی نیست.
  • فرهاد IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    99 20
    من مازندرانی نیستم و تو این عیدی از بین سریالها فقط دارم پایتخت رو نگاه میکنم.فقط یکی به من بگه که الان چه توهینی شده؟فقط من با این سریال نسبت به مازندرانی ها و این لهحه زیباشون واقعا ارادت و محبوبیت خاصی پیدا کردم.خدای نکرده اگر توهینی انجام میشد،هیچ وقت این سریال رو نگاه نمیکردم.
    • مینا IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
      1 1
      منم مازندرانی نیستم و چیزهایی که از این سریال متوجه شدم راجع به مازندرانی ها، خانواده دوستیشون بود و سادگی صداقت و صمیمیتشون. و واقعا به اون خطه ارادت خاصی پیدا کردم در حالی که قبلا به خاطر جک هایی که بود دید خوبی نداشتم بهشون. دوست عزیزی گفتن غذای سگ و انسان رو فرقشو متوجه نشده بود توی سریال من واقعا همچین حسی نداشتم که یک مازنی این اشتباه رو کرده فکر میکردم این اشتباه برای هرکسی ممکنه پیش بیاد و اگه اینجا نمیدیدم هیچوقت به این نکته توجهی نمیکردم. شما تمیزی خونه اوس موسی رو توی تهران با نامرتبی خونه های علی آباد مقایسه کردید ولی بی اعتمادی و بی احترامی زن و برادر زن های اوس موسی توی همون خونه ی تمیز رو با عشق و احترام و صمیمیت اون خونه های ساده علی آباد مقایسه نکردید.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    54 13
    سریال بسیار خوبی است
  • مهمان A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    57 5
    واقعا که! اگه این مردم و نماینده ها یکمی به فکر بودند و غیرت داشتند برای گرونی و فشار به قشر متوسط و ضعیف جامعه تظاهرات میکردند. یعنی الان این همه مشکل و گرونی خونه ، ارز ، مواد غذایی و بیکاری و کمی دستمزد و.... داریم بعد مردم ما.....
  • محسن الف IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    11 13
    اون از سریال سرزمین کهن که بعد از مدت ها تلوزیون داشت یه سریال خوب نشون میداد که با اعتراض یه عده متوقف شد.اینم از پایتخت.اخه سریال به این خوبی.من نمیدونم این عده ی خودجوش چرا این همه مشکلات تو استان مازندران هست چیزی نمیگن و اعتراضی نمیکنن.ولی تا یه سریال به این قشنگی ساخته میشه صداشون در میاد.من خودم یه رگم شمالی هستش.هیچ توهینی تو این سریال نمیبینم.اتفاقا بیشتر به مردم مازندران علاقمند شدم
  • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    7 3
    تا زمانی که تلویزیون خصوصی نداشته باشیم این مشکلات ادامه داره. وقتی تلویزیون خصوصی باشه، اقوام و گروههای مختلف میتونن درباره خودشون برنامه های مختلف بسازن ولی الان فقط صدا و سیما با بودجه کلان میتونه حرف بزنه و خواه ناخواه حرفهاش یکسویه میشه.
  • مجید IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    18 26
    نقش آقای خمسه فقط توهین به مازندرانی هاست. این تهرانی های غربتی فک میکنند از همه اقوام و استانهای کشور سرترند؟؟؟
    • امیر علی EU ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
      9 4
      آقا...آقا....آقا..... طلا مال نقی بود.. طلا تو مشتش بود..شما خودشو خیلی ناراحت نکن
    • راهله IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
      14 9
      این تهرانیهای غربتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟داداش جان فکر میکنم شخصیت ادمها رو چند چیز نشون میده که فرهنگ و نحوه صحبت کردن جزئ بارز اون هست شما یه فکری به حال خودت کن برادر با این شخصیت و فرهنگ اصییییییییییییییییییییییل !!! شما غصه ما غربتی ها رو نخور برا شخصیتت خوب نیست. اره چون به قول معروف تا مرد دهان بسته باشد عیب و هنرش نهفته باشد
  • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    8 17
    هرچند سریالش نسبت به دو سری قبلش افت داره...اما داره جون میگیره...کاش یکم جنبه داشته باشن...کجای سریال توهین و تمسخر بوده!؟اینا همش دارن از قشنگی های مازندران میگن که
  • بی نام A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    12 10
    ایکاش اطلاع رسانی می کردن که ما هم شرکت می کردیم این هندوانه که گذاشتین زیر بغل همشری های من خیلی برزگ و ضایع است واقعا متاسفم برای نویسنده و دست اندر کاران این سریال وقتی استاندارمون ازشون تقدیر و تشکر می کنه البتهاین ها هر کاری بخوان می کنن
  • محمود IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    9 10
    حالا دیگه همه متعصب شدن تواین مملکت میشه فقط به زبان تهرانی صحبت کرد
  • رامین A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    7 18
    فیلم نسازند تو ایران بهتره چون بالاخره همیشه یکی خوشش نمیاد ... سرزمین کهن رو که جلوشو گرفتن ... تنهایی سریالی که به نظرم ارزش دیدین داشت ... نسازن بهتره ...
  • آرش IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    9 7
    عزیزان یکم جنبه داشته باشید این هم اختلاف درست نکنید ما ایرانیا خودمونو می شناسیم که، چرا برا مسائل جزئی اینمه سر و صدا میکند این فیلم مشکلی نداره اون فیلم سر زمین کهن که برا شناسوندن یک چهره خوب بختیاری عزیز ساخته شد الکی الکی نذاشتن بخش شه که به نظر من یه اشتباه بزرگ بود که باید بذارن پخشه
  • amir IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    12 7
    سریال طنزه همین ... توهین کجا بود
  • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    12 3
    بابا بی خیال . یارو توی آمریکا با اون فیلم ها ی مسخره شون از رییس جمهور گرفته تا مردم یک شهررو به طنز میگیره اونوقت کارگردان رو میزارن روی سرشون حلوا حلوا میکنن.اون.قت ما
  • حميد IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    13 9
    بابا مازندران كجا بود اينا يعنى على آبادى هستن كه اونم تو استان گلستانه! دقيقا هم لهجه شون همين شكليه واقعا دست عوامل سريال درد نكنه كه خنده رو به جمع خانواده ها آورده
  • آرش IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    12 8
    این همه سواحل زیبای دریا مازندران رو، این سازمانها و نهادهای دولتی از شما مازندرانیا گرفتن و اونجا راهتون نمیدن چرا جلوی استانداری تجمع نکردید؟چرا این نماینده پردغدغه به این جور مسائل دغدغه نداره؟میدونین چرا چون اگه حرفی بزنه دوره بعد نماینده نیست ولی با این سیاه نمایی ها میتونه احساسات همه رو برانگیخته کنه و کرسی خودش رو تو مجلس برای دوره بعد نگهداره.
  • بی نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    9 7
    اون از سریال سرزمین کهن که معلوم نیست چرا تعطیل شد، این هم از این. یعنی چی آخه؟ هرکس هر فیلمی میسازه که اصلا توهینی هم توش نیست، چند نفر جمع می شند و می گند پخش سریال ممتوقف بشه!. این که نشد حرف!. من خودم فقط این سریال رو می بینم و تا حالا هم توهینی ندیدم. اگر کسی دیده، مصداق بیاره تا ما هم ببینیم واقعا حرف معتبر هست یا نه. با هوچی گری که نمیشه.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    10 2
    مازندران وسواد کوه شهر دلاوران.
  • بی نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    11 21
    کلا پایتخت 3 خوب در نیومده بهتره پخش نکنن
  • بی نام A1 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    10 16
    من اهوازی ام اما با این اوصاف باید گفت دم آذری ها گرم که انقدر با جنبه هستن و این همه سال شوخی ها و جک ها رو شنیدن و با متانت با هموطن هاشون برخورد کردن.
  • بی نام A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    9 9
    ایا اقای ضرغامی به مازندران برای عذر خواهی سفر خواهد نمود یا با لرستان تفاوت دارد.مازندران وسواد کوه معترض هستند.
  • شیراز EU ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    21 10
    از این پس باید سریال های بدون لهجه یا صامت اصلا بسازیم!! ما شیرازی ها هم پس بریزیم اعتراض کنیم واسه اقوی همساده!!! این مسخره بازی ها رو بریزید دور تو قرن ۲۱ دارید زندگی می کنید٬ بعدشم دلیل نمیشه چون لهجه مازنی دارند سرتاپا خوبی هاشون رو نشون بدن!! همه جا خوب و بد داره
  • بی نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    8 11
    اوه، یس!!!!!!!!!!!گاد
  • بی نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    19 6
    عیده و دلمون به همین پایتخت خوشه .
  • امیر A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    12 13
    ما تهرانی ها هم نمیخوایم که سریال ها با لهجه و فرهنگ ما ساخته بشه! ( به این ترتیب کلا صدا و سیما سریال پخش نکنه )
    • بی نام A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      19 11
      تهران فرهنگ و لهجه واحدی نداره که ساخت یه سریال بخاد مردم رو به اعتراض وادار کنه.
  • یکی IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    18 8
    به عنوان یه مازندرانی فوق العاده این سریال رو دوست دارم . و هیچ توهینی هم نشده
  • بهرام A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    15 5
    عشق و علاقه ادمها را به همدیگه یاد بگیریم چه ایرادی داره با لحجه زیبای مازنی باشه
  • بی نام A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    16 7
    صداو سیما تو تمسخر قومیت ها سابقه داره تازه تو سریال پایتخت یکم ملاحظه کرده وگرنه میتونید تو فیلم ها و سریال هاش ببینید که هرجا نوکر و رفته گر و نقش منفی هست لهجه شهرستانی شمالی، ترکی ، مشهدی و ... داره(با احترام به این شغل های شریف) هرچی ارباب و پولدار و یا نقش مثبت هست با لهجه تهرانی. حالا بماند که فقط لهجه ازشون پخش میکنه و نه خود زبان و گویش رو.
  • بچه مشد A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    14 7
    مو خودم مشدیم .دست آقای مقدم وبازیگراش درد نکنه که با نشون دادن زندگی ساده ما ایرانیا دلمان ره شاد ولبمانه خندون مکنن...
  • r A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    12 7
    منم مازندرانی هستم.نمیگم سریال ایراد نداره اما 50 نفر کجا؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! جمعیت مازندران کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! اکثر مردم مازندران هر شب سریال و می بینند. اگر هم ایراداتی باشه که داره ... به خودشون نمی گیرن. چون واقعا نمیشه این سریال و عمومیت داد... من حدس میزنم خود این نماینده محترم 50 نفر و جمع کرده!!!!!!!!! نکن نماینده!!!! اونقدرها هم این سریال مهم نیست تموم میشه میره... مثل بقیه سریالها.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    9 8
    بازم اين ار تجمعات خود جوشه .الكي
  • ندا IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    18 10
    والا من یک ساله مازندران هستم اکثر مردم از این سریال خوششون میاد و دوستش دارن این نماینده میخاد خودشو معروف کنه این کار و کرده
  • روزبه A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    10 9
    خوشم میاد کلا هم نازک نارنجی ایم...بعـــــــــــــله!
  • بی نام US ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    13 8
    والا محمدرضا هدایتی در کارهای مهران مدیری با تیکه کلامهای سیستانی مردم رو خندوند پس ما هم باید میرفتیم تحصن میکردم مشکل جنبه هست تازه از مردم مازندرانم فقط 50 تا ناراحت بودن که طبیعیه
  • بی نام A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    11 9
    اونایی ک میگین دارن از مازندران و فرهنگش تعریف میشه کاملا در اشتباه هستین.بیشتر سریال داره به مازندرانیا رفتارای ساده لوحانه نسبت میده کجای فیلم داره لهجه درستو بیان میکنه.از مردمو فرهنگ همه جای ایران اثر درست کنند اما نه بدون مطالعه،نه بدون آگاهی.خندوندن مردم به چه قیمتی؟به قیمت توهین و یا انعکاس چیزهای غیر واقع؟اونایی ک هیچ شناختی از فرهنگ،گویش مازنی چیزی نمیدونه بایدم بگه "باز شروع شد . واسه این ملت ستایش و آوای باران خوبه . اون از سرزمین کهن اینم از این . راجع به کی فیلم درست کنن خوبه ؟ "" واسه شماها خندیدن مهمه اما نمیدونید به چی دارید میخندید... خدا کنه همه با اطلاعات کامل و دید باز به اتفاقا نگاه کنید...ما خوشحال میشیم درباره فرهنگمون آثار درست کنن اما نه با این وضع...
  • بی نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    9 10
    مازندران با اینکه استان کوچکی به حساب می آید اما مردمانش ازشرقی ترین نقطه آن تا غربش گویش های بسیار متفاوتی دارند،به طور مثال مردم رامسر به سختی گویش مردم قائمشهر را متوجه میشوند،در اینکه گویش به کار رفته در سریال بسیار ناپخته می باشد شکی نیست،اما نمی توان برای سریالی که مخاطبش کل کشور می باشد از گویش اصیل استفاده کرد.
  • وحید A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    9 13
    کجاش توهین داره؟ از صدا و سیما فقط این سریال رو میبینم،انصافا عالیه،واقعا نمیدونسم مازندرانی ها انقد ادمای با عشقی باشن،ایشالا سفر بعدی مازندارن.
  • بی نام A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    9 22
    شوخی هم حدی داره. این سریال داره با توهین به مردم مازندران بازار گرمی میکنه. زورشون به بقیه نمی رسه به مازندرانی ها گیر میدن! بعضی از هم استانی های عزیز هم چون رفتارشون شبیه آدمای تو سریاله کلی حال میکنن!
  • بی نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    11 6
    سرباز وطن در اسارت مردم ما.........................
  • بی نام FR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    9 4
    باید در برنامه و سریالهای صدا و سیما از اقوام و گویشهای مختلف بیشتر استفاده بشه در نقشهای مختلف مثبت و عادی تا وقتی یک نقش منفی از قومی نشون داده شده به کسی برنخوره.
  • مظاهر IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    9 10
    بابا تو رو به خدا بلایی که بی جهت سر سرزمین کهن اومد رو تکرار نکنید. اخه این چه توهینی به مازندرانیهای عزیز داره. من خودم علاقه مند شدم برم علی آبادو از نزدیک ببینم. خودم اصالتا لر هستم اما هیچ ناراحتی از سرزمین کهن ندارم بابا این ی داستانه همین. ای کاش ما این تعصب وغرور رو سر چیزهای دیگه داشتیم ای کاش توی هر شهری همه برای سربازهای وطن جلوی استانداریها تجمع میکردیم تا که برای پخش ی سریال...
  • علیرضا A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    10 3
    دوستان عزیز لطفا به این فضاها و جو زدگی ها دامن نزنید این نماینده ها در طول دوره حد اقل چهار سالشون چه کار مهمی انجام میدن که مردم بفهمن این استان نماینده هم داره. آقای نماینده برای قرص و آمپول بیماران هم جلوی وزارت بهداشت جمع میشین ؟
  • بی نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    11 10
    مردم عجیبی هستیم...مردم خوب و بد همه جا هست...یه عده مثل رحمت و شاسی بلند تازه به دورن رسیده ، یه عده مثل هما و فهیمه عاقلند...آخه این چه اعتراضی داره دیگه؟ ربطی به مازندرانی ها داره واقعا؟
  • هادی IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    14 10
    بعد چند سال حالا یه خنده ای با پایتخت اومده روی لبای مردم به شک افتادن...
  • محمدبابلی A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    10 4
    بعد از پایتخت1هم ازبعضی شهرها مثل امل بابل ساری قایمشهر طومار نوشته شد با امضای اعتراضی عده ازمردم ومسئولین و دانشگاهای مازندران که به این سریال اعتراض داشتند.البته مسلما قصدی برای توهین به مردم نمازندران نیست ولی باید احتیاط بیشتری بشه ناخواسته توهینی نشه چون طبیعتا مردم منطقه مربوطه بادقت بیشتری به جزییات نگاه میکنند
  • بی نام A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    20 4
    آیا اعتراض به سریال پایتخت 3 کار خوبیست؟
  • يك مازندراني IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    12 7
    هيچ توهيني نيست ......لطفاجو گير نشيد .....حالا يه سريال به اين خوبي خواسته دل ما مردم ايران رو شاد كنه ....شما ايراد ميگيريد ....من يازده ساعت انتظار ميكشم تا سريال بايتخت رو ببينم ...دست اقاي سيروس مقدم درد نكنه ...
  • بی نام A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    13 13
    آقا همین فردا تهرانیهای عزیز جمع میشیم جلوی استانداری و فرمانداری و مجلس و صدا و سیما و به تمامی سریالهایی که در مورد استان خاصی نیستن و در واقع با گویش تهران توش صحبت میشه و یا در مورد مردم تهرانه(که نود درصد سریالا همینطوریه) اعتراض میکنیم..اصلا چرا باید فردوس حشمت تهرانی باشه؟!این توهینه..ستایش چرا بچه تهرانه؟!!!اقای مجری و کلاه قرمزی و ...هم توهین میکنن؟!!اصلا سمت خدا هم توهین میکنه با اون حرف زدن مجری و کارشناساش!!!توی گزارشهای ورزشی هم توهین میشه به تهرانی ها.. خلاصه که ما هم معترضیم تا ببینیم قراره این ملت بالاخره چی تماشا کنن؟!!سریالی در مورد انسانهای مریخی با گویش فضایی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بیننده معترض A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    12 16
    هنر لودگی وتمسخر سالخورده گان و معلولان انصافا هنر نیست ! بنی آدم اعضای همدیگرند . جاهل جوانی وپیری وکوری در لیست انتظار همه است . سنت احترام به سالخوردگان را پاس بداریم !! خندیدن دوای هر دردی هست اما نه بهر قیمت . ... سیمای ... وکلا سریالهای 3درصدی گرون قیمت !!!
    • بی نام A1 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      10 2
      دوست عزیز یک پیکرند یا نهایتا یکدیگرند، اعضای همدیگرند رو از کجا آوردی؟
  • رضا A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    18 19
    من مازندرانی اصیلم.هر زمان این سریال را میدیدم احساس شرم میکردم.حتی یک بار پدرم گفت باید این تلویزیون را خورد کرد.برادر کوچکم مدرسه اذر تهرانه میگه بعد از سری دو این سریال کار بچه ها شده ادای مازندرانی ها را دراوردن سر کلاس و توی حیاطومن توی این جمع نبودم ولی خیلی خوشحال شدم این خبر راشنیدم.صدا و سیما یک عمریه به شعور وفهم همه مردم و مخاطبا توهین کرده و این کار ادامه داره...
  • عسل A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    10 9
    وای شمارو خدا... مردم ما به شادی نیاز دارن. حالا که یکی پیدا شده یه فیلم خوب ساخته چرا این بازیارو در میارین؟ من که توهینی توی فیلم ندیدم. همه شخصیت هارو هم دوست دارم. حساس نشو...
  • میثم A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    10 7
    آقا تورو خدا کوتا بیاین آخه کجاش توهینه من که دارم لذت میبرم از این سریال به لهجشم کار ندارم موضوع فیلمو دوس دارم به قول ارسطو حساس نشوووو
  • بی نام IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    10 13
    کاش با لهجه مازندرانی بود کاش میگفتین علی آباد برای گلستانه کاش کشتی ما رو مسخره نمیکردن جون مازندرانی ها به کشتی وصله...........مازندرانیمه دنیا خبردار هرس
  • بی نام A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    14 11
    تهران چه لهجه ای داره و چه تاریخی داره که بهش توهین شده. بدون مطالعه و بدون آشنایی با فرهنگ و گویش مازندران اقدام به ساخت سریال کردند. نیازی به مطالعه نبود چون قص, د لودگی و مسخره کردن بود. متاسفم برای هم استانیهای خودم که نسنجیده از این سریال ضد فرهنگی اعلام رضایت میکنند. نماینده های ما لااقل یه جا بخار داشتند و اعتراض کردند. مازنی ها مسخره نواحیه دیگه ایران نیستند که این سریال که بازیگرای اصلیش غیر مازنی هستند با ذهنیت غیر واقع نشون میده. آقای سیروس مقدم اگر این سریال فرهنگ مازندران رو احیا میکنه لطفا فرهنگ زادگاه و قوم خودت رو احیا کن.
    • بی نام IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
      6 3
      همان بهتر که بی‌نام باشید تا از تاریخ تهران بی‌خبر باشید. تعصب امثال شماست که نگذاشته به جای قدم‌های بهتر، تاتی‌تاتی حرکت کردن در طنز را هم به زور داشته باشیم. شمایی که نمی‌دانی تهران کجاست و چه بوده بهتر است عالم کل نشوید و نظر ندهید. متأسف می‌شوم برای کسانیکه تحمل شنیدن لهجه‌ی خودشان در یک سریال مناسب را ندارند اما رگ غیرتشان برای دزدی کشورهای همسایه از آثار ملی‌مان نظیر مولانا، نظامی، تار و اخیراً حافظ! بیرون نمی‌زند.
  • مازنی IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    10 17
    متاسفانه در پایتخت 3 بی انصافی شد در حق مازندرانی هایی که نسبت به سریال هیچ اعتراضی ندارند . اسم ارسطو نماد علم و دانش هست و در سریال هم متاسفانه صحنه ای هست که توش گفته میشه خیلی وقته داره غذای سگ می خوره.(توضیح بیشتر) یعنی بین کاراکتر ها کسی که از بقیه باید فهیم تر باشه ،نفهمه به عبارت دیگه دانا ترین این یه عده مازنی هیچی حالیش نیست. دو: هومن حاجی عبدالله ایی زمین کشاورزیشو فروخته ماشین خریده.(شاسی بلند)این توهین نیست؟!!!!. نویسنده سریال به نظرم اشتباه بدی کرده.دوستانی که اهل قلم هستن می فهمن چی می گم. در هر صورت سریال بدی نیست ولی ای کاش اشتباه نمی کرد. موفق باشید
  • بی نام A1 ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    11 3
    بین تمام اقوام ایرانی، ظاهرا مازندرانیها جنبه بیشتری دارند. اگه یه همچین سریالی رو برای ترک ها یا کردها یا جنوبی ها میساختند الان صدا و سیما رو واسه ضرغامی خراب میکردند.
  • عليرضا ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    7 6
    تعريف بيش از حد موجب بوجود امدن اين قبيل مسايل ميشه.تكرار اشتباه سرزمين كهن را نداشته باشيد.
  • یک ایرانی IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    13 10
    سریال پایتخت جایگاه مردم مازندران رو بسیار بد نشون داده خصوصا در قسمتی که از غذای حیوانات استفاده نموده؟کاربران به مازندرانی های معترض می گویند ظرفیت خود رو بالا ببرید وبهانه نگیرید واین سریال طنزه؟بهتر نیست برنامه سازان برنامه طنز رو از مسئولان نظام شروع کنند واز این طریق ظرفیت جامعه رو بالا ببرند؟اگر جرات دارند در این موضوع برنامه ای بسازند ومردم رو برای رضای خداوند بخندانند؟چرا همیشه به مردم زور میگید؟
  • بی نام A1 ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    11 9
    همون کاری که با آذریها و لرها کردن دارن با اقوام دیگه انجام میدن. به عنوان یه مازندرانی حاضرم از تهرانیهایی که اغلب اصالتی ندارن جدا شم. همونایی که غذاشون از استان ما تامین میشه مسخرمون میکنن. چرا بااین تمدن و فرهنگ غنی باید این اتفاق برای مازنیها بیافته. چه خیری هست. خودمون باشیم براحتی با مناطق توریستی و حاصلخیزمون تامینیم. به ایرانی بودنم میبالم اما نه اینکه به مازندران توهین شه. این سریال موهن و ضد فرهنگی رو متوقف کنید.
  • بی نام A1 ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    9 2
    در انتهای بیانیه مردم مازندران آمده: - و ... با توجه به مراتب فوق مجددا تأكيد خود را بر توقف كامل و آني مجموعه پايتخت و نيز پوزش خواهي مسئولين صدا و سيما و مؤاخذه و بازخواست رسمي دست اندركاران و عوامل اين مجموعه را اعلام ميداريم و چنانچه بر اين خواسته معقول و منطقي جامه عمل پوشانده نشود اين اعتراضات ادامه خواهد داشت. «والله احكم الحاكمين»
  • بی نام A1 ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    10 11
    من این زیاد سریال رو نمی بینم و مشکلی هم با لهجشون ندارم.مشکل این سریال اینه که تصویر درستی نشون نمیده.داره یه سری احمق رو نشون میده.و مشکل بزرگتر اینه که چرا زن نقی که از بقیه عاقل تره فارسی صحبت می کنه؟!چرا بدترینشون که بابای نقی باشه از همه بیشتر لهجه داره و حرفای بدتری میزنه. برای مثال چند قسمت قبل بود که تو رستوران بودن و پدر نقی تا خرخره خورده بود و چند بار لعت "بترکسمه (baterkesseme)" رو به زبون آورد.درسته که جنبه ی طنز داره ولی حرفش وجهه ی خوبی نداره. لازم میدونم یه چیزی رو به بعضی ها که میگن پس با کجا شوخی کنیم و تهرانی ها باید اعتراض کنن و اینا یاد آوری کنم. فارسی زبان رسمی کشوره. یعنی ایرانی رو با زبان فارسی تعریف می کنن که زبان محلی هم داره.
    • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
      5 2
      اشتباه و مغلطه‌ی شما همین‌جاست: فارسی زبان رسمی است. یک ترک‌زبان هم می‌تواند با لهجه به «زبان» فارسی صحبت کند اما گویش فارسی چیز دیگری است. لهجه‌ی فارسی چیز دیگری است. شما عده‌ای قلیل هستید که بی‌جنبه شدید و حالا دیدید این موضوع اعتراض به زیان خودتان شده است.
  • مملی A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    13 4
    از فردا چینی ها هم اعتراض می کنند. بووووووووووو
  • عشف است مازندران IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    10 3
    من مازندرانی هستم وبا علاقه سریال رو دنبال می کنم به نظرم چون طنزه دلیلی برای اعتراض وجود نداره ولی قبول کنیم به خاطر همین طنز بودنش خیلی راحت میتونه به مسخره تبدیل شه و مصداق بی جنبگی اینه ک ما بلافاصله پس از پخش سریال ببینیم همه دارن لهجه سریال رو تقلید می کنن و به نوعی مسخره میکنن نه تجمع50 نفره.اینکه مازنی ها فک میکنن با این سریال نظر دیگران بهشون عوض میشه خیلی تصور خوبی نیس به این خاطر ما خیلی چیز واسه افتخار کردن داریم ک گنده تر از این سریال هم نمیتونه اونو خدشه دار کنه....
  • عشق است مازندران IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    8 3
    یه نکته جا مونده بود و اون اینکه ببر مازندران خیلی نژاده و اصیله...من چیزی راجع به پلنگ نشنیدم
    • بی نام IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
      6 0
      برو تو گوگل یه تحقیقی کن ... حتما نباید بشنوی که...
  • یک مازندرانی اصیل IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    25 1
    نکات مثبت این سریال 1. وجود صمیمیت بی تکلفی و و بی ریایی در خانواده های مازندرانی 2. نگهداری از پدر آلزایمری از دل و از جان 3. نگهداری و مهمان نوازی از بنای مصدوم (اوس موسی ) که همشهری و فامیل هم نیست 3. اعتدال در خانواده های مازندرانی بین زن و مرد و نقش فعال زنان مازندرانی در اقتصاد خانواده و احترام به زنان 4. اهمیت طبیعت و حفظ گونه های در حال انقراض و ... لهجه ها نمک فیلمها و سریالها هستند آخه نمیشه اهالی مازندران رو در یک فیلم در حالیکه دارند فارسی غلیظ و سلیس صحبت می کنند نشون بدن آخه طبیعی نیست ... از طرف دیگه خیلیها همین الان بجای زبان (لهجه) مازنی در مازندران فارسی را با لهجه مازنی صحبت می کنند که شیرینه من از دست اندرکاران این سریال زیبا سپاسگزارم
  • نگین A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    14 6
    باز یکی یه کاری کرد مد شد! آخه اگه توهینه بعداز 3سال فهمیدین؟ جمع کنین توروخدا.اینجوری بخوایم پیش بریم باید کلا سریال نسازن دیگه!چون درمورد هر شغل و شهر و موضوعی که سریال میسازن به یکی بر میخوره
  • مرتض A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    10 25
    افتضاح ترین سریالی که تو عید دیدم پایتخت 3 بود. نه مفهومی داره و هدفی فقط حیف میل کردن وقت و هزینه می باشد . الان مد شده همه سریال ها 1 2 3 داره و می سازند .
  • سعيد IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    17 7
    من خودم مازندراني ام و از آقاي تنابنده تشكر مي كنم هم استاني هاي عزيز لطفا حساس نشين هيچ توهيني به ما نشده در ضمن محسن تنابنده مازندران را جهاني كرد با اين سريال فدايي داريييييييييي يا علي مدددددد
  • amir RO ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    18 3
    یاد یه قسمت از سریال مسافران رامبد جوان افتادم که نویسنده طنز شده بود و با هر صنفی که شوخی میکرد از همین تجمعات خودجوش جلو خونش راه میفتاد! آخرش بنده خدا بیخیال آدما شد، یه نوشته طنز درباره گوسفندا نوشت ولی یه کله پز به نمایندگی از گوسفندا اومد اعتراض کرد! دقیقا حکایت ماست.
  • محمدرضا A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    12 4
    با سلام به همه هم میهنان گلم واقعن با دیدن این سریال عاشق مردم مازندران شدم مازندرانیهای عزیز از ته دل دوستون دارم خودم بچه اهوازم
  • زیبا IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    10 10
    یک سریال بسازید از گیلان مازندران شیراز اصفهان وتیریز وهمه جای ایران که کسی بهش بر نخوره .با با زمان گذشته مردم جنبه داشتند الان نمی شه با کسی شوخی کرد .این رسمش نیست .با ریس جمهور بزرگترین کشور دنیا شوخی میشه یا با ملکه انگلیس در جام جهانی حتی با حضرت مسیح چیه جو شما را گرفته چه خبره
  • امير IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    16 10
    ايا تجمع عليه سريال به اين زيبايي كار صحيحي است .
    • نقی معمولی IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
      9 6
      خیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییر
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    10 9
    به نظر من همین که دل مردم شاد میکنن باید خیلی خیلی ازشون تقدیر کرد نه اعتراض..واقعا همه هنرمند مخصوصا اقای طنابنده..کاش یه کم جنبه داشته باشیم
  • حسینی A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    9 5
    واقعا متاسفم اگه اینقدر مسخره نمیکردن مازندرانی این خصلتها رو نداشت حق ضرغامی همان بختیارهای با غیرتند که خودش بره اونجا لباسشونو بپوشو معذرت خواهی کنه بعدشتازه فیلمو متوقف کنه
  • مبین IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    9 13
    سلام دیشب سریال پایتخت رو دیدم و واقعا دلم به درد اومد از این همه توهین که به مردم استانم شد سابقه نداشته که در یک سریال تلویزیونی به مردم یک قوم و فرهنگ این همه توهین بشه به نظراین حقیر تفاوت این سریال با بقیه سریالهای مشابه در این می باشد که در پایتخت 3 از خود مازندرانی ها برای تمسخر خودشون استفاده شد و این موضوع بی سابقه بوده یک کارگردان افتخارات فرهنگی ورزشی یک قوم رو به سوژه های توهین ِآمیز تبدیل میکنه که دیگران به آن بخندند چیزی که باعث تکرار و ادامه پخش این سریال شده همصدا نبودن نمایندگان مردم و مدیران استانی میباشد که باعث تکرار این جسارت به مردم استانی شده که شیر مردان آن در دفاع از خاک وطن در 8 سال جنگ تحمیلی در شجاعت و شهادت طلبی بی همتا بودند
  • ناشناس IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    10 11
    شانس آوردند كه با قوم بزرگواري طرف هستند.قومي كه كوروش كبير را در خود پرورانده.قومي كه به اين مملكت تمدن بخشيده.قومي كه محمد مصدق در دامنش پرورده شد كه نفت ايران را از انگليسيها بازپس گرفت.قومي كه شيرزن آزاده ايران يعني بي بي مريم را در تاريخ پرافتخارش دارد.شهيد داده. مسئله اينها نيست.مسئله اين است كه دستي در كار است كه ميخواهد بين اقوام را به هم بزند. كاري كه جناب روباه پير در نظر دارد يعني انگليس. همانطور هم از لهجه يك قوم براي خنداندن ديگران نبايد استفاده كرد
    • بی نام IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
      3 2
      بزرگ‌ترین نفاق همین است که شما گفتید. اینکه مردم را دو دسته بکنیم و تمام قهرمانی‌ها و پیروزی‌ها را به خطه‌ی خودمان نسبت دهیم. مصداق آن پروفسور بزرگوار است که می‌گویند دکتر سمیعی، افتخار گیلان اما نمی‌دانند که ایشان افتخار جهان و ایران هستند. جایزه‌ی پروفسور سمیعی در جهان به راه می‌اندازند و این غافلان به دنبال اثباتِ گاه کمبود خود با نسبت دادن‌های خطه‌ای هستند. نفاق درست نکنید.
    • سپیده IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
      0 2
      آقای بی نام فراموش نکنید گیلان و مازندران مهد تمدن و فرهنگ است..چون خاستگاه پروفسور سمیعی گیلان است ایشان افتخار گیلان هستند. و صد البته مطرح بودن ایشان در سطح بین الملل افتخار مضاعفی برای ما ایرانیان.
  • مرتضی IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    7 10
    چرا ........... شما اگه میتونین سریالی بسازین لهجه تهرانیها رو مسخره کنین انوقت برخوردو ببینین...بیجنبههای ...
  • درگز IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    11 8
    ببخشیداگه قرارهرکی بیاداعتراض کنه دیگه هیچ فیلمی وسریال نبایدساخته بشه......
  • دليــــذ A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    9 10
    اگه سريالي به اين قشنگي كه همش داره از مازندراني ها تعريف و تمجيد ميكنه ؛ ديده باشيد به ما هم بگيد.
  • امین A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    9 18
    ای بابا چرا اینقدر کم جنبه هستید. این سریال که داره مازنی ها را تو چشم بقیه می کنه و همش حرف از شما هاست. این حرفها چیه؟ بگذارید کارگردان ها بتوانند بازم سریال از فرهنگ های مختلف و شهرستانها بسازند نه با فکر بسته بازی قوت آنها را بگیریم. من خودم عاشق این سریالم و علاقه ام به مازنداران و شمالی ها بیشتر شده است. آقای مقدم خدا قوت و دست همه بازیگران آن درد نکنه!!
  • mohammad A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    10 16
    دوستانی ک میگین توهین نیست و حالا چی شده بعد 3 سری تازه یاد اعتراض افتادیم.از سری اول این سریال اعتراضات کم نبود نسبت ب این سریال ولی میشد سری اول رو تحمل کرد چون روی بدشانسی یک خانواده شمالی و لحجش مانور میداد.سری 2 رو با بهانه گلدسته وجنبه مذهبیش پیش بردن و گفتن توهینی نداره.اما در سری سوم همه چی خیلی جدی داره ب سخره گرفته میشه این ک طرف lcd میبره خونه همسایه , هی میگه شاسی بلند شاسی بلند غذای حیوون میخوره جمع شدن همسایه ها تو خونه کشتی گیر رو مسخره میکنه اینا کجاش شوخیه اینا کجاش نشونه سادگی هست!!! اینا همش داره خیلی جدی میگه مازندرانیا هیچی حالیشون نیست.برای ما هم اهمیتی نداره ک مردم نقاط دیگه کشور ب ما بگن شما با جنبه این و ازین حرفا.منطقی باشین و ب حرفام + و - بدین.
  • امین A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    11 11
    این خبرها را باید بایکوت کرد. اخباری از یک جمع 50 نفری که باید دید از کجا شارژ میشن تا مانع شادی و تفریح ایرانی ها باشند؟؟ کی داره به شما توهین می کنه این سریال سرتاسر تعریف از علی آباد کتول است و صحنه های زیبای شمال کشور عزیزمان. چرا جنبه امان اینقدر کم شده است؟
  • نازنین US ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    13 4
    چه توهینی شده؟ من مشهدی هستم با دیدن این سریال حس بسیار خوبی دارم. آدم های مهربون، صمیمی ، مهمون نواز و دوست داشتنی که به هم کمک میکنند . چه ایرادی داره آخه؟
  • غلامرضا A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    9 1
    دوستان من فقط یه سوال دارم .. لطفا جواب بدین .... اگه یه همچین سریالی با همین سر و شکل برای ترکها ساخته میشد, چه اتفاقی می افتاد؟
  • از تهران A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    12 0
    چرا زمین های شالی را اجازه ی تعقیر کاربری می دهند که با پولش ماشین شاستی بلند یا هر چیز دیگری بخرند کسی هم اهمیتی به این موضوع نمی دهد وما باید برنج هندی بخوریم.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    8 11
    اعتراضات مردم از همون قسمت اول وجود داشت اما رسانه میلی طوری قضیه رو پیش برد با مصاحبه های ساختگی از مردم دور میدان ساعت ساری که مردم مازندران راضی هستند و... در این تجمع هم پلیس ضد شورش مردم رو پراکنده کرد. چرا نمیتونیم به توهینی که به این مردم و فرهنگ شده اعتراض کنیم؟ چرا؟ مردم از مسوولین جدا هستند. رییس صدا و سیمای استان اصالت غیر مازنی داره. استاندار هم از بازیگرای این سریال حضورن دیدار میکنه و عکس یادگاری میگیره. نماینده های ساری نماینده های واقعی این شهر نیستند. آقای دامادی آقای شجاعی کجا تشریف دارید؟
  • بی نام A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    9 15
    آقای تنابنده, مازنیها چه بدی بهت کردند؟ نونو نمکشون رو خوردی. فرهنگ خودت اینه. همه تو رو در برنامه نود دیدند که این شخصیت واقعی خودته. آقای مقدم, شما گفتید دارید فرهنگ مازندران رو احیا میکنید. لطفا فرهنگ خودتون استان و زادگاه خودتون رو احیا کنید.
  • علی IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    9 11
    آقای مقدم متاسفانه داره قومیت های مختلف رو بدون آشنایی با رسم و رسومشون خیلی بد نشون میده. در مورد خانواده مشهدیه نشون میده یه خانواده کم فرهنگ هستن که مهمون نوازی هم بلد نیستن و همش اخم و عصبانیت تو خانوادشون وجود داره. امشب که نشون میده طرف با کامیون راه مردم رو میبنده و در ادامه هم با پر رویی سیمان رو رو مردم خالی میکنه. یه جا نشون میده تاکسیه آدرس اشتباهی میده، جای دیگه نشون میده طرف وایساده که چینیه بره داخل و خیالش راحت بشه. مازندرانیها رو هم که مسخره میکنه. سریال رو با موضوعات پوچ و بی هدف ادامه میده. آقای مقدم این فرهنگه ایرانیه؟واقعاً با ساخت سریال با پول بیت المال می خواید فرهنگ سازی بکنید برای مردم؟
  • هیرا IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    13 5
    من هم بعنوان یک مازندرانی از این سریال خیلی خوشم میاد و نمیدونم این بی جنبه بازیا چیه سریال طنزه دیگه چرا همه چی رو به با هم قاطی کردین یه سریال ساخته شده تا یکم مردمو بخندونه دارین تعطیلش میکنین اتفاقا از این بهتر نمیشد فرهنگ و بخصوص موسیقی اصیل مازندرانی رو نشون داد وقتی میبینم شخصیتهای سریال زنگ موبایلشون صدای ابوالحسن خوشرویه یا موسیقی متنش موسیقی اصیل مازندرانیه نه تنها من بلکه همه مازندرانیهایل اصیکیل هم کیف میک
  • مهراد IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    12 8
    آقا من خودم زبانم مازنیه، مشکل چندانی هم تو این سریال نمی بینم! 50 نفر هم اصلا به حساب نمیاد! جنبه چیز خوبیه که به نظرم در مجموع مازندرانی ها جنبه ی خوبی نشون دادن.
  • آرمان IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    6 13
    ضمن سلام و تبریک سال نو باید عرض کنم من به عنوان یه مازندرانی به هیچ وجه از پخش این سریال ناراحت نیستم اما اعتقاد دارم با توجه به سطح فرهنگ جامعه پخش این نوع سریالها برای ما ایرانی ها هنوز زوده. مردم ما تشنه نشاط و خندیدن هستن و آدم تشنه به فواید و مضرات توجه نمیکنه و فقط به فکر رفع تشنگیه! خیلی ها میگن این سریال نکات اخلاقی و مثبت زیادی داره (که البته داره) اما همین افراد بعلاوه شاید 99 درصد مردم بیننده این سریال وقتی میخوان در موردش صحبت کنن میگن "ناهار نخردمه" و یا هرکدوم از تیکه کلام های دیگه سریال. و وقتی یه مازندرانی میبینه از کل مفاهیم این سریال فقط همین حالات و لهجه کاراکترا دیده و شنیده شده و اکثرا هم بعنوان تمسخر مورد استفاده قرار میگیره باید حق داد که ناراحت بشه
  • آرمان IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    8 10
    متاسفانه فرهنگ جامعه در سطح مطلوبی نیست و جایگاه طنز و شوخی برای مردم مشخص نیست و این موارد بلافاصله وارد زندگی عادی و جدی مردم میشه بطوریکه هیچ مرزی بینشون قابل شناسایی نیست و حالت تمسخر به خودش میگیره. مثل جوکهایی که در مورد اقوام مختلف لر و ترک و قزوینی و اصفهانی و ... گفته میشه. بنظرم این وظیفه صداوسیما و آموزش و پرورشه که سطح فرهنگ رو ارتقاء بده نه اینکه دامن بزنن بهش. نمیشه سالها جو کاشت و یک شبه توقع برنج طارم با کیفیت داشت. مطمئنا در جامعه ای که همه چیز در جایگاه درستش باشه از جمله طنز، همه حتی مازنی ها هم از دیدن سریال پایتخت لذت میبرن. در پایان از سازندگان سریال پایتخت بابت سریال خوبشون تشکر میکنم و هیچ تقصیری را متوجه اونها نمیدونم.
  • صادق A1 ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    11 2
    احتمالا این 50 نفر زمینخوار بودن یا شکارچی بی رحم پلنگ! سریال یک پیام بزرگ داشت اون هم مظلومیت حیات وحش ایران یعنی پلنگ و .......
  • ... A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    12 4
    آیا آیا تجمع 50 نفر جلوی درب استانداری کار خوبیست ؟؟؟؟ خیر
  • بی نام IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    10 8
    تازگی مد شده برای اعتراض به سریالها تجمع قومیتی کنند ... نمیدونم چرا بعضیا همه چیزو به خودشون میگیرن. ممکن بود شخصیتهای داستان مال هر شهری باشند و به لهجه همون شهر صحبت کنند چون کارهایی که انجام میدن مختص مردم شمال کشور نیست که انقدر به خودشون گرفتند و ناراحتند.
  • محمد A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    10 6
    اين آقاي نماينده بهتره بجاي اين حرفها وتحريك مردم به فكر حل مشگلات جوانان قائمشهري باشند واز روي تعصب اين سريال رو نبينند بلكه با واقع بيني و ديد متبت به اين موضوع بپردازن.
  • رضا IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    10 14
    چرا در مورد وزنه برداري تركها فيلم درست نمي كنند. چرا در مورد قزويني ها ، رشتي ها ، لرها فيلم نمي سازند. فقط مازندران سوژه داره.فقط بلدند لهجه و شاسي بلند رو تو مازندران به رخ بكشند. مازندران علما ، دكتر، شهيد شيرودي ، احمد كشوري وشهيد علمدار... نداره. از ويلا ، درياي مازندران خوب بلدند استفاده كنند، اما احترام به مازندران رو بلد نيستند، فيلم پايتخت 3 فقط توهين به مازندراني ها بود. نه آموزنده بود و نه مفهوم خاصي داره، نه محتوا.
  • امیر IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    21 13
    یه چیزی داره مخمو داغون میکنه چرا اسم فیلم پایتخته فیلمی که به قول اقایون طنز داره فرهنگ مردم مازندران رو نشون میده چرا اسمش پایتخته اخه من به کی بگم به خر بگی دوزاریش جا میفته این فیلم کلا توهین به مازندرانه یه جا یه یزدی تو کشتی مارو شکست میده جایدیگه لهجه اخه کجای مازندران لهجش این طوری هستش اون اقایی که میگه این فیلم مازندران رو مطرح کرده عزیزم مازندران نیاز به مطرح شدن اونم اینجوری نداره ما که تو شهرمون فارسی صحبت نمیکنیم در جواب اون... خجالتم خوب چیزیه من بچه امل هستم هر موقع تقی به توقی میخوره این تهرانیها میان مازندران هر موقع طعطیلی باشه انقدر جاده هراز شلوغ میشه ما ییلاق خودمون نمیتونیم بریم از اسم فیلم بگیر اصلا کل فیلمش توهینه.
    • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
      8 8
      مخ تو با این چیزها داغون میشه؟! با دزدی کشورهای همسایه در جعل اصالت هنرمندان و سنن ایرانی مخ‌ات داغون نشد؟ اینکه مولانا و نظامی و تار و... را به خود نسبت دادند، شما کجا بودی؟
  • مهدي IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    9 7
    با سلام و عرض ادب عزيزان من 50 نفر از منتقدين و اهل قلم در اين تجمع حضور داشتند اگه خيلي دلتون مي خواد چشم ما حاظر هستيم تجمع مردمي واقعي به شما نشون بديم
  • سروش A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    9 13
    مجموعه شبکه یک واقعا با پخش سریال پایتخت 1 و 2و خصوصا 3 بزرگترین توهین به مازنداران و مازندرانی های اصیل کرده . موضوع و سوژه خنده در پایتخت 3 لهجه و گویش اصیل مازندرانی هست . متاسفم برای نمایندگان مجلس ، استانداری و همه مسئولین عالی رتبه استان مازندران . مردم ایران هر شب از طریق شبکه یک به اصالت مازندران و مازندرانی میخندند و من به عنوان مازندرانی و ساروی ناراحت و دلخورم . البته ناراحتی من فرقی به حال مجموعه شبکه یک نداره . اما شبکه یک نمیبینم . آقای ضرغامی همانطور که به بختیاری ها احترام گذاشتی به مازندران و مازندرانی احترام بذار
  • حامد A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    13 5
    پایتخت خیلی هم سریال زیباییست
  • علی IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    7 11
    والا تعصف داره ب حال فیلمسازای ما که رو اوردن ب فیلمای مسخره!!!!متعصفم واسه کارگردانی که بخیالش با توهین ب ی ملیت میتونه فیلمشو با طنز و لوده زیاد ب مردم بندازه!پایتخت 3 که هیج مفهمومی نداره واسه چی ساخته نمیدونم!علی اباد ساری سا هر کجا دیگه ندیدم اینطور مسخره گویش داشته باشن!حتما خودش اینطور صحبت میکنن!اعتراض هم بشه کاری که نمیشه!از همون 1 که پخش شد باید جلوش گرفته میشد!ن اینکه همینطور بره جلو!!!ب عنوان ی ساروی واقعا عصبی میشم با دیدن همچی فیلمی که فقط توهین ب لهجه و شخصیت ماس!
  • یکی IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    9 2
    بله راست میگند خب..!!!!!! همین دو تا سریال را که مردم میبینند را قطع کنید تا همه مردم برند و سریالهای ترکی خانمان‌برنداز را ببینند واقع بینی این منتقدان واقعا کجاست؟
  • مازندران افتخارمه A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    9 1
    با سلام و عرض احترام خدمت همه ی دوستان صاحب نظر خطاب به همه ی دوستانی که فکر می کنند تو این سریال توهینی به ما مازندرانی ها نشده من یک ساروی هستم و همیشه در هر کجای کشورم هستم به مازندرانی بودنم افتخار می کنم چرا که در هر برهه از زمان مازندرانیها در تمام پست ها و مسئولیت های کشورمان در بهترین و بالاترین جایگاه ها قرار داشته و دارند در کشتی و وزنه برداری قهرمانان جهان را پرورانده در فوتبال که حدود 100 بازیکن لیگ برتری داریم در کنکورهای سراسری که رتبه های ممتاز اغلب برای مازندران است در پست های مهم مملکتی که مازندرانی ها در سه قوه مهم مملکتی سهم مهمی دارند مجریان صدا و سیمای مرکز مازندران که الان در صدا وسیمای تهران مشغول به کار شدند و در شبکه های اصلی و مهم اجرا دارند و........
  • علی رحیمی IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    9 7
    سلام وخدا قوت میگم به همه عزیزانی که زحمت کشیدن واین سریال بسیار زیبا رو بازی کردن این سریال خیلی نکات آموزنده داره که بعضیا قادر نیستن ببینن شعرسعدی علیه الرحمه که بنی آدم اعضای یک دیگرند در این سریال بچشم میخورد یکدلی،صفا،صمیمیت،تلاش برای اینکه به قله های پیروزی دست پیدا کنند وازهمه مهمتر اینکه بی کینه هستنددلخوری ازهم ندارندوخیلی صفات خوب که این فیلم میرساندمن خودم ترک هستم ولی سعی میکنم بعضی رفتار این عزیزان را یاد بگیرم وبه دوستانم سفارش میکنم که بی آنکه قضاوت بدی داشته باشند باین فیلم نگاه کنند بااین فیلم طنز چقدرشادی به خانواده ها میاد که همه اینها ثواب واجر معنوی دارد روابط بین نقی وهما ،بهبود وزنش برای ما باید الگو باشد امیدوارم همیشه در زندگی موفق ودر کارشان پیروز باشند
  • محمد A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    8 4
    با سلام این اعتراض رو در بین مازندرانی ها فقط اونایی میفهمند که یا فامیل تهرانی داشته باشند یا رفت و آمد داشته باشند با تهرانی ها.بقیه استان ها که این اعتراض واسشون عجیبه و حق دارن قبول نکنن.و اینکه یه تهرانی اینجا معترض باشه بگه پایتخت خوبه مسلما دوست نداره یکی بیاد جلوی خندیدن و تمسخری که این روزا شادشون کرده رو بگیره درسته تهرانی ها خداییش اگه تو صحنه سالن سید رسول و یا بعد از اون تو اتوبوسی که تنابنده داشت بر میگشت از کشتی و یا در کل فیلم ؛یک نفر مثل من و 2000 نفر از فامیلام و دوستام که مازندرانی اصیل هستیم ،صحبت میکردند که دلمون خوش باشه حداقل این آقایون یک نفر از این همه آدم با فرهنگ و بدون لهجه مازندران رو نشون دادند خداییش اگه اینطور میشد من اعتراضی به فیلم نداشتم
  • مازیار PL ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    11 5
    من مازنی هستم.نمیخوام بی احترامی کنم ولی اون کسانی که مال استانهای دیکه هستن تا اطلاعات ندارن اظهار نظر نکنن.در این سریال از کلماتی استفاده میشه که منه مازندرانی هنوز نشنیدم.دارن کلماتی که اصلا ربطی به مازنیها نداره نشون میدن.
  • بی نام A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    11 11
    من به عنوان غیر مازندرانی با دیدن چند قسمت این سریال اعصابم بهم ریخت همه شخصیت ها از سادگی زیاد به آدم های عقب مانده نزدیکتر هستن ...
  • مهدی IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    3 7
    من بوشهری هستم.هیچ وقت از استان بوشهر و فرهنگ آن هیچ برنامه ای توسط صداو سیما ساخته نشد.فقط تو قسمت اول سری جدید کارآگاه علوی،اسمی از بوشهر آورده شد که اون هم بوشهر رو تبعیدگاه نشون داد.در تمام کشور حق هیچ مردمی به اندازه مردم استان بوشهر پایمال نشده ولی همچنان صبورانه به ایران و تمامیت ارضی کشور عشق میورزیم.....باز خوبه که از تمام اقوام کشور،حتی اگه شده به توهینی در صدا و سیمای ایران حرفی زده میشه.اما طوری به ما بوشهریها بی اعتنایی شده و میشه که انگار نه انگار که ما هم جزوی از ایران هستیم.فقط سر مسئله هسته ای و نفت و گاز که میشه اسمی از بوشهر شنیده میشه
    • منصور A1 ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      2 1
      دوست عزیزی که گفتید هیچوقت در تاریخ سینما و تلویزیون از بوشهر یاد نشده ، من یادمه یکی از بزرگترین سریالهای تاریخ تلویزیون کل موضوعیتش مربوط به بوشهر بود. سریال دلیران تنگستان و رییس علی دلواری که در حال حاضر هم جمعه ها از شبکه آموزش جمعه ها پخش میشه... و خیلی خیلی فیلمهای دیگه... مثل تنگسیر (ساخته امیر نادری) و ... مردم بوشهر مردمی مقاوم ، فهیم ، بزرگ و عزیز هستند که بهترین فیلمهای تاریخ ما اتفاقا در بوشهر تهیه شده اند. یادم نیست اما بنظرم فیلم سازدهنی(امیر نادری) هم در بوشهر تهیه شده بود. درهرصورت اگر هم هرمزگان بود فرق چندانی نداره و همانطور که به گیلان و مازندران میگیم شمال ، به هرمزگان و بوشهر هم میگیم جنوبو و جنوبی ها همیشه بهترین هستند. بهترین
  • من مازندرانی هستم IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    8 4
    به به دیگه داخل ایران این کار داره باب میشه که هر کس بیاد و یه انتقاد مسخره بکنه و صدا و سیما هم بیاد در فیلم رو تخته کنه تازه سریال پایتخت این همه نکته خوب داره چرا همش عیب رو می بینین بعد هم از نکات خوبش همین اتحاد افراد خانواده هاست این کمه الان
  • ياسر IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    6 11
    با سلام .بايد بگم مسئولان ما خيلي خوش غيرت هستند كه اجازه ميدن در مورد مازندراني با اصل و نصب فيلم خنده داري درست كنند كه ملتي به ما بخندند .دست خوش مسئولين محترم خسته نباشيد
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    4 10
    باسلام و احترام ، به نظر بنده ادبیات بکار گرفته شده در این سریال بیشتر تمسخر و هجو است تاطنز ،و ازطرفی به دلیل اینکه تولیدکنندگان این سریال با فرهنگ استان بصورت دقیق آشنا نیستند موجب انعکاس نادرست سنت ها و آداب و رسوم مازندران در رسانه ملی و آسیب رساندن به خرده فرهنگهای این مملکت می شود امیدواریم فرهنگ شاد کردن مردم به هرطریقی ( تمسخر و ناراحتی عده ای) اصلاح شود
  • رها IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    10 2
    بابا کدوم سریال رو دیدی که اینقدر با هاش بخندی و با هاش خوش بگذرونی حداقل یکساعت از روزت رو کاملا و از ته دلت میخندی آقای تنابنده حرفای ینا رو به دل نگیر خیلی سریال باحالیه دمت گرم " من که یه مازنی هستم خیلی افتخار میکنم حالا برو بچه های دیگه رو نمیدونم"
  • فاطمه A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    3 13
    سلام فیلم فوق العاده خوب ومفرحی..هیچ بی احترامی هم به مازندرانی های عزیز شکل نگرفته..ما همشون دوست داریم..همه ما ایرانی هستیم فارغ از فرهنگامون...تورو خدا الکی هم شلوغش نکنین دیگه کسی جرات نکنه سمت ساخت چنین فیلم هایی بره واقعا این سریال یه شاهکار تو تمام سریال های طنز... اقای سیروس مقدم و تیمش خیلی هم خوب کار کردن جای خسته نباشید داره...
    • بی نام US ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      1 0
      فیلم نیست برادر من، سریاله. شما تعریف نکن که این خرده خوبیای سریال که مدیون قسمت های قبله پابرجا بمونه. به هرحال سیروس مقدم عزیزه. هرچند کلی انتقاد هم باشه.
  • بهزاد A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    7 2
    .... سلام من خودم مازندرانیم و روستا زاده ام ... خواهشم از مسئولان محترم اینه که بعد چهل سال زندگی افتخار میکنم که هنوز روستایی هستم ... خواهشم اینه اگه قراره سریال طنزی ساخته بشه همون پایتخت نشین های محترم رو مسخره بکنن و ما بخندیم . سوای از محتوای بسیار ساده و بی محتوای فیلم نامه کدوم احمقی میاد یک ماه از غذای سگ استفاده میکنه و متوجه نمیشه ... سازنده این فیلم برای خندوندن مردم من مازندرانمی رو ساده لوح و هالو فرض می کنه ... من آملی هستم و تا یادم میاد بزرگان زیادی رو در سیاست و اقتصاد و فرهنگ دیدم ....
  • یاسر IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    6 1
    بنده خرم آبادی هستم و از قوم اصیل و با فرهنگ لر. من می خوام خدمت استانهای فارس نشین (و البته تهرانی ها ) عرض کنم چرا از بالا به ما شهرستانی ها نگاه می کنید مگه شما چی دارید که ما شهرستانی ها نداریم . چرا در سریالهایی که می سازن یک بار نقش های خوب و مثبت (دکتر و مهندس و کلا آدمی که سرش به تنش بیرزه) رو به ما لرها نمی دن .چرا برای شادی و خوش گذرانی های خودتون ،فرهنگ و لهجه و زبان ما شهرستانی ها رو به تمسخر می گیرید؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    5 0
    تهرانی های اصیل که پدر و مادر تهرانی باشن و در تهران متولد شده باشند تنها دو می لیون از جمعیت تهران را تشکیل می دهند باقی تماما لر، ترک،‌شمالی هستند،‌که بیشتر این جمعیت مهاجر در بزرگترین منطقه تهران یعنی تهرانپارس زندگی می کنند یعنی شرق تهران- باقی همه تهران نشین هستند باور کنید اگر پایتخت تبریز هم بود همین قدر به تبریز گیر می دادند-کمی فکر کنید
  • يك ايراني IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    5 8
    جنبه داشته باشيد ....همه جاي ايران سراي من است .... تهراني ومازندراني و اهوازي و يزدي و همداني و شيرازي ووووووهمه يكي هستيم ....اين همه هنر و زيبايي دراين فيلم ....محبوبيت فوق العاده يكايك هنرمندان اين فيلم ....از اقاي عليرضا خمسه دوست داشتني .....اقاي محسن تنابنده جدا هنرمند وبا سواد ....خانم ريما رامين فر كه واقعا حرف نداره ....اقاي هدايت هاشمي و مهران احمدي واحمد مهران فر كه هر سه شيريني اين فيلم هستند ...وووووووووو .......اها يادم رفت اون دو قلوهاي ناز.....واقعا مرحبا ...دست مريزاد اقاي سيروس مقدم عزيز ....خسته نباشيد عاليه عالي بود مخصوصا امشب كه چه زيبا از بيراهن تيم ملي رونمايي شد ...من تمام مدت اشك خوشحالي ريختم .همه مازندرا ني ها تاج سر ما مردم ايران هستند ....
  • احسان از قائمشهر A1 ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    5 4
    توهین این سریال رو مازندرانیهای مقیم خارج استان متوجه میشن. تا میایم یه کلمه حرف حساب بزنیم برمیگردن میگن: حساس نشو حساس نشو! طلا مال نقی بود ... تومشتش بود ... اِ آقا آقا آقا ... فلان بیسار تشکیلات عباس معصومیه؟
  • مهدي IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    5 1
    من اگه سالي دو سه بار به شمال سفر نكنم مريض ميشم ....مازندراني ها بدانند كه لهجه شيرينشان دوست داشتني ترين لهجه ايران است ...من يكي به اين دليل اين فيلم رو مي بينم و بسيار دوستش دارم كه شمالي صحبت ميكنند ... من ايمان دارم كه همه مردم عاشقانه اين سريال را دوست دارند و اصلا هيچ موردي كه خداي نكرده توهيني به كسي باشد من دراين فيلم نمي بينم ...برعكس واقعا شيريني فيلم لهجه شمالي است ...اي جانمي شمال سر سبز ايران....شاليزارهاي قشنگ ....مردم مهربان و زحمتكش .....همه ما مردم ايران دوستتون داريم ...
    • تنکابنی A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
      2 0
      مازندران لهجه ندارد.به گفته بعضی از زبان شناسان تبری و گیلکی زبان و به گفته برخی دیگر گویش می باشند.
  • بی نام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    4 2
    با سلام. به نظرم نه تنها توهینی نکرده بلکه خیلی هم مازندارن رو خوب معرفی کرده. حمایت از یوز ایرانی. یا قهرمان پروری استان. البته من خیلی کم فرصت تلوزیون دیدن دارم ولی چندباری که نگاش کردم چیز بدی ندیدم ازش. بهتره که با مصداق گفته بشه که کجاش توهین بوده. برخی اقایون هم پیاز داغش رو زیاد نکنن. تو فوتبالمون میلیاردی از جیب بیت المال و مردم خرج میشه اخرشم میگن ما گشته ایم نون شب نداریم تو خیابون میخوابیم! کسی صحبت از مفید بودن و هزینه فایده نمیکنه شما ببین چند درصد کشور دارن این سریال رو میبینن و لذت میبرن و اون وقت با فوتبال ابکی باشگاهیمون و پولهای عجیب و غریبی که توش رد و بدل میشه مقایسه اش کن! باید به نظر اکثریت احترام گذاشت کلا 50 نفر اعتراض کردن یعنی سریال خوبی بوده در کل
  • حميد A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    5 1
    اين مشكل فقزمخصوص ایرانه...درکشورهای دیگه طنزازمقامات مملکتی شروع میشه وهمه چیزوحتی لهجه هاروشامل میشه...ساختن طنزدرایران خیلی سخته چون دست روهرموضوعی بزاری خطقرمزمحسوب میشه...من سال هاست درخارج زندگی می کنم وبرنامه های طنزکشورهای زیادی رونگاه کردم ولی هیچ جااین اعتراض هاوجودنداره
  • جواد راد IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    3 4
    دوستان منتقد، این سریال طنزه،مستند نیست که شما دارید جدی میگیرید. از ویژگیهای مهم طنز خنده دار بودن، اغراق و تفاوت نسبی آن با واقعیت است. اگر این طور باشد که شما می گویید خود فارس ها بیشتر از بقیه حق اعتراض دارن، تو بیشتر طنزها فارس ها انسانهایی دست و پا چلفتی، چاپلوس، زیراب زن، اهل جدل و حاشیه و لاف زن نشان داده می شوند که در شأن فارس های شریف و فهیم کشور عزیزمان نیست!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    3 2
    آقا آقا آقا حساس نشوها
  • لشکر 25 کربلا IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    6 3
    هرگاه سریال سرزمین کهن پخش شد آنگاه حق پخش سریال پایتخت 3 رو دارند.
    • ابراهیم IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
      1 0
      دمت گرم کلی حال کردیم با سریال زیبای سرزمین کهن
  • ساروی IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    4 5
    سیروس مقدم:اگر سریال پایتخت به سراغ قومیت خاصی رفته است هدفش احیا و بازسازی فرهنگ آن منطقه بوده است!!! کجای این سریال احیای فرهنگ مازندران است. آقای مقدم هر چه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند.
  • محمود IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    2 5
    آقا اينقدر گفتن به مازني ها توهين شد كه همه فراموش كردن يادي از ما مشهدي ها بكنند يعني زن اوس موسي آبرو ما مشهدي ها رو برد ولي من عقيده دارم سريال خيلي خوبي است
  • محمد IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    5 2
    عمو جان که نوشتی فارس و...... فارس کیه و چطور اون رو تعریف می کنی می دونی که بی معناست . فارس به عقیده همه مردم ایران به مردمی گفته می شود که بدلایل مختلف هویت ایرانی را از دست دادنه و به زبانی نسبتا مشابه که مربوط به 300 سال بعد از اسلام است و ملغمه ای از ترکی و پارسی میانه و ازلحاظ دستور در بعضی موارد نتاثر از عربی ( مانند ترتیب موصوف و صفت و مضاف و مضاف الیه که تقریبا درتمام زبانهای دنیا غیر از فارسی و عربی غیر این است) صحبت می کنند .اگر یک وقتی خواستی هویت داشته باشی بدروغ هم شده خودت را به یکی وصل کن و مثلا بگو خراسانی و یزدی و.... نگو فارس که بی معناست من مازندرانی و بابلی هستم .
    • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      1 1
      اولا قوم پارس که یکی از 3 شاخه بزرگ آریاییه که سه هزار سال پیش وارد ایران شدند و مردمان فارس در اکثر مناطق ایران و حتی کشور های همسایه زندگی میکنند! و اینها ربطی به هویت و این داستان ها نداره، انسان هایی که از نسل قوم پارسند، فارس خونده میشند. دوما زبان، ما در طول تاریخ زبان های فارسی متعددی داشتیم که زبان فارسی امروز برگرفته از زبان فارسی دریه و بحث کلمات عربی ترکی مغولی آفریقایی یونانی و ... که الان داریم، ناشی از تاثیر فرهنگ اونهاست که در هر زبانی مشابه داره، الان زبان های ترکی عربی انگلیسی آلمانی کردی کلمه فارسی زیاد دارند و در کردی ترکی گیلکی بلوچی و... کلمه عربی کمتر از فارسی نیست! در ویکی فارسی دری رو ببین!
  • بابلی A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    5 2
    مازندران از نطر علمی وورزشی و هنری یکی از برترین استان هاست ایران افتخاراتش را مدیون مازندران است و مردم مازندران بر خلاف فیلم بایتخت مردمانی روشنفکر هستن من به شخصه نویسنده وکارگردان فیلم را نمیبخشم که فرهنگ درست مازندران را به مردم نشان ندادن.
  • محمد رضا A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    3 0
    محمد رضا هستم از کرمانشاه سلام گرمی عرض میکنم خدمت تمام ایرانیان عزیز به خصوص مازندرانیهای عزیز دلم میخواستم بگمکه فرهنگ اقوام ایرانی آنقدر اصیل و ریشه دار هست که با اینگونه طنز ها و فیلم ها هیچگونه تغییری نمیکند و به چشم ما ایرانیا تحقییر نمیشه اما از لحاظ هایی هم به شما عزیزان حق میدم نسبت به این طنز ابراز ناراحتی کنین این که بعضی از این تکیه کلام ها سر زبان میفته و این ممکنه به حالت کنایه هم نباشه اما میتونه باعث ناراحتی بشه ولی من از نظر خودم میگم که من با مطالعاتی که داشتم تونستم حداقل خودم و اطرافیانم رو نسبت به فرهنگ و تاریخ استان های ایران و همچنین مازندران عزیز اشنا کنم و به نظرم هر کسی با آشنایی پیدا کردن نسبت به فرهنگ وتاریخ استان های ایرا میتونه سهم خوبی تو فرهنگ سازیها داشته باش
  • سمانه US ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    1 5
    اگه برای هرسریالی قرارباشه اعتراض کنند بیشترسریالها در مورد تهرانی هاست پس اینجوری هیچ سریالی ساخته نمیشد.باید همه جنبه داشته باشند طنزه سریال مستند درباره مازندران نیست که بهشون بر بخوره
  • آ.ر IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    2 3
    بعد از این هر سریال بدون لهجه وبا گویش تهرانی ساخته وپخش شود تمام تهرانی ها باید اعتراض کنند. اینکه هرچی دزد وقاچاقچی کلاهبرداره در سریالها بدون لهجه هستند چرا شهرستانیها اعتراض نمیکنند که آادمای بد هم در سراسر ایران هستند. این تهرانی وشهرستانی وقومیت و لهجه متاسفانه باعث کاهش انسجام مردمه . فیلمها وسریالها رو ببینیم آنچه آموختنی است مثل زندگی بابا پنجعلی در کنار اعضای خانواده را بیاموزیم وبدانیم اکثر جوکهای ترکها ولرهاو.... توسط خودشان ساخته وگفته میشود.