+ A - پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 17:21:28 چاپ
امتیاز به مطلب 55 نفر

بازار تهران ورشکسته می شود؟

اقتصاد > اقتصاد سیاسی - راه اندازی فروشگاه های بزرگ در سطح شهر تهران، موجب شده تا بازار تهران عملا از حضور خریداران پرشمار بی بهره بماند. طی سال 93 نیز حداقل 4 فروشگاه بزرگ زنجیره ای دیگر در نقاط غربی و شمالی تهران راه اندازی می شوند تا بازار تهران روزهای سخت تری را پیش روی خود داشته باشد.

3535

کلید واژه ها: بازار تهران -
نظرات 66
  • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 18:38:05
    667 25 پاسخ به این نظر
    بهتر. هر چی فروشگاه های بزرگ بیشتر بشن رقابت بینشون بیشتر می شه دیگه نمی تونن به هر قیمتی بفروشند. بازاری ها یه سری شون واقعا عمری مردم رو دوشیدند. یه جنس رو در ده تا مغازه تشریف ببرید ده تا قیمت مختلف بهتون می دن.
    • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 19:26:43
      90 210
      همین فروشگاههای بهاره اجناس خودشون رو از بازار خرید میکنند
    • میگو فسفری خوب پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 19:33:59
      112 10
      مقایسه کنید با بازار سرپوشیده ترکیه: کاپالی چارشی در سال 2011 با 15 میلیون توریست در رده اولین مکان اروپا از نظر تعداد بازدید کنندگان قرار گرفت
    • بازاری پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 19:54:01
      91 2
      خیلی از مغازه های تو فروشگاهها و پاساژهای بزرگ برای مالکان بازارهای قدیمی هست . تو بازار بیشتر عمده فروش هستند و خیلی از همین مراکز خرید از بازار خرید دارن و بعد اجناس رو با 3-4 برابر قیمت میدن مشتری
    • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 20:11:03
      39 4
      اگر اجناس خود را از بازار خرید می کنند که دیگه بازار نباید مشکلی داشته باشه!!
    • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 20:31:10
      47 30
      اطمينان داريد كه اگر بازار نبود امثال شما ميتوانستند مايحتاج خود را تهيه كنند . حساب قشر زحمتكش جدا ولي اگر قشر بي پول به بازار ي نتازند چه توجيهي براي ناتواني در امرار معاش خانواده خود دارند در هر جامعه اي بخشي مولد هستند بخشي وظيفه انتقال عمده محصول از توليدكننده به مصرف كننده جزء را دارند بازار يان نان زحمت و استرس خود را ميخورد نه روزي امثال شما را كه از ورشكستگي بازاريان خوشحال ميشويد
    • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 21:02:09
      32 1
      جمعيت جوان و جوياي كار به خاطر سياستهاي افزايش جمعيتي دهه 60 به قدري هست كه ديگه الان توي هر محله اي چند تا سوپر ماركت و مغازه هست كه قبلا اصلا نبود... همه درآمد بين اينها تقسيم ميشه در حالي كه شايد چند تا فروشگاه هم كافي باشه... در همين چند سال چقدر واحدهاي اقتصادي بيشتر شدن؟
    • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 21:29:30
      34 3
      جالب اینجاست که اکثر تولیدکننده و واردکنندگان هم از این بازاری ها نالانند چون معمولا اجناس رو با تخفیف و مدت بازپرداخت چندماهه خریداری می کنند و نقدا به قیمت روز به مردم میفروشند و در برخی موارد انحصار برخی از کالاها در دست چند بازاری است!
    • بازاری جمعه 15 فروردین 1393 - 16:52:55
      2 1
      داداش نگرفتی اینها خودشون صاحب مغازه هستند تو همون مغازه ها مستقیما میفرستن انبار دیگه بازار رونقی نداره
  • حسین پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 18:35:48
    452 10 پاسخ به این نظر
    شما نگران بازاری ها نباش صاحب اون مجتمع تجاری ها هم خود همین بازاری ها هستند
    • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 21:44:26
      47 9
      زدی تو هدف.....مگه این توپ از دست فوتبالیستهای قدیمی خارج می شه موروثیه فقط برای کمتر از 10 درصد مملکته..حتی باد این توپه هم به ما نمی خوره
    • آنلاین پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 23:06:40
      9 22
      این سیستمهای مدرن با حیات و منافع بازاریها در تضاده ، همچنین با تواناییهاشون مطمین باش صاحابشون افراد دیگری هستند
    • بی نام شنبه 16 فروردین 1393 - 00:31:59
      3 9
      ما بچه بازاری هستیم میدونیم چی به چیه آنلاین جان شوما تو خیالات خودتی
  • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 18:44:40
    360 16 پاسخ به این نظر
    یک عمر خوردن کافی نیست.!!!
  • امیر پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 17:34:34
    269 7 پاسخ به این نظر
    اگر بشه از اون فروشگاه های بزرگ مالیات گرفت خیلی هم خوبه. دولت های محترم از اصولگرا و اصلاح طلب با همه دبدبه و کبکبه شون حریف این بازاری ها که نشدند انشاا... حریف اون فروشگاه ها بشن. یک سوال بزگ برای من هست این همه خبرگزاری که به جرز لای دیوار هم گیر میدن برای چی به مالیات ندادن بازاری ها با اون گردش مالی دهشتناک گیر نمیدن؟
    • بنده ی خدا پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 19:34:44
      38 4
      احسنت آفرین خیلی به جا بود دولت زورش به بازاری نمیرسه در عوض مالیات رو سالی 2 درصد بالا میبره برای کاسب خرده فروش واقعا این انصاف نیست
    • وحید پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 19:36:30
      12 63
      شما از کجا خبر داری که مالیت نمیگیرن؟؟بهتره یه سر بری پیش یکی از این بازاریا مالیاتای ملیونی رو ببینی
    • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 19:56:24
      10 30
      دوست عزیز اولا یقرون مالیات اینا بره بالا از شما که خریدار باشی میگیرن. دوما شما از کجا اینقدر مطمئنی که مالیات نمیدن یا کم میدن. میدن خوبشم میدن.
    • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 22:58:06
      17 3
      سلام.البته مخالف دریافت مالیات نیستم ولی انها برای پرداخت مالیات به همان میزان به قیمت اجناس اضافه می کنند که در نهایت باز هم این خریدار هست که مالیات را پرداخت می کند.مانند مالیات بر ارزش افزوده که همه جمع شده و در نهایت از خریدار دریافت می کنند.
    • امیر جمعه 15 فروردین 1393 - 02:02:31
      7 1
      خبر دارم چون باهاشون سر و کار دارم. مالیات دو میلیونی برای یه کسب و کار که گردش مالی چند ده یا چند صد میلیاردی داره فکر میکنی رقمیه؟ نمیدونم تصور شما از بازار چیه ولی بازار فقط خورد و خوراک و مایحتاج زندگی شما معامله نمیشه. محض اطلاعتون دولت احمدینژاد خواست ارزش افزوده بگیره از بازار طلا که از جیب خودشون هم نبود دست آخر از جیب مصرف کننده بود چون فقط اسم مالیات روش بود کلی اعتصاب کردن و بازار رو به هم ریختن. حالا شما این بازار طلا روبزارید کنار خرید و فروش آهن و فلزات و ضایعات، مواد شیمیایی و پتروشیمی و ... تا دستتون بیاد مالیات میلیونی خنده داره برا گردش مالی اینا. حالا جریان طنز محاسبه مالیات دوستان بماند
  • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 17:43:32
    166 5 پاسخ به این نظر
    هر چند سبك سنتي بازار رو خيلي دوست دارم، ولي يكي از راه‌هاي اصلي حل مشكل ترافيك، تمركز زدايي است، چه در مراكز خريد، چه در ادارات، بيمارستان‌ها و غيره.
  • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 17:43:48
    140 9 پاسخ به این نظر
    بازار اسبش را تاخته حالا پیرشده و وقت ... نزدیک است همه گرانی ها از گور همین بازار غیر قابل کنترل بلند میشود کله گنده ها پشت خرده فروشها پنهان شده کار خود را میکنند اگر بخواهند تنبیه کنند خرده فروشها را جلو می اندازند ولی شرکتهای بزرگ بیشتر قابل مدیریت هستند
  • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 19:25:26
    113 11 پاسخ به این نظر
    یه زمان میگفتن برید بازار قیمت پایین خرید کنید الان قیمت های خود بازار شده عین قیمت های سایر مناطق شهر و در بعضی موارد حتی بالاتر!
  • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 19:01:52
    84 13 پاسخ به این نظر
    بیایید برای اینکه قشر ضعیف و مستضعف بازاریان ور شکست نشن ان فروشگاهها را تعطیل کنید.ثانیا مگه بازار فقط مواد غذایی داره....چون ما از این فروشگاهها فقط مواد غذایی و بهداشتی میخریم................خلوتی بازار دلیلش بی پولی مردمه نه فروشگاهها
    • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 22:54:36
      12 2
      همین بخش حرفت درست بود 4خلوتی بازار دلیلش بی پولی مردمه نه فروشگاهها
  • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 19:09:50
    61 5 پاسخ به این نظر
    همه چیز وابسته به قیمت است. باید دید فروشگاه ها می توانند با قیمت بازار رقابت کنند؟
  • علی پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 18:28:07
    56 4 پاسخ به این نظر
    به نظر این مطلب خیلی کارشناسی نیست چون تا اون جایی که من اطلاع دارم کارکرد بازار تهران بر اساس خورده فروشی نیست و خیلی از فروشگاه های بزرگ در سطح کشور خودشون مشتری های بازار تهرانن
    • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 20:40:32
      7 3
      شما اشتباه اطلاع دارین. خیلی چیزا رو خرده شو از هایپراستار میتونی ارزونتر از عمده بازار بخری.
  • مصطفی شریف پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 19:09:23
    40 10 پاسخ به این نظر
    به نظر من هم روزهای سختی در پیش خواهد بود.یعنی راستش و بخوای خیلی مصرف گرا شدیم.....به نظرم دیر یا زود باید بریم دنبال تولید علم و فناوری وگرنه.......
  • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 19:18:09
    39 4 پاسخ به این نظر
    باز یک کاری به نفع مردم انجام گرفت سرمایه دار ها دادشون در اومد همه باید این همه راه را بلند شن برن بازار یک کم فکر کن چی داری میگی این حضرات به جای انیار کردن پول هاشون بیان از این فرو شگاه های مدرن بزنند که هم انها سود ببرند و هم مردم راحت بشن
  • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 20:14:02
    32 5 پاسخ به این نظر
    من کارمند در ارومیه سالیانه حدود یک میلیون مالییات میدم قبل از اون که حقوق دستم برسه ولی یک از اقوام ما که تو بازاره با درآمد حدود 100 میلیون تومان در سال فقط یک میلیون حقوق میده ثانیا"میدونستید که در بازار اگه یه جنس کمتر از 100 درصد سود داشته باشه میگن فروش این جنس صرفه نداره من از خبرگزاری های محترم خواهش میکنم اگه دارید غش میکنین به سمت مردم غش بکنین نه به سمت بازاریها
    • بازاری جمعه 15 فروردین 1393 - 03:11:49
      4 1
      بر اساس کدوم سند و مدرک میگی که کالاها باید بیش از صد در صد سود داشته باشه. بیا همین بازار تهران نشون بدم چقدرشون اجاره نشینن و چقدرشون هم مغازه اجاره کردن.
  • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 19:35:48
    24 9 پاسخ به این نظر
    امیدواریم ورشکست شوند
  • كسري پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 22:08:13
    24 1 پاسخ به این نظر
    صنعت ورشكست شد اشكال نداشت ، اما بازاريها بشن نه
  • جواد پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 20:28:53
    23 1 پاسخ به این نظر
    این عکسها که برای تعطیلات عیده بازار هم توایام عید تعطیله چرا شب عید عکس نمیندازید
  • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 18:51:36
    22 24 پاسخ به این نظر
    نیاز به تغییر داره. در مرحله اول باید معماریش تغییر بکنه. ساختمان های قدیمی و فاقد ارزش خراب بشن و نوسازی صورت بگیره البته نه با یه سبک بی هویت و بساز بفروشی.
  • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 20:48:41
    21 3 پاسخ به این نظر
    والله ما که دو هفته قبل عید رفتیم بازار انقد شلوغ بود که نمیتونستیم نفس بکشیم نمیدونم شما از چی حرف میزنی
    • بی نام جمعه 15 فروردین 1393 - 11:37:01
      0 0
      منم باشما موافقم اینا ازچه بازاری میگن نمیدونیم
  • هم وطن پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 19:40:21
    16 2 پاسخ به این نظر
    این فروشگاههای بزرگ هم مال بازاریهاست فکر می کنید این سرمایه های هنگفت از کجا تامین شده
  • علی پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 18:19:39
    15 64 پاسخ به این نظر
    این فروشگاها مختص تهران نیست درهمه جای کشورازاین فروشگاها افراد ÷ولدار ایجاد کرده اند وکار وکاسبی افراد ضعیف را به هم زده اند
  • از همدان پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 19:04:39
    14 38 پاسخ به این نظر
    به به به به چه عکس های خوبی دمتون گرم
  • نادر پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 22:10:57
    14 2 پاسخ به این نظر
    بازار دیگر کارکرد سابق را ندارد. همان بهتر که تعطیل بشود. جاش پارک و جای تفریحی بسازند بهتر هست
  • حسین پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 21:05:47
    13 6 پاسخ به این نظر
    بازار سنتی خیلی قبل از این باید برچیده میشد بازارهایی که فاقد مدیریت و کنترل ، اشغال فضا ، تولید زباله، ایجاد ترافیک و .... خیلی معضلات دیگر میباشند . اینگونه بازارها الان فقط در کشورهای عقب مانده مانند افغانستان ، پاکستان وجود دارند و با سیاستگذاری مناسب باید هر چه زودتر برچیده شوند و در شان کشور ایران نیست .
    • تهران اوغلی جمعه 15 فروردین 1393 - 03:19:59
      4 0
      بازار یک کلمه ایرانی است که تبدیل به کلمه بین المللی شده و در بسیاری از کشورهای منطقه مانند ترکیه کاربرد داشته و یکی از نمادهای هویت ایرانی با فرهنگ و تمدن کهن می باشد. بهتره به جای جمع کردن بازار اولا بازار شهرهای بزرگ ثبت ملی و جهانی بشه و بعدش هم اقتصاد کلان کشور درست بشه و به سمت تولید و کیفیت بره وگرنه با جمع کردن بازارهای سنتی که نماد هویت ملی است مشکلات معیشتی مردم حل نخواهد شد. البته من با مدرن سازی و اصلاحات و بازسازی بازار موافقم. لطفا برید شهری مانند استانبول و ببینید از همین بازارهای سنتی که نماد مشرق زمین هست چقدر توریست و درآمد جذب می کنند.
  • استاد دانشگاه پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 19:52:50
    12 8 پاسخ به این نظر
    فروشگاه های زنجیره ای منافع بسیار بیشتری نسبت به بازار سنتی دارند و گامی در جهت مدرنیزه کردن، متعادل کردن، با حساب و کتاب کردن، و قانونمند کردن عرضه کالا، و نیز صرفه جویی های عظیم در وقت و انرژی جامعه هستند.
    • بیسواد ونا مدعی جمعه 15 فروردین 1393 - 14:26:01
      11 3
      جناب استاد دانشگاه گرفتاری ما مردم تئوری های تقلیدی است مسئولین از دانشگاه میان مناصب رو میگیرند و فقط ازبر کردند . و از علم روز جاری در جامعه بی خبرند فروشگاههای بزرگ در ایران موفق نمیشود به دو دلیل عمده : مردم اروپا پول دارند وقت کم دارند و یک جا خرید میکنند ما در ایران پول نداریم وقت زیاد داریم و چند جا سر میزنیم چونه میزنیم بعد میخریم و اینکه در غرب فروشگاهها به تولید کننده فشار میارن که ارزون بخرن در ایران به مصرف کننده که گرون بفروشند.
  • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 17:52:49
    11 0 پاسخ به این نظر
    من فروشگاههای زنجیره ای رو به بازار سنتی ترجیح میدم. دلیلش اینه که ده تا جنس رو میتونم توی فروشگاه زنجیره ای زیر و رو کنم قیمتهاشون و کیفیتشون رو با هم مقایسه کنم تا ببینم کدوم رو باید بخرم. تو یه مغازه اگه درخواست کنم چند تا جنس رو برام بیارن و قیمتهاشون رو مرتبا بپرسم وآخر سر هم نخوام بخرم ,مغازه دار شروع میکنه به غر زدن که شما خریدار نیستی. تنوع محصول در فروشگاه زنجیره ای بیشتره و اجناس هم برچسب قیمت داره. دیگه نمیتونن به هر قیمتی که دوست دارن بدن.اگر هم جنس خریداری شده مشکل داشته باشه با ارائه فاکتور راحت تر میتونم برش گردونم. مغازه دار سنتی تا این اندازه با مشتری راه نمیاد.
  • منطق پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 18:17:39
    11 174 پاسخ به این نظر
    اقایون جز ورشکست کردن بازاری هایی که سال ها زحمت کشیدن کار دیگری هم بلدند؟؟
    • قندک پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 23:00:48
      20 2
      زحمت خوب اومدی!
  • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 20:46:54
    11 2 پاسخ به این نظر
    همه ی اون فرشاه بزرگارو همین بازاریا پیش خرید کردند غصه نخورید
  • مهدی پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 23:30:26
    11 2 پاسخ به این نظر
    شما بازای هستی؟ هرچه بدبختی داریم از ایناست؟؟
  • امیر پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 20:09:28
    10 4 پاسخ به این نظر
    به بازاری ها باید بگوییم انسان هایی با شغل های کاذب
  • ناشناس پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 23:21:15
    7 0 پاسخ به این نظر
    تغییر ساختاری که خیلی زودترها باید محقق میشد. اصولآ در هر منطقه حضور فروشگاههای زنجیره ای لازم است . این اولین قدم برای نطام دادن به اقتصاد مصرفی و کنترل آنست.به فال نیک باید گرفت
  • تهران پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 23:35:13
    7 0 پاسخ به این نظر
    وضع اقتصادی مردم کلا خوب نیست و بازارو غیر بازار نداره-بازار تهران کارش تک فروشی نیست-اونایی که تک میفروشن جمع بشن بهتره-اصل بازار عمده فروشیه-بازار ورشکست بشه تک فروشای همین مرکز خریدایی که میگید از کجا جنس جور کنن؟
  • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 21:40:43
    5 1 پاسخ به این نظر
    اصلش هم همینه که رقابت ایجاد میشه و از همه مهم تر یک عده خاص زیادی چاق شدند و بهتره ثروت پخش بشه ... شما کشوری مثل آمیرکا رو نگاه کنید نه بقالی دارند نه سوپر و نه بازار بلکه فروشگاه زنجیره ای دارند همه میرن اونجا هر چی بخوان میخرند هم شغل ایجاد میشه و هم امننیتش بیشتر میشه و هم مردم و ترافیک به حاشیه شهر ها کشیده میشه
    • بی نام جمعه 15 فروردین 1393 - 03:32:08
      2 0
      تو اینجا اگه پنج هزارتا مغازه دار چاق میشه تو آمریکا پنج نفر از صاحبان سوپر فروشگاههای زنجیره ای مثل وال مارت میلیاردر میشن و بقیه باید کارمند اونا باشن و تا آخر عمر قسط وام بدن. مشکل از بازاری و بازار که یکی از نمادهای هویتی و تاریخی ایران هست نمی باشد .مشکل از سیاستگذاریهای اقتصادی و مدیریتی کلان هست. البته من مخالف نیستم با ایجاد فروشگاههای زنجیره ای برای رقابت بیشتر و پخش شدن بار ترافیکی و دسترسی آسانتر مردم .
  • بی نام جمعه 15 فروردین 1393 - 11:19:04
    5 1 پاسخ به این نظر
    آخه این چه وضعیه! در ازای هر ده نفر جمعیت یک بقالی تومملکت هست!مگه چند تا سوپر و بقالی نیاز داره مملکت! باید بیشترشون جمع کنن برن توی کار تولید.هرچند متاسفانه اینجا سود در دلالی و واسطه گریه نه در تولید!
  • استاد پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 20:07:37
    4 0 پاسخ به این نظر
    اصلا کلهم این مطلب بی ربطه ! چرا چون بازار بیشتر عرضه عمده انجام میده برعکس این فروشگاه ها که عرضه جزیی و مستقیمه ...کل جنس همین فروشگاه ها از بازار تهیه میشه ....شما باید میگفتی مغازه های سطح شهر ورشکسته میشن با این وضعیت
  • بی نام پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 19:32:42
    3 2 پاسخ به این نظر
    به نظر می رسه اینگونه خبرپراکنی بیشتر جنبه سیاسی داشته باشه تا جنبه اطلاع رسانی به هرحال تغییر در دنیای پرشتاب امروز اجتناب ناپذیره و هر شخصی (حقیقی یا حقوقی ) نتونه خودشو با تغییرات همراه نکنه و به روز نشه ، حتما از رقابت و جامعه جا می مونه . در مدرنیته سرعت ، کیفیت و رفاه سه عامل مهم تغییراتند بنابراین جه بسا این تغییرات در نوع عرضه محصولات حاصل فرزنذان خود همین بازاری ها باشه که تکنوکرات شدند و سنتی باقی نمووندن
  • سعید پنجشنبه 14 فروردین 1393 - 20:05:53
    3 2 پاسخ به این نظر
    فقط توریست خارجی میتونه این بازارهای سنتی رو نجات بده
  • سید جمعه 15 فروردین 1393 - 01:57:08
    3 2 پاسخ به این نظر
    با این اوضاع اقتصادی مردم دیگر باید فاتحه بازار و بازاری راخواند و همه بروند سماق بمکند !!! بازار یعنی آنکه هجوم مشتری و گردشگران خارجی در آن داد و ستد کنند !!این اشفته بازار است که فعلا با خون مردم شیشه کردن روزگار میگذرانند و آب میروند !!
  • بی نام جمعه 15 فروردین 1393 - 00:39:34
    2 3 پاسخ به این نظر
    دالان گرانی وبد بختی مردم ایران .هر چه میکشیم بیشترش دست بازاری هاست .
  • علي جمعه 15 فروردین 1393 - 00:49:09
    2 2 پاسخ به این نظر
    راه اندازی فروشگاه های بزرگ در سطح شهر تهران مهم نيست.مهم اينه كه قيمت اجناس در اين فروشگاه ها نزديك به قيمتهاي بازار باشه كه چنين چيزي مشاهده نمي شه. مثلا براي خريد لباس بچگانه تو فروشگاه های بزرگ، در بهترين حالت دو برابر بازار بايد هزينه كنيد.
  • ایرانی جمعه 15 فروردین 1393 - 01:54:05
    1 1 پاسخ به این نظر
    کاربران عزیز موضع گیری نکنیدومنطقی به موضوع بنگرید. دراینکه بازاری ها بخوربخورکردندیانکردند ولش کنید شماصورت مسله راول کردیدومسله اصلی راول کردید دراین برهه اززمان که کشور حدودیک دهه درگیر سومدیریت وخیانت وبی کفایتی افراد ناکارآمدی بوده که به امانت ملت یاهمون بیت المال خیانت کردند وکاری کردند که کشورراسالها به عقب انداختند خراب کردن راحت است آبادکردن واویلا ارزش پول ملی یکهو یک سوم شد. بهمین دلیل قدرت خریدمردم نسبت به درآمد کم شد. این رکود باعث این بودازطرفی بازاریها به یک شبه ارزش مالشون 3برابردرمقابل پول مردم شدوحالا هم دیگه سخت بخوان قیمتو شل کنندچون وقتی کالایی قیمتی را تجربه میکنه دیگه نمیشه مایینش بیاری مگرنگهش داری ودولت باسیاستهای درست قیمتهاروسرشکن کنه وگرنه درست بازارکساده
  • امير شنبه 16 فروردین 1393 - 02:21:42
    1 0 پاسخ به این نظر
    دو بار نظر ارسال كردم ايا بدستتان رسيد؟چرا چاپ نشد؟
  • محمد یکشنبه 17 فروردین 1393 - 00:43:59
    1 1 پاسخ به این نظر
    برشکست بشن بهتره.من خودم مغازه دارم تا سه سال پیش محصولاتمو از این بازار تهیه میکرم بعد دیدم واقعا برام نمیصرفه رفتم خودم به صورت قانونی با پرداخت گمرکی کمی جنس وارد کردم فقط برای مغازه خودم واقعا شاخ در آوردم وقتی حساب کردم دیدم اگر همین جنسارو از بازار میخریدم باید تا پنج برابر بیشتر پول میدادم تازه جنس بی کیفیتی هم میگرفتم.
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.