یک بازیکن ایرانی - سوئدی شاید به زودی به تیم ملی هندبال ایران بپیوندد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛پس از فوتبال حالا نوبت هندبال است. تأثیر حضور بازیکنان ایرانی - خارجی باعث شده تا هندبالیست‌ها هم به این فکر بیفتند که در آستانه جام‌جهانی‌ هندبال از بازیکنان ایرانی - خارجی در تیم‌ملی استفاده کنند. نخستین بار این خبر روی سایت فدراسیون هندبال منتشر شد. خبری که در آن جلال کوزه‌گری گفته بود: «رونوشت گذرنامه یک هندبالیست 21ساله که در باشگاه‌های سوئد عضویت دارد، برای حضور در تیم‌ملی ایران به فدراسیون هندبال ارائه شده است. سوئد از کشورهای صاحب‌نام و سبک در عرصه هندبال جهان بوده و همواره در جمع تیم‌های ‌برتر جهان قرار داشته است. تصمیم‌گیری در خصوص حضور این بازیکنان در تیم‌ملی بر‌ عهده بوروت ماچک سرمربی تیم‌ملی هندبال است. با توجه به صعود تیم‌ملی هندبال کشورمان به مسابقات قهرمانی جهان پیش‌بینی می‌کنیم چند هندبالیست ایرانی دیگر که خارج از کشورمان حضور دارند، برای عضویت در تیم‌ملی اعلام آمادگی کنند. تیم‌ملی مردان که برای نخستین بار با کسب مقام سوم شانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا در بحرین سهمیه حضور در قهرمانی جهان را کسب کرده، به دنبال حضور قدرتمند در این رقابت‌هاست.»

 

کوزه‌گری در حالی این حرف‌ها را زده است که یک‌جورهایی همه انگشت به دهان مانده‌اند؛ آن هم به دو دلیل. یکی اینکه حضور بازیکنان لژیونر در ایران جالب است و دیگر اینکه آیا نیازی هست که با این پتانسیل بالا در هندبال کشور، برای تیم‌ملی از خارج بازیکن بیاید؟ با کوزه‌گری تماس گرفتیم تا توضیحات بیشتری را در این مورد بدهد. او گفت: «اسم این بازیکن دانیال است و فامیلی‌‌اش را نمی‌دانم. او در یکی از باشگاه‌های سوئد و در پست بغل چپ و وسط بازی می‌کند. دانیال از طریق دوستان به ما معرفی شده است و بچه‌های ما فیلم بازی‌های او را هم دیده‌اند. خود دانیال هم ابراز علاقه کرده تا در تیم‌ملی بازی کند.»

کوزه‌گری این را گفت و ادامه داد: «البته این را بگویم که این اعلام حضور دلیلی نمی‌شود بر اینکه دانیال حتماً در تیم‌ملی بازی کند. ماچک سرمربی تیم باید او را ببیند و از نظر فنی تأیید شود.» اما با این همه پتانسیل آیا نیازی به حضور بازیکنان خارجی در ایران هست؟ «اگر در ایران در پست دانیال بازیکنی بهتر از او باشد، حتماً او دعوت خواهد شد.»فدراسیون هندبال در حالی قرار است از حضور بازیکنان ایرانی - خارجی استفاده کند که پیش از این تیم‌ملی فوتبال تجربه خوبی را در این زمینه داشته است. کوزه‌گری خودش در این مورد حرف می‌زند و می‌گوید: «ما هم مثل فوتبال سعی می‌کنیم تا تیم‌ملی را تقویت کنیم. به همین دلیل می‌خواهیم تیمی متشکل از بازیکنان ایرانی و خارجی داشته باشیم. می‌خواهیم هرکس که می‌تواند بیاید و به تیم‌ملی کمک کند.»از او پرسیدیم که آیا تمام این تلاش‌ها به خاطر حضور پرقدرت در جام‌جهانی‌ است که رئیس فدراسیون هندبال گفت: «بحث فقط بحث حضور در جام‌جهانی‌ نیست. ما می‌خواهیم تلاش کنیم تا تیم ایران در این مسابقات خوب بدرخشد. چون برای نخستین بار است که در جام‌جهانی‌ حاضر هستیم. می‌خواهیم بعد از نمایش خوبی که در آسیا داشتیم، حالا در جهان خودنمایی کنیم و سطح هندبال ایران را به نمایش بگذاریم. حالا اگر این نمایش خوب به امتیاز گرفتن هم ختم شد که عالی می‌شود.»

اما حرف‌های پایانی کوزه‌گری. آنجا که به او گفتیم آیا این بازیکنان را خودتان انتخاب می‌کنید، که او گفت: «بعضی از آنها خودشان با فدراسیون مکاتبه می‌کنند و بعضی‌ها را هم دوستان معرفی می‌کنند. دانیال سوئدی است و پاسپورت ایرانی دارد. البته مقیم سوئد است. مطمئن باشید اینکه بازیکنی خارج از ایران بازی کرده باشد، تنها شرط حضور در تیم‌ملی نیست. باز هم می‌گویم اگر بازیکنی در ایران بهتر از او وجود داشته باشد، نمی‌توانیم لژیونرها را به تیم‌ملی دعوت کنیم.» 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    5 9
    ببخشيد مگر فوتبال پيشرفت داشته