سرمربی تیم ملی وزنه برداری می گوید با تمام قوا در مسابقات جهانی شرکت خواهند کرد.

مرتضی رضایی:یک خبر حاشیه ای؛اینکه تیم ملی جوانان ایران به دلیل ناپاک بودن وزنه بردارانش در مسابقات جهانی شرکت نمی کند! آیا واقعا جوانان دوپینگ کرده اند و ترس از محرومیت مانع از حضور آنها در این تورنومنت خواهد شد؟اتفاقی که اگر بیفتد برای تیم ایران گران تمام خواهد شد.با حسین توکلی سرمربی تیم ملی تماس گرفتیم تا او در این باره توضیح بدهد.توکلی از بیخ و بن همه چیز را تکذیب کرد و گفت:«کدام دوپینگ؟باز هم شایعه سازان،شایعه ساختند؟همه ورزشکاران من پاک هستند.»

یعنی تیم ملی در مسابقات جهانی شرکت می کند؟

این دیگر بستگی به سیاست های فدراسیون دارد.آنها هر تصمیمی که بگیرند ما اجرا می کنیم.

اما اردوها تشکیل شده است و یعنی این احتمال وجود دارد که جوانان رنگ مسابقات جهانی را نبینند؟

گفتم که همه چیز به فدراسیون مربوط می شود.

یعنی اگر شرکت نکنند ممکن است شایعه دوپینگی بودن و...

در شرکت نکردن یک تیم در رویدادی مهم دلایل زیادی می تواند داشته باشد.سیاست های کلان ورزش،مشکلات مالی و هزار و یک چیز دیگر.در ضمن ما باید تیمی را راهی مسابقات جهانی کنیم که پشتوانه تیم بزرگسالان باشد.نباید این طور باشد که ما فقط در مسابقه ای حضور داشته باشیم.

با این شرایط ملی پوشان شما دوپینگی نیستند دیگر؟

من تمام این شایعات را تکذیب می کنم.بازیکنان من آنقدر پاک هستند که حاضرم همین الان آزمایش دوپینگ بدهند.

اردوی جدید تیم ملی از چه زمانی آغاز می شود؟

تا چند روز دیگر استارت می زنیم.ما مشکلات زیادی داریم و به خاطر اینکه تمرینات مان با تیم ملی بزرگسالان در یک محل برگزار می شد مجبور شدیم اردوی بعدی مان را از این ماه آغاز کنیم.حالا نمی دانم مسئولان فدراسیون اردوی شهرستان هم برای ملی پوشان در نظر گرفته اند یا اینکه همین اردوی تهران کافی است؟من با آقای زارع هم صحبت کرده ام و با هماهنگی آنها و فدراسیون قرار است نفراتی به اردو بیایند که شانس بالایی برای دریافت مدال داشته باشند.آن هم به این دلیل است که بتوانند ضمن برخورداری از کیفیت بالا برای رفتن روی سکوی قهرمانی، در آینده نزدیک به تیم ملی بزرگسالان نیز کمک کنند.

به نظر از شرایط چندان راضی نیستید؟

من پیش بینی تعطیلات عید را می کردم.به همین دلیل به بچه ها گفته بودم که خودشان تمرین کنند تا آمادگی نسبی شان از بین نرود.قبل از عید همه چیز خوب بود و بچه ها شرایط روحی خوبی داشتند اما بعد از عید به غیر از 3 - 4 نفر بقیه شرایط خوبی نداشتند.مطمئن باشید اگر شرایط بهتر بود ملی‌پوشان را حتی بیشتر هم نگه می‌داشتیم.

شما امید زیادی به تیم نوجوانان نداشتید اما آنها رفتند و بهترین نتیجه را گرفتند.ولی همان زمان می گفتید که باید حساب ویژه ای روی تیم جوانان باز کنیم.هنوز هم این حرف را می زنید؟

دقیقا.به همین دلیل می خواهم وزنه بردارانی را راهی مسابقات کنم که شانس بالایی برای گرفتن مدال دارند.در رشته ای مثل وزنه برداری باید روی حداقل ها حساب کرد.من آن زمان هم درباره نوجوانان واقعیت را گفتم.باید واقع بین باشیم و هرگز با احساس حرف نزنیم.

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    2 0
    دوپینگ در هر ورزشی و در همه جای دنیا پیش میاد و باید به حداقل برسه ولی این دلیل نمیشه ما نوجوانان و جوانان خودمون رو 3 سال به میادین اسیایی و جهانی نفرستیم که مبادا دوپینگ مثبت باشه. بلکه با تشکیل بموقع اردو ها و زیر نظر گرفتن ورزشکاران و اموزش لازم دوپینگ رو به حداقل برسونیم . مگه میشه بخاطر امتحانات درسی اردوی مسابقات مهمی مثل جهانی تعطیل شه؟