این حاصل یک گپ دوستانه است. جایی که علی پروین سفره دلش را باز می کند.

فرهاد عشوندی: شاید دوران سلطانی اش به سر رسیده باشد اما تا ابد نامش در تاریخ پرسپولیس می ماند. مردی که ویژگی های خاصی دارد . با همه بدی ها و خوبی هایش ، ویژگی هایش غیر قابل کتمان است. شاید نتواند درد پرسپولیس را دوا کند و شاید گاهی کارهایش بر مشکلات تیم دامن بزند اما درد تیم را هم بهتر از هر کسی می شناسد. او حالا نگران است. نگران این شکل واگذاری پرسپولیس. علی پروین این گفت و گوی دوستانه را اسماعیل حیدرپور ، همکار سابق ما در خبرورزشی و مدیر فعلی باشگاه گهر دورود انجام داده است. بحثی که از ماجراهای گهر شروع می شود:« بابا چی کار کردی با تیمت؟ افتادین که دسته 2. » این پروین است که سر شوخی را باز می کند. او که تیمش یعنی پرسپولیس بر سر همین مشکلات مالی به حاشیه رفت و صدر جدول و قهرمانی که در مشتش بود را مفت از دست داد پس بی دلیل نیست که تیم 200 میلیون تومانی گهر از لیگ یک هم سقوط کند چون کل بودجه تیم حیدرپور از قرارداد یکساله محمد دایی با سرخپوشان هم کمتر بوده است.

بحث با ماجرای شکایت علی پروین از چند روزنامه ورزشی فوتبالی تر می شود. پروین که روزگاری می گفت:« کی قبل این علی آقای میرزایی تو فوتبال شیکایت می کرد. از وقتی علی میرزایی اومد چپ می رفتیم می دیدیم احضاریه اومده ، راست می نشستیم باز احضاریه می اومد.» حالا خودش دست به شکایت شده :« ببین چی کارم کردیم و بابا شما... استغفرالله! من کی شیکایت بلد بودم اما هرچی این روزنامه ها رو وا می کنم می بینم...تازه حالاشم که کسی رو ننداختم زندون که! »

او دل پر دردی دارد و حالا فقط کافی است یکی از لقب هایش را بشنود:« سلطان؟ کدوم سلطان؟ شما روزنامه ای ها مگه چیزی واسه من گذاشتین. بیا ناصر حجازی رفت اصلا کسی یادش مونده. حالا مگه چند تا علی پروین واسه فوتبال مون مونده. حالا هی بزنین خوردش کنین. نه بزنین دیگه. بزنین ببینم کجا رو می گیرین. ببینین علی پروین رو به کجا رسوندین که بره شکایت کنه. من کی از این کارا بلد بودم؟ بابا حرمت امامزاده دست متولیشه.شما خبرنگارا باید حرمت من رو نگه دارین که 4 تا غیر فوتبالی هم به ما احترام بگذارن. »

او می خواهد عریضه اش را به گوش رئیس جمهور برساند:« من با رئیس جمهور حرف دارم. می خوام برم پیش خود آقا روحانی تا به خودش بگم تو ورزش چه خبره. بابا این مدت پدرم در اومد. خیلی اذیت شدم. باید با خود آقا روحانی رودررو حرف بزنم ، این طوری درست نمی شه. این آقای وزیر برای خودش هر کاری دوست داشته کرده و هر چیزی که می خواد رو انجام می ده. بابا تمام ساختمون وزارت ورزش شده مشاور. من نمی دونم کی مشاوره می گیره یا اگه این همه مشاوره می گیره کی به کار ورزش می رسه. من آمار آقای وزیر و کارهاش رو در آوردم. حالا اگه رئیس جمهور رو ببینم به خودش می گم!»

اما وزیر که در امور پرسپولیس و استقلال دخالتی مستقیم ندارد. این امور به امیررضا خادم محول شده:« آقا خادم؟ بابا این آقا خادم هم قهرمان ملی ماست ، درست اما ایشون قهرمان جهان و المپیک شدن ، این همه افتخار آفریدن تهش عکس 6 در 4 شون رو چاپ کردن و 2 روز بعد هم تموم شد. الان ببین تو این یک ماه که قرار شده واسه استقلال و پرسپولیس تصمیم بگیره چقدر اسمش همه جا هست. این فرق فوتباله با بقیه ورزش ها ، بابا امیرخان شوما اصلا میدونی این بنده های خدا کی هستن که اوردی پرسپولیس؟ ببین حیدرپور ؛10 روز دیگه بهت می گم چی می شه. حالا وایسا تماشا کن . ته این هم در می یاد. این همه آدم هر بار می گن ما سر تا پای فوتبال رو طلا می گیریم. قبلی کجان؟ یا  ممنوع الورودن یا تو زندان ، این هم وایسا تا تهش رو ببینی.من واسه این پسر نگرانم ، آقا خادم مراقب باش به هر حال تو خودت هم ورزشی هستی ما بدت رو که نمی خوایم.»

او تعریضی هم به رحیمی می زند و می گوید:«رحیمی پسر گلیه اما یعنی تو پرسپولیس قحط الرجاله که ما مدیر سپاهانی بیاریم؟ یعنی تو کل تیم خودمون یکی نمی تونست مدیر بشه؟ اونا سپاهان رو به ما می دن؟آقای خادم مراقب باش این تیما استقلال و پرسپولیسن. یه تصمیم اشتباهت فوتبال رو نابود می کنه و خیلی بد می شه. بابا ولش کن چه حیف شد گهر افتاد ، اون سال که تو لیگ بودین یادته ممد ما چه گل نازی به پرسپولیس زد؟ ولی داور گل بچه رو ندید!»

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    19 7
    سلطان همیشه باقی خواهد ماند در دل این مردم
  • بی نام IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    15 4
    خدا نکنه شما نباشی سلطان که خیلی دلمون برات تنگ می شه.
  • استقلالي FI ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    11 24
    فقطططططططط استقلال . . .
  • هادی A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    17 3
    با صفا و با مرام. علی آقا، این جوانها نه بازیهای دهه شصت یادشون و نه دهه هفتاد. در این دوره و زمانه باید هنر پیشه بود که شما نیستید. در یک کنار بنشینید و فقط نگاه کنید، ابهت و بزرگی خودتان را به پای این هنرپیشه های تازه به دوران رسیده که نام خوذشان را بازیکن و مربی گذاشته اند خرج نکنید. علی یارت
  • reza IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    27 11
    این حرف پروین منو یاد لیگ سوم حرفه ای انداخت.وقتی تیم پرسپولیس بابگویچ توی سه هفته اول14گل به حریفانش زد و صدرجدول بود آقای پروین که برکنار شده بودبا حسادت تمام گفت از هفته پنجم مشکلات پرسپولیس شروع میشه و همون هم شد.امثال پروین و مایلی کهن فقط سنگ خودشون رو به سینه میزنندوبس
  • مجیدپرسپولیسی RS ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    1 5
    اقای پروین چه حالی هم کردی که پسرت به پرسپولیس گل زده و حیف هم شده که داور قبول نکرده افرین به این همه تعصبت
  • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 11
    آقای پروین، اگه گل محمد پروین به گهر و گل هند هادی نوروزی به گهر رو داور میگرفت که الان پرسپولیس بجای گهر سقوط کرده بود دسته پایینتر، مثل سال قبلش که کمیته استیناف به پرسپولیس امتیاز داد تا شهرداری تبریز سقوط کنه بجای پرسپولیس
  • بچه گلباف کرمان و طرفدار مس کرمان A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    1 2
    من بهت میگم چه خبره شما دو باشگاه موقع نقل و انتقالات چکهای میلیاردی میکشید و موقع پرداخت داد میزنید که پول برسانید.بعد هم با بازیکنان یک اعتصاب زرگری راه می اندازید تا وزارتخانه تحت فشار قرار گیرد و پول برساند.دیگه دوره این کارها گذشته
  • داود IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    7 2
    پروین تکرار شدنی نیست.
  • آنلاین A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    1 1
    شاید این جدیدیها معلوم نباشه چه کاره اند ولی نتیجه ی کار قدیمیها که مشخص شده.
  • سورج IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    3 3
    سلطان تو چکار مثبتی کردی در این مدت؟ چشم آبی زبل اگر تو در هییت مدیره بودی همه اینها بچه های گلی بودند
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    1 4
    دو روز نتوسته تحمل کنه شروع شد کوبیدن پرسپولیس
  • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    1 4
    خدا شفات بده
  • مازیار IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    2 5
    پروین عزیز ،لطفا دست از سر پرسپولیس بردار....
  • محمد IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    5 0
    درسته گاهی اوقات اشتباهاتی داشته ولی واقعا دوست داشتنیه ، قدر امثال پروینو نمیدونن
  • علی IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    5 0
    سلطان علی پروین ، خیلی مردی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی
  • بی نام US ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    2 5
    قربون نفست علی پروین که یاد همه انداختی که اون فصل داورا با این ندیدن هاشون پرسپولیس رو تو لیگ برتر نگه داشتن
  • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    2 4
    افرادی مثل پروین میخواهند تیم پرسپولیس همیشه در خدمت منافع خودشون باشه وگرنه به زمین و زمان ایراد میگیرند.
  • بهنمیر A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    5 10
    بخدا علی پروین نبود پرسپولیسی نبود قدرشو بدونید
  • مرتضی IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    2 0
    اینجاش باحال بود."بابا ولش کن چه حیف شد گهر افتاد ، اون سال که تو لیگ بودین یادته ممد ما چه گل نازی به پرسپولیس زد؟ ولی داور گل بچه رو ندید»
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    79 69
    فقط سلطان علی پروین
  • میلاد IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    70 87
    آهان .پرسپولیس ارث شماست ؟ فقط وقتی دست شما و دار و دسته باشه همه چیز درسته ؟؟؟؟؟
    • فریدونکنار A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
      8 3
      متولد چندی که نمیدونی علی پروین شناسنامه پرسپولیس هستش
  • اوجان اوغلی IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    60 59
    الان یعنی شما مدیرعامل بودی خبری نبود ؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    1 5
    این پروین فکر میکنه با این ادبیات خیلی قشنگش واسه پرسپولیس چه کرده حتی یک بار هم جام آسیا رو ندیده
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    1 0
    آخرش خیلی باحال بود
  • من A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    2 1
    قحط الرجان نبود کاربلد نیستند اقا
  • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    29 5
    آقای پروین پرسپولیسهای اصیل از شما حمایت میکنند تا میتونی این از گرد راه رسیدهای مافیایی رو افشا کن چون شما علاوه برقهرمان بودن پهلوان منتخب مردم کوچه وبازار هم هستی
  • ژوبین A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    3 15
    پروین تو دیگه برای بیشتر پرسپولیسیا ارزشی نداری لازم نیست برای پرسپولیس دندون تیز کنی و خودتا به آب و آتیش بزنی به روحانی بگو من به عنوان مدیر عامل اومدم پرسپولیس که پول بیارم پول که نیاورم هیچ 500میلیون هم گرفتم.