فارس نوشت:

سامسونگ اعلام کرد این شرکت می‌تواند برای بهبود امنیت در گوشی‌های هوشمند، سنسورهایی در دستگاه‌‌هایش به‌ کار برد که عنبیه چشم کاربران را تشخیص دهد.

 این فن‌آوری قادر خواهد بود با ضبط اطلاعات عنبیه چشم کاربران، امنیت گوشی‌های هوشمند را ارتقا ببخشد.

یکی از مدیران ارشد سامسونگ اعلام کرد که این شرکت در حال آزمایش و بررسی راه‌های ارتقای استفاده از قابلیت‌های بیومتریک در گوشی‌های هوشمند ساخت خود است.

وی به طور خاص از تمایل سامسونگ برای کاربرد سنسورهای «تشخیص عنبیه» در گوشی‌های هوشمند تاکید کرد که به گوشی قابلیت اسکن چشمان کاربر را می‌دهد. این سنسورها به احتمال زیاد داخل دوربین جلویی گوشی نصب می‌شوند و پس از اسکن چشمان کاربر، می‌توانند تشخیص دهند، اطلاعات چشم کاربری که در آن لحظه چشمانش اسکن شده است با اطلاعات چشم صاحب دستگاه یکسان است یا خیر.

فن‌آوری بیومتریک اکنون به یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی در بخش امنیت گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. اپل، سامسونگ و دیگر شرکت‌های فن‌آوری اکنون دستگاه‌های هوشمند خود را به این فن‌آوری مجهز می‌کنند. برای نمونه در آی‌فون 5S و سامسونگ گالکسی S5 اکنون فن‌آوری قابلیت اسکن اثر انگشت کاربر برای فعال کردن صفحه کلید و استفاده از گوشی به بخشی از بسته امنیتی این گوشی‌ها اضافه شده است.

عرصه بعدی در فن‌آوری بیومتریک همین فن‌آوری تشخیص عنبیه کاربران است که در کنفرانس انجمن سرمایه‌گذاران از سوی معاون سامسونگ مطرح شد. به گفته وی این فن‌آوری ابتدا در محصولات گران‌قیمت و مدل‌های بالای گوشی‌های هوشمند به کار خواهد رفت اما به تدریج و نه چندان کند به تمام نمونه‌ها سرایت خواهد کرد.

البته سامسونگ هنوز مشخص نکرده که چه زمانی قرار است از این فن‌آوری در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهندس IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    8 0
    خب مگه گوشی ما چقدر امنیتیه که همچین سنسوری بخواد؟ با قفل شناسایی چهره که روی تمام گوشی های چند سال پیش تاحالا هم هست کارمون میشه اثر انگشت خوبیش اینه که نمیخاد گوشیتو صاف بگیری جلو صورتت تا باز شه
  • بی نام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    7 3
    بازم سامسونگ و نواوری دیگه