نسیم آنلاین نوشت:

این بار به غرب تهران رفتیم تا از ریز قیمت‌ها در این منطقه از پایتخت آشنا شویم. پس از انقلاب اسلامی به دلایل مختلف از جمله سرریز جمعیت تهران از مناطق مرکزی و جنوبی و سیل مهاجران به تهران منطقه غرب تهران که روزگاری تا چشم کار می‌کرد در آن زمین خالی مشاهده می‌کردید، با افزایش جمعیت و توسعه چشم‌گیری روبه‌رو بوده است. پونک، شهران، آریاشهر ، بلوار فردوس، جنت‌آباد، شهرک اکباتان، ‌اشرفی اصفهانی، سردار جنگل و دریاچه چیتگر از جمله محله‌های واقع در این منطقه است طی 10 سال گذشته شاهد رشد ساکنین و به تبع آن افزایش قیمت در آن بوده‌ایم به طوری‌که این روزها دیگر به یکی از مناطق مطلوب و البته گران قیمت تهران تبدیل شده است. اما نکته قابل توجه در منطقه غرب تهران تنوع بالای قیمت‌هاست چنانچه خانه‌هایی با قیمت 2.5 میلیون تومان در هر مترمربع تا11 میلیون تومان را نیز در این محدوده خواهی یافت.

رونق در بازار
گشتی در بازار مسکن این منطقه که محدوده بسیار بزرگی را در بر می‌گیرد نشان می‌دهد که این روزها بازار از رونق بیشتری برخوردار بوده و همین امر موجب شده تا قیمت‌ها نسبت به گذشته با کمی افزایش مواجه شود. در چنین شرایطی دیگر فروشندگان حاضر نیستند املاک خود را به قیمت‌های پایین‌تر از گذشته عرضه کنند و می‌گویند در حال حاضر نرخ‌ها در کف خود قرار دارد بر همین اساس مگر مواردی خاصی که ناچار به فروش هستند، دست از معامله بر کشیده‌اند و به اجاره واحدهای خود روی آورده‌اند و تنها کسانی که قصد معاوضه ملک خود را دارند تمایل نسبی برای فروش و خرید واحد جدیدی را دارند.
اما این بررسی‌ها از بازار معاملات خرید و اجاره بهای مسکن نشان می‌دهد که فارغ از رکود حاکم بر بازار در مقایسه با سال گذشته، بسیاری که منتظر پایان فصل مدارس بوده‌اند این روزها با جدیت بیشتری به دنبال خرید ملک دلخواه خود هستند و همین امر بازار معاملات را کمی تکان داده و رونق در حال بازگشت به معاملات است.
در واقع بازار مسکن مناسب خریداران واقعی است که پول کافی و نقد برای خرید دارند، زیرا به دلیل کاهش سود حاشیه ای در این بازار، دلالان و بسازبفروش ها وارد نمی شوند، بنابراین خریداران واقعی می‌توانند با نرخ های بهتری به دنبال مسکن مناسب باشند.

قیمت‌ها به کف رسیده منتظر کاهش دوباره نباشید
یکی از بنگاه‌داران منطقه تهرانسر با بیان اینکه در حال حاضر قیمت‌ها به کف خود رسیده است، در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر کاهش قیمت مسکن در ماه مبارک رمضان و بعد از آن می‌گوید: در حال حاضر زمزمه‌‌هایی از افزایش 25 درصدی قیمت آهن و دیگر مصالح ساختمانی به گوش می‌رسد بر همین اساس نمی‌توان انتظار کاهش قیمت داشت.
محمدی با بیان اینکه هرچند به دنبال افزایش قیمت قدرت خرید مردم کاهش خواهد یافت، می‌افزاید: البته باید توجه داشت که هیچ بساز بفروشی حاضر نیست که خانه خود را به پایین‌تر از قیمت تمام شده ساخت بفروشد.
به گفته وی، در حال حاضر یک واحد دو سال ساخت 60 متری در شهرک دریا منطقه تهرانسر به قیمت 230 میلیون تومان و یک واحد 48 متری بدون پارکینگ و عمر 10 سال به قیمت 170 میلیون تومان برای فروش گذاشته است.


هر مترمربع در ستارخان 7 میلیون و 200 هزارتومان
در حال حاضر هر مترمربع یک واحدنوساز در ستارخان خیابان کیا به قیمت 7 میلیون و 200 هزار تومان و یک واحد 100 متری در طبقه دوم با پارکینگ به قیمت 720 میلیون تومان معامله می‌شود این در حالی است که یک واحد 151 متری ، 5 سال ساخت بدون پارکینگ در ضلع شمالی ستارخان خیابان تهران ویلا 800 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

دریاچه، بهانه‌ای برای افزایش قیمت
ناگفته نماند بازار مسکن در منطقه 22 تهران به خصوص در حاشیه دریاچه مصنوعی چیتگر از ابتدای عملیاتی شدن طرح این دریاچه مورد استقبال بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفت. حال که این دریاچه مصنوعی آبریزی و تکمیل شده است قیمت واحدهای مسکونی و زمین‌های مشرف به دریاچه از افزایش قیمتی چشم‌گیری برخوردار شده است. به طوری که بهای برج‌های مشرف به این دریاچه که زیبایی چشم‌نوازها به هنگام تاریکی هوا برخوردار بوده بعضا به بیش از10 میلیون تومان در هر متر مربع هم رسیده است حتی گفته می‌شود که بهای واحدهای مسکونی در طبقات بالایی به قیمت‌های بیشتری در مقایسه با طبقات پایینی فروخته می‌شودحال آنکه در برخی از خیابان‌های این منطقه قادر به خرید خانه‌هایی به قیمت 5 میلیون تومان در هر مترمربع هستید.
برخورداری یکی از فعالان بازار در این منطقه از افزایش قیمت خانه در این منطقه از ابتدای سال خبر داد و خاطرنشان کرد: دریاچه چیتگر به اندازه‌ای که ارزش املاک حاشیه و مشرف به دریاچه را تحت تاثیر قرار داده، بافت مسکونی داخل شهرک را تحت تاثیر خود از لحاظ قیمت قرار نداده است.

5 میلیون اختلاف قیمت در یک منطقه
این مشاور املاک با بیان اینکه «دوری یا نزدیکی به دریاچه» بند جدید اضافه شده به آگهی فروش املاک منطقه 22 است که سبب شده مالکان با تکیه بر آن دلیلی برای افزایش قیمت فروش ملک خود در مقایسه با قبل از زمان آبگیری دریاچه چیتگر داشته باشند، گفت: به دلیل وجود این دریاچه پروژه‌های بسیاری به منظور ساخت و ساز در حال اجرا است؛ چراکه تقاضا افزایش یافته است.
گزارش‌های میدانی خبرنگار ما حاکی از آن است که یک واحد 110 متری در حال ساخت در طبقه سوم واقع در خیابان امیرکبیر دریاچه چیتگر 600 میلیون تومان و یک واحد 80 متری در میدان ساحل 700 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

ثبات قیمت در منطقه سردار جنگل
همچنین بهای هر مترمربع یک واحد مسکونی نوساز با استخر و سونا و درسردار جنگل 5 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده است که به گفته بنگاه‌داران تغییر چندانی در مقایسه با دو ماه گذشته نداشته و از نوعی ثبات نسبی برخوردار بوده حال آنکه یک واحد 70 متری در خیابان بهار جنوبی بلوار فردوس 378 میلیون تومان به فروش رسیده است.
در این بین در صورتی که علاقه‌مند به خرید یک واحد در یک برج نوساز در شهرک غرب تهران باشید باید دست کم بیش از یک میلیارد تومان هزینه کنید . داداشی یکی از فعالان بازار مسکن در این منطقه بهای هر متر مربع از واحد مسکونی 120 متری در برج کلاسیک واقع دراین منطقه را 11 میلیون تومان برای هر متر مربع اعلام کرد و گفت: شاید عرف بازار در این منطقه 8 تا 9 میلیون تومان باشد اما به توجه به امکانات به کار برده شده در این واحد بسیاری حاضرند کمی بیشتر هزینه کنند ولی در مقابل در یک واحد لوکس را خریداری کنند. جاده تندرستی ، جکوزی اختصاصی برای هر واحد، سالن اجتماعات، باشگاه ورزشی با بهترین امکانات،آلاچیق در فضای سبز، آبشار معلق، اتصالات کربنی ،‌لوله‌های سوئدی از جمله آبشن‌های واحدهای مسکونی این برج 11 طبقه هستند. به گفته وی هیچ یک از ابزارآلات به کار رفته در این برج ایرانی یا چینی نبوده و همگی متعلق به کشور‌های اروپایی هستند.
اما در سوی دیگر این منطقه کم نسیتند واحدهای مسکونی که بهای آن 2 میلیون و 500 هزار تومان است و می‌توانید با داشتن 150 میلیون تومان یک واحد نقلی 60 متری را خریداری کنید. چنانچه خیابان آزادی، مهرآباد شمالی و جنوبی، سی متری جی، یافت‌آباد، 20 متری شمشیری، 21 متری جی، بلوار استاد معین و پل ساوه ازجمله محله‌های منطقه غرب است که به قیمت حدود 2.5 تا 3.5 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
در جیحون تیموری آپارتمانی 64 متری و یکخوابه با پارکینگ و انباری و عمر 12 ساله متری3 میلیون و 200 هزار تومان فروخته می شود.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهنگی IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    45 34
    میدان ساحل واطراف آن مدرسه دولتی ندارد و متاسفانه مردم به این مسئله توجه ندارند و پس از خرید ملک با مشکلات تحصیلی فرزندشان روبرو میشوند و یا باید با مبالغ بالا سرویس بگیرند و یا باید فرزندان خود را به نزدیکی محل کارشان برای ثبت نام ببرند.
  • بی نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    61 42
    ترافیک و پشه دو معضل اطراف دریاچه میباشد.
  • m FR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    31 12
    کجای تهران پشه نداره؟
  • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    18 24
    من خودم ساكن يكي از مجتمع هاي ميدان ساحل هستم. دنبال اينم كه سريعا از اينجا برم ولي چون خريد و فروش راكد هست نمينونم خونمو بفروشم. اصلا محل مناسبي براي زندگي نيست. شايد طي 5 تا 10 سال آينده خوب بشه ولي الان اصلا نميشه زندگي كرد. امكانات زندگي خيلي خيلي كمه از همه نظر. پيشنهاد ميكنم اگه ميخوايد خونه بخريد جايي باشه كه نانوايي ، مدرسه ؛ سوپر ماركت و ساير امكانات زندگي شهري رو داشته باشه.
  • بی نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    22 13
    تا 5 الی 7 سال آینده بالاترین نرخ رشد مربوط به منطقه 22 به خصوص اطراف دریاچه خواهد بود.... فعلا منطقه در حال ساخته... 5 سال بعد حرفم رو درک خواهید کرد...
  • شرقی A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    20 9
    سلام کی میدونه آپارتمانهای میدان ساحل متری چنده؟ از کجا میشه تو شهرکهای چیتگر خونه خرید که معتبر باشه؟ چون املاکی های اون منطقه دیگه شورشو درآوردن اصلا نمیشه بهشون اعنماد کرد هرکی یه قیمت میده...