ایرنا نوشت:

آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید در قم گفت: علی جنتی یک فرد شایسته است و باید در کارها به او کمک کرد.

آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی روز شنبه در دیدار مدیرکل و معاونان فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم با وی، ضمن تقدیر از شخصیت علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد: برای موفقیت وزیر ارشاد، باید در کارها به وی کمک کرد.

آیت‌الله موسوی اردبیلی با تقدیر از تلاش‌های انجام شده در حوزه فرهنگ و هنر، خواستار توجه به مساله اشتغال هنرمندان شد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پناه اهل فرهنگ و هنر باشد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش گفت: انسان‌های با استعدادهای متفاوت در کشور وجود دارد و باید در امور اجرایی، مراقب اقشار کم توان و ناتوان بود و از توجه و خدمت رسانی به آن‌ها غافل نشد.

وی همچنین تاکید کرد: افراد پرتوانی نیز هستند که طرح‌هایی را برای اجرا دارند، اما نمی‌دانند از چه راهی بروند که باید به آن‌ها نیز کمک کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در ابتدای این دیدار، رهنمودهای مراجع و علما را در هدایت مدیران و مسوولان کشور راهگشا دانست و گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه مسوولیت خود ارائه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا ایزدپناه با بیان اینکه متاسفانه در درجه بندی استان‌ها وسعت ظرفیت‌های فرهنگی هنری قم دیده نشده و تشکیلات اداری این استان را درجه سه لحاظ کرده اند، ابراز داشت: به منظور جذب حمایت‌های بیشتر برای ارتقاء فرهنگ و هنر، در حال پیگیری اصلاح این درجه‌بندی و اصلاح شاخص‌های فرهنگی قم هستیم.

وی در پایان، شناسایی هنرمندان را یکی از وظایف دولت برشمرد و افزود: با شناسایی هنرمندان، زمینه‌های لازم برای حمایت از هنر آن‌ها فراهم می‌شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =