عضو هیات مدیره انجمن ارتوپدی فنی ایران گفت: دست‌های جدید الکترونیکی که مطابق با اصول حرکات طبیعی دست ساخته شده، جدیدترین اختراع در سال گذشته میلادی است که تحولی بزرگ در زندگی بیماران ایجاد کرده است.

دکتر "محسن آزادی" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: دست های جدید الکترونیکی مهمترین تکنولوژی نسل آینده علم بیونیک است و تاکنون با استفاده از علم بیونیک پیشرفت های بزرگی در تحقیق و توسعه و علوم مهندسی ایجاد شده است.
فرآیند الگوگیری از طبیعت برای خلق ایده ها و نوآوریهای جدید را بیونیک گویند.
آزادی گفت: این دست جدید ترین اختراع بشر در سال گذشته میلادی است؛ به طوری که هر انگشت موتور جدا دارد و می تواند مانند انگشت های طبیعی بدن به صورت مجزا یا با هم خم و راست شوند .

وی ادامه داد: حتی در صورتی که بیماریدچار قطع یک انگشت یا چند انگشت شده باشد می تواند فقط انگشت الکترونیکی دست را دریافت کند به طوری که اگرفردی یکی از انگشتان دست خود را از دست داده باشد ، آن انگشت الکترونیکی و مابقی انگشتان طبیعی خواهد بود.
رییس انجمن فنی ارتوپدی ایران اظهار داشت: این دست الکترونیکی ( تاچ بایونیکس Touch Bionics ) انحصارآ در اختیار کلینیک مرکز آمپوتاسیون ایران ( The center of Amputation of iran clinic است و به صورت کاملا تخصصی در سطح کشور و حتی برای بیماران مراجعه کننده از خارج از کشور پس از معاینه تجویز می شود.

این متخصص ارتز ، پروتز با اشاره به اینکه متخصصان ارتز پروتز بخشی از تیم توانبخشی هستند که در مراکز ارتوپدی فنی فعالیت دارند گفت: کلینیک آمپوتاسیون ایران، تنها مرکز علمی معتبر داخلی وابسته به انجمن ارتوپدی فنی ایران است که جدیدترین کارهای علمی ارتز و پروتز در این مرکز ارایه می شود.
وی در خصوص پروتزهای زیبایی ارتوپدی گفت: پروتزهای زیبایی حیطه ارتوپدی فنی، وسایلی هستند که جایگزین عضو از دست رفته شده و از نظر ظاهری و زیبایی بسیار شبیه عضو از دست رفته است و به وسیله سیستم چسب یا تعلیق بر روی بدن قرار می گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 36289

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن محقق فرد IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۶
    10 4
    باسلام من نوازادي 5 ماهه دارم كه خداوند يك دست به دليل مشكلات زايمان ازدست داده خواهشمند است منرا جهت گرفتن پروتز راهنمايي كنيد
  • بدون نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۱
    2 2
    خبر نویدبخشی است
  • تارا IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۴
    2 2
    سلام. مي خواستم بدونم آيا اين پروتزهاي الكترونيكي فقط براي دست پيش بيني شده.برادر من بر اثر تصادف پاشو از زانو از دست داده خواهش مي كنم منو در اين مورد راهنمايي كنيد. ممنون
  • هموطن IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
    2 7
    سلام برادری 12ساله دارم که براثر بر اثر رگ گیری نادرست دست خود را از ناحیه بازو از دست داده است میخواستم بدونم با این شرایط سنی هم میشه از این دست الکترونیکی استفاده کرد یا نه؟
  • هموطن IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
    5 1
    منتظر جوابتون هستم.
  • حبیب دبیری IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    8 1
    با سلام بنده حقیر حبیب دبیری هستم مخترع پروتز دست الکترونیکی که یکی از اختراعاتم از چند صد اختراع بنده است و یک سوال چرا مردم را درست راهنمایی نمیکنید
    • سمیه IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
      1 0
      باسلام و احترام بنده با نظر شما موافقم مبنی براینکه راهنمایی های درستی توسط پزشکان و مسئولین مربوطه انجام نمیگیرد.بنده دختر یکساله ای دارم که نقص عضو مادرزادی از ناحیه آرنج به پایین دارداما به من فقط پروتز معمولی که اصلا مناسب سن دخترم نیست داده اند.اختراع شما آیا مناسب دختر بنده هست؟