پنج شنبه 4 خرداد 1396
شنبه 14 تیر 1393 - 17:46:39 چاپ

ازدواج موقت با کارت ملی/ گفت‌وگو با مسئول ثبت‌نام سایت صیغه ایرانیان

جامعه > آسیب‌ها - شبکه آفتاب نوشت:

کافرها ورود پیدا نمی‌کنند. اینجا همه چیز شرعی است. در قسمت معرفی‌ها آمده: «کد خانم 4: باکلاس، شیک با زیبایی خوب، مدرن و ...». « کد خانم 6: جوان، زیبا، بسیار جذاب و های‌کلاس امروزی ـ شیطون و گرم». این خانم‌ها در سایت «صیغه ایرانیان/ همسریابی ازدواج موقت در تهران» ثبت نام کرده‌اند. سایتی که به‌گفته‌ی مسئول ثبت نام آن «در سامانه رسمی ثبت شده و حقانیت آن از طریق پلیس فتا ‏قابل پیگیری است.»

این سایت از دو سال پیش‏ فعال است و با اینکه بیش از 100 ‏بار از سوی کفار مورد حمله بزرگ «ddos» قرار گرفته‌ اما همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد: «همانگونه که بینندگانِ پیگیر مستحضرند قطع و وصل‌شدن‌های مداوم سایت ناشی از این مظلومیت و عناد با فقه شیعه‌ی جعفری بوده است که ما آن را نشان‌دهنده حقانیت فعالیت‌مان محسوب و به کوری چشم کافران در مسیر درستی که در آن گام نهاده‌ایم مصمم‌تر شده‌ایم.»

به جز این سایت صدها وبلاگ و سایت همسریابی در حال حاضر فعالند. این در حالی است که مسئولان وزارت ورزش و جوانان، وزارت ارشاد اسلامی، دادستانی و پلیس فتا بارها فعالیت این سایت‌ها را غیرقانونی دانسته و نسبت به احتمال کلاهبرداری از طریق این سایت‌ها هشدار داده‌اند.

در آخرین اظهار نظر، معاون ساماندهی امور جوانان درباره‌ی فعالیت سایت‌های همسریابی و همسرگزینی گفته است: «فعالیت این دو سایت با هم متفاوت است، سایت‌های همسریابی برای افراد مختلف همسر پیدا می‌کنند که فعالیت آنها از نظر ما غیرقانونی و بدون کنترل است. اکنون براساس آمار نیروی انتظامی حدود 300 سایت در این خصوص فعالیت می‌کنند که برای کنترل فعالیت سایت‌های همسریابی با قوه قضائیه و پلیس امنیت جلساتی داریم. اما فعالیت سایت‌های همسرگزینی در واقع مشاوره برای کمک به انتخاب همسر است که در این خصوص برنامه‌‌های خوبی داریم و به جاهای مناسبی می‌رسیم.»

خانم یگانه، مسئول ثبت نام سایت صیغه ایرانیان تأکید دارد چون فعالیت‌ این سایت شرعی است پس قانونی هم هست. او به ماده‌ی 28 قانون اساسی اشاره می‌کند: «هرکس حق دارد شغلی را که بدان مایل و مخالف اسلام، مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند.»

در بخشی از این سایت آمده است: «این سایت فقط فتوای کتبی مراجع عظام تقلید جهان تشیع (مجوز شرعی) را کسب و هیچ‌گونه مجوزی از هیچ نهاد قانونی جز ‏قانون اساسی، قانون مدنی و قانون حمایت خانواده ندارد لذا فعالیت ما به استناد اصل 12 و 28 قانون اساسی و مواد 1034، ‏‏1071 و 1075 قانون مدنی و ماده‌ی 21 قانون حمایت خانواده در موضوع وکالت نکاح منقطع کاملاً قانونی است.‏»

بر اساس ماده 21 قانون حمایت از خانواده، نکاح موقت ‏تابع موازین شرعی و قانون مدنی و ثبت آن الزامی نیست. ماده 21 از جمله مواد جنجالی لایحه‌ی حمایت از خانواده است که از زمان طرح تا تصویب مخالفان و موافقان بسیاری تا اینکه سرانجام خانه ملت به ثبت ازدواج موقت در سه مورد باردار شدن زن، توافق طرفین، و طرح موضوع به عنوان شرط ضمن عقد رأی داد.

مدیریت سایت را فردی به نام فردین شمائی، کارشناس حقوق قضایی به عهده دارد. حق معارفه در این سایت بین 50 تا 200 هزار تومان است و شمائی این مبلغ را مناسب می‌داند: «آقایانی که فکر می‌کنند مهریه‌ها بالاست و نعوذبالله آن‌ را با حرام خدا مقایسه می‌کنند اولاً از امنیت روانی، قانونی و حلالیت شرعی و همچنین بیماری‌های ایدز و هپاتیت که بگذریم این بانوان محترمه که عمدتاً به‌خاطر نیاز مالی و بعضاً عاطفی با اصول خدا، شارع و قانون صیغه می‌شوند کجا و نعوذبالله زنان مورد قیاس شما کجا و در مورد هزینه معرفی نیز هزینه‌های بسیار سنگین تبلیغات، تعمیر و نگهداری سایت و حقوق پرسنل سایت را محاسبه و لحاظ نمایید.»

از یگانه، مسئول ثبت‌نام که «متاهل و متولد 1347» است جزئیاتی درباره‌ی فعالیت این سایت پرسیدیم. در طول این گفت‌وگو یگانه تأکید‌ کرد که استفاده از خدمات این سایت برای دختران مجرد توصیه نمی‌شود و بهتر است که دختران مجرد در درجه‌ی اول سعی کنند ازدواج دائم داشته باشند.


شرایط ثبت نام در این سایت برای ازدواج موقت چیست؟

قبل از هر چیز باید شرایط خودتان را در یک پیامک توضیح دهید. مثلاً اگر دوشیزه باشید، اصلاً نمی‌توانید این کار را انجام دهید. من به دوشیزگان توصیه می‌کنم ازدواج دائم داشته باشند، چون ازدواج موقت تبعات روحی خاص خودش را از نظر خانوادگی و اجتماعی دارد. بانوان دیگر شرایط و ویژگی‌هایشان را در یک پیامک مطابق با دستورالعمل سایت (نام و نام خانوادگی و تأهل، سن و شهر و شغل، تلفن ثابت، ‏تاریخ و ساعت و دقیقه‌ی ‏واریز مبلغ) می‌فرستند. من آنها را به واحد هماهنگی ارجاع می‌دهم و آنجا تصمیم می‌گیرند که آنها را ثبت‌نام ‏بکنند یا نه. مشخصات این افراد با یک کد و نام مستعار در سایت منتشر می‌شود.

 

ولی من دیدم دخترهای 18 یا 19 ساله هم در این سایت ثبت نام کرده‌اند.

هر خانمی حتی 18 ساله‌ی غیر دوشیزه (البته با ارایه مدارک پزشکی) هم در این سایت‏ هستند و حتماً پدر و جد پدرشان متوفی است. آنها شرایط خاص خودشان را دارند. اگر مجرد باشند و سابقه‌ی ازدواج هم نداشته باشند می‌توانند، در این سایت ثبت نام کنند البته اگر مرجع تقلید آنها حضرت آیت الله‌العظمی سید محمد صادق روحانی باشد. متوجه هستید؟

 

پس خانم‌های مجرد هم می‌توانند ثبت نام کنند؟

دختران مجرد با انجام این کار دچار صدمات روحی بسیاری می‌شوند و آینده‌شان‌ خراب می‌شود. مدیریت سایت خانم‌های دوشیزه را ثبت نام نمی‌کنند به‌ویژه اگر جوان باشند.

 

مهریه چگونه و براساس چه معیارهایی تعیین می‌شود؟

مهریه با توجه به شئونات خانم تعیین می‌شود، مانند مهریه‌ی ازدواج دائم... با توجه به شئونات خانوادگی تحصیلی و اخلاقی تعیین می‌شود.

 

چه ضمانتی برای پرداخت آن وجود دارد؟

مهریه با نظارت سایت حتماً پرداخت می‌شود. شما مشخصات خودتان را می‌فرستید اگر مورد ازدواج دائم وجود داشت، به شما می‌گوییم.

 

یعنی شما برای معرفی افراد برای ازدواج دائم هم اقدام می‌کنید؟

البته در مورد ازدواج دائم ما هیچ تضمینی نمی‌کنیم. تحقیق با خود خانواده است.

 

مردهایی که به سایت مراجعه می‌کنند، واقعا چقدر قابل اطمینان هستند؟

ما بر اساس خوداظهاری گزینش و ارزیابی می‌کنیم. اگر من موردی را معرفی کردم شما خودتان اول تحقیق کنید. برای ازدواج موقت تکلیف مشخص است. یک ساعته یا یک ماهه، اما در مورد ازدواج دائم فرق می‌کند.

 

می‌گویند بیشتر کسانی که به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند، مردان متأهل هستند.

نه اشتباه است، بیشتر مجرد هستند. افراد متأهل هم اگر خانم‌شان بیمار باشد یا در سفر بوده یا جدا از آنها زندگی کند به ما مراجعه می‌کنند.

 

شما چطور می‌فهمید که این مردان حقیقت را می‌گویند؟

الان من چطور با شما صحبت می‌کنم؟ همینطوری هم با اینها صحبت می‌کنم. اگر دروغ بگویند به خودشان مربوط است. صحت اظهارات با خود افراد است. اگر مردی زنش تومور مغزی دارد و روی ویلچر است، مجرد محسوب می‌شود. 90 درصد متقاضی‌های ما افراد مجرد هستند، نمی‌دانم این سوء‌تفاهم از کجا ناشی شده. اگر زنی بخواهد، می‌تواند مدارک پزشکی همسر مرد را ببیند تا مطمئن شود. اگر نتوانست جواب مثبت بگیرد، مسئولیت با خود آقاست. خانمی هم که نخواهد با فرد متأهل باشد، باید شرط بگذارد که من آقای متأهل را نمی‌پذیرم. شرط همسریابی را فرد می‌تواند مشخص کند، ما چیزی را تعیین نمی‌کنیم.

 

برای انجام صیغه‌ی یک‌ساعته شما اصل شناسنامه را هم می‌بینید یا فقط کارت ملی را می‌گیرید؟

داشتن اصل کارت ملی معتبر کفایت می‌کند.

 

سایت شما ‏برای تأمین مسکن مراجعه‌کنندگان هم کمک می‌کند؟

این بستگی به متقاضی دارد. اگر خانمی قید کرده نمی‌تواند جای مناسبی را فراهم کند باید آقا این کار را انجام دهد. در موارد یک‌ساعته تأمین مسکن با خانم است. در برخی موارد هم سایت کمک می‌کند تا امنیت لازم برقرار شود.

 

چگونه؟

یک زن از طرف سایت در محل عقد یک‌ساعته حضور دارد.

 

برای عقد یک‌ساعته هزینه‌ی مکان از طرف چه کسی پرداخت می‌شود؟

ببینید یک مهریه است که باید خود فرد بپردازد و یک هزینه‌ی معرفی است. سایت یک فیلتر ورودی است. حتی اگر این سایت دولتی بود باید هزینه‌هایی به آن پرداخت می‌شد تا هر آدم بی‌سروپایی اینجا ثبت نام نکند و هر کاری خواست نتواند انجام دهد. منتهی خود خانم اگر مسکن نداشته باشد، ما مسکن را معرفی می‌کنیم. البته مسکن مال ما نیست. مال فرد مورد اطمینان ماست.

 

هزینه یک‌ساعته‌ی این مکان چقدر است؟

الان برای یک ساعت باید 30 هزار تومان از طرف خانم پرداخت شود، رقم سنگینی نیست.

 

در سایت گفته شده خانه‌ها برای عقد یک ساعته در غرب تهران و کرج واقع است، درست است؟

(مکث) خب... در این مورد با توجه به شرایط افراد مکان را معرفی می‌کنیم. این مراحل بعدی است.

 

در فضای مجازی تعداد زیادی سایت و وبلاگ همسریابی و صیغه وجود دارد. چطور باید به سایت شما اعتماد کرد؟

من در مورد سایت‌های دیگر هیچ آشنایی ندارم، بنابراین حرفی هم نمی‌زنم. دو سال است که سایت ما فعالیت می‌کند. این سایت معتبر بوده و در ستاد ساماندهی وب‌سایت‌ها ثبت است. البته می‌دانید که نه‌تنها به سایت ما، بلکه به هیچ سایتی مجوز داده نشده است اما باید این را هم بدانید که چون این مسئله خلاف شرع نیست، خلاف قانون هم محسوب نمی‌شود. از من می‌شنوید، خودتان باید به عنوان خانم از خودتان مواظب کنید. اگر توجه کنید بیشتر این صفحه‌ها وبلاگ هستند، سایت نیستند که بتوانید اطمینان کنید. ما به دختران جوان توصیه می‌کنیم در هیچ وبلاگی ثبت نام نکنند. در مورد این سایت هم می‌توانید از ستاد ساماندهی وب‌سایت‌ها پیگیری کنید. می‌توانید حتی از طریق پلیس فتا هویت ما را بررسی کنید.

 

بنابراین می‌توان به شما اطمینان کامل کرد؟

من خانمی را می‌شناسم که ازدواج موقت کرده، باردار شده و کورتاژ کرده است. شما آخر کار را هم ببینید. شما هر کجا زنگ بزنید فوری ثبت نام می‌کنند. اما من به دختران مجرد هشدار می‌دهم. یک خانمی که بیوه و مطلقه است و بچه دارد، چندان مشکلی ندارد. افرادی که سنشان کم است و دوشیزه هستند مشکل دارند. افراد می‌توانند کار در منزل انجام دهند. به نظر من این روش بهتر است تا این راه‌ها.

 

ضمانت افراد از لحاظ بیماری‌های مقاربتی چگونه است.

ببنید ما آنها را می‌فرستیم دکتر برای ما مدرک بیاورند. موارد ماهانه با یک‌ساعته فرق دارند. احتمال بیماری در موردهای یک ساعته با توجه به دستورالعمل سایت وجود ندارد. ما یک سری شرایط گذاشتیم که خانم‌ها باید رعایت کنند. اگر کسی رعایت نکرد، مسئولیتش با خودش است. اما برای ماهانه محدودیتی وجود ندارد. ولی برای یک ساعته محدودیت وجود دارد. احتمال هر چیزی هست. ما کسی را هم تحریک و تشویق نمی‌کنیم و همه‌ی احتمالات را خود فرد باید در نظر بگیرد. من آنچه شرط بلاغت بود با ‏تو گفتم؛ تو خواه پند گیر خواه ملال.‏

۴۷۴۷

کلید واژه‌ها : ازدواج موقت - مراکز همسریابی -
116 دیدگاه
  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 18:04:03
    پاسخ
    582 346

    متاسفم

    • بی نام
      پنجشنبه 16 مرداد 1393 - 20:56:31
      280 168

      بایدم متاسف باشی... و باید متاسف باشی که یه جوون تو سن 17 سالگی دچار ایدز بشه...

  • حامد
    شنبه 14 تیر 1393 - 18:05:08
    پاسخ
    362 173

    تاسف باره واقعا.مکان یابیش اصلا با فرهنگ اصیل ایرانی سنخیتی نداره یه اصطلاح معروف رو نثار این جور افراد میکنن

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 18:11:37
    پاسخ
    795 196

    ازدواج یکساعته شاید الفاظ تغییر کنند ولی معنی ها تغییر نمیکنند

  • م
    شنبه 14 تیر 1393 - 18:12:36
    پاسخ
    375 120

    قسمت اجاره مکانش از همه جالبتر بود....اونم یه ساعته.. مسخره بازی شده همه چی...

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 18:13:23
    پاسخ
    205 79

    چه درودكاني باز كردن مهريه ساعتيه يكي رو نوشته 120 هزينه معرفي هم 120

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 18:14:40
    پاسخ
    217 82

    من دیگه حرفی ندارم

  • Hadi
    شنبه 14 تیر 1393 - 18:15:51
    پاسخ
    275 111

    خيلي ناراحت شدم. خيلي

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 18:15:51
    پاسخ
    1059 86

    صداقت ِ طرف رو که تضمین نمیکنید. نبود بیماری رو که تضمین نمیکنید پس دقیقا چه خدمتی ارائه میدید که دارید به خاطرش پول میگیرید؟اگه فقط آشنایی باشه که توو خیابون هم میشه آشنا شد

    • بی نام
      شنبه 14 تیر 1393 - 21:38:19
      511 76

      اره واقعا اگه این خانمها مریض باشن...هپاتیت یا ایدز...شما جوابگو هستین؟؟؟؟ لااقل پیش وجدان خودتون

    • علی
      شنبه 14 تیر 1393 - 23:09:45
      470 555

      بسیار بسیار کار عالی و پسندیده ای هست اولا هم شرعی هست دوم قانونی سوم باعث می شود تجاوز کم بشود فقط باید در همه شهر ها باشد و قیمت ها مناسب باشد مطمن هستم که تایلند از این سایت در ایران خیلی ناراضی هست

    • عباس
      شنبه 14 تیر 1393 - 23:40:50
      359 76

      کاش یکمی مردم کشورمون در مورد بیماری های خطرناکی که از این طریق منتقل میشه اطلاعات کسب میکردن و اونوقت فکر کنم به این راحتی تن به این ارتباطات خطرناک با هر فردی نمیدادن....

  • محمد
    شنبه 14 تیر 1393 - 18:16:05
    پاسخ
    749 223

    هر کی واقعا می تونه از پس هزینه های فضایی ازدواج دائم بر بیاد، بره ازدواج دائم کنه. اگه هم مثل من آس و پاسه و سنش رفته بالا و مشکل روحی و افسردگی پیدا کرده صیغه کنه تا به فساد کشیده نشه

    • وحید
      شنبه 14 تیر 1393 - 19:08:21
      230 59

      خانمها باید 30 هزار تومان به شما بدن. اونوقت اگر از آقایون چند برابرشو بگیرن اونوقت از کجا بیارن این همه پول را بدن؟

    • بی نام
      شنبه 14 تیر 1393 - 19:37:33
      623 162

      دقیقا تعریف این فساد چیه؟ این یه ساعته با اون یه ساعته چه فرقی میکنه؟

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 18:32:51
    پاسخ
    150 195

    " چون فعالیت‌ این سایت شرعی است پس قانونی هم هست" حرف حساب جواب نداره

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 18:41:30
    پاسخ
    426 724

    كار بسيار پسنديده اي است

    • مجید
      شنبه 14 تیر 1393 - 20:27:58
      400 86

      بله کار پسندیده ای است اما به شرط اینکه سلامت جسمی و جنسی و روحی دو طرف کنترل شده باشه .. و فقط برای مسائل جنسی همدیگر رو نخوان و مشکلات روحی همدیگر رو هم در نظر بگیرند . و دو نفر برای همدیگه باشند نه اینکه اقا امشب با این خانم بود فردا شب با یک خانم دیگه و همچنین خانم ... و الا هیچ فرقی با روسپی خونه نداره .

    • بی نام
      شنبه 14 تیر 1393 - 20:29:22
      652 200

      برای خاهر و مادر خودت چطور پسندیده است؟

    • mohamad
      شنبه 14 تیر 1393 - 21:54:25
      591 144

      به فساد کشیده نشه؟؟؟؟ این کار با رفتن با خونه فحشا چه فرقی داره؟؟؟؟

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 18:46:45
    پاسخ
    387 62

    من از همه کسانی که این خبر رو میخونن میخوام که از وب سایت این مرکز دیدن بکنند تا بفهمند چگونه دین بازیچه منافع مالی عده ای قرار می گیرد.

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 18:47:59
    پاسخ
    318 33

    200 هزار تومان برای معرفی مردم رو چی فرض کردید

  • چرند و پرند
    شنبه 14 تیر 1393 - 18:49:43
    پاسخ
    321 45

    معنی و مفهوم دقیق کلاه شرعی رو کامل متوجه شدیم :

  • مجید
    شنبه 14 تیر 1393 - 18:54:00
    پاسخ
    252 32

    اینقدر مردم مسئله ازدواج را برای خود سخت کرده اند که آخرش به حرام می افتند . بابا دوتا گنجشک چطور باهم وصلت می کنند ... از آنها یاد بگیرید تنها فرقش این است که شما دو کلمه صیغه عقد را بخوانید والسلام . ثبت ازدواج و مهمانی و تالار و این ولخرجی ها هم بندهایی است که خودمان بپایمان می بندیم .

  • شايان
    شنبه 14 تیر 1393 - 18:57:03
    پاسخ
    361 32

    ١. باورم نميشه ٢. بازم باورم نميشه ٣. آخه اينو ببين خوشگل و مهربون ، شيطون و گرم ٤. پول ميگيري كه هر بي سر و پايي نياد؟ هر كي پول بده باسروپا حساب ميشه؟ ٥. هزينه معرفي؟ حقوق پرسنل و نگهداري سايت به به... ٦. باورم نميشه

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 19:00:25
    پاسخ
    754 73

    پول گرفتن و جور کردن مکان واسه این کارا یه اسم های دیگه ای هم داره

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 19:06:04
    پاسخ
    122 45

    "دوشیزه" چه معنی ای داره؟

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 19:06:13
    پاسخ
    110 125

    این کار باید نظم و نظام قانونی پیدا کنه تا یاعث اطمینان بشه

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 19:16:02
    پاسخ
    111 36

    ببینید مشکل اینجاست که اول یه چنین جاهای درست میشه بعد قانون نه حمایت میکنه نه نظارت همونجور کژدار و مریض میرن جلو ، یکی خوب یکی بد ، بعدا که دچار هزار جور گند و کثافت و مرض و سواستفاده شد ، اونوقت ، یعنی بعد از مرگ سهراب ، نوشدارو چی ها میان جلو . عزیزان ، ما تو جامعه از لحاظ فرهنگ ازدواج اقتصاد و رسوم و ... دچار مشکلات اساسی و ریشه ای هستیم ، ازدواج موقت هم یه راه حل برای بخشی از مردم میتواند باشد . حالا متاسفانه ما شاهد این هستیم که نه مشکلات ازدواج دائم مرتفع میشه نه بر شرایط ازدواج موقت نظارت این هم مثل اکثر کارهای مملکت از طریق ماست مالی به پیش میرود.

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 19:21:01
    پاسخ
    121 47

    یعنی چی اینکارها؟

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 19:24:32
    پاسخ
    207 22

    چه قیمتای فضایی داره. دکتر مهندس اینقدر درنمیارن.

  • رضا
    شنبه 14 تیر 1393 - 19:27:03
    پاسخ
    162 23

    هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که....

  • فرهاد
    شنبه 14 تیر 1393 - 19:29:59
    پاسخ
    234 40

    خانم 18 ساله غیر دوشیزه؟؟؟ اگر مردی زنش تومور مغزی دارد و روی ویلچر است، مجرد محسوب می‌شود؟؟؟ راستی یعنی چی که ازدواج موقت به جز سه مورد نیازی به ثبت نداره؟ فردا طرف خواست ازدواج کنه، این حق پسر یا دختر مقابل هستش که بدونه شریک آینده زندگیش ازدواج موقت کرده. برای خیلیها این موضوعات مهمه.

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 19:36:07
    پاسخ
    385 32

    اونوخ دغدغه نماینده های مجلس ساپورت هس و عدم جلوگیری از بارداری

    • بی نام
      یکشنبه 15 تیر 1393 - 00:49:37
      141 30

      همینو بگو راستی چجور قراره از بارداری جلوگیری بشه توو اینجور ازدواجه؟یا نکنه قرار نیست جلوگیری بشه؟

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 20:02:48
    پاسخ
    375 54

    من الان رفتم توی این سایت.همه جای سایت اسم خدا و ائمه بود به نظر من درست نیست اسم خدا روی در و دیوار سایت صیغه ایرانیان گذاشتن من 29 پسری ساله هستم شرایط ازدواج هم ندارم حقوقم کمه فعلا دور ازدواج خط کشیدم با این حال حالم از این خانوم با این سایتش بد میشه

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 20:06:17
    پاسخ
    110 159

    ظاهرا" باید این روش را گسترش داد تا از رواج کارهای دیگر جلوگیری شود.چاره ای نیست.

    • بی نام
      یکشنبه 15 تیر 1393 - 01:07:14
      166 36

      این خودش فرقی با "کارهای دیگر" ندارد. اگر حلال است همه ش حلال است و اگر حرام است همه ش حلال. حتی به نظرمن آن کارهای دیگر حلالتر است چون از اسم دین و خدا سوءاستفاده نمیکنی.

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 20:07:11
    پاسخ
    225 59

    واقعا شرم آوراست آبروی اسلام راهم بااین کلاه شرعی ها می برید....

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 20:10:11
    پاسخ
    66 169

    باید به مسئله صیغه یه مقدار واقع بینانه تر نگاه کرد. ما مرد های ایرانی اصلا دوست نداریم از آشناهامون صیغه بشن ولی دوست داریم صیغه کنیم . مشکل صیغه فقط تعصب بی مورد ما مرداست.

    • بی نام
      یکشنبه 15 تیر 1393 - 01:37:23
      99 45

      شما مردها نظر زنها را پرسیده اید تاحالا؟

    • مجید
      یکشنبه 15 تیر 1393 - 03:41:02
      150 60

      برادر من میدونی فلسفه صیغه چی بوده؟ راه رو اشتباه رفتی یا اشتباه حالیت کردند . صیغه در زمان جنگ ها و جهادهای صدر اسلام بود که خیلی از خانواده ها همسرانشان رو از دست میدادند و فرزندان یتیم می شدند .. مردان برای اینکه به گناه الوده نشوند و بتونند برای این خانواده ها سرپرست باشند اسلام برای امنیت جهادگران این اجازه رو به به مردان و زنان داد که صیغه موقتی بخونند . نه برای برطرف کردن امیال حیوانی انسانها .. خودتو گول نزن برادر ..

  • محمدرضا
    شنبه 14 تیر 1393 - 20:10:54
    پاسخ
    104 186

    واقعا با شرایط امروز این کار یکی از مهمترین نیازهای دختر و پسرای جامعه رو بر طرف میکنه و کمک میکنه لااقل به زنا رو نیارن . کار خوبی اگه واقعا پیگیری بشه

  • ایوب
    شنبه 14 تیر 1393 - 20:11:27
    پاسخ
    186 42

    واقعا متاسفم از اظهارات این خانم چه برداشتی میکنید؟ این کار چه فرقی با آشنایی های خیابانی دارد؟ به نظرم کاملا حیله شرعیه. صیغه یک ساعته چه فرقی با این داره که بری از خیابان با یکی... آیا با در دست داشتن یک کارت ملی مجوز شرعی پیدا میشه؟

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 20:28:20
    پاسخ
    67 197

    به نظرمن برای جلوگیری ازقتلهای ناموسی کارخداپسندانه ایست

    • بهنام
      شنبه 14 تیر 1393 - 23:13:20
      152 37

      صیغه چه ربطی به قتل ناموسی داره؟ خدا پسندانه؟ این هم از اون توجیه های بسیار خنده داره بهتره بگی امیال ...

  • رضا
    شنبه 14 تیر 1393 - 20:39:40
    پاسخ
    77 23

    موضوع بسيار بسيار حساس و نقطه ثقل مشكلات اجتماعي ما است. لطفا فكر كنيد بعد نظر بديد.

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 20:53:10
    پاسخ
    230 63

    به نظرم کار زشتیه.دور از شان خانم ها و آقایون ایرانیه.وهابیا از همین چیزا برای تبلیغ علیه ما استفاده میکنن

  • مازی
    شنبه 14 تیر 1393 - 21:05:21
    پاسخ
    64 20

    اینکه همش پول باید پرداخت کنی اگه کسی سواد اینکاررو داشته باشه اصلا به این واسطه ها نیاز نیست. دوستان رساله بخونن و قسمت ازدواج لمعه شهیداول ، قانون مدنی بخش نکاح، جمعا نیم ساعت طول نمیکشه

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 21:05:23
    پاسخ
    258 28

    هر بار نزدیکی ممکن است طرف مقابل مریض باشه .شما زن را می فرستی دکتر برات مجوز بیاره .اقا یون که مقابلش است چی در هر بار صیغه خانم باید بره دکتر ..این مساحبه شرم اوره .شرم دارم

  • منصور
    شنبه 14 تیر 1393 - 21:17:45
    پاسخ
    303 26

    فرمودید یک زن از طرف سایت در محل عقد یک‌ساعته حضور دارد. ایشون دقیقاً وظیفش چیه؟ یعنی تو اون یک ساعت بالا سرشون وایمسته نظارت میکنه؟

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 21:19:44
    پاسخ
    86 36

    واقعا که ، من دیگه حرفی ندارم...

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 21:26:20
    پاسخ
    204 36

    نتیجه ... شیوع ایدز و بیماری های مختلف ... عدم استقبال جوانان به ازدواج دائم و تنوع طلبی ... ازدواج موقت شرایط خیلی خاصی داره ... من خودم جوان هستم و به تمام دوستان جوانم خیر خواهانه میگم که برای یک جوان ازدواج موقت اصلا مناسب نیست چراکه فطرت پاک و عشق ناب یک جوان و روح تازه اش صرف این فعل می شود و طعم واقعی زندگی مشترک و دائم را نخواهد چشید

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 21:27:35
    پاسخ
    373 43

    صیغه یک ساعته، خانه‌ها برای صیغه یک ساعته در غرب تهران و کرج ، تامین محل با خانم ، پرداخت مبلغ سی هزارتومان از طرف خانم به شخص واسطه، معاینه پزشکی خانم برای پیشگیری از بیماریهای مقاربتی، عدم ثبت عقد صیغه و کورتاژ حاملگی نا خواسته، همه این شرایط یعنی احداث شهر نو ها با کلاه شرعی

    • بی نام
      یکشنبه 15 تیر 1393 - 07:28:07
      132 35

      آفرين

  • رضا
    شنبه 14 تیر 1393 - 21:40:03
    پاسخ
    215 25

    بعنوان کسی که تجربه صیغه را دارم باید بگم اینگونه ازدواجها سر انجام نداره و باعث بهم خوردن زندگی مادی و معنوی افراد میشود

  • روح
    شنبه 14 تیر 1393 - 22:02:10
    پاسخ
    241 51

    این صیغه فقط کلاه شرعی گذاشتن است ازدواج یعنی قبول مسئولیت ، یعنی همسفر شدن در یک راه پرخطر ، نه که استفاده از دیگری چه پولی و چه جنسی

  • مقلد آقای مکارم شیرازی
    شنبه 14 تیر 1393 - 22:13:53
    پاسخ
    87 167

    نکته جالب: جناب آقای مکارم شیرازی نظرشان منفی است . درود بر شرافت آقای مکارم

  • پینوکیو
    شنبه 14 تیر 1393 - 22:15:26
    پاسخ
    178 13

    "در مورد هزینه معرفی نیز هزینه‌های بسیار سنگین تبلیغات، تعمیر و نگهداری سایت و حقوق پرسنل سایت را محاسبه و لحاظ نمایید" یارو همچین میگه هزینه تعمیرات و نگهداری سایت سنگینه، انگار داره هزینه تعمیرات و نگهداری ماشین آلات سنگین لودر، بولدوز، کمپرسی... یک کارگاه سد سازی رو میده.

  • سى گل
    شنبه 14 تیر 1393 - 22:30:19
    پاسخ
    463 91

    من دكترم اكثر اين خانم ها به انواع بيماري ها دچارند واز طريق ازدواج موقت كاسبى خيلى خوبى مى كنن ولى انواع ميكروبها را به فرد مقابل منتقل كرده و او هم به همسر بى چاره اش بهتره اين اماكن بسته شود زن و مردى كه نياز جنسى داشته باشند وموردى نداشته باشند مى توانند عقد دايم داشته باشند اين راه بسيار غلطى است وجز. فساد وبيمارى نتيجه اى ندارد

    • مارال
      شنبه 14 تیر 1393 - 23:46:36
      184 52

      حق با شماست

    • سید
      یکشنبه 15 تیر 1393 - 05:32:54
      116 235

      اقای دکتر خوان بعضی افراد شرایط ازدواج رو ندارن برن بمیرن یا اینکه ؟ پس بهتر نیست برن توی این سایت ثبت نام کنن مشکلات بیماری هم با یه سری ازمایشات و پیشگیری ها حل میشه به نظر من کار بسیار خوبی هست تا جلوی فساد جامعه گرفته بشه در ضمن اینهایی که به این کار ایراد میگیرن به نظر من یا مشکلی دارن یا اسلام رو قبول ندارن یجا شندیم که الان نزدیک به یک میلیون زن بیوه داریم اینها چه بکنن برای همه که شوهر گیر نمیاد همه دوست دارن با دختر جون ازدواج کنن پس اینها چی

  • ازمابهتران
    شنبه 14 تیر 1393 - 22:50:52
    پاسخ
    95 193

    دوران ازدواج دایم به سر رسیده

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 22:51:57
    پاسخ
    124 10

    دقيقا منظور از كفار چيست؟

  • هادی
    شنبه 14 تیر 1393 - 22:54:01
    پاسخ
    70 177

    بسیار پسندیده است.

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 23:00:11
    پاسخ
    124 24

    باغث تاسفه که به جای رفع مشکل برای تشکیل خانواده بخصوص برای جوانان، معدودی دنبال تنوع طلبی و ... هستن و افرادی فرصت طلب به عنوان کار خیر کیسه برای اینها دوختن

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 23:05:07
    پاسخ
    139 152

    من جوون 26 ساله ام که امکان ازدواج ندارم...نیاز جنسی رو تو این کشور چه جوری بلید ارضا کنم که گناه هم مرتکب نشده باشم؟؟؟

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 23:14:32
    پاسخ
    164 34

    وای خدای من سرم داره سوت میکشه

  • یه زن
    شنبه 14 تیر 1393 - 23:44:45
    پاسخ
    150 57

    وای بر ما....وای بر حال و روز دین ما خدااااا...چقدر صبوری تو؟؟؟

  • بی نام
    شنبه 14 تیر 1393 - 23:45:36
    پاسخ
    150 57

    صیغه یکساعته؟ وای کجا داریم میریم؟

  • یک جوان
    شنبه 14 تیر 1393 - 23:49:54
    پاسخ
    103 148

    کار خوبیه به شرط مخفی ماندن و حفظ آبرو طرفین و بهداشتی بودن

    • بی نام
      یکشنبه 15 تیر 1393 - 00:50:24
      113 34

      گار کار زشتی نیست، چرا حرف از بی آبرویی میزنی و اگر کار زشتیه چرا قبولش میکنی؟

  • بی نام
    یکشنبه 15 تیر 1393 - 01:06:22
    پاسخ
    120 20

    کسی نمیخواد جلوی اینا رو بگیره ؟ یعنی هر کس به اسم شرع و دین به شکل ظاهر الصلاح میتونه برای مقاصد خودش و کمیسیونش به اسم کار خیر هر کاری رو انجام بده ویکسری رو آلوده و از مذهب سو استفاه کنه؟

  • فرزاد
    یکشنبه 15 تیر 1393 - 01:12:08
    پاسخ
    124 19

    مملکت داره نابود میشه... یه سر برید به سایتهای همسریابی بزنید ببینید چه خبره... بنده خداها شوهر میخوان مردها هم که تواناییشو ندارن مسئولیت قبول کنند مملکت داره به قهقرا میره...

  • عبدالله
    یکشنبه 15 تیر 1393 - 01:16:11
    پاسخ
    51 27

    سلام . این مئسولیت سنگین با دولتمردان وبزرگان دین ومملکت است . مسئله مهم فراهم اوردن امکانات وتدارک دیدن برای یک ازدواج خدا پسندانه است که این هم درشرایط امروزی ظاهرن محقق نمیشود چون دولت ما فراموش کرده از بهم پیوستن خانوادهایک ملت واحد شکل میگیرد. واگر اینطور بود پایه های بنیان تشکیل خانواده را محکم بنا میگذاشت تابزرگترین ارکان تشکیل ستون مملکت از ابتدا سالم شکل بگیرد. اما با تنیدن مسائل مختلف به پای خودمان توان راه رفتن را از خودمان گرفته ایم چه رسد فکر کردن به چنین مسئله بنیادی را. بهرحال این گونه اعمال راه حل نیستند .

  • بی نام
    یکشنبه 15 تیر 1393 - 01:44:26
    پاسخ
    47 47

    اسم سايتش جي هست؟

    • يك زن متاهل كه اگه شوهرش صيغه كنه حتما مطلقه ميشه
      دوشنبه 16 تیر 1393 - 16:07:15
      111 35

      هدفتون از گذاشتن اين مطلب در اين سايت چيه؟؟؟؟؟؟؟؟ به هم ريختن كانون خانواده ها يا انتقال بيمياريهاي مقاربتي از صيغه هاي يك ساعنه يا ترويج حرفها واستدلالات چرند اون مسئول سايت ؟ يا به بيراهه كشيدن هدف هاي اصلي ازدواج وتنوع طلبي مردان ؟ يا به سخره گرفتن دين وارزشهاي اسلامي ايراني مردم؟؟؟؟ و هزار ياي ديگر بهتر جوانهاي متدين اين مملكت به جاي گرفتار شدن در اين منجلابها كه با برداشتهاي سطحي از دين كاسبي راه انداختند با توكل بر خدا وكمي باور وعده هاي الهي به سمت ازدواج دائم برند.... همين....

  • علی
    یکشنبه 15 تیر 1393 - 02:47:59
    پاسخ
    130 33

    اهل سنت صیغه ندارن وبه نظرمن هم بااین همه مرض وبیماریهای خطرناک نبودن اش بهترازبودنشه،و متاسفانه بیماریهای روحی هم برای این خانم وآقایون کم نیست،متاسفانه افرادی هم که شرایط ازدواج رودارن این راه روبرای کنترل امیال وتنوع طلبیشون انتخاب میکنن،خدا انشاالله به لطف این ماه عزیز همه مون رو درپناه خودش بگیره

  • بی نام
    یکشنبه 15 تیر 1393 - 04:50:10
    پاسخ
    48 27

    اينم کاري پيش نمي بره

  • ناشن
    یکشنبه 15 تیر 1393 - 07:37:32
    پاسخ
    174 39

    بايد با اين قبيل سايتها برخورد شديد و قانوني بشه با اين كارا فقط شرافت وانسانيت يك زن زير سوال ميره..يعني جي نياز مالي دارن ميتونن كار شرافتمندانه كنن نه كه با اين كلاه شرعيا كارشونو توجيه كنن..من به عنوان يك زن بيوه كه 8 ساله همسرم فوت شده وبا افتخار ميكم همه جور سختي توي زندكيم تحمل كردم ولي تن به اين كاراي شرم اور ندادم ونميدم وبه نظر من ازدواج فقط دايم معني داره ولا غير..

  • مانی
    دوشنبه 16 تیر 1393 - 12:24:44
    پاسخ
    66 40

    خیلی ازمردها وخانم ها غریزشونومیبرن توخیابون وبعضی هااونوسرکوب میکنن و..به نظرمن این طریق هم اگه اصول پزشکی وشرعیش مثل عده رابشودحفظ کردخیلی هم خوبه

  • محمد جواد
    دوشنبه 16 تیر 1393 - 12:41:26
    پاسخ
    73 74

    همه جای دنیا این مراکز هستند اینجا فقط به سبک شرعی خیلیم خوبه.

    • امین
      دوشنبه 13 مرداد 1393 - 22:24:08
      42 37

      واقغا کوته فکریه بعضیا اینجا مشخص میشه

  • سروین
    دوشنبه 16 تیر 1393 - 13:49:40
    پاسخ
    71 54

    من خیلی نا امید شدم .از عشق، محبت ، وفاداری و....... خانم چه راحت میگه "مردی که زنش مریض میشه.................." واقعا من که متأهلم خیلی ناراحت میشم . اگه یه چیزایی یواشکی باشه خیلی بهتره تا اینکه با این شرعی و قانونی کردن ها زندگی ها رو از هم بپاشونیم

  • سید
    دوشنبه 16 تیر 1393 - 15:57:47
    پاسخ
    101 73

    باسلام کار پسندیده ای است برای جوانانی که نمیتوانند ازدواج کنند .خوب است و به گناه آلوده نمیشوند اما از نظر پزشکی چه تضمینی وجود دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بیماریهایی مثل هپاتیت و ایدز و ..........

  • بهاره
    یکشنبه 12 مرداد 1393 - 09:39:06
    پاسخ
    143 33

    بزن باران که دین را دام کردند....شکار خلق و صیدخام کردند بزن باران خدا بازیچه ایی شد ...که با ان کسب ننگ و نام کردند

    • اصغر
      شنبه 25 مرداد 1393 - 22:43:59
      37 60

      کار خوبی هست انشاالله به مرتب مشکلاتی که مردم ذکر میکنند برطرف و از این طریق بتوان فساد جامعه را که دامن گیر تمام خانواده ها هست برطرف شود بی رو درباستی صحبت کردم

  • بی نام
    سه شنبه 14 مرداد 1393 - 09:32:24
    پاسخ
    48 29

    خيلي خنده داره

  • بی نام
    جمعه 31 مرداد 1393 - 19:16:18
    پاسخ
    62 26

    واقعا زشته

  • بی نام
    پنجشنبه 6 شهریور 1393 - 15:34:55
    پاسخ
    68 24

    خجالت

  • بی نام
    شنبه 8 شهریور 1393 - 00:22:57
    پاسخ
    80 39

    بااین کار روی داعش رو سفید کردید

  • محمد
    دوشنبه 10 شهریور 1393 - 23:03:20
    پاسخ
    64 57

    چطوری باید تبت نام کرد حضوری هستش یا آدرس اینترنتی چیه

  • امیر
    جمعه 14 شهریور 1393 - 16:48:43
    پاسخ
    83 33

    اقا زن که صیغه میشه باید عده نگه داره چجوری تو یک روز با 10 نفر صیغه میشه

  • ..........
    یکشنبه 16 شهریور 1393 - 17:36:08
    پاسخ
    59 71

    چطوری باید ثبت نام کرد

  • قاسم
    سه شنبه 18 شهریور 1393 - 00:38:58
    پاسخ
    73 42

    جوانی که قوه جنسیش بالا باشه بهترین راه برای فروکش امیالش همین راه قانونیش هست نه اینکه پاشه بره تایلند وغیره

  • صادقی
    پنجشنبه 20 شهریور 1393 - 11:51:15
    پاسخ
    56 23

    سلام دوست من ازهمین طریق ازدواج موقت نمود ومتاسفانه جواب آزامایش آمده که """ایدز """دارد برایش دعاکنید. می گویداگر شفایابم حتی ازدواج دایم هم نمی کنم اصلا روانی شده است

  • مرضیه حاتمی
    پنجشنبه 20 شهریور 1393 - 15:29:11
    پاسخ
    90 28

    جناب صادقی به دوستتون بگوییدهرکه خربزه می خوره پای لرزش هم بنشینه دعابرای ایدز بی تاثیراست خدابیامرزدش .همین.

  • مهدى
    دوشنبه 24 شهریور 1393 - 23:52:16
    پاسخ
    43 31

    خمرسی منم ميخام خب بگيد چه جوري ميشه

  • بی نام
    شنبه 29 شهریور 1393 - 02:04:38
    پاسخ
    36 41

    خيلي منطقى چه بانمكه

  • بی نام
    چهارشنبه 9 مهر 1393 - 16:00:32
    پاسخ
    50 57

    سلام دوستان ازنظرمن کاربسیارعالی هست بایدمسئولان هم کمک کنندتامراکزی قانونی دراین باره ایجادشودهم فسادکم میشودوحتی میتواندبه اقتصادکشورمان کمک کند

    • بی نام
      جمعه 2 آبان 1393 - 15:30:52
      35 46

      کجاش عالیه داداش ،از زن ومرد ودر نهایت کل جامعه رو به تباهی می کشونه.

  • بی نام
    جمعه 18 مهر 1393 - 09:57:10
    پاسخ
    43 31

    متاسفم حرفى ندارم.

  • بی نام
    دوشنبه 21 مهر 1393 - 08:59:19
    پاسخ
    55 36

    اجباری نیست هر کی دوست داره انجام میده هر کسی هم نمیخواد نکن راهی که دولت گذاشت ازدواج داءم که نمیشه کرد پس بهتر صیغه کنید

  • کاردرستیه
    دوشنبه 21 مهر 1393 - 17:27:52
    پاسخ
    29 20

    کار

  • عادل
    چهارشنبه 23 مهر 1393 - 23:48:47
    پاسخ
    27 18

    خیلیجالبه

  • بی نام
    جمعه 25 مهر 1393 - 00:17:13
    پاسخ
    22 36

    ازدواج ک نمیشه کرد خودتو مقصر ندون مشگل از جای دیگس

  • بی نام
    جمعه 25 مهر 1393 - 12:05:21
    پاسخ
    34 29

    درود بر شما

  • بی نام
    شنبه 26 مهر 1393 - 02:02:32
    پاسخ
    29 20

    چطورم

  • بی نام
    دوشنبه 28 مهر 1393 - 10:53:08
    پاسخ
    58 38

    واقعا که دیگه ازدواج معنی نداره ، آدم اصلا اگر هم ازدواج کرد نباید بچه دار بشه وقتی اینقدر فساد ریخته و هیچ کسی نیست جمعش کنه . واقعا شرم آوره

  • مجتبی
    شنبه 3 آبان 1393 - 23:58:04
    پاسخ
    49 39

    شرایط ثبت نام پارسا هش چیست؟

  • امین
    سه شنبه 6 آبان 1393 - 11:45:46
    پاسخ
    61 57

    احسنت به این سایت فقط یکم گرونه

  • محسن
    چهارشنبه 7 آبان 1393 - 03:10:09
    پاسخ
    65 45

    خوبه

  • الیاس
    چهارشنبه 7 آبان 1393 - 09:35:15
    پاسخ
    82 65

    می خواستم بگم همش سره کاریه خودتونو علاف نکنید. اینا شما را سرکیسه می کنن ..........................

  • شادی
    پنجشنبه 8 آبان 1393 - 20:58:46
    پاسخ
    270 161

    سلام بااینکه منم خودم مطلقه هستم ولی بسیار وبسارزیاد باصیغه مخالفم زیرا هم باعث بیماری میشه وهم ازهم پاشیدن خانواده ها وتا جونا میرن سراغ صیغه ،ازدواج دایم کم میشه، تا ازشون سوال میشه که چرا ازدواج نمیکنین ؟میگن شرایطشونداریم ،اینا همش حرف چون یکی مثل من فقط وفقط توایمان واخلاق طرف مقابل هسم باتشکر ازشما

  • بی نام
    پنجشنبه 8 آبان 1393 - 21:05:37
    پاسخ
    227 163

    فقط يك كلام كار خوب پسنديده اي است

  • بی نام
    شنبه 10 آبان 1393 - 17:06:29
    پاسخ
    305 205

    عالیه بنظرم می ارزه