عنصر حیاتی و فراموش شده زندگی ما به روایت نویسنده امریکایی

نویسنده در این رمان، به مخاطب یادآوری می‌کند که برای هر کاری زمانی در زندگی مقدر شده است و زمان تولد، زندگی و مرگ برای هر فرد فرا خواهد رسید و این انسان‌ها هستند که باید از آن به بهترین شکل بهره ببرند.

به گزارش خبرآنلاین، رمان «ارباب زمان» اثر میچ آلبوم با ترجمه مهرداد وثوقی به همت انتشارات افراز تجدید چاپ شد. رمان، روایتی از اهمیت زمان است؛ عنصری که در زندگی انسان‌ها در تمام اعصار نقشی حیاتی ایفا می‌کند. نویسنده آمریکایی این رمان، با بهره‌گیری از مضامین مذهبی و اخلاقی و نگاه به دوره‌های مختلف زندگی برخی انسان‌ها کوشیده تا اهمیت زندگی و امید به آینده را یادآوری کند.

به اعتقاد ناشر، محور اصلی رمان، زمان است. انسان‌ها دیدگاه‌ها و درک مختلفی از زمان دارند و اغلب گمان می‌کنند زمان کافی برای بسیاری از کارها در اختیارشان قرار داده نشده است. شخصیت‌های داستانی «آلبوم» هم به‌ گونه‌ای با زمان درگیرند. فردی زمان بیشتری رسیدن به زندگی ایده‌آل خود طلب می‌کند، دیگری در آرزوی زمان بیشتر برای سپری کردن در کنار همسرش است که به علت بیماری هر لحظه مرگ را انتظار می‌کشد.


نویسنده در سراسر داستان تأکید زیادی بر نقش زمان در زندگی انسان‌ها دارد و مخاطب را به تلاش برای در نظر نگرفتن زمان در زندگی دعوت می‌کند. این رمان را راوی سوم شخص روایت می‌کند و او در سراسر داستان به تشریح وضعیت زندگی شخصیت‌های مختلف می‌پردازد. روایت داستان «ارباب زمان» به‌گونه‌ای است که مخاطب احساس می‌کند نویسنده به‌جای تمامی این شخصیت‌ها در حال سخن گفتن است و داستان‌ها از زاویه دید شخصیت‌ها بیان نمی‌شوند.

نویسنده به مخاطب یادآوری می‌کند که برای هر کاری زمانی در زندگی مقدر شده است و زمان تولد، زندگی و مرگ برای هر فرد فرا خواهد رسید و این انسان‌ها هستند که باید از آن به بهترین شکل بهره ببرند.


در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «تلاش کنید زندگی بدون زمان را در نظر آورید. احتمالاً نمی‌توانید. با مفهوم ماه، سال و ایام هفته آشنایید. ساعتی روی دیوار یا داشبورد خودرویتان هست. برای غذا خوردن یا تماشای فیلم، برنامه‌ریزی یا تاریخ یا زمانی را در نظر می‌گیرید.
بااین‌حال هر آن‌چه را که در پیرامونتان هست زمان را در نظر نمی‌گیرید. پرندگان دیرشان نمی‌شود. سگ‌ها به ساعتشان نگاه نمی‌کنند. آهوها برای گذشت روز تولدشان ناآرامی نمی‌کنند. فقط انسان است که زمان را اندازه می‌گیرد. فقط انسان است که ساعت را به صدا درمی‌آورد. برای همین، فقط انسان است که ترسی فلج‌کننده را در درون دارد که هیچ جاندار دیگری ندارد. ترس از به پایان رسیدن زمان.»

این اثر که از داستان‌های آمریکایی قرن 21 میلادی است در 206 صفحه با قیمت 11800 تومان به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =