موهبات فراموشی احمدرضا احمدی نمایان شد

کتاب «موهبات فراموشی» که شامل یادداشت‌های پراکنده احمدرضا احمدی شاعر پیشکسوت کشورمان است، تنها در 400 نسخه از سوی نشر قطره منتشر و روانه بازار نشر شده است.

مهر نوشت: کتاب «موهبات فراموشی» برگزیده‌ای از یادداشت‌های پراکنده احمدرضا احمدی است که از سال‌های دور از دهه 40 تا همین روزهای نزدیک نوشته شده‌اند و حالا به شکل این کتاب درآمده‌اند.

«موهبات فراموشی» شامل سه بخش است؛ بخش اول این کتاب «یادهای بی‌درنگ» نام دارد که شامل یادداشت‌های احمدرضا احمدی درباره هنرمندان معاصرمان است، یادنوشته‌هایی از مردگان و زندگانی که در فرهنگ و هنر معاصر ما تاثیرگذار بوده‌اند و اغلب چهره‌هایی شناخته شده هستند.

«طنزهای غیرعمد» عنوان فصل دوم کتاب است، همانطور که از نامش نیز برمی‌آید. این بخش دربردارند یادداشت‌های طنز منتشرشده و نشدته احمدرضا احمدی است، طنزی که به نظرم در زندگی شاعر و در گفتگوی با اطرافیانش و شکل‌دهی به روزهای او جایگاه مهمی دارد.

فصل سوم با نام «لکه‌های پراکنده» شامل یادداشت‌های پراکنده احمدرضا احمدی در مطبوعات با موضوعات متفاوتی نظیر شعر، ترانه، موسیقی، ادبیات کودک، سینما و ... است. در برخی از آنها می‌توان نگاهی فراتر از شعر به نثر و قلم او داشت و همینطور پیگیری او و اهمیتی را که برای هنرهای دیگر سوای شعر قائل است، دریافت.

در پایان این کتاب کارنامه فرهنگی، هنری و ادبی احمدرضا احمدی اضافه شده تا دسترسی به فهرست انبوه آثار او آسان شود، ضمن اینکه ساده‌تر می‌شود فهمید که او سوای دو حوزه اصلی کارش، یعنی شعر و ادبیات کودک، در حوزه‌های دیگر نیز چقدر کوشیده است و حاصل تلاشش چه بوده است.

رسول رخشا که کار تدوین این کتاب را بر عهده داشت، خود اعلام کرده از این جهت نام آن را «موهبات فراموشی» گذاشته تا «در برابر حافظه و یادهای درخشان احمدرضا احمدی، شاعرانگیِ او را در نثرهایش فرامواش نشود».

کتاب 397 صفحه‌ای «موهبات فراموشی» در شمارگان 400 نسخه و با بهای 19 هزار تومان از سوی نشر قطره راهی بازار نشر شده است.

 

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =