بیانیه آیت الله مکارم شیرازی درباره اوضاع حساس عراق /فصل الخطاب،نظر آیت الله العظمی سیستانی است

در پی مسائل مطرح شده در باره تحولات اخیر ، آیت الله مکارم شیرازی بیانیه ای صادر کرد.

 

در اين بيانيه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم

باتوجه به همسايگي كشور ما با كشور عزير عراق و پيوندهاي وثيق فرهنگي و مذهبي ملت ما با مردم خوب اين كشور شديدا" نگران اختلافاتي هستيم كه در مسايل سياسي گروه هاي مختلف آشكار شده است ، آن هم در زماني كه دشمن بي رحم و بي منطق بخشي از كشور را اشغال كرده و بعضي از نا اهلان فرياد تجزيه كشور را سر داده اند .

بدون شك براي پيشگيري از تجزيه و بيرون راندن دشمنان وحشي و خونخوار هيچ راهي جز رسيدن به وحدت ملي از طريق فداكاري و خويشتن داري همه گروه هاي سياسي و توجه به مسئوليت هاي الهي در برابر شرايط بسيار حساس كنوني موجود نيست .

ما از همه گروه هاي سياسي تقاضا مي كنيم به خاطر رضاي خداوند و پيروي از تعاليم اسلام و عشق و علاقه اي كه به كشورشان دارند، بنشينند وامتيازات معقولي به هم بدهند و دست در دست هم كرده ، كشورشان را از خطر اشغال و تجزيه نجات دهند و عراقي سربلند ومقتدر و توانا و آباد بسازند .

تصور اينجانب اين است كه فصل الخطاب را براي حل اختلافاتشان نظر مرجعيت محترم عراق حضرت آيت الله العظمي سيستاني قرار دهند و تا دير نشده مشكلات موجود را به كمك معظم له حل نمايند .

از خداوند متعال هوشياري و بيداري و توجه به مسئوليت ها براي همه عزيزان مسألت دارم و اميدوارم هرچه زودتر پيام شادي دائر به وحدت ملي به ما برسد .

والسلام علي من اتبع الهدي - 9مرداد 93

گفتني است ديروز نيز آيت الله العظمي وحيد خراساني اعلام کرد در مسائل عراق نظر آيت الله سيستاني بايد عمل شود. همچنين آيت الله العظمي صافي گلپايگاني چند روز پيش در تماس با آيت الله سيستاني ضمن تبادل نظر در باره مسائلجهان و به ويژه عراق بر ضرورت تامين نظرات مرجع عاليقدر آيت الله سيستاني در فرايند سياسي اجتماعي عراق تاکيد کرد.

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    تجزیه شدن عراق از لحاظ موقعیت سیاسی و جغرافیایی به ضرر ایرانه. پس بیهوده نیست اگر با نیت حفظ جوامع اسلامی شیعی از اونها دفاع منطقی کرد.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    73 83
    یعنی مثلا اگر آیت الله سیستانی فرمان "جنگ نکنید" بدهند یکباره جنگ تمام میشود؟
    • حمید IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      7 0
      بی نام عزیز، منظور از اختلافا در این نامه اختلافات داخل گروههای شیعی برای انتخاب نخست وزیر هست و نه کل عراق که پیشنهاد دادن برای ختم این جریان نظر آقای سیستانی فصل الخطاب باشه چون خودشون با هم نتیجه نگرفتن.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    4 0
    این بیانیه خطاب به کیه دقیقاً؟