فارس نوشت:

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نسبت به کاهش ظرفیت 40 درصدی رشته‌های پزشکی و شیوه تأثیر معدل دانش‌آموزان در کنکور سراسری 93 و سهمیه رزمندگان اعتراض کرد.

به نقل از از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی، سیدمحمد لنگری گفت: سالانه قریب به 550 هزار نفر شرکت کننده در رشته علوم تجربی به امید پذیرفته شدن در رشته‌های پزشکی در کنکور شرکت می‌کنند.

او گفت: با توجه به میزان داوطلبان این رشته در مقایسه با آمار 150 هزار نفری رشته ریاضی، مشخص می‌شود که گرایش به این رشته بسیار زیاد است، اما متأسفانه همه ساله شاهد کاهش ظرفیت رشته‌های پزشکی نسبت به سال قبل هستیم، به طوری که در سال جاری این روند کاهش به 40 درصد رسیده است.

لنگری ادامه داد: قطعاً با این شرایط نخبه‌ترین دانش‌آموزان با معدل بالای 19 نیز از ورود به رشته‌های پزشکی محروم خواهند بود و متأسفانه مسئولان وزارت بهداشت و درمان به راحتی با عواطف و احساسات 550 هزار داوطلب رشته‌های تجربی بازی می‌کنند.

لنگری گفت: از طرفی سازمان سنجش بدون اطلاع از تأثیر معدل و تأثیر سوابق تحصیلی برای تغییر رشته‌ها به جای 25 درصد، 18 درصد در نظر گرفته است، در صورتی که اگر سازمان سنجش این موضوع را در نظر داشت، این کار را انجام دهد باید دو سال قبل و در زمانی که دانش‌آموزان می‌توانستند تغییر رشته دهند، این را رسماً اعلام می‌کردند، اجرای این طرح بدون اطلاع‌رسانی قبلی ظلمی آشکار به دانش‌آموزان تجربی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در خصوص مصوبه مجلس با موضوعیت سهمیه رزمندگان با بیان اینکه بنده به عنوان یک رزمنده و خانواده شهید این مصوبه را یک ظلم به دانش‌آموزان نخبه می‌دانم، گفت: در گذشته 40 درصد سهمیه پذیرش دانشگاه به رزمندگان و 60 درصد باقی به شکل آزاد بود که این 60 درصد نیز بین مناطق تقسیم می‌شد، اما چون عملاً هیچ رزمنده‌ای وجود نداشت که استفاده کند و از این ظرفیت فقط یک یا دو صد استفاده می‌شد و الباقی ظرفیت بین مناطق تقسیم می‌شد، لذا یک عدالت نسبی ایجاد می‌کرد.

او گفت: در مصوبه اخیر مجلس مبنی بر این که کاهش این سهمیه به 20 درصد و استفاده از این سهمیه برای فرزندان جانبازان عملاً ظرفیت دانشگاه‌ها توسط فرزندان جانبازان پر می‌شود، لذا این امر موجب می‌شود دانش‌آموزان نخبه از پذیرفته شدن در دانشگاه‌های برتر محروم شوند.

او گفت: بر این اساس اگر دانشگاه تهران 100 نفر دانشجو می‌گیرد، 20 درصد آن برای رزمندگان و جانبازان کنار گذاشته می‌شود، 56 نفر به صورت ناحیه‌ای برای دانش‌آموزان ناحیه تهران است و در نهایت تنها 24 درصد آن به سایر مناطق اختصاص می‌یابد که احتمال قبولی برای دانش‌آموزان مناطق 2 و 3 خیلی کم است.

لنگری گفت: این امر موجب می‌شود دانش‌آموز بجنوردی با رتبه 50 در رشته پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته نشود، اما دانش‌آموزی از تهران با رتبه نزدیک به 300 پذیرفته گشود و دانش‌آموزی با سهمیه رزمندگان با رتبه 8 هزار در این دانشگاه درس بخواند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: لذا با عنایت به این که بنده از نزدیک در جریان تلاش‌های دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها بوده‌ام، از نمایندگان مجلس تقاضا دارم نسبت به این بی‌عدالتی اقدامی اساسی انجام دهند و حداقل در خصوص افزایش ظرفیت در رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی و دارویی و شیوه تأثیر معدل در سال جاری اقدام نمایند.

لنگری گفت: در سال جاری با وجود کاهش ظرفیت در رشته‌های پزشکی و افزایش ظرفیت در دانشگاه بین‌المللی که هزینه‌های هر ترم آن بالغ بر 13 میلیون تومان شده، تمهید این شرایط برای کسانی که تمکن مالی ندارند، به ویژه برای فرهنگیان و خانواده‌های کارکنان دولت که از قشر متوسط جامعه هستند، خسارت جبران‌ناپذیری بر این عزیزان و خانواده‌های آنها وارد می‌شود.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی US ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    عزیز مدیر شما می دونی ما چقدر مهندس کارشناس ارشد و دکترای بی کار داریم؟؟ اولویت را باید این قرار داد که کشور به چقدر نیرو و در چه زمینه ای نیاز دارد
    • بی نام A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
      28 4
      چرا دقت نکردید به سهمیه فرزندان جانباز که امسال اضافه شده و درصد جانبازی از 50 درصد به 25 درصد رسیده، افرادی هم که می گند ظرفیت پزشکی باید کم شود چون بیکار هست توجه کنید که ظرفیت را در کل کم نمی کنند بلکه ظرفیت را به بین الملل می دهند و بقیه سهمیه عادی هم نصیب فرزندان جانبازان و خانواده ایثارگران است
    • علی ق A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
      16 55
      عزیز من پزشک باید از قشر نخبه ی جامعه باشد، و نخبه ها 0.1 درصد جامعه ان و بالا بردن ظرفیت فقط باعث میشه کسانی که صلاحیت رشته ی پزشکی رو ندارن بیان به این رشته. من به شخصه پایین آوردن ظرفیت رو کاری فوق العاده مثبت میدونم.
    • بی نام A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
      37 5
      کاش وزارت علوم هم اندازه وزارت بهداشت نظم و برنامه ریزی داشت و افزایش ظرفیت های بی رویه و بی کیفیت ارشد و دکتری رو کم می کرد.
    • بی نام EU ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
      7 28
      نخبه کسی هست که با ظرفیت کم قبول میشه نه اینکه کیلویی دکتر بسازیم و با جان مردم بازی کنیم. این مدیر به کیفیت توجه نداره و فقط میخواد دانشگاهها دکتر کیلویی تولید کنند
  • k IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    بعنوان یه دانشجوی پزشکی به ایشون اعلام میکنم افزایش بی دلیل ظرفیت ها در این چند سال اخیر مصداق ظلم بود نه کاهش اون. باید تو درمانگاه های آموزشی 10 نفره بشینید یا تو یه بخش کوچیک 20 نفره باشی تا بفهمی چی میگم. مریضا میترسن
    • بی نام A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
      26 3
      متاسفانه در خیلی از مناطق محروم و روستایی کشور پزشکی وجود نداره.اگه ما این همه پزشک داریم، چرا در این مناطق پزشکی وجود نداره؟
    • بی نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
      21 13
      تا وقتي كه كشور نياز به پزشك خبره داره و هزينه هاي پزشكي انقدر بالاست بايد پزشك پرورش داد. الان يه فوق ليسانس برق ماهي 1ميليون حقوق ميگيره. بعد يه پزشك ... تومن اينطوري كنكور بيشتر به قيف شبيه ميشه. بايد ورودي رو بالا ببرن ولي در عين حال امتحانات كتبي و عملي دانشگاه رو سخت تر كنند تا خبره ترين ها از دانشگاه بيرون بيان نه كساني كه بهترين تست زدند
  • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    مگه همه نخبه ها باید پزشک بشن ؟"
    • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
      98 21
      بابا من خودم داروسازي تبريزم اشباع شده اين رشته،شغل مناسب نيست براي داروسازي كه حداقل ٦ سال بايد درس بخونه،مي خواين بي كار تحويل جامعه بديد؟
    • بی نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
      86 14
      نخیر باید بشینن ببینن یه غیر نخبه پزشک بشه.حالا با سهمیه یا با پول
    • سامی IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
      59 38
      حالا همینهایی که پزشک شدن، کارشون رو درست انجام بدن و زیاد اشتباه نکنند، کافیه. مگه چقدر دکتر احتیاج داریم.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    96 4
    اين ظلم از اول بوده، همين بي عدالتي هاست كه وضع مملكت اينجوريه
  • اميد IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    218 7
    اگه واقعا عدالتي بود و شايسته سالاريي ملاك بود هيچ موقع سهميه بندي نميشد .
  • بی نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    عواطف و احساسات مهم تره یا مصلحت مملکت؟ در هشت سال گذشته ظرفیت پزشکی از 1200 نفر به 4700 نفر افزایش پیدا کرد مسلما افرادی وارد این رشته شدن که اصلا صلاحیت نداشتن. جامعه پزشکی انقدر مشکلات داره که نباید با ظرفیت کاذب مشکلاتش بیشتر بشه
  • بی نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    45 12
    بی عدالتی از این واضح تر
  • حمید A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    ممنون اقای مدیر بابت اظهار نظر درست و منطقی شما
    • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
      30 25
      دوست عزیز اگر کسی نخبه باشد قبولی با افزایش ظرفیت نیاز ندارد. کلاس های آموزشی، بیمارستانها و حتی بازار کار، ظرفیت این همه پزشک را ندارد فقط به فکر آمدن نباشید به فکر فردای نامشخص خود نیز باشید. قبولی تمام راه موفقیت نیست. به عنوان استادی که در دانشکده با صدها دانشجو پزشکی سرخورده و مایوس ارتباط دارم باید بگویم صحبت همکار عزیزمان احساسی است.
  • همایون A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    54 8
    آقای مدیر عزیز، تویی که صدان بلنده به گوش همه میرسه، ینده سال دیگه کنکور دارم، کنکورومو بدم از ایران رفتم با یه رتبه زیر 100 وقتی بدون دلیل و حتی یه استدال محکم میان 25 درصد تاثیر مستقیم میذارن ، این یعنی چی؟؟ یعنی بی عدالتی محض امتحانات نهایی یعنی تقلب ...
  • مهدي IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    24 21
    ببخشيد بي نام عزيز يعني صدها تجربي شايسته بايد فداي مصلحت كشور بشن؟
  • بی نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    25 35
    اصلا اينکه با اين همه متقاضي تحصيل در رشته هاي پزشکي و داروسازي دولت پذيرش در اين رشته ها را افزايش نمي دهد جاي سوال دارد؟ همين دانشگاه آزاد چرا پذيرش دانشجويان رشته هاي پزشکي و داروسازي را افزايش نمي دهد؟ بچه ها مردم آواره کشورهاي ديگر شوند با اين مخارج سنگين درست است؟
  • امیر A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    42 12
    بالاخره یه مرد تو این مملکت دیدیم ای خدا آخه من به کی بگم سال 88 من دیپلم گرفتم از کجا میدونستم معدلم تو کنکور تاثیر داره آخه با چه استدلالی این کار رو میکنید
    • بی نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
      5 24
      من سال 83 دیپلم گرفتم . از همون موقع معدل تو کنکور تاثیر داشت و همه هم میدونستن . تو چجور داوطلبی هستی که میگی من از کجا میدونستم معدل تو کنکور تاثیر داره ؟
  • بی نام A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    35 50
    اگه دقت کنین میبینین که ظرفیت رشته ریاضی 110 و ظرفیت پذیرش رشته تجربی حدود 35 واقعا چرا؟؟؟ ازین ور ما تو جامعه با کمبود پرستار و پزشک مواجهیم ازونور ظرفیت رشته تجربیو کم میکنند ،،،خبر أنلاین چاپ کن مردم کمی به فکر فرو برن
  • بی نام A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    17 48
    شما نگران درصد قبولی حوزه مدیریت خودت هستی پس لطفا سنگ دیگران را به سینه نزن جناب مدیر کل
    • یه مادر همواره نگران A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
      3 16
      ما فقط یاد گرفتیم نگران خودمون باشیم ایشونم از خودمونه فقط نگران خودشه
  • بی نام A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    47 6
    سازمان سنجش از این تصمیمات عجیب و غریب هرچندسال یکبار داشته است و چیز جدیدی نیست کسی هم به این بی عدالتی ها رسیدگی نمیکنه مثلابه طور غیر منتظره فقط در سال 1368 کاری انجام داد که سرنوشت و اینده بسیاری ازجوانان آن زمان را خراب کرد. در آن سال بعداز ثبت نام و دادن کنکور و به هنگام اعلام نتیجه به یکباره 5 منطقه کشوری را به 3 منطقه کاهش داد و مناطق 2 را با مناطق 1 در هم آمیخت. یعنی دانسته های دانش آموزان از یک شهراز منطقه 2به یکدفعه با تهران و شهرهای بزرگ مقایسه گردید و با درصدهای بالا دروس از انتخاب رشته های بالا مثل پزشکی درماندند در حالیکه سال قبل و سال بعدمی توانستند. تازه سهمیه 40 درصد رزمندگان هم برای بار اول اجرا شد و 20 درصدسهمیه ها هم به سایر موارد تعلق گرفت. این یعنب بی عدالتی چندطرفه.
    • بی نام A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
      20 0
      دقیقامسیرزندگی من بخاطر این تصمیم در سال ۶۸ عوض شد.هرگز نبخشیدم مسئولین این تصمیم را.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    13 33
    بعضی نخبگان کم ظلم کردند به این مملکت
  • بی نام A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    29 7
    کاش فکری به حال بقیه رشته ها هم میشد
  • بی نام EU ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    29 36
    باید ظرفیت کم می شد دیگه مگه مماکت چه قدر پزشک می خواد
  • بی نام A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    34 1
    پس رزمندگان و جانبازان در راه خدا و اسلام و مملكت نرفتند جبهه چون معامله كرده اند و مابه ازاي خدمت خود را به اين طريق دريافت مي كنند تازه خودش كه هيچ فرزندش هم ميتونه از اين درخت مثمر تا ابد منفعت ببره .حالا من كه بچه بودم و نميشد برم جبهه و باباي من هم فوت شده بود و نتونست به جنگ چي كار بايد ميكردم ؟در ثاني اين سهميه تا كي ادامه داره ؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    15 6
    بابا من دانشجوی پزشکیم درسمم خداروشکر بد نیست. دارم بهتون میگم سراغ این رشته نیاین چون اشباع شده و بازار کارش دیگه مثل اونی که قبلا بود نیست. فقط اگه علاقه واقعی دارین بیاین. الان ما یه کلاس ۹۰ نفره ایم. خب این همه آدم باید بره بخش دیگه. ببینین هر بخش چند نفر میفته. کیفیت آموزشی خیلی افت کرده به خاطر این تعداد زیاد. الان هم از ۹۰ نفر ۷۰ نفر اعتراض دارن که این چ رشته ایه جوونیمون ال شد بل شد. اینا رتبه های ۳۰۰۴۰۰ کنکور بودن که دارن این حرفا رو میزنن و با ۱۰۱۲ درسا رو پاس میکنن.
  • سجاد A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    17 4
    وقتی در دانشگاهها رو برای رشته های غیرپزشکی باز کردند باعث شد کسی که معادله دو مجهولی رو نمیتونه حل کنه فارغ التحصیل مهندسی برق بشه و شان و جایگاه تمام رشته های غیرپزشکی با خاک یکسان شد. اما در حالیکه مملکت کمبود کادر پزشکی داره و پزشکان متخصص تو یه روز عصر 100 تا بیمار رو چهار تا چهار تا تو پنج دقیقه به اصطلاح ویزیت میکنن اونم بعد از نوبت یک ماهه این جور تصمیمات واقعا سوال برانگیزه
  • ناشناس A1 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    15 3
    تعداد پزشک های مملکت با تعداد مورد نیاز فاصله بسیار زیادی دارد . وجامعه و مردم ومملکت زیان بسیار زیادی از این بابت تحمل میکند.زیرا بحث پیشگیری از بروز بیماری اصلا فراموش شده است . اگر با برنامه ریزی مناسب اقدام به تربیت تعداد بیشتر پزشک گردد ، شرایط بهداشت وسلامتی یهیود بسیار خواهد یافت . متاسفانه باور نادرستی در جامعه رواج پیدا کرده است که نخبگان پزشک میشوند وباید پزشک بازار کار بسیار پر رونقی داشته باشد .در حالیکه اینطور نیست با آموزش هر کسی با هوش متوسط میتواند پزشک شود و اگر به تعداد کافی پزشک داشته باشیم در آمدها نیز معقول خواهد شد . که متاسفانه جامعه پزشکی کشور که آموزش را نیز در اختیار دارد به شدت با افزایش تعدادپزشکان مخالف است زیرا بحث کاهش در آمد برایشان بسیار مهم است .
  • نا امید و مظلوم IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    23 1
    ظرفیت دولتی رو کم کردن اضاف کردن به بین الملل، معدلو تاثیر دادن ، این کارا رو کردن تا آقا زاده ها راحت تر پذیرش بشن طبق دفترچه انتخاب رشته شهریه هر سال بین الملل 16 میلیون تومنه من با رتبه 2000 منطقه دو پدر مادر کارمند ، اگه پارسال بود پزشکی می آوردم ولی الان باید برم بمیرم خدا ازتون نگذره
  • علي US ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    15 19
    درستش اينه كه ظرفيت پزشكي روزانه به صورت كامل به نخبگان اختصاص پيدا كنه و واحد بين الملل هم به طور كلي حذف بشه.
  • مهیار IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    28 7
    علت اصلیش اینه که نمیخوان درآمد پزشکها کم بشه.والا تو هر ده کوره ای دارن مدرک مهندسی میدن. ولی کسی بفکر درآمد حرفه مهندسی نیست. مهندس قدیمی.
    • علي EU ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
      13 2
      فقط حرف درآمد نيست. به نظرم بايد اين حرفه فقط به اهلش سپرده بشه و نه اينكه هر كسي بياد ادعاي پزشك بودن بكنه و هيچي هم بارش نباشه. آخه هر چي باشه پزشكي مستقيماً با جون آدم سروكار داره. البته در مورد مهندسي هم كاملاً درست گفتيد دوست عزيز. من هم موافقم.
  • ععع IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    15 3
    این اجحاف همیشه بوده و هست و خواهد بود چون تصمیمات بر اساس منافع خودشان گرفته می شود نه بر اساس عقل و منطق
  • نگار A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    36 4
    شمایی که میگید،ظرفیت کم شه،مملکت اصلاح شه ای همه پزشک بیکار و فلان شما اصلا میدونید،ظرفیت پردیس های خودگردان پزشکیهمون بین المللچقد زیاد شده؟؟؟ میفهمی اونوبدبختایی که بخاطر یک بدشانسی سرکنکور رتبه سه رقمی منطقه سه ولی لب مرز آوردن،و نه توان پشت کنکور موندن دوباره رو دارن،نه حتی فکر آزاد و بین الملل باید برن بمیرن. شما میفهمی وقتی حدود سه پنجم پیراپزشکیا،متنفر باشن از رشتشون و عقده داشته باشن ینی چی؟شما میفهمی این پزشکی با پول و نشستن سر کلاس دانشگاه ملیا و دریافت مدرک از این دانشگاه ها و حذف شدن یه عده مفلوک از چارک آخر بخاطر عدم تمکن مالی ینی چی؟ مملکت با این کارا اصلاح میشه؟ خواهش میکنم ثبت کنید...
  • فرهاد A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    14 2
    نخبه بودن این نیست که داخل کنکور رتبه برتر بیاری به نظر من که کنکور اصلا نخبه ها رو معلوم نمیکنه بلکه فقط اونایی موفق میشن که قدرت تست زنی بالای دارن و برنامه ریزی کردن اگر کنکور خوب بود کشور های پیش رفته برش نمی داشتن
  • حشمت A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    14 0
    اگر درد کیفیت بود ظرفیت بین الملل رو زیاد نمی کردن
  • مریم IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    11 1
    به اون دانشجوهای پزشکی که میگن تو کلاس جا ندارن و .... حق میدم ولی راه حلش این نیست که با این کنکور پر هزینه یعنی انواع کلاس وکتاب که فقط مال پولدارهاست ورقابت سازمان سنجش رو با موسسه های کنکور که ما ها سر جلسه تاوانشو میدیم بدوش بگیریم و بازم پشت کنکور بمونیم و پول خرج کنیم و حسرت بکشیم.در ضمن لطفا نا مدیریتی تو نداشتن اساتیدکلاس. همش به خاطر اینه که با محدود کردن استعدادها به یه قشر خاص دیگه کلاس پزشکها به این نمی خوره که استاد دانشگاه در شهرستانهای دور بشن یا برای خدمت به روستا برن و همون پولدارهایی که میلیونی برای کلاسهای کنکور خرج کردن یا تو مطبهای گرون قیمتشون خون مردمو تو شیشه میکنن یا سال تا سال خارج تشریف دارن.پزشکی با جون مردم سروکار داره ولی همه خودشون میدونن کدوم دکتر بهتره
  • بی نام A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    4 1
    از وقتی به رشته فکر میکنی ترس و استرس کنکور هست و بعد از ورود ب دانشگاه هم استرس کار