۰ نفر
۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶

حقیقتا خنده دار است. ماجرا آن قدر جالب شده که روح الله حسینیان هم شده مدافع اخلاق و معترض به ادبیات رئیس جمهور. زیباکلام هم برای نخستین بار در عمرش با جبهه پایداری هم موضع شده و در نکوهش ادبیات روحانی سخن می گوید. عامه مردم اما از سخنان آقای روحانی سر کیف آمدند و یک بار دیگر نشان دادند روح جمعی کاری به اهل سیاست ندارد.

اهل سیاست از آن جایی که ارتباطشان با بدنه جامعه یک ارتباط کاملا فانتزی و غیر واقعی است هیچ گاه درک درستی از جامعه ندارند. گاه که مردم از سر اضطرار به آن ها اقبال نشان می دهند وهم برشان می دارد که خبری هست و پایگاهی اجتماعی دارند اما حقیقت ماجرا در مواقع این چنینی عریان می شود. همین اول توضیح بدهم که من وقتی می گویم مردم، مردمی را می گویم که از هیچ یک از امکان های از ما بهتران برخوردار نیستند. مردمی که با گوشت و پوست و خون و عصب، معنی تحریم را می فهمند. نه کاسب تحریمند و نه از مناسبات پیچیده سیاسی درکی دارند. مردمی که برای تهیه دارو به زحمت می افتند. مردمی که در هوای آلوده زودتر از همه نفسشان به شماره می افتد چرا که امکان زیستن در جای خوش آب و هوا را ندارند. مردمی که در شب های عید سالیان گذشته بیش از هروقت دیگری سرافکندگی و شرمندگی را در پیشگاه زن و فرزند با همه وجود احساس کرده اند. این مردم را نه در جلسات هفتگی موتلفه می توانید پیدا کنید و نه در جلسات حزب مشارکت. این مردم صدایشان خیلی شنیده نمی شود. روزنامه ها و خبرگزاری ها و سایت ها هم که غالبا تامین کننده منافع فردی و جمعی اهل قدرتند خیلی کاری به این مردم ندارند.این مردم بیش از همه جا در اتوبوس و تاکسی و پیاده روها دیده می شوند و توفیق دیدار چنین مردمی کم تر نصیب اهل سیاست می شود.

این مردم از این که رئیس جمهورشان خطاب به آن ها که خودرا در پس مفاهیم ارزشی پنهان می کنند و همه منافعشان در تحریم و آشوب و جنگ خلاصه می شود گفته است بروید به جهنم، کیف کرده اند. این مردم وقتی شنیدند رئیس جمهورشان به آدم هایی که دعوی دلیری و حماسه سازی دارند اما سخت از رای مردم می هراسند گفته است: بزدل، صفاها کرده اند. بله، ناسزا از زبان هرکه شنیده شود ناپسند و مزموم است اما انصافا کجای این حرف ها ناسزا بود؟ آیا سزاوارتر از این حرف ها می شد به این جماعت زد؟ من نمی گویم جواب های، هوی است اما نمی شود طرف مقابل به صراحت به رئیس جمهور بگوید خائن و وطن فروش، و وزیرش را در رسانه ملی به هزاران تهمت و ناروا بنوازند آن وقت رئیس جمهور مهر بر لب زده و خون خورد و خاموش باشد. آن ها که پیش تر از این با چنین موجودات هولناکی نجابت به خرج دادند و نازک تر از گل به آن ها نگفتند چه سرنوشتی پیدا کردند؟ دیگر این که مقایسه احمدی نژاد و آقای روحانی در این زمینه خاص عین بی انصافی است. احمدی نژاد بیخود و بی جهت به کسانی ناسزا می داد و مردم و نظام را به دردسر می انداخت. ناسزاهایی که مردم تاوانش را می دادند. آقای روحانی اول آن که سزا گفته و نه ناسزا و دوم این که مخاطبش کسانی بوده اند که برای حفظ منافع خود، منافع ملی را به خطر می اندازند. و از همه مهم تر این که به قول حضرت مولانا:

چون سر و کار تو با کودک فتاد

پس زبان کودکی باید گشاد

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 146
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    برو به جهنم
    • بی نام A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      روحانی نگفت برید به جهنم برادران. آقای دکتر روحانی گفتند به جهنم که میلرزید. ایندو با هم متفاوتندها
    • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ وکیسه A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      احسنت. جالب بود
    • کارون IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      اگه بهشت جای امثال شماهاست میریم جهنم.وای از ان روزی که پرده برافتد.اه مردم دردمند یه روزی گریبانگیر شما میشه.زنده باد روحانی
    • محسن 2 A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      39 2
      تو برو فرق برو به جهنم و به جهنم و بفهم بعد بیا نظر بده محسن خان .خخخخخخ
    • جیم جارموش A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      37 3
      البته ظاهرا شما با کلکسیون منفی هایی که گرفتی داری میری اونجایی که گفتی
    • دوست IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      7 44
      اگر نمي دانيد بدان كه حاج آقا حسينيان بين كساني كه از نزديك با ايشان آشنا هستند يك روحاني اخلاقي به حساب مياد. در ضمن گفتار شديد با كفار پسنديده است ولي بين مردم خودمان، بايد رحيم و مهربان و پدرانه صحبت كرد. اين را هم بدان آنچه كه اكثر مردم پسنديدند حتماً خير واقعي آنها نيست بلكه قواعد اخلاقي ثابت است و نسبي نيست.با اين وجود سيدجان را مثل سيد محمد خاتمي دوست داريم.
    • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      6 53
      چی شد ، چرا روحانی عزیزتون حرفای دیروزش رو پس گرفت و پا پس کشید ... ایشون که ادعای شجاعت داشت... کلی گویی و فحش و ناسزاش رو میگه ، فرداش میاد و ماسمالیش میکنه ، یه عده امثال شما هم ذوق زده میشید .... بالاخره دوران ایشون هم سر میرسه ، بعدش ببینیم کسی دیگه بیاد و برعلیه فتنه گرایی مثل شما حرف بزنه ، چطوری بال بال میزنید و حرفای مفت شما از دهان مبارک درافشان خواهد شد.
    • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      13 30
      آقای موسوی میگه: ناسزا از زبان هرکه شنیده شود ناپسند و مزموم است و در ادامه میگه اما انصافا کجای این حرف هابروید به جهنم ناسزا بود من هنگ کردم نمیدونم چی بگم آقا سید، آقای روحانی معصوم که نیست، اونم اشتباه میکنه. چرا همیشه میخواید اشتباهاتو ماست مالی کنید؟؟ واقعا متن شما یه ذره منطق و استدلال نداره.خبرآنلاین تایید کن.
    • بی نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      15 3
      ایشان گفت: هر وقت می‌خواهد مذاکره شود یک عده می‌گویند داریم می‌لرزیم؛ خوب به جهنم، بروید یک جای گرم پیدا کنید.... دوستان دقت کنند مراد دکترروحانی همان اصطلاه "به درک" است که ردک طبقات چهنم را گویند و معنیش در عرف ایرانی معادل اصطلاح «به جهنم» است و در مؤدبانه ترین حالت آن یعنی «اشکالی ندارد اگر چنین می گویند یا عمل می کنند؛» و در بی ادبانه ترین لحن یعنی «غلط می کنند اگر چنین می گویند و یا چنین عمل می کنند.»
    • زاهدان A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      8 4
      زنده باد .... حرف دل مردم رو زدي سيد عزيز
  • بی نام EU ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    احسنت
    • بانوی ایرانی... IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      131 6
      قوه ی تشخیصم در حد و اندازه رد یا تایید این صحبت رئیس جمهور نیست ولی واقعا اقشار ضعیف و زیر فشار فقر جامعه متوجه این دعواهای سیاسی میشن؟
    • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      17 1
      به نظر من مردم خیلی خوب متوجه میشن سواد سیاسی مردم نسبت به گذشته خیلی بیشتر شده
  • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    جواب بسیار عالی بود . به قول دوستان با اجازه شیر میکنم
    • بی نام ES ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      درود بر روحانی.ایشان می دانند این عده از بظاهر دلواپسان فقط و فقط دنبال منافع خودشان هستند اینها همان کاسبان فتنه و تحریم هستند
    • آرش A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      14 26
      اگه مکانیزمی برای شر تعبیه شده حتمن منبع مطلب هم توش در نظر گرفته شده... این که برا اشتراک گذاری اجازه بگیرید برا مطلبی که در جایی منتشر شده که قابلیت شر داره یه کار گزاف و بیهوده ایه. به دوستان هم بگید
    • بی نام A1 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      11 0
      "شیر میکنم" چیه عزیزم؟ بگو "اشتراک میگذارم".
    • فرزاد CA ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      11 1
      کسانی که فقط و فقط دنبال جنگ و نا آرامی هستند باید که گفت " به جهنم"
  • امین A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    احمدی نژاد هیچ وقت به منتقد خودش توهین نکرد....تازه منتقدین و مخالفین احمدی نژاد به مراتب بیشتر از روحانی بود...احمدی نژاد فقط و فقط کشورهایی مثل امریکا و اسراییل رو مورد تمسخر قرار داد و به کسانی که ریخته بودن تو خیابون های تهران به اتیش زدن اموال عمومی و حرکت های خلاف قانون کردند گفت خس و خاشاک....کی احمدی نژاد با همچین ادبیات سخیفی مردم خودش رو مورد خطاب قرار داد...چه برسه به منتقداش....
    • بی نام EU ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      260 8
      پس من بودم که به منتقدان داخلیم گفتم"بزغاله"؟؟یعنی خوشم میاد طرفدارهاش هم درست عین خودشن....روز روشن رو انکارمیکنند
    • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      187 7
      مسئله اینجاست که ایشون وقتی عادی هم صحبت میکرد مشکل داشتیم قضیه ... و لولو و .. که خاطرتون هست؟
    • علی A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      خس و خاشاک رو به چه کسی گفت؟
    • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      بیدار شو لطفا او هتاک بود
    • شهریار IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      59 7
      خیلی بانمكی ..
    • رضا امیریان IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      134 7
      پس بزغاله و خس و خاشاک رو به چه کسی گفت؟درسته ما ایرانیان حافظه ضعیفی داریم ولی خیلی نگذشته ها برادر
    • سیاوش IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      85 4
      برادر دلواپسمدرسته ما ملت حافظه ضعیفی داریم ولی خیلی وقت نگذشتهاهاخس و خاشاک مال قبل شروع ناآرامیها بود واژه های خیلی بدتری نظیر بزغاله و..نیز از ایشون شنیده شده
    • رسول IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      86 6
      امین جان. بد بده ولی همین آقای احمدی نژاد که اینقدر ازش طرفداری میکنی یک سری خطاب به منتقدانش گفت معذرت میخوام این ها اندازه بزغاله هم نمی فهمند.... همشون سر و ته یک کرباسند....
    • مهرداد A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      54 3
      راس ميگي احمدی نژاد هیچ وقت به منتقد خودش توهین نکرد و فقط بگم بگم راه مي انداخت.اقا شما يه مناظره رو به خاطر بيار.
    • علی ابراهیم ... A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      80 5
      اون خس و خاشاک منظورت 13 میلیون نفرن؟
    • بی نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      46 5
      فقط بزغاله خوندشون
    • علی A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      53 6
      امین جان دروغ دیگه کافیه.
    • بی نام A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      44 5
      امین جان ببخشیدا ولی اون کی بود که به منتقدانش میگفت شما قدر بزغاله هم نمیفهمید؟؟؟
    • بی نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      50 5
      فعلا منفی هات رو بشمر تا صبح دولتت بدمد
    • امیر DE ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      39 3
      این که بعضی ها به اندازه بزغاله نمی فهمن چی؟ حرف های مناظراتو بگم بگم چی؟
    • در حسرت محمود US ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      احسنت به این پاسخ دندان شکنت و این دندان هایی که از این منفی بده ها شکستی. فقط به پاسخ زیبا و منطقی شما این را هم اضافه کنم که نور دیده ما، احمدی نژاد کبیر، مصداق واقعی اشدا علی الکفار و رحماء بینهم است که چون گرز گران بر سر معاندین و چون نسیم سحر برای مردمش است. دو سال و نه ماه دیگر خون جگر خواهیم خورد تا طلوع آفتاب دوست.
    • بی نام A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      63 6
      بله احمدی نزاد فقط به مخالفین گفت خس و خاشاک گفت آب را بریز همان جایی....گفت ممه را لولو خورد بله احمدی نژاد فقط به رقبای خود تهمت زد وقانون شکنی کرد و نسبت دروغ داد اما ثابت نکرد باز هم بگم ....
    • میلاد EU ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      75 7
      بیا برو بابا.احتمالا شما یا رانت خواری یا اختلاس کردی یا عضو جبهه پایداری هستی. پس بزار از ادبیات احمدی بهت بگم.آبه بریز اونجات که داره میسوزه.
    • esa EU ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      48 4
      خيلي جاي دوري نريم،اگه كسي عقل داشته باشه راي مردم رو ميتونه از نظرات بالا بفهمه
    • سارا IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      34 2
      دمت گرم کلی خندیدمممم رفیق
    • بی نام RO ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      181 8
      پس خس و خاشاک آمریکا بوده؟؟؟؟؟؟؟؟یا اون فیلم تو مجلس یا بگم بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
    • بی نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      117 7
      برو خجالت بکش
    • بی نام A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      75 4
      اقا امين آب و بريز اونجايي كه سوخته خخخخخخخخ
    • رضا A1 ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      66 4
      احمدی نژاد به کی می گفت به اندازه بز نمی فهمند؟ یا سرشان را می کوبیم به دیوار........ لابد به آمریکایی ها می گفته آره؟ شما هم به قول رییس جمهور محبوبتان آب را بریزید به آونجایی که می سوزد
    • احسان ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      58 4
      احمدي نژاد فقط نتونست مخالفشو اعدام كنه...كم بد و بيراه به همه گفت؟؟؟
    • بی نام IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      41 4
      آب رو بریز اونجا که میسوزه
    • علي IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      44 4
      آياآب بريزندبه اونجاشون .......ادبيات فاخربود؟
    • بی نام IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      30 2
      فكر كنم من بودم، گفتم آب و اونجايي بريزيد كه مي سوزه؟؟؟؟؟؟؟؟ در ضمن آقاي احمدي ناد اصلا تابه هيچ ادبياتي نبود و جامعه نيز از ايشان نا اميد بود.
    • بی نام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      5 0
      امین جان خس وخاشاک خواندن مردم بود که اونها رو عصبانی کرد سعی نکن وقایع رو جابجا کنی عزیزم
    • بی نام US ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      4 0
      شما انگار دعوای مجلس و دولت را یادت رفته، دروغگوها کم حافظه هم هستند
  • یزدان IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    قرآن می فرماید:کلم النس من قدر عقولهم.با مردم به اندازه ی عقلشان سخن بگویی.آفرین به رییس جمهور
    • عبدالله A1 ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      7 0
      البته این آیه قرآن نیست. در قرآن اومده: وقولوا للناس حسنا. به مردم نیکی بگویید. اما حرف درستی هست هر کی گفته. البته جمله عربی را به اشتباه نوشته اید. عربی صحیحش می شود: کلموا الناس علی قدر عقولهم. با مردم به اندازه عقلشان سخن بگویید. یادم نیست جمله کیست البته. دم رئیس جمهور هم گرم چون به اندازه عقلشا با آن ها حرف زد
  • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    18 62
    آقای موسوی مدافع رئیس جمهوری درست دوستش داری قبول ولی وقتی چیزی غلطه همیشه غلطه فحش دادن هم از اون دسته اس بجای ماله کشی مثل بقیه اصلاح طلبا از رئیس جمهور بخواید با سعه صدر بیشتری صحبت کنه هنوز سه سال مونده
    • حقیقت گو A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
      0 0
      عزیزم رییس جمهور حرف ملت رو زد تو این مملکت تا ولی فقیه هست چه دلیل داره یک عده اسم خودشونو دلواپس بزارن و همش به رییس جمهور گیر بدن اینا همونایی هستن که از تحریمها سود میبرن
  • فرهاد101 US ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    78 3
    من در حیرتم از اصلاح طلب نمایان که روحانی رو با احمدی نژاد مقایسه میکنند و میکوبند. همون ها که سال های منتهی به 84 به خاتمی پشت پا زدن. احمدی نژاد همه اون حرفهای م... و آب رو بریز.. با لحن طعنه و متلک بیان کرد ولی روحانی این حرفو از خشم پایمال شدن منافع ملی توسط کاسبان تحریم زد بخاطر دغدغه اقتصاد له شده زیر تحریم زد نه برای متلک پرانی باهدف در آوردن حرص مخالفان. روحانی برخلاف احمدی نژاد این ادبیات شیوه و منش معمول و همیشگی حرف زدنش نیست و اگر تک و توک کلماتی بکار برده قبل و بعدش همیشه ادبیات اعتدالی خودشو حفظ کرده و فقط جایی که کارد به استخون رسیده و لازم بوده "هدفمند" و ضروری تند حرف زده نه برخاسته از حس مردم آزاری مریض گونه بلکه برخاسته از خشم علیه کاسبان تحریم و دلواپسان رفع تحریم.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    59 6
    آقای موسوی خداوند با جدت محشورت نماید.چقدر بجا و مثل همیشه شجاع .
  • سامان IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    52 6
    عالی بود، سپاس آقای موسوی به خصوص از جملات زیر: "اهل سیاست از آن جایی که ارتباطشان با بدنه جامعه یک ارتباط کاملا فانتزی و غیر واقعی است هیچ گاه درک درستی از جامعه ندارند." و "ین مردم از این که رئیس جمهورشان خطاب به آن ها که خودرا در پس مفاهیم ارزشی پنهان می کنند و همه منافعشان در تحریم و آشوب و جنگ خلاصه می شود گفته است بروید به جهنم، کیف کرده اند. این مردم وقتی شنیدند رئیس جمهورشان به آدم هایی که دعوی دلیری و حماسه سازی دارند اما سخت از رای مردم می هراسند گفته است: بزدل، صفاها کرده اند"
  • با نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    45 6
    احسنت سید . منتظر قلم زیبای شما در این مورد این موضوع بودیم . حق مطلب را بیان کردی
  • بی نام FI ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    9 62
    هزار منفی
  • افشین.ر IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    42 3
    سید جان خدا قوت و احسنت بر فکر و قلمت. خیلی وقت بود اینجوری صادقانه و بی محابا نزده بودی به آب. روحمون خنک شد. خدا قوت و دست جدت بالای سرت پایدار
  • رضا IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    37 4
    آقای امین این صحبت رییس جمهور خطاب به مردم نبود و توهینی به مردم نشد .خطاب به کسانی بود که حتی از اسم مذاکره هم میترسند و به قولی کاسب تحریمند . مردم هم حامی مذاکرات سالم و سازنده هستند . مذاکراتی که احمدی نژاد اینقدر سختش کرد .
  • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    4 45
    سید این بار زدی به جدول
    • محمدامین A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      1 0
      دمت گرم خوب زدیش
  • کیوان IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    40 5
    سید جواد عزیز عالی گفتی.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    37 3
    اقایون افراطی توجه فرمایید روحانی خاتمی نیست
  • مجید A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    6 62
    روحانی اول کارشه تا آخر دورران ریاست جمهوریش خیلی مونده پس کمی صبور باشید ببینیم این آقا با مملکت چیکار میکنه بعد قضاوت کنیمآقای احمدی نژاد منتخب قشر محروم مملکت بود حق نداری اینطور بش تاخت و تاز کنید
  • محمد A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    26 5
    واقعا این نوشته حرف دل من بود جناب امین خان برو این دام بر مرغ دکر نه برادر
  • پوریا US ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    35 2
    یکی باید انتقاد کنه که هشت سال از شخص دوم مملکت نشنیده باشد: اینقدر قطعنامه دهید تا قعطنامه دانتان پاره شود..... پشم و پیل هایشان ریخت.... اب را بریزید انجا که میسوزد...یقه شان را می‌گیریم و سرشان را به سقف می‌کوبیم..... ان ممه رو لولو بود.....
  • بی نام A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    24 2
    " بروند به جهنم" اقا لطفا تحریف نکنید. رئیس جمهور گفته به جهنم. بروند به جهنم رو از کجا اوردین؟
  • بی نام A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    31 2
    اما نمی شود طرف مقابل به صراحت به رئیس جمهور بگوید خائن و وطن فروش، و وزیرش را در رسانه ملی به هزاران تهمت و ناروا بنوازند آن وقت رئیس جمهور مهر بر لب زده و خون خورد و خاموش باشد.
  • مهدی A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    14 33
    متاسفم برای نویسنده این مطلب. هنوز نمیدونه این حرف بد از دهن هر کسی بیاد بده و فرقی نمیکنه. این ادبیات چاله میدونی رو از احمدی نژاد انتظار داشتیم نه از روحانی.بجای توجیه کردن این نوع از حرف زدن که اگر احمدی نژاد میزد برایش شکواییه مینوشتید سعی کنید منصف باشید و هر جا که حرف بد یا عمل بدی انجام شد بدون اینکه اون فرد چه کسی هست انتقاد کنید... با این رفتارتون نشون دادید که فرقی هم با طرفدارای احمدی نژاد و توجیهاتشون ندارید.
  • بی نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    22 3
    توجه کنید که آقای روحانی نگفت بروید به جهنم. این جمله را روزنامه وطن امروز هم تحریف کرده بود. اقای روحانی گفت به جهنم. شاید می خواستند بگویند نروید به جهنم. گمانه زنی در مورد فعل آن نکنید. البته من معتقدم که به جهنم آقای روحانی فعل نداشت و معنی اش این بود که مهم نیست.
  • زهرا A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    24 4
    جناب آقای موسوی عالی نوشتی، واقعا همه ما از ادبیات رییس جمهور کیف کردیم، امیدوارم به گوش رییس جمهور برسد که چقدر از اینکه در برابر کاسبان تحریم قاطع ایستاده اند خوشحالیم، زنده باد آقای رییس جمهور
  • اشرفی IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    9 23
    ادبیات بکار رفته هر چند به حق هم باشد از شان یک دیپلمات تحصیلکرده دور است کدامیک ازروسای جمهور کشورهایی مثل آمریکا انگلیس آلمان فرانسه و... از این ادبیات استفاده کرده اند؟ من طرفدار اکثر سیاستهای آقای روحانی هستم اما بیسواد و بزدل گفتن به طرف مقابل بجای استدلال از موضع حق بنظر کاراشتباهی است
  • داود IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    9 9
    ما پسته خورانیم، شما غصه خورانید در شهر گرانی شده؟ اصلا به جهنم ماشین چو گران است، مکدر شده باشم ماندید چو در له شده آهن، به جهنم ما جمله دل آرام، شدیدا همه شادیم بشنید کسی مطلب موهن؟ به جهنم اندر صف ناجور سبد له شدگانید کم آبی و کم نانی و کلا به جهنم تعلیق شده آنگونه اگر هسته‌ای ما بشنو تو ز من فوری و آنا به جهنم
  • بی نام A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    18 4
    احسنت به این قلم.
  • جواد IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    10 19
    دوست عزیز، شاید مطلب شما خیلی خوانده شود، اما دفاع بد شما خیلی بدتر از فرمایش جناب روحانی بود. لطفا شان جایگاه رئیس جمهور را در حد جایگاه منتقدینش تنزل ندهید
  • بی نام RO ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    24 6
    از رییس جمهور سپاسگزاریم
  • بی نام A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    20 79
    فرقی نمیکنه کی باشه ، ادب جناح و قوم و قبیله نمیشناسه ، لطفا با قلم فرسایی مسایل را توجیه نکنید ، اگر مردم ایران به کسی علاقه دارند باید بخاطر نیکیهای او و صداقت گفتار و کردارش باشد نه توجیهات طرفدارانش ، یادتان نرود که در انتخابات دولت نهم محمود احمدی نژاد چگونه محبوب شد ، با همین توجیه کردنها ، حمایتها ، قلم فرساییها و شخصیت سازیهای یک عده ای البته بلا نسبت آقای موسوی
    • بی نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      17 6
      دقیقا برای همین آقای روحانی را دوست داریم. به خاطر نیکی و صداقت گفتار. در این یکسال به واقع تغییر در زندگی ما ایجاد کرده اند . شاید کار هنوز زیاد باقی مانده باشد ولی من به ایشان و تیمی که جمع کرده اند ایمان دارم.
  • بی نام A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    92 6
    جانا سخن از زبان ملتی بی پناه میگویی
  • بی نام IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    31 70
    مردم را وسط نکشید. مردم به قول شما توده های مردم اصلا کاری به این جر و بحث ها ندارند. معذرت می خواهم ولی از نظر مردم آقایان همه سر و ته یک کرباسند.
    • بی نام A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      10 7
      اشتباهی منفی دادم
  • بی نام A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    81 7
    " بروند به جهنم" اقا لطفا تحریف نکنید. رئیس جمهور گفته به جهنم.//بروند به جهنم رو از کجا اوردین؟
    • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      0 1
      وقتی کسی بخواهد بدون منطق حرفش را به کرسی بنشونه از این شیوه برای تخریب استفاده می کنه. البته فرقی نمکینه که به چه حزب و گروهی علاقه داشته باشه. مثلا یادم هست تو جریان 88 هم احمدی نژاد گفت که اینایی که ریختن تو خیابون و ناامنی درست کردن خس و خاشاک هستن ولی مخالفاش گفتن که ایشان مخالفان خود را خس و خاشاک خوانده. این داستان تا ابد ادامه دارد ... به امید روزی که با چشمان باز دنیا را ببینیم
  • علي ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    156 8
    دست گلت درد نكنه آقاي رئيس جمهور زنده باشي و پايدار اين جماعت خودخواه لايق اين ألفاظ هستند
  • محمد IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    113 5
    بقول نویسنده محترم مردم واقعا باین جسارت دکتر می نازن وبه بدخواهان مملکت هشدار میدن
  • بی نام US ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    15 85
    جناب موسوی عزیز شما هم؟؟ عجب و صد عجب
  • امیر از تهران A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    9 13
    منظور شما اتوبوس و تاکسی و پیاده روهای بالاتر از میدان ولی عصر است؟ شما سری هم به آن روستایی که در استان کهکیلویه ، از داشتن یک پل گذر محروم است ، زده اید؟ شما به آن روستای ارتفاعات چهارمحال و بختیاری هم رفته اید که برای رسیدن به شهر هیچ جاده ای ندارد؟ شما به آن مردمی هم سر زده اید که وقتی هر روز گوشت و مرغ و شیر گران می شود ، عرقی بر پیشانیشان می نشیند که دیگر حال و حوصله ای برای داد و بیداد رییس جمهور ندارند؟ و اینکه خطاب رییس جمهور با کیست یا چه می گوید؟ فقط می شنوند که یک مقام کشور در برابر این همه گرانی و نابسامانی بد و بیراه هم می گوید و فحش هم می دهد منظورتان کدام مردم است؟ همین مردمی که روزها هنگام بیرون رفتن در تهران شمال ملاقات می فرمایید؟
  • بی نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    20 2
    روحانی خاتمی نیست
  • خس و خاشاک سرنوشت ساز IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    18 1
    آقای رییس جمهور از این ادبیات به موقع و به جا استفاده کرده و به قول شاعر که می فرمایید هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد این سخنان و حرفا به جا و به موقع بود . البته رییس جمهور دیگه داشت از این موضع های جانبداران و نه به نفع ملت و مردم داشت خفه می شد و ناچارا باید جلوی این حرف می ایستاد . خدا به رییس جمهور دلیر شیر و صبر ایوب دهاد .
  • احسان FI ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    17 4
    زنده باد حسن روحاني
  • حمید A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    17 6
    اگرازفردا داعش والقاعده گفتندمابه آرمانهای ماندلاو گاندی می پیوندیم وکسی قبول کرد وشاخ درنیاورد ماهم داشتن اخلاق اسلامی وادبیات صحیح راازجماعت دلواپس قبول میکردیم .به هرحال روحانی مچکریم.
  • saeid A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    4 15
    یکبار دیگر نامه دکتر زیباکلام را بخوانیدگویا نویسنده معنی حرف های دکتر زیباکلام را متوجه نشده است
  • سیده زهرا IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    18 6
    من از تندخویی خوشم نمی آید اما واقعا رئیس جمهور محترم خوب حرفی به اینها زد.همه بدبختی های خاورمیانه از افراطیون هست.
  • مانی A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    6 36
    این ادبیات سخیف از زمان احمدی نژاد در بین سیاست مداران باب شد. الان هم برای من که از مردم عادی هستم این ادبیات را هر چه هم مشکلات داشته باشم نمی پسندم. مرا یاد دوران احمدی نژاد می اندازد. یعنی رییس جمهور هیچ ادبیات بهتری برای پاسخگویی به منتقدانش نداشت؟ آنهم یک حقوقدان روحانی با مدرک دکترا، که هم دانشگاه رفته و هم حوزه ... دیپلمات و سیاستمدار با این همه فقه که خوانده اند و دنیا را دیده و سالها در بالاترین مقامات سیاسی بوده اند... آقای موسوی خیلی از نوشته هایتان به دلم می نشیند و حس خوبی به من می دهد اما این یکی نه تنها به دلم ننشست بلکه کاملا هم با آن مخالفم...
  • سعید RO ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    15 23
    عامه مردم سر کیف آمدند. نظر عامه مردم را از کجا فهمیدید؟ نظر شخصی خود را بسط ندهید.
  • محسن IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    13 14
    متاسفم، من به روحانی رای ندادم که یکی با ادبیات قبلیش یشه من بهش رای ندادم که فردا یه پایدارچی با پررویی تمام وایسه جلو روم بهم بگه دیدید ادب مردتون هم به ز دولتش نبود و همش شعار بود. من به روحانی رای دادم و گرنه این ادبیات رو به مراتب راحت تر تو اون هشت کاندید پیدا میکردیم اقای موسوی
  • بینام A1 ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    14 5
    من که موندم کجای حرفهای روحانی زشت بودکه بعضی هابهشون برخوردما خودمون درکلام روزانه امان الفاظی بکارمیبریم که خیلی زشت وبداست حالااین کلمات شدتوهین توهین به چه کسی مردم که اصلن برایشان این حرفها زشت نیست مردم مفاسد اقتصادی رابدمیدونند آقای روحانی شماجلوی فساداقتصادی رو بگیر هرجوردوست داری بامن شهروندصحبت کن حتم دارم همه گفته بنده راتایید میکنند بابافکرنون باشید خربزه آبه مامردم بدنبال آسایش وامنیت اقتصادی هستیم این حرفها واسمون مهم نیست
    • مانی A1 ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      5 5
      وجهه جهانی و تغییر ذائقه شنیداری مردم و اثری که بر فرهنگ عمومی میگذاره چی میشه؟ حالا مردم در موارد عادی هم فکر می کنن با بد لحنی و چشم بستن و دهان باز کردن کارشان پیش میره چرا رعایت ادب و نزاکت؟ ما که خیلی ادعای فرهنگ و تمدن می کنیم....
  • amin IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    7 25
    شماها یادتو نی یه نفر بود اون اول کاری میگفت : خدایا به تو پناه میبرم از بستن دهان منتقدین ولی الان اول دهان منتقدین رو میبنده بعد بهشون توهین میکنه فردا پس فردا از ایران بیرونمون نکنن صلواااات
  • بی نام US ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    8 27
    من با شما موافق نیستم. شایسته نبود اقای روحانی این گونه صحبت کنند.
  • امید A1 ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    14 28
    منم از ادبیات احمدی نژاد کیف می کردم.پس چرا همه بهش ایراد می گیرید؟
  • بی نام IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    5 30
    خدا رحم کنه به ما با این رییس جمهور های بی ادب . این هم که داره ازش دفاع میکنه .
  • بی نام A1 ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    25 9
    بسیار زیبا بود . راست میگه واقعا . خنده داره ماجرا این شده که روح الله حسینینان و دارد و دسته اش بخوان دم از اخلاق بزنن . بعد هم واقعا دل من یکی که خنک شد از این حرف . مگه حرف بدی زده که میگه به جهنم که از مذاکره میترسید ؟
  • بی نام A1 ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    37 8
    نتیجه ادب مطلق سید محمد خاتمی هست که میبینیم چه رفتاری باهاش میشه، پس بهتره مصداق این ضرب المثل باشند آقای روحانی " جواب های، هوی هست "
    • محسن IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      1 0
      اتفاقا همین ویژگی خاتمیه که اونو محبوب کرده
  • حامد A1 ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    7 22
    آقای رییس جمهور یادمه یک نفر دیگه هم خودش رو متخصص همه امور میدانست... بقول حشمت فردوس "آهای متخصص"اعتدال چیز خوبی است همین
  • بی نام A1 ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    22 29
    از جاده توازن وانصاف خارج نشید لطفا.هم اون ادبیات بد بود هم این
  • یاس سفید A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    48 6
    دوستان، اصلاً بحث مقایسه روحانی و احمدی نژاد نیست؛ موضوع این است که بالاخره یکی باید به این جماعت گوشزد می کرد که همش به منافع خودشون فکر نکنند، که ظاهراً وظیفه ريیس جمهور بوده که چنین کند. منتظر برخوردهای قاطعانه بعدی هستیم.
  • علی ازمشهد IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 0
    هزارتا لایک داری سید، مخصوصا در خصوص اینکه مردم چه کسانی هتسن،
  • بی نام RO ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    3 1
    یک سوال از آقای موسوی: چطور وقتی مردم عادی شهر و روستایی به احمدی نژاد رای دادند از نظر طیف فکری شما یک مشت بیسواد و امل بودند که باید از نظر شما آگاهی بخشی بهشون بشه چون طبق نخبه به قول شما با احمدی نبودند ولی حالا نظر مردم عادی برای شما مهم شده؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 0
    در دفاع از ادبیات رییس جمهور که حرف دل مردم بود: شبانی با پدر گفت ای خردمند مـرا تعلیم ده پـیـرانـه یک پـنـد بگفتـا نیک‌مردی کن نـه چندان که گردد چیره گرگِ تـیـز دندان
  • احسان US ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 1
    سوال بنده این است که در 8 سال قبل که رئیس محترم جمهور سخنانی بسیار شیوا ابراز می نمودند، مجلس چرا به فکر حفظ حرمت جایگاه ریاست جمهوری نبوده ؟
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 1
    به نظرمن آقای روحانی در یکسال بعد به منتقدانش فحش ساده می دهد .سال سوم فحش خواهر ومادر و...
  • hamid A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 0
    یعنی ضایع تر از اون عبارت .. رو لولو برد فکر نکنم دیگه تکرار بشه
  • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 0
    حرف های شما درست اما این مردمی که می گویید با آن حافظه تاریخی می گویند که روحانی هم کاری نکرد متاسفانه تیم رسانه ای دولت بسیار ضعیف عمل میکند و در تشریح وضعیت موجودکشور برای مردمیکه به روزنامه ها و سایت ها دسترسی ندارند ضعیف عمل می کند
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 1
    دوستان عزيز دادن نسبت هاي ناروا وكلام فحش وفضيحت قرار بوده كه در انحصار رانت خواران باشد كه از تريبون هاي انحصاري هر تهمتي واتهامي را به هر كس ميخواهند وارد كنند واز مصونيت قضايي نيز بر خوردار باشند كه هستند وبه اينها ميگويند خودي ها در عوض بقيه بايد مرتب از خودي ها تعريف كنند ونازك تر ازگل به انها نگويند تا دنيا واخرتشان ضايع نشود.
  • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 1
    ادبیات روحانی مانند احمدی نژاد بود. شما از ادبیات احمدی نژاد هم دفاع می‌کردید؟؟؟
  • محمدشیرازی IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    2 0
    سید به خدا این حرفها درد دل مردم است شما حرف عموم جامعه رامیزنید بگذار اینها هرچه میخواهند بگویند
  • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 0
    به نظر من آقای روحانی با این واژه سعی کردند عمق فاجعه را در رابطه با جناح مخالف به مردم منتقل کنند...
  • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    3 0
    دمت گرم
  • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 0
    از یه طرف هرچقدر هم توجیه کنیم، سخن روحانی زشت بوده و بهتره عذرخواهی کنه یا لااقل دیگه تکرار نکنه. از طرف دیگه احمدی نژاد به حدی توهین آمیز حرف میزد و طرفدارانش به حدی سکوت میکردند، که الان بهتره برای حفظ آبروی خودشان هم که شده زیاد به ادبیات روحانی گیر ندهند.
  • بی نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 0
    آقای روحانی دقیقا چه گفت؟ به این مضمون گفت : بزدلان سیاسی که از مذاکرات می لرزند به جهنم بروند تا گرمشان شود... یعنی آقایان سردشان شده و مرا یاد لطیفه ای انداحت که طرف در بهشت سردش شده بود ناچار اورا به طبقه اول جهنم بردند گفت سردمه تا... آخرسر او را بردند طبقه 7 و درب را بستند .. بعد از مدتی اومدن سربزنن تا در را بازکردن گفت ببندید ببندید سردم شد
  • بی نام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 0
    فکر می کنم شعر از سعدی ست
  • الیمی A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    2 0
    گاهی رحمتی باعث نکبت و بدبختی و گاهی سختی ای باعث رحمت می شود ... مهم این است... مهم نگاه خدا به ماست...
  • زهرا A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 0
    به نظر من اگه واقعا حرفش فکر شده بوده و در دفاع از مردم بی اب و نان وطنم بوده گوارای وجودم
  • بی نام A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    3 1
    روحانی خیلی دوست دارم .......
  • بی نام A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    3 0
    مچکریم روحانی واقعا بجا بود
  • بی نام IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 0
    جناب موسوی عزیز با شناختی که از شما داشتم انتظارم این بود موضع آزاداندیشانه تری داشته باشی. من حرفهای آقای زیباکلام را به حق نزدیک تر دیدم.
  • دایم IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    1 0
    باتوجه به اینکه جناب آقای موسوی خیلی خوب وباقلم توانا مطالب واقعی مرقوم فرموده اند ولی جهت اطلاع تمام ریاست جمهور های ایران علم سیاست نداشند وندارند ولذا زندن چنین جملات ناجور وغیر معمول از ریاست جمهوری باید انتظار داشته باشیم ،تمام ساست مداران ما از درون احزاب خارج نشده اند وعلم سیاست ،یک علم خاص خودش دارد و یک سیاست مدار با پنبه سر میبرد بدون اینکه طرف بداند ،مثل عمل مصر وعربستان چنان خود را طرفدار حماس وفلسطین نشان میدهند ولی نقشه حمله با غزه خود طرح کردند وجهت خلع سلاح گروه حماس بوده ولی اکنون بعلت اینکه سکست خوده اند چنان آمادگی خود را جهت تعمیر وخرابیها وکمک مالی به بازمندگان و.... هیاهو راه انداخته اند که بیا دببین، ویا کمک امریکا به داعش واز طرف دیگر کمک به عراق . سیاست این است.
  • مهدی IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    1 1
    کی گفته فحش بده؟راحت باشید هروقت تودعوا کم اوردید بگید به جهنم.
  • شهرزاد IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    2 0
    دقیقا درست گفتی. البته من فکر نمی کنم بار کلمه "جهنم" از ... و لولو و بزغاله بیشتر باشه چرا اونموقع کسی صداش در نیومد؟ این دلواپسان با ادب اونموقع کجا تشریف داشتن... مردم احمق نیستند و خودشون خوب همه چی رو می بینند و می فهمند.
  • سینا IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    3 0
    یک لکه کوچک بر روی یک لباس زیبای سفید عیب است وگرنه کسی به چرک و کثافت یک دستمال آلوده ایراد نمی‌گیرد.
  • طاهرخانی IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    0 0
    همه باید قبول کنیم اینگونه برخورد با منتقدین اشتباه است چه از احمدی نژاد باشد چه از روحانی .فقط فرق احمدی نژاد با روحانی این است که احمدی نژاددر سوا کردن و اینگونه حرف زدن ابایی نداشته اما روحانی اصلا نوع برخورد احمدی نزآد را قبول نداشته باید جوابگو باشد که چرا با منتقدین خود از گفتمان احمدی نژاد استفاده می کند ..؟؟؟
  • محمد A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    1 1
    در مقابل کسانی که هدفشان دزدی، نابودی کشور و اسلام است بايد هم گفت به جهنم چون اصولاً جايشان در سياست نيست.
  • سهیل A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    2 1
    واقعا این جمله "عامه مردم سرکیف آمدند"را راست نوشته اید؟آیا قرار است برای توجیه رفتاری که شاید در جملات بعدی آقای رییس جمهور در جلسه هیات دولت ونیز در آینده تلویحا آن را ناشایست خوانده وبخوانند باید هرآنچه می شود بنویسیم؟ چرا موافق ومخالف در بیان وتحلیل واظهار نظر اینقدر متعصبانه وبا بی انصافی سخن می رانند وراست ودروغ را برهم زده ومعجون می آفرینند؟
  • sadegh IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    3 3
    مشکل اینجاست که آقای روحانی تو جشن میلاد امام زمان گفته بودن با منتقدان و حتی«مخالفان»با زبان تکریم سخن میگن و حالا دقیقا برخلاف اون عمل کردن.من هیچ تکریمی در «به جهنم» نمیبینم
  • بی نام A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    5 1
    برای کسی که می لرزد گرم ترین جا جهنم است
  • بی نام A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    4 2
    احسنت به روحانی.همیشه و در همه حال از دکتر عزیز دفاع میکنیم زیرا همه این حرفها را برای درد مردم میزند و درد مردم را درک میکند.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    1 0
    عجيب نوشته هاتون رو دوست دارم...
  • احمد IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    2 33
    همه اینهایی که از روحانی دفاع کردند فقط موضع سیاسی شون براشون مهمه نه حرفهایی که روحانی میزنه حالا اگر ناسزا هم بگه یکی میاد میگه منظورش از این حرفها یه چیز دیگه بود و همه طرفدارانش هم ازش دفاع میکنند
  • طاهرخانی IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    1 1
    متاسفانه کسانی که از حرف های روحانی دفاع کرده اند مرگ را برای همسایه می خواهند . اگر این حرف از دهان احمدی نژاد هم بیرون می امد بیان اعتراف میکردند که حرف دل مردم است .باید قبول کنیم این نوع سخن گفتن با مردم خود غلط است چه از دهان احمدی نژاد دراید چه از دهان روحانی . باید به مردم خود احترام بگذاریم . کشور به همه نیروهای خود نیاز دارد . اختلاف انداختن کار دشمن یا دوست نادان است . اگر منتقد آقای روحانی پدر یا برادرمان باشد باز سخن آقای روحانی را قبول می کنیم ...؟؟؟
  • sadogh A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    1 0
    واقعا کیف کردم از این اصطلاحاتی که به کار بردی باباجان کلمه جهنم که برده شدبرای اونایی که دایم به فکرتراژدیهای جدید میگردند کوه خیر شددنبال این میگردند که آقای روحانی کجای حرفاش به ضرر اوناس
  • فرهاد رنجبرراد US ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    درود و دست مریزاد به جناب عبدالجواد موسوی عزیز. همه مردم ایران می دانند که مخاطب دکتر روحانی افراد زبان نفهم و مغرضی هستند که در جامعه به بددهنی و کج اندیشی و تخریبگری مشهورند
    • سیدمحمد A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      0 0
      آزادی بیان یعنی این: « مخالف من می تونه انتقاد کنه ولی اگه انتقاد کنه بره جنهم»