تولد نوزاد در راه توالت، در یکی از بیمارستانهای استان لرستان، هر چند واکنش و دستور فوری وزیر بهداشت را برای پیگیری به همراه داشت، ولی این پیگیری مانع از محرومیت بیش از اندازه مردم این منطقه نمی شود.

فاطمه نیازی: منطقه سر کوه هومیان 50 کیلومتر از شهرستان کوهدشت فاصله دارد. تنها ماشین آبادی «دهقان» یک وانت نیسان است که اهالی را به شهر انتقال می دهد.

پروانه یکی از اهالی منطقه سرکوه هومیان است. روستای او خانه هایش از سنگ است و سقفش از چوب. این روستا آب آشامیدنی ندارد. اهالی آب خود را با تراکتور از چشمه ای در آن نزدیکی تأمین می کنند. آب خانواده های سرکوه هومیان در تانکر نگهداری می شود؛ اما در زمستان آبِ تانکر را یخ می بندد و آب به راحتی از گلوی آن ها پایین نمی رود.

پروانه از اهالی این منطقه است. او میان تنگناهای روستا شب 17 مرداد را با درد زایمان در بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان کوهدشت گذرانده است؛ بیمارستانی که او را به زایشگاه راه نداد و پروانه کودکش را در توالت بیمارستان به دنیا آورد.

کودک پروانه حالا 3 روز دارد و نامش شیدا است. آن شب برای پروانه شب زجر بوده؛ شبی که درد را به دندان گزیده است. او درباره آن شب به خبرآنلاین گفت: «ساعت دو بامداد بود. به بیمارستان رسیدیم؛ زایشگاه مرا پذیرش نکرد. گفتند پزشک نداریم. به خرم آباد بروید.»


پروانه ای که با جان خودش بازی کرد

جاده هومیان از شن و خاک است و صعب العبور. پروانه و حسین، برادرش میان جاده ای که نه چراغ دارد و نه علائم رانندگی در شب 17 مرداد با جان خود بازی می کنند. تلفن در آبادی آنتن نمی دهد و بیش تر روزها قطع است. راننده ی وانت سایپا سنگلاخ ها را با سرعت زیر پا می گذارد. کودک، مادرش را چنگ می زند. مادر نمی تواند نفس بزند. پروانه احساس می کند کودکش را می خواهد بالا بیاورد. خودش را به دیواره ی های وانت می چسباند. «یا حسین» از زبان پروانه ترک نمی شود.

جاده صعب العبور و پیچ های آن درد زایمان را شدیدتر کرده است. پروانه دندان می گزد. خون از لب هایش سرازیر می شود. حسین پروانه را در آغوش می گیرد. او هم عذاب می کشد. جاده ی پیچ در پیچ تمام می شود. حالا ساعت دو بامداد است. آن ها به بیمارستان رسیده اند. پروانه به طرف زایشگاه می دود. در زایشگاه با ناله های پروانه باز می شود. پروانه می خواهد خودش را و درد بی پایانش را به میان بیندازد. زایشگاه پروانه را طرد می کند و او را پذیرش نمی کند! دلیلش؟ معلوم نیست. شاید بازرسان وزارت بهداشت که از مرکز می آیند، دلیلش را بفهمند و به پروانه بگویند. او که هنوز هم نمی داند چرا آن شب اینطور طرد شد.

حسین از پذیرش خواهرش ناامید می شود. به دنبال ماشین دیگری می رود. در میان خلوت شب، هیچ ماشینی برای حسین نمی ایستد. حسین به دوستش که می گوید از برادر برایش عزیزتر است؛ زنگ می زند. اللهیار راننده ی آژانس است. او آن شب در تهران است. اللهیار آن شب به بیمارستان زنگ می زند. او درخواست می کند پروانه را به زایشگاه راه بدهند؛ اما درخواست های بی شمار او از راه دور و از پشت تلفن به جایی نمی رسد.تنها امید حسین قطع می شود. سراسیمه به بیمارستان می آید. درخواست آمبولانس می کند. بیمارستان آمبولانسی در اختیار آن ها نمی گذارد. باز هم معلوم نیست چرا. پروانه را حتا در راهروی بیمارستان هم راه نمی دهند.


دردی که حیا دارد

حیاط بیمارستان شلوغ است و نوزاد در حال به دنیا آمدن. پروانه شرم دارد؛ دیگران قصه این وضع حمل و درد زایمانش را بشنوند. به توالت می رود. توالت، چراغ ندارد. همه جا تاریک است و تهوع آور. جاری ِپروانه او را دراز می کند. نور موبایلِ حسین بر پروانه می تابد. حالا جاری بهتر می تواند پروانه را و درد زایمانش را ببیند. چند دقیقه گذشته؛ رنگ از صورت پروانه پریده است. حسین نمی تواند نگاه کند. پروانه به خودش می پیچد. حسین، دستش را در دهان خواهر می گذارد. دست حسین خونی می شود. جاری پروانه را دلداری می دهد:«نترس! طاقت بیاز زن! این جا ما را پذیرش نکردند؛ اما ما خدا را داریم.»

نوزاد به کاسه توالت می افتد

خدا پروانه را به خودش می آورد. صدای گریه نوزاد بلند می شود. حسین، صورتش را برمی گرداند. نور چراغ موبایل برای لحظه ای قطع می شود. توالت در تاریکی فرو می رود. جاری برای لحظه ای هیچ چیز نمی بیند. نوزاد از روی دستش به کاسه ی توالت می افتد. پروانه بر سر می زند. برادر کودک را با هزار جان کندن بیرون می آورد. جاری بند ناف را زیر نور موبایل بریده است. حسین دیگر نمی تواند تحمل کند. دوباره به در زایشگاه می رود:«ما روستایی هستیم. یک ساعتی را و یک جای کوچک را در اختیار ما بگذارید. ما تمام وقت مان را زحمت می کشیم و در حال خدمت هستیم.»

حسین و اللهیار آدینه وند انتظار داشته اند آن شب بیمارستان یک فضای کوچک در اختیار آن ها بگذارد. به خبرآنلاین می گویند:« می شنویم عشایر ذخایر یک مملکت هستند؛ اما ما آن شب را بدتر از شبهای غزه گذراندیم. حالا از طرف بیمارستان تماس می گیرند و می خواهند که ما رضایت بدهیم. ما نمی دانیم بیمارستان بعد از رفتن پروانه چه چیزی را در پرونده ی او نوشته است؟»

در بیمارستان چه می گذرد؟

عبور از جاده شن و خاک هومیان دو ساعت طول می کشد. فاصله زیاد نیست؛ اما 3 ساعت در راه هستیم. دوست همکار عکاسمان در حال عکس گرفتن از طبیعت جاندار هومیان است؛ طبیعتی که در بهار، بهشت می شود.

علی گراوند از کارمندهای شبکه ی بهداشت شهرستان کوهدشت هم ما را همراهی می کند. او بارها برای رفع مشکلات بیمارستان شهرستان کوهدشت تلاش کرده؛ اما تلاش هایش به جایی نرسیده است.

مشکلات بیمارستان شهرستان کوهدشت بارها از سوی رسانه های بومی شهرستان کوهدشت و استان لرستان انعکاس یافته؛ اما بی نتیجه مانده.

حسین و اللهیار مشکلات بیمارستان را شنیده بودند؛ اما فکر نمی کردند آن شب را در اینطور به صبح برسانند که شنیدن قصه شان، عبرت شود برای دیگران. آن شب حتا به اصرارهای حسین و اللهیار، پروانه را به زایشگاه راه نمی دهند. ناله های پروانه میان درد و لکه های خون به آسمان می رود. هیچ کسی بیرون نمی آید. حسین برانکاردی را از دور می بیند. خواهرش را روی برانکارد می گذارد. نزدیک زایشگاه می رود:«این جا ما در شهر آشنایی نداریم؛ هیچ جایی را هم نداریم. محض رضای خدا خواهرم را بستری کنید.»

پروانه دیگر نمی تواند حرف بزند. شیدا فقط گریه می کند. پروانه شیدا را به سینه می گیرد:«از وقتی به خانه آمده ایم؛ فامیل هایمان برای تبریک قدم نورسیده نیامده اند. آن ها ماجرا را می دانند و می ترسند شیدا بیماری داشته باشد.»

واگویه آن شب برای حسین و پروانه عذاب آور است. حسین کمی نزدیک تر می شود:«آن شب که شیدا به دنیا آمد؛ صندوق بیمارستان تقاضای دومیلیون تومان می کند. من آن موقع دستم تنگ بود. با هزار التماس 267 هزار تومان را دریافت کردند.»

حسین به مسئول صندوق بیمارستان اعتراض می کند:«بچه ی خواهر من در توالت به دنیا آمد. هیچ کسی بالای سرش نیامد؛ حتا بند نافش را هم زن برادرم می برد. معاینه ای در کار نبوده است. این پول بابت چیست؟»

مسئول صندوق، دریافت پول را به ازای خرید دارو عنوان می کند؛ در صورتی که حسین داروها را به نرخ آزاد از قبل خریده است. حسین نگران حال پروانه است. پول را پرداخت می کند. پروانه بستری می شود.


آن شب حتی سرم را هم تزریق نکردند

پروانه آن شب توان تکان خوردن هم نداشته است: «وقتی که بستری شدم؛ هیچ پرستاری بالای سرم نیامد. احساس می کردم؛ خون در تنم جاری نیست. نمی توانستم راه بروم. سرم گیج خورد. از روی تخت پایین افتادم. برای لحظه ای نفهمیدم کجا هستم؟ دنبال بچه ام گشتم. کمی که به خودم آمدم؛ فهمیدم از روی تخت پایین افتاده ام. خودم را کشان کشان به روی تخت انداختم. آن شب حتا سرم را هم تزریق نکردند. گفتند سرم برای چه می خواهی؟!»

پروانه نمی تواند حتا تکان بخورد. هیچ نایی در بدن ندارد. به اصرار او سرم را تزریق می کنند. پروانه و حسین دیگر نمی توانند آن شب را به خاطر بیاورند. پروانه در خودش فرو می رود. او هنوز هم درد دارد. نمی تواند راه برود.


هوای شیدا را خدا دارد

شایان فرزند خانواده است. او کودک است و لنگ لنگان راه می رود. شایان روی زمین که می نشیند؛ پایش را دراز می کند. پای شایان سوخته است و حالا زخم سوختگی شایان را رنج می دهد. خانواده پول درمان را ندارند و زخم سوختگی را با حنا التیام داده اند؛ اما هم چنان درد سوختگی کودکی اش را زخم می زند.

مادر بزرگ می گوید:«زهرا با عظمت خداوند بزرگ شده است. هوای شیدا را هم خدا دارد.»

شاید به خاطر این است که قصه بزرگ شدن زهرا هم ماجرای شنیدنی دارد. زندگی، اینجا معجزه است!

عکسها: نجمه(نوشین) پهلوانی/ فاطمه نیازی

47231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 135
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    252 6
    این منطقه در استان لرستان قرار دارد نه کهگیلویه و بویراحمد. لطف تصحیح کنید.
    • گروه جامعه خبرآنلاین A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      201 8
      با تشکر از تذکرتان. این اشتباه سهوی، اصلاح شد
    • پوریا IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      243 2
      مگه زایمان رایگان نشده؟
    • بی نام EU ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      335 1
      مملکت با اینهمه ثروت ...............
    • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      142 8
      فرقی نمیکنه اوضاع اکثر استان های مرزی کشور همینجوریه. مسئولان فقط به فکر خودشان هستند. حالا بعد از 30 سال تازه داره یه اتفاقایی توی نظام سلامت میفته. باید یه آمار گرفته بشه توی این 30 سال چند نفر توی راهرو ، توالت و ... بدنیا اومدند. مایه شرمساری مسئولانه که با این کارشون آبروی ایران رو توی جهان بردند.
    • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      76 14
      خبر آنلاین با تشکر بابت اصلاح
    • آرزو A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      117 1
      من دو ماهه حامله م تحت مراقبت شدید خانواده و زیر نظر چند تا دکتر.. آخرشم غر از زبونم کنده نمیشه... حالا این زن بیچاره... شرمم اومد
    • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      76 10
      یکی از دلایل بی توجهی به لرستان، چهارمحال و کهگیلویه اینه که رسانه ها و خصوصا رسانه های خارجی فقط به مسائل مناطق محرومی که استعداد شیوع تجزیه طلبی دارن می پردازند. وگرنه هیچوقت هیچ گروه و حرکتی از لُرها دنبال این مسائل نبوده.
    • مهدی IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      90 1
      حالا کی جرات داره به من بگه برو زن بگیر وبچه دار بشو زن بگیرم بیمارستان راهش ندن بچه ام تو توالت به دنیا بیاد
    • مازندرانی A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      137 3
      نمایندگان وآقایون دلواپس چرا با این رویدادهای دردناک جامعه دلواپس نمیشین؟
    • امیرحسین ازآملمازندران A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      82 0
      دیدن پای سوخته اون پسربچه بدجوردلم روشکوند چطورمیتونیم بهشون کمک کنیم؟
    • حمید A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      34 0
      این منطقه از لرستان دارای منابع سرشار نفت وگاز است که به طور طبیعی از صخره های آن به طور شبانه روزی گاز ونفت بیرون می آید .کافیست در گوگل کوهدشت ومنابع گاز یا اشتعال گاز را سرچ کنید
    • بی نام A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      4 0
      دولت تدبیر که زایمان رارایگان کرده بود پس چی شد ؟؟
  • بی نام JP ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    700 ميليارد دلار درامد افسانه اي دوران احمدي نژاد كجااااا رفتتتتهههه خداااااا؟؟؟؟؟ ٧٠٠ ميليارد دلار
    • بی نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      پولهای بلوکه شده ای که متعلق به دولت احمدی نژاد بود و حالا آزاد شده کجا رفته؟
    • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      156 6
      بدهی های دولت احمدی نژاد را باید با آن پول ها تسویه کرد
    • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      143 4
      بی نام دومی پس قبول دارین مذاکرات کمترین نتیجه اش آزاد سازی پولهای بلوکه شده بود؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      7 43
      و پولهای قبل تر از اون..... اصل کاریو ول کردین گیر دادین به احمدی نژاد.......
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    218 1
    واي خدا، جقد وحشتناك خدا واقعا جه صبري داره جرا ادما به همديكه رحم نميكنن؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    132 0
    ادم میمونه چی بگه این دوره فقط پول مهمه اگه بی پول باشی و در حال مرگ حتی نگاتم نمیکنن
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    آقا قدیما تو خونه میزاییدند حالا هم هر چقدر بگن پیشرفت کردیم الکیه . بهتر بود این خانواده محترم و زحمتکش در خانه میماندند و از زن همسایه کمک میگرفتند.
    • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      113 4
      معلومه تا حالا زایمان نکردی که داستانسرایی میکنی
    • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      13 44
      بی نام پاسخگو برو تو دستشویی بزا ببین خونه راحت تری یا تو دستشویی
    • بی نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      9 38
      بحث زایمان نیست بلکه بحث دستشویی و خانه است حالا اگر ناراحتی برو دستشویی بزا. بی نام دوم
    • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      5 40
      بی نام بی پرچم شما که تجربه داری بگو ببینم زاییدن تو توالت بیمارستان بهتره یا توی خونه لطفا فکر کن بعد به نظرات دیگران پاسخ بده.
    • : IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      53 2
      پس با الاغ هم برو این ور اونور
    • بی نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      33 10
      با وضعیت فعلی پراید و هواپیما در ایران الاغ بهتره
    • ایرانی A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      12 46
      چه داستانسرایی؟ زنان عشایر چون با هم نژاد های خودشان ازدواج می کنند و تحرک خوبی دارند به راحتی می توانند در خانه زایمان کنند. بهتر است از اینکه بروند بیمارستان و منت دکترها و پرستارهای از دماغ فیل افتاده را بکشند.
    • با نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      17 1
      چی میگین شما؟ اگه زایمانش دچار مشکل شد یا به کمک یه فرد ماهر نیاز داشت چی؟؟ اگه راحته که ملت باید قید بیمارستان رو بزنن بیمارستان بهتره یا خونه؟ این خانوم که نمیدونسته قراره راهش ندن
  • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    100 1
    ما به كجا مي ريم خدا فقط كمكمون كنه...
    • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      34 0
      همه دارند پیشرفت می کنند و ما پسرفت
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    208 0
    حالا اون دوستانی که به فکر ازدیاد جمعیت هستند خواهشا مشخص کنند کجا این کار خوبه کجا بد؟ اگه تو عکس دقت کنید می بینید این خانم دو تا بچه قد و نیم قد کنارشن یکی هم تو بغلش، اینا کودکان فردا آینده میخوان، کار می خوان، تفریح و رفاه می خوان.
  • تویسرکان A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    126 1
    خبر آنلاین عزیز سلام. من بچه یکی از روستاهای شهر تویسرکان همدانم. مادر پیرم 2 ماه پیش رفته آمپول زده و جای آمپول عفونت کرده و 2 ماهه که ما خودمون داریم با کمبود امکانات پانسمانش می کنیم .از پرستارم شکایت نکردیم چون مسئولین درمانگاه صادقیه شاید دیگه همون یه آمپولم بعدا براش نزنن و شایدم به خاطر رودربایسی. اینو گفتم که پرستار بدونه اینجا بیمارستانش قتلگاهه ؛نه دکتر درست و حسابی داره نه امکانات .نصف مریضا تو جاده توسرکان همدان فوت میکنن و سالهاست که قراره بیمارستان درست کنن...........
    • رزن A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      30 1
      سلام به همه هموطنان..منم بچه یکی از روستاهای شهرستان رزن همدانم بیمارستان اینجا بدترین پرسنل رو داره مخصوصا پرستارهاش که گاهی آدم فکر میکنه بیسوادن خلاصه بگم که اگه سالم به بیمارستان ولی عصر رزن بری بیمارت میکنن یا حتی میکشنت بخاطر نا بلد بودن پرسنل... خبر آنلاین وجدانا پیگیر باش و منتشر کن
    • میلادازقائمشهرمازندران A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      39 0
      آقایاخانمی که ازتویسرکان هستی مشکلتون همه جاییه اینجاتوشهرمون یه بیمارستان قدیمی درب وداغونی داریم بنام رازی که بهش میگیم غسالخونه اصلاتوش معلوم نیست پرستارکیه دکترکیه بهیارکیه اصلا رییسی صاحبی داره یانه
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    175 1
    خدایا چرا؟ ما رو گنج نشستیم ولی زندگیمون همش رنج............. خبر آنلاین منتشر کن سانسور نکن
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    192 1
    من با خوندن این یتیکه اشکم در اومد نترس طاقت بیاز زن این جا ما را پذیرش نکردند؛ اما ما خدا را داریم.» خدا لعنت کنه اونهایی رو که دلواپس جیب خودشونن نه رفاه مردم
  • بی نام EU ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    182 2
    قابل توجه کاخ نشینان و دلواپسان
    • بی نام A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      قابل توجه فوتبالیست ها و بازیگرانی که برزیل رفتند و سریال هفت سنگ را کپی کردند و به ریش ملت هم خندیدند و طلبکار هم هستند
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    113 1
    رحم و مروت خيلي وقته كه از اين ديار رخت بربسته است . كاش كمي هم به خود آييم
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    شما سایت خبری هستید یا مجله داستانی؟ به جای این رنگ و لعاب دادن های تصنعی به قضیه ، اصل و واقعیت مطلب رو تو دوتا پاراگراف مینوشتین عجبا...
    • ل US ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      12 26
      می دونم مخالفید اما این همه داستان سرایی و دراماتیک کردن موضوع با چه هدفیه؟ اصل خبر به اندازه کافی دردناکه. هم بی فکری اون خانواده در اوردن بچه وقتی توان مداوای بچه اول رو هم ندارن هم اقدام مسوولان بیمارستان.
    • بی نام A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      11 0
      درد مملکت رو باید گفت....
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    97 2
    خیلی متاسفم برای کارکنان اون بیمارستان
  • پسر 30 ساله IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    70 8
    فط گریه کردم
  • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ وکیسه IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    لابد راه ندادن این زن به بیمارستان هم از تحریم و تقصیره محموده.... بیدار شین
    • ا.ا FI ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      45 4
      اقای محترم شما که تبریزی و یا آذربایجانی نیستی چرا داری در پوشش این اسم نظرات تکان دهنده و بی پایه واساسی رو چه در حوزه سلامت و چه در حوزه سیاست و چه در حوزه ورزش ارائه می کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
    • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      47 5
      دقیقن درست گفتی تقصره همونهاست وقتی افرادی با مینی بوس میان و با سهمه استخدام بیمارستانها میشن همین میشه وقتی بودجه ذخیره خالی میشه اون پزشک هم خوب کار نمیکنه و همین میشه ما تا سالهای سل باید تاوان 8 سال قبلمون رو بدیم
    • بی نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      28 4
      ما بیداریم . تو بگیر بخواب
    • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ وکیسه A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      4 27
      سر مثل کبک تو برف. عدم پیش بینی طوفان تهران.وازگونی قطار.واژگونی اتوبوس ها. سقوط هواپیما. همش تقصیره محموده.... خدایاااااااااا با کیا شدیم خیلی میلیون
    • بی نام IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      6 14
      با ا.ا موافقم.من که فکر نمیکنم شما تبریزی باشی.به ادبیاتت که نمیخوره.
    • بی نام IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      2 5
      حتما مگه غير از اين از اين دولت ديديم؟
  • مسعود A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    114 3
    وای به حال این مسئولین اون دنیا چی میخوان جواب بدین مردم ایران عشایر و روستایی ها از مردم غزه کمتر نیستند وای به حال شما
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    111 2
    و اینجا ایران سرزمین نفت و گاز و ثروت های بی پایان .....
  • امین A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    117 7
    من متوجه نمیشم، خوب تو این شرایط چرا بچه دار میشید؟ خودتون کم می کشید که می خواهید یکی دیگر را نیز با فلاکت به این دنیا بیاورید؟ خودتون بدبختی می کشید کافیه بخدا
  • مهدی A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    97 16
    تا تهران و اصفهان و تبریز هستن کی وقتشو واسه بقیه جاهای مملکت هدر میده....؟؟ تهران که پایتخت تشریف داره...اصفهان هم که پایتخت فرهنگ و تمدّن اسلام و ایران...تبریز هم به قول خودشون شهر اوّلینهاست... با این شرایط بقیه شهرها و استانها باقالی تشریف دارن...
    • مسعود IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      21 8
      دوست عزیز من خودم اهل تبریز والله یه شهرهایی هست تو استان و یه محله هایی هست که اوضاع اش از اینجا بدتره .. ورزقان و هریس و اهر زلزله اومد یه بیمارستان درست و حسابی نبود تو این سه شهر که مریض هارو ببرن اونجا.
    • بی نام A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      12 2
      محض اطلاع باید عرض کنم که 90 درصد ثروت و درامد کشور برای 10 درصد مردم در تهران هست و ما اصفهانی ها هم وضعیت خوبی نداریم.... کافیه به پرتراکم ترین شهر ایران یعنی خمینی شهر که دقیقا همسایه ی اصفهانه نگاه کنید تا ببینید محرومیت یعنی چی...اصفهان فقط چهارباغ بالا و عباس آباد نیست.....بعد از 50 سال هنوز متروی اصفهان ساخته نشده در حالی که تهران خط چهارم و پنجمش را هم ساختند....
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    77 1
    قدیمی ترین دست ساخت بشر ایران در همین دره هومیان کوهدشت کشف شده است با 138 هزار سال قدمت اینجا یکی از سکونت گاه های اولیه بشر هست ولی افسوس افسوس و هزاران افسوس...
    • امین A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      52 0
      هنوز هم اولیه مونده بکر و دست نخورده
  • ابر IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    6 127
    فیلم هندی
    • رسول A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      36 1
      پس معلومه فیلم هندی ندیدی که اینطور بی منطق و جاهلانه نظر میدی
  • بی نام EU ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    80 0
    چشم همه ما ایرانی ها روشن. چشم همه دولتمردان و روسای جمهور روشن. در کشوری با این همه ذخایر و معادن هنوز کوخ نشین داریم کوخ نشینی که در راهروی توالت زایمان می کنندو ... والله با خوندن مطالب بالا قلبم به درد آمد و بسیار متاسف و افسرده شدم ...
  • بی نام AU ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    36 0
    ای خداااااا
  • حامد EU ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    70 1
    واقعا دردآور بود ،تمام پرسنل بیمارستان مذکور باید اخراج شوند.
  • رضا A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    85 2
    حیف که باید سالی 300 میلیارد خرج موضوع حیاتی و بسیار مهم فوتبال کنیم وگرنه شاید کمی هم بودجه به شما میرسید
  • سید IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    19 21
    عزیز کوهدشت در استان لرستان واقع است. در ضمن وضع زندگی این خانم هم خوشبختانه در تصویر مناسب است، نسبت به سایر روستاییان..
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    57 0
    چشم مسوولين كشور روشن،،،،،،،
  • نه چیروان A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    69 1
    میشه خبرانلاین از توالت زایمان عکس بگیرید وتوصفحه حوادث بزارید ش.... تا از وضعیت بهداشت کشورمون مسئولین با خبربشن...تا بدونن فرق بین بچه خودشون و بچه مردم در چیه.
  • میلاد A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    75 1
    ایا میشود کمکی مالی به این خانواده کرد ایا خبرانلاین میتواند در این زمینه هم کمک کند؟
    • لیلا US ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      22 16
      چی شد همه دنبال یه انسان مشکل دار میگردن بهش کمک کنن؟ طرف آدم میکشه ملت جمع می شن رضایت می گیرن. طرف بی فکر بی فکر بچه دار میشه ملت جمع میشن کمک کنن. معنی کمک چیه؟ چرا برای به وجود نیومدن مشکل به هم کمک نمی کنیم؟ چرا چند روانشناس و مشاور گروه تشکیل نمی دن برن روستاها مردم رو درباره خانواده و بچه دارشدن و نیازهای روحی و روانی بچه آشنا کنن؟ زندگی روش داره که باید آموزش داده شود.
  • درسا IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    93 0
    مسولین استانی مخصوصاً نماینده شهر کجاست چرا این موارد رو به مرکز گزارش نمی کند
    • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      79 1
      نماینده شهر دلواپس تشریف دارن...
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    52 2
    محر.میت دیگه معنی نداره. 8 سال دولتی که تمام فکر وذکرش محرومان بود و بعد از 4 سال از هدفمندی این حرفا بی معنیه
  • ابراهیم A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    93 1
    ای خدا.......................... ای بر ما.. من از انسان بودن خجالت کشیدم. تووی چه مملکتی داریم زندگی میکنیم؟ از سیری پول نفت یکسری ها دارن خفه میشن و یکسری دیگه دارن به این شکل زندگی میکنن. کجان دلواپس ها؟
  • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    49 0
    خدای من در این ممکلت چه میگذرد؟ خدایا این رسانه ها و این تلویزون به ظاهر ملی چرا درد این مردم را منعکس نمی کنند چرا آقایان مسوولین خجالت نمی کشند. چر اینقدر در خصوص موضوعات دیگران این قدر سروصدا می کنیم اما از داخل مملکتمان این قدر بی اطلاعیم. آقایان ارباب جراید آقای ضرغامی آقای وزیر ارشاد و هر کس که این نامه را می خواند به داد مردم کشورمان برسید که اگر نرسید خداوند به حساب شما می رسد. ان ربک لباالمرصاد.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    48 2
    بنظر من بجاي هزينه كردن در شهرها بهتره يك ده سالي فقط برن سراغ روستاها وكشاورزان
  • م ح A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    31 0
    رحم و شفقت و وجدان کاری ریخته شده و افراد چقدر با هم میهنان خود نامهربان شده اند
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    49 0
    ننگ بر مردمان بی وجدان و مسولیت ناپذیر
  • معین A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    70 0
    فاصله طبقاتی در ایران به اندازه قطره و دریاست...
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    7 51
    تو گزارش خودتون نوشته بودید بند ناف نوزاد را پرستار درمانگاه بریده... حالا پیاز داغش را زیاد کردید؟
    • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      30 1
      بی نام چند روز پیش در مورد این خبر هم توضیح داده شد... وقتیکه پذیرشش نکردند و این خانم بچشو تو توالت زایمان کرد بخ خاطر سرو صدا و مراجعه دوباره همراهش به کادر بیمارستان یه پرستار اومده بوده و بند نافشو بردیده بودند و به همین خاطر گفتن ما پول می خواهیم.........
  • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    4 88
    یک کم داستان باور کردنی نیست.....
    • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      26 1
      معلومه زیاد از مردمت خبر نداری و یا شاید جای گرمی تشریف دارید و این واقغیت ها داستان تلقی میشه برات....
  • بي نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    69 0
    از بين اين همه كشور تو ايران به دنيا بياي اونم تو كاسه توالت تو يكي از ده كوره هاي ايران بدشانسي بد تر از اين؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    68 1
    قابل توجه بابک زنجانیها ......
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    35 3
    راهی هست به این خانواده ها کمک کرد ؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    73 0
    بعدش میگن چرا مردم بچه دار نمیشن
  • اینجا ایرانه IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    39 1
    واقعا جای تاسف داره برای مسئولین اون بیمارستان، این بنده خدا هم یک انسان هستش مثل بقیه ولی پدر این خانواده هم باید به فکر باشه و همینجوری دلش هوس بچه نکنه
  • کم حرف IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    40 1
    اینقدر به هم ریختم که نتونستم خبر رو تا آخر بخونم.خواهر زاده ام 1 ماه قبل بدنیا اومد اما نه اینجوری...
  • بی نام NL ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    89 3
    کجایند دلواپسان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      76 1
      دلواپس ها جای گرم قرار دارند.......
  • بی نام EU ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    41 1
    الهی بمیرم یباید یه برخوردی بشه که درس عبرتی باشه برای سایرین
  • فاطمه A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    66 3
    آخه قربونت بودن با این اوضاع فلاکت بار چرا یکی دیگه رو به دنیا آوردی هم خودت هم اونو گرفتار کردی به هر حال امیدوارم زندگی شما و امثال شما که ایرانی و هموطن من هستین مورد توجه مسئولین قرار بگیره و بهتر بشه .
    • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      9 15
      فاطمه خانم.... شرایطشو در نطر بگیرید... ما که جای اون نیستیم.....
  • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    51 7
    مسئولین اون بیمارستان رو باید به رگبار ببندند تا درس عبرتی بشه برای بقیه....واقعا اینطوری سوگند خوردند این اطبا ؟؟...البته الان بیشتر کاسب هستند تا دکتر ..تاسف
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    72 4
    توروخدا به اینا بگین انقدر بچه نیارن می دونم چاپ نمیشه اما خوب بچه دار شدن هم شرایط داره ای خدا این مملکت را خودت نجات بده
  • احمد IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    78 1
    استان لرستان با داشتن منابع طبیعی فراوان متاسفانه یکی ار محروم ترین استان های کشور محسوب می شه. وضعیت بیمارستان های شهر های دیگه استان نیز به همین صورته.اکثر مواقع بیماران برای درمان ناچار به رفتن به استان های دیگه میشن. مسئولین کشور با مردم لرستان مثله یه غریبه که از یه کره دیگه اومده رفتار می کنن. انگار که مردم این استان حق زندگی ندارن
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    82 1
    اینجا ایران است جایی که وقتی 45500 تومان یارانع نقدی به مردم پردخت شد صدا و سیمای آن در بوق و کرنا کرد که وضع زندگی مردم از این رو به آن رو شد و روستائیان با این پول فرش،یخچال،اجاق گاز و... خریدند
  • لر بی کس A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    48 0
    قابل توجه نمایندگان استان تا به جای سیاست بازی در مجلس به فکر مردم باشند
  • درد ااشنا از بوشهر پایتخت نفت وگاز کشور IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    56 3
    وزیر بهداشت باید تمامی پرسنل شیفت همان لحظه که نوزاد بدنیا آمده اخراج بدون سوال جواب کند کشور ماسرشار از سرمایه وپول میباشد ولی افسوس که مسولین فقط بفکر خود خوخانواده خود هستند و این خانواده روستایی نباید رضایت بدهند تا درتاریخ این بیمارستان ثبت بشه که خانمی بدلیل بی لیاقتی از پست وریاست زایشگاه اخراج شد. تا درس عبرت بشه به تمامی پرسنل زایشگاه های کشور که با زن مردم مثل حیوان برخورد میکنند و باید به جایی برسیم تا با مردم با مهربانی واخلاق نیگو برخورد شود . آقای وزیر بهداشت تاسف نخور برخورد کن .
  • بی نام US ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    45 2
    اینها از بهترین نژاد و مقاوم ترین مردم ایران هستند....حیف حیف حیف .....
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    17 49
    وزیر بهداشت باید استعفا بده.
  • شهروند ایرانی IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    41 1
    متاسف بودن برای این ماجرا واقعا خیلی کم هست ای مسولین مخصوصا وزیر محترم بهداشت برای امثال این مسائل بلند شوید ای مدیران جهادی ....که فقط در شعار است .... بلند بشید ما صاحب نفت هستیم ما دارای فرهنگ غنی کوروش کبیر هستیم مردم در کمترین مسائل زندگی در مشکل بسر می برند . ای پورشه سوران ای مازراتی سوران ، به این مناطق لااقل 2 واحد پراید تعلق بدید تا مردم در آسایش باشند. تاسف فقط برای یک لحظش هست....
  • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    72 9
    بچه تو سنگ توالت دنیا اومده؟ ای داد...این هم از نسل آریایی و آریو برزن و هخامنش....
  • بی نام GB ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    6 20
    روز اول كه اينطوري خبر رو ننوشتيد روز اول پرستار ناف رو بريد و تو كاسه توالت نيفتاده بود شما خبر گزاريها كي ميخواهيد دست از شاخ و برگ دادن الكي برداريد. هر كيو خواستيد ميرسونيد به سقف آسمون هركي هم خواستيد ميندازيد ته چاه
  • مرتضی A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    18 2
    بیشتر ماها آدمای جوگیری هستیم فقط بلدیم خوب حرفای قشنگ بزنیم و اهل عمل نیستیم
  • علیرضا IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    10 0
    مایه تاسف است ...
  • ندا IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    25 5
    درسته که کار مسیولین بیمارستان اشتباه بوده درسته که ما رو گنج نشستیم و فقیریم ولی بابا عقل هم چیز خوبیه دو تا بچه کوچیک داره خرج دوادرمونشونو نداره بدهسوخته پول نداره درمون کنه اونوقت سومی رو می خاست چیکار آخه؟خاهر من توی دوتا موندی سومی رو کجای دلت میخای بزاری؟؟
  • محمد EU ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    10 1
    سلام به گروه خبر آنلاین خواهشا شما نتیجه این موضوع رو پیگیری کنید ببینیم آخرش چی میشه ممنون
  • بیرانوند لرستانی A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    17 2
    من فقط دارم گریه میکنم
  • ایرانی IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    24 0
    قابل توجه دلواپسان و لرزیندگان و نمایندگان سیاسی ملت
  • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    18 2
    لطفا يك شماره حساب براي كمك به اين هموطنانمون اعلام كنيد. ما ديگه خيلي وقته از دولت و مديران و مسئولان دل بريديم. دست كم خودمون به خودمون رحم كنيم ...
  • بی نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    18 0
    دوست دارم بدانم، کی دلواپس هموطنان من هست
  • بی نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    30 4
    من نمیدونم انگیزه اینا از بچه دار شدن چیه؟....اضافه کردن یک نون خور دیگه......اضافه کردن یه بیچاره دیگه که صبح تا شب برا یه لقمه نون سگ دو بزنه.....
    • ماندانا US ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
      1 0
      ببخشید دوست عزیز شما چه انتظاری از دو تا آدم روستایی و بیسواد داری ؟؟کسایی که حتی روشهای جلوگیری از بارداری هم نمیدونن چیه...دقت کنی هرچی خانواده ها سطح پایین تر باشند پرجمعیت ترند.
  • پاري او از چگني IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    23 1
    لرستان با تاريخ ٧٠٠٠ساله خط و نوشتار و تاريخ ١٥٠٠٠٠ساله تمدن ايلامي و اريايي و با وجود منابع نفت و گاز در اتش محروميت مي سوزد مردم كوهدشت چه گناهي كرده اند كه فقط يك بيمارستان دارند به داد برسيد
  • سارا BE ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    50 0
    اين ها همون مشوقهايي كه مجلس براي فرزند بيشتر نويدشو ميده ، زايمان در توالت .....
  • گمنام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    30 0
    حالا اگر این اتفاق توی یک کشور دیگه افتاده بود میدیدی چطور صدا وسیما ازش استفاده میکرد برای کوبوندن مسولین اون کشور ولی برای خودمون شتر دیدی تدیدی
  • بی نام A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    30 0
    مسئولین لرستان، ای دلواپسان مذاکرات، خواهشا کمی به فکر این استان محروم باشید.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    13 0
    لرستان خیلی محروم است و چیزی که من با زندگی در یکی از شهرهای این استان فهمیدم، این است که نمایندگانش از قصد خود را درباره مسائل شهرشان کنار می کشند و سعی می کنند با وارد شدن در برخی جناح ها جایی نرم ولی محکم برای خودشان دست و پا کنند، و خودشان را درگیر مشکلات بیشمار این استان محروم نکنند. وقت انتخابات هم که می شود با رفتن به میان مردم و لری حرف زدن و چرب زبانی دلشان را بدست می آورند و همین آش است و همین کاسه. یادم می آید که یکی از مسئولین استان بعد از اینکه این همه تبعیض را در قبال همشهری هایش دیده بود با سر به بینی مافوق خود زده بود که همان روز اخراج شده بود... هیچ کسی از پس این همه مشکلات نمی تواند بر بیاید. حتی یکی از نمایندگانش هم سالها رئیس مجلس بود کاری که می توانست برای مردمش نکرد...
  • بی نام A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    8 0
    زایمان امری طبیعی است. حتی یک بهدار هم می تواند در مواقع ضروری به مادر کمک کند که کودکش را بدنیا بیاورد، پرستار و پزشک عمومی که جای خود دارند. اینکه بیمارستان این خانم را پذیرش نکرده خیلی احمقانه است. به این فکر نکرده اند که اینکه برود و در راه یا هرجای دیگری بچه اش را بدنیا بیاورد بهتر است یا در بیمارستان ولو اینکه متخصص آنجا نباشد؟
  • بی نام A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    5 0
    توی مملکت ما اگه یه کم سرو وضعت بهم ریخته باشه وبفهمن که روستایی هستی واز قانون هیچی نمیفهمی توی اداره جات وبیمارستان هاو... هیچ تحولیت نمیگیرنانسانیت مرد
  • حسين ناصري A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    6 0
    سلام به نوبه خود از خبرنگاران محترمی که این گزارش رو تهیه کردند کمال تشکر و قدردانی رو دارم و برای ایشان توفیق خدمت روز افزون و عاقبت به‌خیری را از درگاه ایزد منان خواستارم. حاشا به غيرت‌تان مسئول كشور؛ كوهدشت همان شهر سرداران جبهه و جنگ است. زماني كه شما در آسايش بوديد فرزندان رشيد اين ديار بودن كه امنيت امروز من و شما رو تأمين كردند. اين اوج بي‌انصافي است كه همشهريان شهيد عليمردان آزادبخت امروز يكي پس از ديگري در فقر امكانات جان بدهند...... مدير مسئول نشريه آفتاب
  • بی نام IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    8 0
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، رئیس شبکه بهداشت و درمان دهدشت، رئیس بیمارستان باید برکنار بشن. وزیر بهداشت اگه اینکارو نکنه وامصیبتا
  • بی نام A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    10 0
    خدایا صاحب واقعی دنیا را برسان دیگه طاقتر نداریم خداجون
  • بی نام IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    8 0
    جایی خواندم که امیر المومنین، گریه می‌کرد برای این که زنی دست تنها مانده بود و فقیر .و پولی نداشت تا برای بچه‌های یتیمش غذا درست کند. حضرت شخصا برایشان غذا برد و با دست خود به بچه ها خوراند و با آنها بازی کرد تا هم سیرشان کرده باشد و هم خنده بچه‌ها را ببیند. و با تمام این حرفها از زن به خاطر کم‌کاری عذرخواهی هم می‌کرد چه ربطی به این ماجرای بالایی داشت؟ نمی‌دانم.
  • لیلا IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    11 1
    اون موقع که 75 میلیون داشتن برای 45 هزار تومن یارانه خودشون رو هلاک می کردن باید به این روزها فکر میشد. پول هایی که باید خرج درمان و آموزش عمومی بشه صرف مواد مخدر و کوفت و زهرمار مردم میشه. هزار ماشاا... که مردم درست حسابی پول آب و برق و گاز هم نمی دن. نمی دن در حالی که پولش رو از دولت گرفتن. خودمون لایق همچین اتفاقاتی هستیم. همش طلبکاریم. منطق اشتباه داریم. خودخواهیم اون وقت فقط بلدیم از اختلاس گرها حرف بزنیم. ما چقدر خودخواهی کردیم؟ اگه توانش رو داشتیم از تمام اختلاس گرها بدتر نبودیم؟ از کارمون نمی زنیم؟ اگه بغالیم دزدی نمی کنیم با 50 تومن 100 تومن کشیدن رو قیمت مصرف کننده اجناس؟ هزار غلط می کنیم و فقط غلط های دیگران رو می شمریم.
  • زهرا نظیف A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    20 0
    جلوی چشمامون توی وطنمون انسانیتو قربونی میکنن ما هم فقط کامنت میزاریم شاعر میگه از ماست که بر ماست
  • خبرنگار A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    6 0
    لرستان کوهدشت و مناطق محروم را مسولان دریابند.
  • مخبوبه کونانی A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    10 0
    تو صدای سرزمین منی.
  • كامبيز غضنفرى IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    2 0
    كسانى كه مى خان به اين خانواده كمك كنن لطفن اعلام كنن تا هماهنگ كنيم.
  • کوهدشت A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    کوهدشت بیمار است. درمانش کنید
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    5 0
    هيچ علمي لازم نيست اين وجدان مي خواد و شايد يكم محبت .........
  • بی نام A1 ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    خيلى بد بود به شدت ناراحت شدم براى پروانه وفرزندانش آرزوى سلامتى دارم