خارجی‌ها سراغ این دو نویسنده ایرانی را می‌گیرند

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، از توافق قطعی برای فروش امتیاز (رایت) 12 اثر ایرانی در زمان برگزاری نمایشگاه فرانکفورت خبر داد و از دو نویسنده محبوب ناشران خارجی هم نام برد.

به گزارش خبرآنلاین، امیرمسعود شهرام نیا درباره میزان فروش رایت آثار ایرانی اظهار کرد: حداقل ١٢ مورد از آثار را به صورت قطعی اطلاع دارم که در بحث رایت توافقاتی حاصل شده است.

وی افزود: مذاکرات آغاز شده و فکر می کنم درمجموع کتاب هایی که در غرفه جمهوری اسلامی ایران تا مرحله پایانی منجر به رایت خواهد شد، عدد چشمگیری باشد.

به گزارش موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، شهرام نیا ادامه داد: به دنبال آن هستیم که ناشران را به هم وصل کنیم و وظیفه ای را برای ارشاد قایل نیستیم چرا که کتابی برای فروش رایت در اختیار نداریم، اما خوشحالم این مقدمه چینی و فراهم شدن ابزار این ارتباط و به رسمیت شناخته شدن مجاری نشر ایران در فضای نشر بین الملل، آرام آرام در حال شکل گیری است.

وی اضافه کرد: این اتفاق مهمتر از آن است که ما امتیاز چند کتاب را واگذار کنیم؛ اگر مسیر را خوب آغاز کنیم ناخودآگاه ناشران بزرگ هم استقبال می کنند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران با بیان اینکه بسیاری از مذاکرات از سوی آژانس ادبی غزال پیگیری می شود، افزود: ناشران بزرگ بیشتر جویای کتاب های حوزه های ادبیات و زنان هستند.

وی اضافه کرد: آثار برخی از نویسندگان مانند زنده یاد دکتر شریعتی تا آثار سیدمهدی شجاعی را نیز به خوبی می شناسند و سراغ آنها را از ما می گیرند. حوزه های دین، ادبیات و زنان هم به ترتیب سه حوزه پرطرفدارند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبی A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    34 14
    درود بر دکتر شریعتی
  • اورامان A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    3 0
    دكتر .أي كاش بودي و با هم يك جگر مي زديم.
  • بی نام A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    1 0
    به نظر شما اگه زنده بود ؛در کدام دسته سیاسی قرار می گرفت .؟