نسیم نوشت:

نایب رئیس مجلس در واکنش به اقدام رسانه‌های زنجیره‌ای در مورد پرونده اسیدپاشی و ارتباط دادن آن با حجاب و امر به معروف تاکید کرد: آن‌ها می‌خواهند با توسعه این قضیه در جامعه ایجاد رعب کنند.

محمدرضا باهنر، نائب رئیس مجلس در گفتگو با «نسیم» در واکنش به اقدام به اسیدپاشی در اصفهان و فضاسازی‌های حاشیه‌ای آن تصریح کرد: این امر بسیار مذموم و یک جنایتی بوده که درکشور اتفاق افتاده و کسانی که این فعل کثیف را انجام داده‌اند و عامل آن بوده‌اند مانند جنایتکارانی هستند که هر از چندگاهی در کشور اقداماتی جنایت‌آمیز انجام می‌دهند.

وی ضمن تاکید براینکه این قضیه علاوه بر جنایت بودن می‌خواسته یک رعب و وحشت را هم در جامعه القاء کند، یادآور شد: دادستان کل کشور در این زمینه گفت که فعل انجام شده مرعوب کردن جامعه اسلامی است و اگر جنایتکار و مرتکب جنایت اسیدپاشی دستگیر شود حتی بر فرض رضایت مضروب از جانی نیز یک حق حکومتی در این قضیه وجود دارد بنابراین جانی حتما به سزای اعمال ناشایست خودش خواهد رسید و باید اشد مجازات را تحمل کند.
نائب‌رئیس دوم مجلس در واکنش به ارتباط دادن بحث" اسیدپاشی" با " طرح امر به معروف و نهی از منکر" نیز اظهارکرد: اگر در این فاصله با توجه به همزمانی این قضیه با بررسی طرح امر به معروف و نهی از منکرعده‌ای بخواهند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند و من غیر از سوء‌استفاده و دغل بازی از یک مسئله جنائی که اتفاق افتاده هیچ تعریف و هیچ اسمی نمی‌توانم رویش بگذارم.
باهنر با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر جزئی از ضروریات و مسلمات دینی ما است، عنوان کرد: این مقوله در قانون اساسی هم صراحت دارد و در آنجا تاکید شده که امر به معروف و نهی از منکر باید آزاد باشد، شرایط تبلیغ، عمل و شرایط قانونی نیز دارد.

وی همچنین به بررسی طرح امر به معروف و نهی از منکر از سوی نمایندگان مجلس نیز اشاره کرد و در این خصوص افزود: در حال حاضر مجلس به این بحث ورود کرده و وظیفه ای که خیلی وقت است فراموش شده بود و به آن عمل نشده بود را به مرحله عملیاتی خواهد کرد.

نائب رئیس دوم مجلس در ادامه با بیان اینکه یکسری نیروهایی هستند که می خواهند از هر نقطه ای استفاده کنند و موارد را به هم ربط دهند، اظهار کرد: افرادی که چنین کارهای کاسب کارانه و سخیفی را به راه می اندازند برایشان فرقی نمی کند که موضوع چه باشد، یک روز ممکن است بحث حقوق بشر را مطرح کنند و روز دیگر بحث دیگری را و حتی اگر دستشان برسد حتما جاسوسی هسته ای ما را هم خواهند کرد.

وی با تاکید بر ضرورت ورود مقامات قضایی به تمام جوانب امر پرونده اسیدپاشی متذکر شد: مقامات قضایی باید با شبکه هایی که اقدام به چنین رفتارهایی هم می کنند به صورت جدی برخورد کند؛ چرا که در اصل ناآرام کردن فضای روحی مملکت دو وجه دارد، یکی وجهی است که از سوی فرد جنایتکار در این پرونده دیده می شود و دیگری وجه افرادی است که می خواهند این قضیه را بزرگنمایی کنند.

باهنر همچنین در ادامه افزود: هر دو طرف این قضیه بر علیه منافع ملی و آرامش جامعه قدم بر می دارند، بنابراین امیدواریم که هر چه زودتر این جنایتکار و یا جنایتکاران این پرونده دستگیر شوند و به سزای اعمال جنایتکارانه شان برسند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در بخش پایانی سخنان خود در واکنش به اقدام رسانه های زنجیره ای در مورد پرونده اسیدپاشی و ارتباط دادن آن با بحث حجاب و امر به معروف عنوان کرد: آنهایی که می خواهند این قضیه را توسعه دهند در واقع به یک طریقی دارند در جامعه ایجاد رعب می کنند که این عمل آنها می تواند مباشرت و معاونت در جرم باشد.

وی با اشاره به جنایت فردی به نام خفاش شب طی سالیان اخیر که قتل های زنجیره ای را انجام داده بود، عنوان کرد: در واقع عمل برخی ها در مورد پرونده اسیدپاشی مانند زمانی است که خفاش شب جنایت هایی را انجام داده بود و آنها می خواستند تبلیغ کنند که ممکن است در هر کوچه و خیابانی یک خفاش شب پیدا شود؛ بنابراین باید تاکید کرد که خود این امر نوعی مباشرت و معاونت در جرم مذبور است.

باهنر در خاتمه یادآور شد: آن‌هایی که از روی ناآگاهی اقدام به چنین رفتاری می‌کنند باید لبه‌های تیز حمله خودشان را قطع کنند و آن‌هایی هم که آگاهانه دارند عمل می کنند لازم است تا مقامات قضایی با آنها برخورد کنند.

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    48 10
    امر به معروف و نهي از منكر نبايد حكومتي شود. اين فرع دين يك امر همگاني است در ميان مسلمانان.
  • بی نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    55 1
    خبر نداشتیم شما دادستان و قاضی هم هستید
  • دلسوز A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    29 2
    مسیولین بهتره این جور صحبت ها را به طورخصوصیبه رسانه ها بگند، الان که افکار. عمومی ملتهب هست این. حرف ها وضع را بدتر میکنه، الان مردم رو احساسات تصمیم میگیرند
  • بی نام A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    50 0
    اون چیزی که باعث ایجاد احساس نا امنی میشود مخفی کاری مسئولین و عدم شفاف سازی شماست، وقتی هنوز مظنونی دستگیر نشده و امثال شما به رسانه ها بر خورد میکنید هر کسی هم بود چنین تصوراتی براش به وجود می‌آمد به جای پاک کردن صورت مسئله به فکر حل مسئله باشید
  • بی نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    41 1
    آقای باهنر شما گفتید و ما هم باور کردیم... این نیز بگذرد
  • محمد از تهران A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    66 3
    شما به جای اینکه به روزنامه های زنجیره ای و مباشرت در جرم گیر بدی بهتره کمکی بکنی تا جنایتکاران اسیدپاش دستگیر بشن .