نامه نیوز نوشت:

در حالی که حداقل حقوق کارمندان دولت در سال جاری 600هزار و حداکثر 4.2 میلیون تومان تعیین شده است با تصویب افزایش 17 درصدی، حداقل حقوق کارمندان در سال آینده به 702 هزار تومان خواهد رسید.

هفته آینده موعد قانونی دولت یازدهم برای ارائه دومین لایحه بودجه خود به مجلس به پایان می رسد رئیس جمهور اعلام کرده است که لایحه بودجه سال 94 کل کشور در موعد مقرر به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

این در شرایطی است گمانه زنی ها درباره بخش های مختلف لایحه بودجه این روزها به اوج خود رسیده و اعداد و ارقام مختلفی درباره بخش های مختلف لایحه همچون، قیمت نفت، دلار، درآمدهای مالیاتی و همچنین میزان افزایش حقوق کارمندان مطرح شده است.

اما یکی از مهم ترین بخش های لایحه بودجه سال آینده کل کشور موضوع افزایش حقوق کارمندان است که غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این رابطه گفته است پیشنهادات زیادی درباره افزایش حقوق کارکنان دولت مطرح شده است اما دولت بنا دارد در سال آینده حقوق کارکنان دولت را به میزان 17 درصد افزایش دهد.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس همچنین درباره افزایش حقوق کارگران نیز گفته است طبیعتاً تفاوتی بین افزایش حقوق کارمندان و کارگران وجود ندارد و افزایش حقوق هر دو به یک میزان خواهد بود.

این در شرایطی است که در سال گذشته افزایش حقوق کارکنان دولت حدود 18 درصد در لایحه بودجه سال 1393 پیشنهاد شد، اما در روزهای پایانی تصویب بودجه معاون برنامه ریزی رییس جمهور از اضافه شدن دو درصد دیگر بر این رقم خبر داد و بر این اساس حقوق کارکنان دولت در سال جاری 20 درصد افزایش یافت.

در همین رابطه جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در قانون برنامه پنجم تاکید شده افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم باشد اما مشخص نشده است که نرخ تورم انتظاری یا نرخ تورم سال گذشته باید مورد نظر قرار بگیرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوعی که باید به آن توجه کرد این است که با توجه به نرخ های تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی در سال آینده امکان افزایش حقوق کارمندان به میزان 20 درصد و یا بیشتر وجود ندارد.

او با بیان این که آمارهای دولت حکایت از کاهش تورم دارد، گفت: بر همین اساس دولت افزایش 17 درصدی حقوق کارمندان را در نظر گرفته و باید توجه داشته باشیم که این میزان افزایش حقوق در شرایطی که درآمدهای نفتی کاهش یافته اقدامی منطقی به شمار می رود.

قادری گفت: دولت باید به نحوی حقوق کارمندان را افزایش دهد که بتواند منابع آن را تامین کند زیرا اگر حقوق افزایش پیدا کند اما دولت محدودیت درآمدی داشته باشد دولت مجبور به استفاده از بودحه های عمرانی می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مجلس اگر به این نتیجه برسد که درآمدهای دولت محدود است و نمی تواند بیش از 17 درصد حقوق را افزایش دهد با این پیشنهاد دولت موافقت می کند. او ادامه داد: در صورتی که برای مجلس مشخص شود که دولت می تواند منابع مالی و درآمدی خود را افزایش دهد موافق افزایش بیشتر حقوق هستیم.

قادری گفت: اما با توجه به شرایط موجود افزایش 17 درصدی حقوق مناسب است و با توجه به کاهش درامدهای نفتی و لزوم توجه ویژه به بودجه های عمرانی افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان منطقی نیست.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهلول IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    13 19
    خب خداروشکر
  • ایمان A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    69 1
    مگه زمانی که تورم40درصد بود حقوق بندگان خدا اینقدر بالا رفت که الان بره تورو خدا این حرفو نزنید که طبق تورم افزایش حقوق داریم. بگید هرچی عشقمون میکشه بالا میبریم.اینجوری کمتر احساس بازی داده شدن بهمون دست میده.
  • علیرضا DE ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    60 3
    30 درصد نان گران شد . نانوا هم پول خرد ندارد مبلغ به 40 افزایش میرسد جدای این دلار حدود 200 تومان گران شد که همه چی رو تحت تاثیر قرار میده حقوق کارمند بد بخت 17 افزایش داشت اون تاجر که همه چیز داشت داراییش بیشتر میشه اون بد بختی هم که محتاج نون شب بود رسما میمره
  • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    51 1
    زرشک، کارمند بیچاره نفت رو نمیتونیم بفروشیم اونوقت از حقوق کارمندا باید بزنیم مگر اونموقع که نفت رو میتونستیم بفروشیم کارمندا و مردم بهره ای از فروش می بردن که با کاهش قیمت نفت برای رفع کسری سهیم باشن/؟
  • احمد IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    30 1
    افای رییس جمهورنان راسی درصدگران کردین انوقت حقوق مستخدمینت روهفده درصدافزایش دادین ایااین عدالته بفکرما بازنشستگان لشکری باشین چون ایینه شاغلینیم
  • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    31 5
    آخه چرا اینقدر زیاد نه چرا؟ این همه ارزانی و رفاه اینهمه آسایش خیال. این همه حقوق میخوایم چی کار؟
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    39 3
    چرا دولت قوتلایموت نانمردم را که تعیین کننده ترین شاخص تورم است حداقل 30 الی 50 درصد افزایش داده . بنزین 75 درصد 400 تومانی شد 700 تومان افزایش یافته و بقیه چیزها هم هر روز قیمتش افزایش می یابد ولی حالا کارگر و کارمند بد بخ باید شندرغاز به حقوق اضافه شود. شما را به خدا ایقدر ظلم کنید که ای کارها عاقبت خوبی ندارد از ما گفتن از شما نشنفتن.
  • مجمع کارمندان مظلوم A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    41 5
    افزایش حقوق سی درصدی حق مسلم ماست...
  • بی نام RO ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    25 3
    بیچاره کارگران که حقوقشون ربطی به افزایش سالیانه نداره کار فرما هر دفعه یه بامبول درمیاره هر چی دلش خواست اضافه یا کم میکنه
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    29 2
    بنظر شما بنزین ونان که پایه و اساس سایر محصولات و کالا ها میباشد چند در صد گران شده . ایا تورم هفده در صد است؟
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    29 3
    پول نان خالی هم نمیشه
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    29 3
    نان 40 درصد افزایش حقوق 17 درصد به این میگن کنترل تورم قابل توجه اقتصاد دانان جهان
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    14 1
    درشیراز صد ذر صد نان افزایش نموده سنکک هزار تومان این یعنی نابودی قشر حقوق بکیر انشاالله مسولین تجدید نظر نمایند
  • امین A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    31 1
    جای گلایه نیست .خودم کردم که لعنت برخودم باد
  • مجتبی رجبی A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    17 3
    ازدولت آقای روحانی انتظاراین قدرگرانی نبود کاش بجای گران کردن قوت مردم لااقل حقوق ومزایای بازنشستگان راافزایش می دادند که مردم این همه گرفتارنباشند این که تدابیری اندیشیده نشده حرف است اقایان شکمشان سیراست وبه فکرمردم نیستند ازقدیم گفته اندکه سواره غم پیاده راندارد خداخیرتان بدهدکه مردم راگرفتارکردید وبدبخت
  • فقط کار A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    11 2
    افزایش حقوق فقط جیب دلالان ومفسدین راپرمیکند.افزایش حقوق هیچ دردی رادوانمیکندچون فقط باعث تورم وگرانی میشودتنهاراه، ثبات اقتصادی،بهره وری،افزایش تولیدکیفی ورقابتی همچنین مبارزه واقعی وشدیدبافسادوعدالت اجتماعی وآزادی بیان...استواقعا باتدبیر،امیدوتلاش،کاری راانجام دهیدقیمت کالاهاکم کنیدوحقوق راکم کنیدوتولیدکیفی وبهره وری وجلوی دزدی رابگیرید.ببینیدچگونه تورم وثبات بوجودمی آید
  • مریم A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    20 4
    هرسال دریغ ازپارسال
  • بی نام A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    20 1
    باسلام خدمت مسئولین محترم تقاضا داریم حقوق کارمند ویا کارگر رابه اندازه پول توجیببی که به یکی از فرزندانتان می دهید حساب کنید
  • کارمند IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    20 3
    خود کرده را تدبیر نیست
  • بی نام A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    22 1
    آقای قادری موقعی که نفت بشکه ای 120تا150دلار فروخته می شد افزایش حقوق منطقی نبود؟؟؟؟ حالا که نفت به بشکه ای 50تا60دلار رسیده حالا 17درصد افزایش منطقی شده با توجه به کاهش قیمت نفت راستی دیگه خبری از کارت هدیه توسط تامین اجتماعی به نمایندگان نیست ؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    23 4
    راستی 800میلیارد دلار فروش نفت در 4یا 5سال قبل چی شد ؟؟؟؟؟یک مارا راهنمائی کنه به خدا قسم کسی پاسخگو نیست . چنگ انداختند به بیت المال مسلمین و...........
  • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    21 4
    فقط به فكر جيب خودشونن ، همين
  • مجید A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    11 1
    آقای قادری به نظر شما میشه با این مبلغ خرج یه زندگی داد؟
  • حسین A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    5 0
    واقعااااااااااااااااااااااااااااااااااا