«پدر،‌ عشق‌، پسر» همچنان محبوب و پرفروش

چاپ سی و ششم کتاب «پدر،‌ عشق‌، پسر»‌ اثر سید‌مهدی شجاعی از سوی انتشارات کتاب نیستان در آستانه اربعین حسینی(ع) منتشر شد،‌ تاکنون بالغ بر ۲۸۵ هزار نسخه از این کتاب منتشر شده است.

به گزارش خبرآنلاین،‌ انتشارات نیستان در آستانه اربعین حسینی(ع) چاپ سی و ششم کتاب «پدر‌، عشق‌،‌ پسر»‌ را در شمارگان 5 هزار نسخه به قیمت 5 هزار و 800 تومان منتشر و روانه بازار نشر کرد.

سیدمهدی شجاعی در این اثر فرازهایی از زندگی حضرت علی‌اکبر (ع) را به تصویر کشیده است. وقایع از زاویه‌ اول شخص و از زبان اسب آن حضرت «عقاب» روایت می‌شود و مخاطب راوی در داستان، لیلی بنت ابی‌مرّه مادر گرامی حضرت علی‌اکبر (ع) است. فصول کتاب با عنوان «مجلس» نامگذاری شده و داستان متشکل از ده مجلس است که در هر مجلس، عقاب با زبانی عاطفی و دلنشین، صحنه‌ای از زندگی حضرت علی‌اکبر(ع) را روایت می‌کند و مجالس پایانی، به شهادت حضرت در کربلا اختصاص دارد.

هر برش از زندگی حضرت که در مجالس ده‌گانه نمایانده می‌شود، در انتهای هر مجلس به گونه‌ای به واقعه‌ کربلا مربوط و منتسب می‌شود و بدین ترتیب، تمام مجالس رنگ عاشورایی خود را حفظ می‌کند. داستان از چگونگی رسیدن عقاب به حضرت علی‌اکبر(ع) شروع می‌شود و مجلس دوم تصویری از ولادت آن حضرت ارائه می‌دهد. مجالس بعدی به ماجراهای پیشنهاد امان از سوی سپاه عمر سعد به حضرت، سقایت ایشان برای اهل خیام قبل از حضرت عباس(ع)، صحنه‌های پوشاندن لباس رزم و راهی کردنشان به میدان توسط امام و ... در انتهای کتاب، منابعی که نکات تاریخی از آنها استخراج و در متن داستان پرورانده شده، آمده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«عجیب بود رابطه میان این پدر و پسر. من گمان نمی‌کنم در تمام عالم، میان یک پدر و پسر، این همه تعلق، این همه عشق، این همه انس و این همه ارادت حاکم باشد. من همیشه مبهوت این رابطه‌ام. گاهی احساس می‌کردم که رابطه‌ی حسین با علی‌اکبر فقط رابطه‌ یک پدر و پسر نیست؛ رابطه‌ یک باغبان با زیباترین گل آفرینش است، رابطه‌ عاشق و معشوق است، رابطه‌ دو انیس و همدل جدایی‌ناپذیر است. احساس می‌کردم رابطه‌ علی‌اکبر با حسین، فقط رابطه‌ یک پسر با پدر نیست؛ رابطه‌ مأموم و امام است، رابطه‌ مردید و مراد است، رابطه‌ عاشق و معشوق است، رابطه‌ محبّ و محبوب است و اگر کفر نبود می‌گفتم رابطه‌ عابد و معبود است...»

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    8 4
    واقعا کتاب فوق العاده ایه.
  • حمید A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    0 0
    فوق العادس کتاب