فارس نوشت:

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رکود بخش مسکن طولانی شده است، گفت: شوک قیمتی در بازار مسکن متصور نمی‌شود، اما اجاره بها در سال آینده در حد نرخ تورم خواهد بود.

حامد مظاهریان گفت: برآورده‌‌های ما از بازار مسکن نشان می‌دهد که هیچ شوک قیمتی تا پایان سال جاری را شاهد نخواهیم بود و باید گفت که قیمت مسکن همچنان به تخلیه حباب ادامه می‌دهد.

او گفت: ‌نرخ اجاره بهای مسکن در سال آینده حداکثر در حد نرخ تورم افزایش می یابد.

مظاهریان در پاسخ به این سوال که رکود حاکم بر خرید و فروش مسکن نیز تا حدودی می‌تواند بر میزان ساخت و ساز و افزایش تولید تأثیر بگذارد، گفت: خرید و فروش مسکن تحت تأثیر شاخص‌های کلان اقتصادی و تورم و تزریق منابع مالی تعیین می‌شود، بنابراین هر تغییری در این شاخص‌ها موجب تغییر در عوامل بیرونی می‌شود.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که رکود بخش مسکن از حدّ معمول خود فراتر رفته و طولانی شده است، گفت: در حال حاضر با یک افزایش تولید مسکن مواجه هستیم و قیمت واحدهای مسکونی نیز به گونه‌ای است که در توان خرید متقاضیان نیست.

او با اشاره به نیاز انباشته مسکن گفت: در حال حاضر حدود یک میلیون و 600 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه داریم که به هر حال باید با تقویت طرف تقاضا این واحدهای مسکونی عرضه شوند.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    23 2
    عجب جک قشنگی ، یک میلیون و ششصد هزار خانه خالی ؟ ، قیمت مسکن افزایش نمیابد ؟ الان بیش از سه میلیون خانه خالی تو کشور داریم و روزبروز قیمتها داره بالاتر میره ، درواقع دولتیها با همکاری دلالها و املاکیها دارند با پنبه سر مردم را میبرند
  • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    11 0
    طبق گفته آقاي چگني مدیر کل برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی طبق مطالعات جامع حدود ۲۱ میلیون خانوار در کشور داریم که بدون احتساب خانه‌های خالی برای تامین مسکن خانوار‌ها سالانه ۹۰۰ هزار واحد باید ساخته شود. بفرموده عليرغم وجود اينهمه خانه خالي بازهم ساليانه 900 هزار واحد آپارتمان در کشور مورد نياز است بنابراين کمبود مسکن خواهيم داشت و قيمتها با توجه به عدم ساخت و ساز کافي و نياز روزافزون به مسکن لاجرم افزايش خواهد داشت . معني ثبات نه بمعناي توقف افزايش قيمت بلکه به معناي همگام بودن نرخ افزايش قيمت با نرخ تورم قابل توجيه است .
  • تدبیر و امید A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    13 8
    آقای مظاهریان به جای تحریک تقاضا، باز هم تولید و عرضه را افزایش دهید تا دارندگان مسکن های خالی مجبور به کاهش قیمت خانه های خود برای فروش شوند. عدم مدیریت اقتصادی که در دولت گذشته دخ داد دوباره نباید تکرار شود.
  • علی IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    9 7
    به خاطر شیب کاهشی جمعیت، تعداد ازدواج از یک میلیون در سال به 700 هزار رسیده. از آن طرف، توی دولت قبل به خاطر عدم توازن دولت تمام سرمایه ها به سمت مسکن آمده است. همین الان قیمت کل این خان ها را حساب کنیم تقریبا برابر با کل نقدینگی کشور است. من خودم دنبال یک خونه سه خوابه 120 تا 140 متری توی همیلا منطقه 5 هستم. از 7 مهر تا الان من نزدیک به 50 فایل فروش از همیلا برای 120140 متری دارم.