رئیس هیات مدیره انجمن تئاتر کودک و نوجوان نسبت به وضعیت تئاتر و پاسخگو نبودن مسئولان تئاتری و هنری کشور انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صبح امروز ۶ دی، مهدی قلعه رییس هیات مدیره انجمن تئاتر کودک و نوجوان در نشستی با خبرنگاران در خانه تئاتر نسبت به وضعیت تئاتر و پاسخگو نبودن معاونت هنری انتقاد کرد. 

او با اشاره به استعفای حسین طاهری گفت که مدیر سابق مرکز هنرهای نمایشی از استعفاء به عنوان راه فرار استفاده کرده و ادامه داد: « تیرماه گذشته هنرمندان تئاتر در مرکز هنرهای نمایشی تجمع کردند و قول‌هایی که معاونت هنری برای پرداخت بدهی‌ها و بستن قراردادها داد که هیچ کدام عملی نشد. در این مدت نامه‌نگاری‌های متعددی میان مدیر سابق مرکز هنرهای نمایشی و علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد انجام شده در حالی که قرار بود در مدت زمان ۲۰ روز مشکل حل شود اما هنوز اتفاقی نیفتاده و فقط وعده می‌دهند.» 

او همچنین گفت که نمی داند بودجه‌ای که در نظر گرفته شده بود، یا حتی ۲۰ درصدی که برای اجرا در تالار هنر از گروه‌های نمایشی دریافت می‌شود کجا خرج شده است؟ 

این کارگردان تئاتر افزود: «در تالار هنر ۲۰ درصد برای اجرا از گروه دریافت می‌کنند در حالی که این کار طبق گفته یکی از نمایندگان مجلس که در جریان ماجرا قرار گرفت غیرقانونی اعلام شده است چون این گونه تالارها دولتی هستند.» 

قلعه گفت که در معاونت هنری و مرکز هنرهای نمایشی یک نفر هم پیدا نمی‌شود که رقم درست بودجه را اعلام کند و ادامه داد: «این در حالی است که صحبت از بودجه هفت میلیاردی می‌شود ولی فقط دو جشنواره برگزار شده و از طرف دیگر مبالغی که تالار هنر از گروه‌های نمایشی دریافت می‌کند طبق گفته مدیر این تالار به دست آنها نرسیده و مشخص نیست که این پول‌ها کجا هزینه می‌شوند؟» 

او از تهیه طوماری با امضای ۳۰۰ عضو فعال در تئاتر کودک و نوجوان خبر دارد و افزود: «اگر پاسخی به درخواست‌های خود دریافت نکنیم تجمع دیگری برگزار خواهیم کرد. البته این تهدید نیست، حقی است که احساس می‌کنیم پایمال شده و البته خیلی هم کوچک است. همچنین پیشنهاد شده که گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان کارهای خود را متوقف کنند یا این که عزای عمومی در تئاتر کودک و نوجوان اعلام شود.» 

محمود تیموری نایب رییس انجمن تئاتر کودک و نوجوان هم با اشاره به استعفای مدیر مرکز هنرهای نمیاشی گفت: «آقای طاهری مسائلی را برای استعفا مطرح کرده است که ما همیشه از او می‌خواستیم، و مگر می‌شود شما در ماه‌های اول کار خود ندانید که بودجه شفاف نیست و وقتی می‌خواهید بروید، متوجه شوید.» 

او افزود: «طاهری استعفا نداد بلکه از طرف هنرمندان اخراج شد و در انتهای کارش هم یک راه فرار انتخاب کرد تا انکاری برای کارهای نکرده‌اش داشته باشد. هر نمایشی از مرحله تمرین تا اجرا صدها بار ممیزی و بررسی می‌شود پس چطور است که پروسه بودجه تئاتر نامشخص است؟ آقای طاهری آسیب‌های جدی به هنرمندان زده و باید پاسخگو باشدو بعد برود.» 

تیموری مرادخانی را هم طرف صحبت خود قرار داد و خطاب به او گفت: «چگونه می‌خواهید آسیب‌هایی را که به هنرمندان در این یک ساله وارد شده جوابگو بشوید؟ بهتر است اول آسیب‌ها را مرهم بگذارید بعد سرپرست برای مرکز هنرهای نمایشی تعیین کنید. جامعه تئاتر کودک جامعه بزرگی نیست، یعنی جوابگوی ۵۰۰ نفر هم نمی‌توانید باشید؟» 

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =