مراسم رونمایی از فرش و لباس تهیه شده برای جام ملت‌های آسیا که به عنوان نماد فرهنگی ایران در استرالیا معرفی خواهد شد، صبح امروز (سه شنبه) در فدراسیون فوتبال برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از ایسنا؛ در این مراسم علی کفاشیان پس از صحبت‌های هنرمندان خالق این آثار اظهار کرد: این آثار هنری که کاملا بر اساس حس میهن‌دوستی هنرمندان ایران تهیه می‌شود و فدراسیون حتی ریالی برای آن هزینه نمی‌کند، باید در موزه‌ای نگهداری شود.

وی افزود: تشکیل موزه ورزش یا فوتبال در کشور ما ضروری است. فیفا پذیرفته که ما آثار هنری تهیه شده برای فوتبال را به موزه فیفا بفرستیم تا در آنجا نگهداری شوند. ما آثار بزرگی داریم که می‌توانیم به آنجا ارسال کنیم.
رییس فدراسیون فوتبال با بیان این که تلاش می‌کند با درخواست از نهادهای مختلف موزه ورزش یا فوتبال ایجاد شود، گفت: هنوز لباس‌ها و لوازم از مرحوم تختی که توسط یکی از اعضای خانواده آنها در زمان دبیر کلی من در کمیته ملی المپیک به ما داده شد تا در موزه ای نگه داری کنیم، همچنان در گونی و در کمیته ملی المپیک باقی مانده است که باید موزه‌ای تشکیل شود و آن لوازم در آنجا عرضه شود. آن لوازم مربوط به اهدایی است که ایشان دریافت کرده است.
رییس فدراسیون فوتبال با بیان این که اگر تیم ملی در جام ملت‌ها آسیا موفق نشود، استعفا نمی‌دهد درباره قهر علی کریمی نیز گفت: شاید او احساس کرده که از وجودش به خوبی استفاده نمی‌شود اما کریمی برای موفقیت در آینده باید صبر و حوصله بیشتری داشته باشد.
علی کفاشیان در جمع خبرنگاران درباره نرفتن علی کریمی به جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: دیروز بعد از ظهر با کریمی صحبت کردم و مشکلی وجود نداشت اما دیشب (دوشنبه) کارلوس کروش تماس گرفت و گفت کریمی نیامده و آیا شما اطلاعی از نیامدن وی خبری دارید. من حتی خودم با کریمی تماس گرفتم، ولی پاسخی نداد. کروش ابراز نگرانی می‌کرد و نگرانم چرا کریمی نرفته و این که مسالی وجود داشته نمی‌دانم. برای او کارت پرواز هم صادر شده است اما نرفت. در عین حال ما آماده هستیم اگر مشکلی بوده رفع شود و اگر لازم بود او را به استرالیا اعزام کنیم. می‌خواهیم او همکاریش را با تیم ملی ادامه دهد.
وی در واکنش به این فکر نمی‌کنید کریمی سابق بر این چنین رفتارهایی را داشته و اکنون با این موضع گیری باز هم به این گونه رفتارها ادامه دهد، گفت: وظیفه ما بود که از چهره‌های بزرگ فوتبالی برای تیم ملی ایران استفاده کنیم. حضور کریمی با پیشنهاد خود کارلوس کروش بود و ما این فرصت را به وجود آوردیم. کریمی با کادر فنی کاملا هماهنگ بود و اتفاقا کی‌روش از نیامدنش هم تعجب کرده بود.
کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا قهر کریمی به خاطر دعوت نشدن محمد نوری به تیم ملی بوده است، گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم اما تصمیم برای دعوت از بازیکنان با سرمربی است.
رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که کریمی در فضای مجازی عنوان کرده که "اگر نمی توانی خدمت کنی پس باید بروی تا خیانت نکنی" و استنباط شما از این موضع گیری چیست، گفت: من فکر می‌کنم شاید کریمی احساس کرده که از وجودش خوب استفاده نمی‌شود اما توصیه ام این است که برای پیشرفت در فوتبال باید صبر و حوصله بیشتری داشته باشد و در این صورت قطعا می‌تواند برای فوتبال مفید باشد.
رییس فدراسیون فوتبال در پیش‌بینی‌اش از نتیجه‌ تیم ملی در جام ملت‌های آسیا گفت: فکر می‌کنم که تیم ملی عملکرد خوبی داشته باشد. در حال حاضر کادر فنی و بازیکنان مصمم هستند تا ما جزو چهار تیم نهایی قرار بگیریم.
وی در پاسخ به این سوال که اگر تیم ملی نتیجه‌ لازم را نگیرد آیا شما از مسئولیت‌تان استعفا می‌دهید، گفت: خیر. ما همه کارها را انجام داده‌ایم و نتیجه‌ دست خداست. بازیکنان تمام تلاششان را می‌کنند. حریفان ما تدارکات بهتری داشتند اما ما هم با این وضع سعی کردیم تیم خوبی را آماده کنیم. مدیریت این نیست که اگر یک تیم نتیجه‌ نگرفت همه مسئولان استعفا دهند و بروند. دوره مدیریت فدراسیون چهار ساله است و عملکرد ما هر چهار سال یک بار ارزیابی می‌شود.
کفاشیان درباره سفرش به استرالیا نیز گفت: من برای کنگره فدراسیون‌های آسیایی یک روز قبل از آغاز جام ملت‌های آسیا به استرالیا می روم و بازی اول تیم ملی را هم می بینم و بعد از آن به ایران باز می‌گردم.
وی درباره تغییراتی که در فدراسیون انجام شده است، گفت: تغییرات همیشه هست اما چون 6، 7 سال از تغییرات خبری نبوده همه تعجب کردند ما فعلا هادی آیت اللهی و فریده شجاعی را موافقت کردیم و تغییراتی در پست های آنها داشتیم. همچنین این تغییرات در پست دبیرکلی هم هست. ما فعلا از نبی به عنوان سرپرست تیم ملی استفاده می‌کنیم هر چند که او زحمات زیادی در مسئولیت جدید کشید و ما از کارش راضی هستیم. از تمام این دوستان در پست های دیگر استفاده می‌شود.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    41 0
    مدیریت این نیست که اگر یک تیم نتیجه‌ نگرفت همه مسئولان استعفا دهند و بروند.اصل مشکل مدیریتی کل کشور همین جمله است
  • بی نام US ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    7 63
    سلام خدا بر کفاشیان
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    56 4
    از این پر رو تر تا به حال فقط یک نفر رو دیدم که اونهم دنیایی رو نابود کرد...
  • نیما A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    28 8
    همکاری ؟ مگه کریمی بچه . باید مثل آدم قرارداد ببندین باهاش . پول بدین . مگه خاله بازیه
  • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    24 4
    خدا کنه وزیر اینو کله پا کنه دیگه طاقت ریش خند های این بابا رو ندارم
  • سروش A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    32 2
    ایشون دقیقاٌ در چه صورتی استعفا میدن؟
  • بی نام AU ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    22 2
    میدونیم لازم به یاد آوری نبود
  • مجيد ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    22 6
    اگه كريمي هم بخواد ديگه كيروش نميزاره، مثل اينكه هنوز كيروش رو نشناختي ها
  • راستگو A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    21 3
    چرا بی خود وقت مردم رو با مصاحبه های بیخود علی شادابیان میگیرین ؟؟؟ ما که خودمون میدونیم اگر رتبه ایران از جزایر سلیمان و گوام هم پایینتر باشه و حتی اگر ما از ویتنام که هیچ از نپال هم 10 صفر ببازیم و لیگ برتر ما فقط با حضور دوتا تیم برگزار بشه ایشان استعفا که نمیدن بماند طلبکار عالم و آدم هستند . خواهشا بچاپ شاید علی آقا ببینن و یه کم خجالت بکشن .
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    8 7
    اقای کفاشیان خودتونو خسته نکنید. بهترین کار اینه که علی کریمی در تیم ملی نباشه . از اول هم اشتباهی امده بود.
  • ssssss RO ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    8 1
    الان یه عده باز میان میگه کیروش مقصره کفاشیان مقصره.اصلا گیریم اینا مقصرن و حق با شماست آیا نباید دلیلش رو بگه نباید مشکلاتت رو بگه خب میگفتی به کیروش یا هر کسی دیگه ای شاید با یه عذر خواهی حل میشد شاید سوءتفاهمی بوده والا قاضیشم بدون شنیدن اظهارات حکم نمیده. . با اینکار فقط واسه تیم ملی حاشیه ایجاد شد وبس.البته اگر مشکل از کیروش بود اعضای تیم ملی مثل آقای خانبان الان تو صفحات اجتماعی پست نمیذاشتن که جای داش علی خالی یا کیروش بخاطرش تو اتوبوس جلسه نمیذاشت که ببینن کریمی میاد یا نه.حتی منصوریان ساک و وسایل کریمی رو به استرالیا فرستاده.بهرحال امیدوارم این مشکل حل شه و بره استرالیا چون فقط خودش میتونه این حاشیه های بوجود اومده رو جمع کنه
  • آرش IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    15 0
    بله... نبایدم استعفا بدید، شما برید کی بیاد بهتر از شما؟
  • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    13 2
    آخه کجا بره؟ فقط یک ارگانی ، سازمانی ، شرکتی پیدا بشه که اینو بخواد، بعد مطمئن باشید میره. این بابا جایی رو نداره بره ، کسی قبولش نمی کنه با این کارنامه عالی.حالا همش بگید استعفا
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    12 12
    کریمی یه دیکتاتور بی تعصبه ... فقط میخواد که همه جا نفر اول باشه ...موفقیت وطن براش مهم نیست ... هر مشکلی هم بود الان وقت این کارا نبود
  • بی نام RO ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    12 2
    شما در مرحله مقدماتي حذف شويد ، قول مي دهم در همان استراليا بركنار شويد
  • میثم IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    18 1
    به استرالیا ببازن بعد استرالیا بره فینال اونوقت میگه به فینالیست باختیم این یعنی موفقیت تیم پس استعفا کنسله
  • بی نام NL ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    14 1
    چرا استعفا بدهی ؟؟؟ مثل مرد بیاست و تکلیفی که به تو مکلف شده را تمام و کمال و تا آخر انجام بده : پرژه ای بنام نابودی کامل ورزش استکبار غرب , ورزش نامیمون و شومی بنام فوتبال
  • علی منچستری A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    13 2
    بمون تو میتونی دیگه نفس های اخره فوتبالمونه تو میتونی نابودش کنی...
  • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    3 7
    جناب کفاشیان به نظر من شما به اندازه کافی مانده اید و بهتر است جای تان را به فرد دیگری بدهید ضمنا افرادی مثل علی کریمی که تعهد ندارند و حاشیه ساز هم هستند باید از تیم کنار گذاشته شوند بنده به عنوان یک ایرانی راضی نیستم افراد بی اخلاق اطراف تیم باشند. برزیل چندین گل از المان خورد اما هنوز هم ملت دوستش دارند هم خوش اخلاق هستند و هم خوب بازی میکنند بازیکن بداخلاق ولو بهترین بازیکن جهان هم باش ما نمیخواهیم.
  • بی نام FI ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    15 1
    کفاشیان دوستت داریم فقط بگو تا کی باید تحملت کنیم
  • رامبد IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    13 1
    نمیگفتی هم میدونستیم استعفا نمیدی.شما از آن دسته مدیرانی هستی که برداشتنت فقط با زور مقدور است
  • بی نام EU ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    17 1
    به خاطر پر رو بودنت ستایشت میکنم ... همه رده ها امسال گند زدن ... به امید خدا توی جام ملت های اسیا هم اوت میشین به خاطر اه اون همه جوانی که رفتن سربازی و حقشون رو خوردن
  • بی نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    34 3
    پس موفق نیستیم
  • بی نام EU ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    21 3
    آقا ما چیکار کنیم شما بری؟ یا اینکه چی پیش بیاد میری؟ کلا میری یا نه؟ اصلا اگه قهرمان بشیم میری