شجاعی کیاسری نماینده مردم ساری می‌گوید که 20 درصد از بودجه سینمای ایران کم می‌شود و به برپایی جشنواره فیلم دفاع مقدس اختصاص پیدا می‌کند.

محمدرضا رستمی: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته تا 20 درصد از بودجه سازمان سینمایی را کم کند و آن را صرف برپایی جشنواره فیلم دفاع مقدس (مقاومت) کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید رمضان شجاعی کیاسری نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی این خبر را تأیید می‌کند و به خبرآنلاین می‌گوید که ما این پیشنهاد را داده‌ایم و امیدواریم در کمیسیون تلفیق بتوانیم از آن دفاع کنیم تا این امر محقق شود.

طبق لایحه بودجه سال 1394 که دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده، 106 میلیارد تومان به سازمان سینمایی ایران اختصاص یافته است. در سال 1393 هم بودجه سازمان یادشده 100 میلیارد تومان بوده است.

با این حساب اگر قرار باشد 20 درصد از بودجه سازمان به جشنواره فیلم مقاومت (دفاع مقدس) اختصاص یابد، این رقم معادل 21 میلیارد و 200 میلیون تومان خواهد بود.

جشنواره فیلم دفاع مقدس به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شود و محمد خزاعی دبیری آن را به عهده دارد.

شجاعی کیاسری که نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق بودجه است، در پاسخ به این سؤال که 20 درصد یادشده فقط به برگزاری جشنواره اختصاص پیدا خواهد کرد یا تولید فیلم را هم شامل می‌شود؟ می‌گوید: «نه این رقم فقط برای برپایی جشنواره است و تولید فیلم مبحث دیگری است.»

درواقع کمیسیون فرهنگی تصمیم گرفته که برای این جشنواره ردیف بودجه مستقل در نظر بگیرد، اما همه هزینه برپایی جشنواره را دارد از بودجه سازمان سینمایی کم می‌کند، درصورتی‌که پیش‌ازاین نهادها و سازمان‌ها مختلفی در برپایی این رویداد مشارکت داشتند و هزینه برگزاری آن را هم متقبل می‌شدند.

کمیسین تلفیق بودجه در حال حاضر دارد روی بحث درآمدهای دولت در لایحه بودجه کار می‌کند و زمانی که بحث به هزینه‌های دولت برسد این طرح مطرح خواهد شد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    12 0
    خجالت نمی‌کشن این «نماینده‌ها»؟
  • بی نام US ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    1 1
    بیهوده است که سینما و تلویزیون دارد اعتبارات را میچاپد. اصلا" ارزش هزینه کردن نداره به خدا. جر و بحث چند نفر به اصطلاح هنرمند هزینه ای ندارد که مثلا در قالب قرارداد 10 میلیون بدهید. کلا" نباید به هنرمند در حد اعلا برای فیلم 2 ساعته بیش از 3 میلیون حقوق و یا قرارداد ببندید.
  • بی نام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    4 0
    دوستان محترم همیشه کارها رو جوری انجام میدن که نتیجه ش برعکس بشه برای ایجاد دافعه فقط موضوع مورد نظر را به مسوولان محترم بسپرید و از اونها بخوایید که برای اون موضوع خاص، جاذبه ایجاد کنند. نتیجه کار همیشه فوق العاده خواهد بود
  • صابر A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    8 0
    این یعنی سینما و هنر فرمایشی و درون تهی
  • بی نام A1 ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    8 0
    از این به بعد شاهد تبدیل نمایندگان به فیلم سازهای ارزشی خواهیم بود