فریدون زندی: لیست استقلال پر بود با خیال راحت در تمرین‌شان حاضر شدم

زندی می گوید:«وقتی گفتند دیگر بازی نکن بیشتر انگیزه گرفتم.»

سعید اکبری: فریدون زندی که بعد از حضور در تمرین استقلال سکوت کرده بود، در گفت‌وگو با خبر سکوت خود را می‌شکند: «همین که دیدم لیست استقلال پر است، با خیال راحت به تمرین این تیم رفتم.» او این حرف را می‌زند تا بگوید با حضور در تمرین آبی‌ها، قصد نداشته آنها را تحت فشار بگذارد تا جذبش کنند. زندی همچنین درباره آخرین وضعیت خود توضیحاتی داد و از عطش برای بازگشت به میادین حرف زد. 

شايعه شده كه دوباره آسيب ديده‌‌ايد؛ اين ماجرا كه صحت ندارد؟
نه، به هيچ وجه. من خودم شنيدم در جايي نوشته‌اند من آسيب ديده‌ام و بدشانسي آورده‌ام اما اين خبر درست نيست. من كاملاً خوب هستم و از امروز دوباره در تمرين استقلال حاضر مي‌شوم. ديروز تيم بازي داشت و به همين دليل نمي‌توانستم كنار استقلال باشم اما از امروز دوباره تمريناتم را شروع مي‌كنم. من شرايطم طوري است كه بايد مراقب خودم باشم، در واقع همه بازيكنان بايد مراقب خودشان باشند اما هيچ مشكلي براي تمرينات جدي ندارم و با استقلال سفت و سخت تمرين مي‌كنم.

درباره آخرين شرايط خودتان توضيح مي‌دهيد. از وقتي كه در تمرين استقلال حاضر شديد، مصاحبه‌اي نكرديد. 
ديگر همه مي‌دانند شرايط من چطور است. مدتي است كه تمريناتم را شروع كرده‌ام. يك ماه و نيم در قطر بودم و با الاهلي تمرين كردم، الان هم دارم آمادگي‌ام را بيشتر مي‌كنم و هر پيشنهاد خوبي كه بيايد آن را قبول مي‌كنم تا دوباره بتوانم در ليگ به ميدان بروم. فعلاً نمي‌خواهم زياد حرف بزنم و ترجيح مي‌دهم به تمريناتم ادامه دهم. هميشه همين‌طور بوده‌ام. دوست دارم روي كارم تمركز كنم.

چه شد كه تصميم گرفتيد در تمرين استقلال حاضر شويد؟ خيلي‌ها فكر مي‌كردند شما ديگر فوتبال بازي نمي‌كنيد ولي با حضور در تمرين استقلال نشان داديد كه هنوز انگيزه بازي كردن داريد. 
من براي حفظ آمادگي در تمرين استقلال حاضر شدم. نمي‌خواستم چيزي كه برايش مدت‌ها زحمت‌كشيده‌ام را به راحتي از دست بدهم. در قطر خيلي زحمت ‌كشيدم و جلسات تمريني زيادي داشتم. وقتي به ايران برگشتم، نگران شدم كه مبادا تلاش‌هايم از بين برود براي همين تصميم گرفتم در كنار استقلال تمرين كنم. بايد از مسئولان اين تيم تشكر كنم كه به من فرصت دادند در تمرينات‌شان حاضر شوم. از قبل مي‌دانستم ليست استقلال پر است و به همين خاطر با خيال راحت به تمرينات استقلال رفتم تا بتوانم تمركز كنم و كارم را انجام دهم.

يعني اگر ليست استقلال پر نبود، به تمرينات نمي‌رفتيد؟
شما من را مي‌شناسيد. دوست ندارم كسي را تحت فشار قرار دهم. با اينكه ليست استقلال پر بود و به تمرينات رفتم، بعضي‌ها گفتند مي‌خواهد در استقلال بازي كند ولي اين‌طور نبود. حضور در استقلال و بازي براي اين تيم براي من افتخار است. طرفداران اين باشگاه را خيلي دوست دارم چون هميشه به من لطف داشته‌اند ولي هدفم اين بود كه بتوانم آمادگي بدني‌ام را حفظ كنم. خدا را شكر تا الان به هدفم رسيده‌ام و فعلاً پيش از رفتن به تيم جديدم، به اين تمرينات ادامه مي‌دهم.

برخورد استقلالي‌ها با شما چطور بود؟ در خبرها داشتيم كه برخورد گرمي داشتند. 
من بايد از همه بازيكنان، مربيان و مسئولان استقلال تشكر كنم. از روز اولي كه در تمرينات اين تيم حاضر شدم، انگار در تيم خودم بودم. با خيلي از بچه‌هايي كه الان در تيم هستند، همبازي بودم. آنها هنوز دراستقلال هستند و برخورد گرمي با من داشتند. واقعاً از روز اول با خيال راحت با استقلال تمرين كردم. يكي از دلايلي كه به تمرينات آمدم، همين بود. يك وقت شما به تيم جديدي مي‌رويد و عكس‌العمل‌ها را نمي‌دانيد؛ يعني نمي‌دانيد آنجا چطور با شما برخورد مي‌كنند ولي در استقلال من همه را مي‌شناختم و به همين خاطر واقعاً راحت بودم و هستم.

آنها چيزي به شما نگفتند؟
خوشحال شدند كه من را ديدند. از طرفي خيلي هم تعجب كردند كه خوب كنارشان تمرين مي‌كنم. مي‌گفتند ما فكر مي‌كرديم تو ديگر فوتبال بازي نمي‌كني و همين مسئله روحيه من را بالا برد.

سرمربي هم در اولين جلسه تمريني با شما دقايقي به صورت خصوصي حرف زد؛ حرف خاصي به هم گفتيد؟
من بايد از ايشان تشكر كنم چون به من گفت كه با تيم تمرين كنم. براي من خيلي مهم بود كه بتوانم كنار يك تيم باشم و ايشان اين فرصت را به من داد. فكر نكنم هر كسي حاضر باشد اين كار را بكند ولي او رفتار خوبي با من داشت. رابطه خيلي خوبي با ايشان دارم البته در گذشته هم رابطه خوبي با هم داشته‌ايم؛ چه زماني كه در تيم ‌ملي با او كار مي‌كردم و چه حالا. اميدوارم ايشان با استقلال موفق باشد. اين تيم طرفداران زيادي دارد و نتايج خوبي هم در نيم‌فصل به‌ دست ‌آورده است.

كساني كه تمرينات استقلال را ديده‌اند، مي‌گويند شما آمادگي خوبي داريد. 
خب من هدفم از اول اين بود كه بتوانم روز به روز از نظر بدني آماده شوم. مي‌توانم بگويم كه الان صد‌درصد آماده هستم ولي نياز دارم كه در شرايط بازي قرار بگيرم. من بايد هر روز روي خودم بيشتر كار كنم‌؛ اين كاري است كه تمام فوتباليست‌ها انجام مي‌دهند. من با تيم الاهلي تمرين كردم و حالا هم كنار استقلال هستم. در اين مدت مشكلي برايم پيش نيامد كه بگويم در كارم مانع ايجاد شد. الان تنها به بازي كردن نياز دارم و اميدوارم اين اتفاق به زودي برايم بيفتد. ان‌شاءا... با هر تيمي كه قرارداد بستم، برايش بازي مي‌كنم تا عملكردم را در زمين ببينيد.

خيلي‌ها از روحيه شما تعريف و تمجيد مي‌كنند‌؛ اينكه بعد از دو جراحي سنگين، همچنان انگيزه بازي كردن داريد و مي‌خواهيد در يك تيم بازي كنيد. 
بله، خيلي‌ها تعجب مي‌كنند كه من دارم تمرين مي‌كنم. خيلي‌ها مي‌گفتند با اين مصدوميت ديگر نمي‌تواني تمرين كني و به ميادين برگردي ولي همين حرف‌ها به من بيشتر انگيزه داد كه برگردم و دوباره بازي كنم. خيلي‌ها گفتند چرا اينقدر به خودت سختي مي‌دهي، بهتر است بي‌خيال شوي ولي من آدمي هستم كه انجام كارهاي سخت را دوست دارم. هميشه مي‌خواهم كاري را انجام بدهم كه سخت است، وگرنه كار آسان را همه انجام مي‌دهند. براي همين خوشحال شدم كه توانستم روزهاي سختم را سپري كنم و دوباره برگردم. فقط مانده كه به زمين بروم و نشان بدهم چقدر آماده هستم. بعد از دومين جراحي شايد هر كس جاي من بود ادامه نمي‌داد ولي از روي تخت بيمارستان تصميم گرفتم بلند شوم و ادامه بدهم.

براي طرفدارانت كه دوست دارند دوباره تو را در زمين ببينند، چه حرفي داري؟
من دو انگيزه براي بازگشت داشتم؛ اولي را در سؤال قبلي گفتم و دوم به خاطر حرف‌هاي همين هواداران بود چون به من مي‌گفتند دوباره برگرد، من هم دوست داشتم به آنها نشان بدهم كه توانايي‌‌اش را دارم. اميدوارم با بازگشت دوباره‌ام بتوانم هوادارانم را خوشحال كنم. آنها هميشه به من لطف داشته‌اند.

آيا پيشنهادي به شما شده؟ چه زماني دوباره در ليگ ‌برتر بازي مي‌كنيد؟
هنوز معلوم نيست، ترجيح مي‌دهم فعلاً در اين باره حرف نزنم تا زماني كه همه چيز قطعي شود ولي دوست ندارم تحت هر شرايطي به هر تيمي بروم. به ‌هر ‌حال من هم دنبال شرايط مناسبي هستم. اميدوارم به تيمي بروم كه به اين خواسته من احترام بگذارد.

حرف خاصي مانده كه در پايان بزنيد؟
من خيلي تشنه بازي كردن هستم. هر مسابقه‌اي كه از تلويزيون مي‌بينم، مي‌گويم كي مي‌شود دوباره برگردم و بازي كنم. ان‌شاءا... اين اتفاق زود بيفتد.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =