۰ نفر
۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶

ایسنا نوشت:

قیمت نفت برنت و نفت‌خام آمریکا (WTI) به ترتیب 2.56 و 5.53 درصد سقوط کرد.

قیمت نفت خام در پایان معاملات روز پنجشنبه (هفتم اسفندماه) به شدت کاهش یافت و به نظر رسید بازارها به افزایش ذخایر نفت خام آمریکا که وزارت انرژی روز چهارشنبه ارقام آن را اعلام کرد، واکنش نشان دادند.

در حالیکه امیدواری برای بهبود تقاضای جهانی نفت و نیز نگرانیهای ژئوپلتیکی عرضه انرژی از سوی لیبی و روسیه مانع از کاهش زیاد قیمت نفت برنت شد، اما قیمت نفت‌خام آمریکا بیش از سطح افزایش روز چهارشنبه کاهش یافت.

قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه آوریل در پایان معاملات روز پنجشنبه (هفتم اسفندماه) یک دلار و 58 سنت یا 2.56 درصد سقوط کرد و به 60 دلار و پنج سنت برای هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت در معاملات روز چهارشنبه پنج درصد افزایش یافته بود.

بهای نفت دبلیو تی آی آمریکا برای تحویل در ماه آوریل با دو دلار و 82 سنت یا 5.53 درصد افت در نهایت به 48 دلار و 17 سنت برای هر بشکه رسید. قیمت این نفت روز چهارشنبه 3.47 درصد بالا رفته بود.

اختلاف قیمت شاخص نفت برنت و دبلیو تی آی در معاملات دیروز به بیشترین سطح از ژانویه 2014 رسید. این اختلاف دیروز 12 دلار و 6 سنت بود.

قیمت شاخصهای نفتی در بازارهای جهانی روز چهارشنبه (ششم اسفندماه) در واکنش به اظهارات علی النعیمی، وزیر نفت عربستان، مبنی بر بهبود شرایط بازار و بالا رفتن تقاضای جهانی نفت بالا رفت.

از سوی دیگر، تهدید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، به قطع صادرات گاز به اوکراین در صورتیکه این کشور برای گاز خریداری شده از روسیه پیش پرداخت ندهد، موضوعی بود که نگرانی از عرضه انرژی به اروپا را افزایش داد و مانع از کاهش بیشتر قیمت نفت برنت شد.

همچنین، ادامه درگیریها در لیبی که مانع از تولید نفت و صادرات این کشور شده و عرضه نفت این کشور را در پرده ای از ابهام فرو برده است، یکی دیگر از دلایلی بود که مانع از سقوط قیمت نفت برنت شد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم A1 ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    44 4
    بالا برود یا نرود فرقی به حال مردم ندارد،باز همچنان با شیب ملایم گاز ،برق ،اب،بنزین گران خواهد شد
  • بی نام US ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 1
    نفت تا 250 دلار در هر بشكه هم ميرسد
    • بی نام IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
      0 0
      بله . ولی پنجاه سال دیگر
  • بی نام A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    الان اب و فاضلاب را اگر بشکه بزنیین و بخواهید در بیابان کشاورزی کنید ارزش بیشتری از یک بشکه نفت دارد.