شنبه 28 مرداد 1396
دوشنبه 11 اسفند 1393 - 07:42:00 چاپ

صدای زنانه، عامل قرارداد نبستن با استاد دانشگاه

جامعه > آموزش - روزنامه شرق نوشت:

«دکتر قاسم اکسیری‌فرد»، در آستانه ٤٠سالگی هنوز مانند جوانان به‌غایت درس‌خوان دیده می‌شود. او با نظم قدم برمی‌دارد. کوله‌پشتی‌اش انگار عضوی از بدنش شده و با موهای سه‌سانتی به‌هم‌ریخته، ته ریش جو‌گندمی‌شده و عینک قاب‌ضخیمش، یک «شریفی» تمام‌عیار است. از آن دست از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف که با رتبه اول المپیاد فیزیک در سال١٣٧٤ وارد این دانشگاه صنعتی شده و «شریف» تبدیل به یکی از سکوهای پرتاب او به سطح اول کرسی‌های علمی جهان شده است. قاسم اکسیری‌فرد پس از پایان تحصیلاتش در شریف و دانشگاه علوم پایه زنجان، برای تحصیل در مقطع دکترا به یکی از معتبر‌ترین دانشگاه‌های اروپا در زمینه ریاضی، فیزیک و علوم اعصاب یعنی به موسسه بین‌المللی مطالعات پیشرفته«SISSA» رفت و با نمره عالی در مقطع دکترا از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. « استادم اصلا تمایل نداشت از ایتالیا بروم. خیلی به من اصرار کرد. در سیسا «SISSA» می‌توانستم خیلی پیشرفت کنم اما خب فکر کردم در ایران مفید‌تر خواهم بود و برگشتم.» قاسم اکسیری‌فرد در بهمن‌ماه١٣٩٢، همزمان با فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم، جذب دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیر شد. در ترم‌های ابتدایی فیزیک پایه را تدریس کرد اما همزمان با تدریسش، پرونده او در هیات تایید‌صلاحیت عمومی دانشگاه خواجه‌نصیر بررسی می‌شد. 

اما در اردیبهشت ‌سال١٣٩٣، اکسیری‌فرد و شاگردانش با شوک عجیبی مواجه شدند. «در جلسه بررسی صلاحیت عمومی اساتید دانشگاه خواجه‌نصیر، پس از سوال‌های فراوان، به‌عنوان آخرین سوال از من پرسیدند اگر در کلاس درس دانشجویان استاد را به سخره بگیرند چه می‌شود؟ گفتم من از آنها تشکر می‌کنم و رد می‌شوم.»
اکسیری‌فرد وقتی مشغول حرف‌زدن می‌شود، دست‌هایش در فضا می‌چرخد و چشم‌هایش به‌طور هماهنگ حرکت دست‌هایش را دنبال می‌کنند:«وقتی این سوال را پرسیدند، از ‌نظر فکری کمی به‌هم ریختم تا زمانی که اعلام کردند صلاحیت فردی و عمومی شما در کمیته بررسی صلاحیت عمومی اساتید رد شده است. ماه‌ها رفت‌و‌آمد کردم و به‌هیچ‌وجه علت را به من نگفتند و تا ماه‌ها طفره می‌رفتند. تا روزی که در نمازخانه دانشگاه بلند‌گو را از امام‌جماعت مسجد گرفتم و اوضاع را برای دانشجویان مطرح کردم، پس از آن امام‌جماعت و نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها پیگیر کار من شدند و از جانب امام‌جماعت دانشگاه شنیدم، کمیته صلاحیت عمومی دانشگاه خواجه‌نصیر صلاحیت فردی من را رد کرده‌اند، چرا؟ چون من صدایم نازک است و به‌اصطلاح آنان صدای زنانه‌ای دارم و احتمال داده‌اند در کلاس درس مورد تمسخر دانشجویان قرار بگیرم.»
اکسیری‌فرد، دست‌هایی که در هوا می‌چرخید را روی میز تکیه داد، حرکت چشم‌هایش آرام‌تر شد و جرعه‌ای آب خورد. 
اکسیری‌فرد متولد اصفهان اما بزرگ‌شده جهرم است. صدای نازکی دارد، اما پس از دو‌تا‌سه‌دقیقه همکلام‌شدن با او تن‌صدایش مانند دقایق اول تعجب‌برانگیز نیست. رزومه اکسیری‌فرد نشان می‌دهد، او در فیزیک یک‌نخبه یا یک‌نابغه است. او دکترایش را در رشته ذرات بنیادین گرفته و حالا همزمان با تدریس نافرجام در دانشگاه خواجه‌نصیر طوسی پژوهشگر مقیم پژوهشگاه دانش‌های بنیادین است. او قصد دارد به دانشگاه برگردد و می‌خواهد تمام‌قد نسبت به عدم تمدید حکم تدریس اعتراض کند و حقش را بگیرد. اکسیری‌فرد کار تدریس خود را در بهمن‌ماه سال گذشته در دانشگاه خواجه‌نصیر طوسی آغاز کرده و در بهمن‌ماه امسال دانشگاه خواجه‌نصیر طوسی قرارداد تدریس او را تمدید نکرده است. «در اولین دیداری که با رییس دانشگاه خواجه‌نصیر داشتم، ایشان سفارش کردند که آیین‌نامه‌های مربوط به حقوق اساتید را مطالعه کنم. چندروز وقت گذاشتم و آیین‌نامه‌ها را خواندم. چندین تضاد در آنجا دیدم، به مسوولان دانشگاه این مساله را گفتم و آنها پیشنهاد دادند اگر تضاد دیدی شکایت کن. شکایت کردم و بعد گفتند مسوولان این دانشگاه از شکایت شما ناراضی‌اند و بهتر است برای پیگیری بهتر روند استخدامی خود شکایت را پس بگیری و پس گرفتم.»
اکسیری‌فرد پس از جذب در دانشگاه خواجه‌نصیر طوسی در تابستان سال‌جاری به کمیته بررسی صلاحیت عمومی اساتید رفت تا صلاحیت‌های او بررسی شود. «اعضای این کمیته علاوه‌بر مسوولان دانشگاه، شامل دو‌نفر از اعضای هیات‌علمی دانشگاه هم می‌شود و تک‌تک اعضای این کمیته به‌تنهایی حق وتوی قرارداد یک فرد را دارند، مثلا اعضای هیات‌علمی حاضر در کمیته می‌توانند بگویند فلان فرد صلاحیت عمومی برای انتقال مفاهیم به دانشجویان را ندارد و وقتی این را بگویند قرارداد فرد وتو می‌شود. در این جلسه سوالاتی از من پرسیده شد که یکی از آنان درباره خداشناسی بود. سوال دیگر درباره این بود که دانشجویان درباره اعضای هیات‌علمی چه نگرشی دارند؟ که گفتم از دانشجویان بپرسید و البته گفتم معمولا دانشجویان اساتید را جدی نمی‌گیرند. در سوالی دیگر پرسیدند سطح علمی دانشجویان را چگونه ارزیابی می‌کنم که پاسخ دادم در کلاس‌هایی که دارم معمولا تا پنج‌درصد دانشجویان فوق‌العاده خوب‌اند اما بخش زیادی از دانشجویان انگیزه‌ای برای مطالعه ندارند و من باید سعی کنم در انتهای کلاسم یا در پایان‌ترم تعداد خوب‌ها را افزایش دهم و بقیه کلاس را هم فوق‌العاده بهتر کنم.»


«گفتند استاد باید انسان کامل باشد»

بعد از جلسه کمیته ارزیابی صلاحیت عمومی طی نامه‌ای به اکسیری‌فرد اعلام شد، صلاحیت عمومی برای تدریس را ندارد. او اما به این راحتی با ماجرا کنار نیامد«یک‌عده می‌گفتند صلاحیت عمومی و یک‌عده می‌گفتند صلاحیت فردی. گزاره‌ای که در پیگیری‌ها داده شد، این بود که به من می‌گفتند، شما کمینه‌های لازم برای عضویت در هیات‌علمی دانشگاه را ندارید. وقتی این مساله را به من گفتند، گفتم ممنونم اما به من بگویید که این کمینه‌ها چه هست و براساس کدام مستندات بنده این کمینه‌ها را ندارم. حتی اعضای آن کمیته نیز به این سوال من نمی‌توانستند جواب بدهند. در این مقطع بار فکری شدیدی بر من وارد شد و به مسجد دانشگاه رفتم و بلندگو را از امام جماعت مسجد گرفتم و موضوع را بیان کردم. گفتم از بنیاد ملی نخبگان گرند پژوهشی دکتر آشتیانی را دریافت کرده‌ام که معادل ٢٠میلیون‌تومان است، گفتم معادل این گرند را به هر فردی می‌دهم که بتواند مستندی برای من بیاورد که چرا من ردصلاحیت شدم.»
اکسیری‌فرد در ترم اول، کلاس پایه فیزیک یک و سیالات و موج و در ترم دوم سیالات و ذرات را تدریس می‌کرد. او به کمک حاج آقا سیاح امام جماعت مسجد توانست دلیل ردصلاحیت‌اش را متوجه شود« گفتند براساس بند١٦ کارگروه تعیین صلاحیت‌های عمومی، به علت تن صدایتان که زنانه بوده است، شما صلاحیت توانایی انتقال مفاهیم علم و دانش را به دانشجویان ندارید و نامه را به هیات جذب انتقال دادند.» 
اکسیری‌فرد تن صدایش آرام‌تر می‌شود«به من گفتند استاد باید انسان کامل باشد. بگذریم از اینکه آیا این ادبیات اسلامی است، اخلاقی است؟ آکادمیک است، آیا من نقصی دارم که انسان کامل نباشم؟»


تایید صلاحیت از سوی ٩استاد خارجی، ٧٧استاد ایرانی و ٤٣٠دانشجو
آن‌طور که اکسیری‌فرد روایت می‌کند، دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیر حمایت بالایی از او داشته‌اند. دانشجویان حتی تا پای تعطیلی کلاس‌ها هم پیش رفتند اما، اکسیری‌فرد مانع آنها شد. او ٤٣٠امضا از سوی دانشجویان دانشگاه خواجه‌نصیر در حمایت از خود دارد که مستندات آن در دفتر روزنامه «شرق» موجود است. 
همچنین اعضای هیات‌علمی موسسه مطالعات پیشرفته ایتالیا (SISSA) در نامه‌ای به رییس دانشگاه خواجه‌نصیر طوسی از او حمایت کرده‌اند و او را دارای شرایط تدریس معرفی کردند؛ موسسه بسیار معتبری که دانشجویان فیزیک آن را به واسطه حضور ادوارد ویتن از پژوهشگران پیشرو جهان در نظریه ریسمان (پایه‌گذار نظریه-م) و نظریه میدان‌های کوانتومی در این موسسه می‌شناسند. از‌سوی دیگر ٧٧استاد فیزیک ایرانی نیز صلاحیت تدریس او را تایید کرده‌اند که عمدتا استادان دانشگاه‌های آکسفورد، هاروارد، تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی هستند. 
روایت اکسیری‌فرد اما ادامه دارد: «شرمنده دانشجویان هستم، چون دانشجویانی که به آنها درس دادم، هیچ وقت مرا سخره نکردند، شاید مشکل من با گفتار‌درمانی حل ‌شود، در این سال‌ها برای درمان تلاش کردم، یک‌بار با آقای دکتر ایزدی صحبت کردم اما حاضر نشدند من را عمل کنند، ایشان گفتند صدای شما صدای سالمی است و تارهای صوتی شما سالم است و گفت من چرا باید عمل کنم؟ از طرف دیگر، شما تصور کنید یک‌استاد کچل باشد، یا خیلی چاق باشد. شاید یک استاد چشم‌هایش انحراف شدید داشته باشد، باید از تدریس محروم شود؟»

17302

کلید واژه‌ها : دانشگاه صنعتی شریف -
42 دیدگاه
  • علی
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 08:03:55
    پاسخ
    671 2

    اعضای کمیته ارزیابی صلاحیت عمومی را معرفی کنید مشکل حل می شود

    • محمد
      دوشنبه 11 اسفند 1393 - 11:17:19
      73 0

      خوبه از ایشون نپرسیدن با کدوم پا وارد دستشویی میشین که اگر میگفت با پای راست قطعا حکم اخراجش درجا صادر شده بود

  • بی نام
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 08:18:50
    پاسخ
    670 4

    متاسفم. روایت آشنایی است که مشابه آن برای بسیاری از نخبگان اتفاق افتاده و افراد ناشایسته جای آنان را در دانشگاه ها اشغال کرده اند.

    • بی نام
      دوشنبه 11 اسفند 1393 - 12:15:47
      68 3

      به نظر این آقا داره کار اشتباهی میکنه به فرض اینکه بخوان ایشون رو هم قبول کنن با این سوابق علمی میخواد فیزیک پایه تدریس کنه. ایشون باید رخت سفر ببوشه و عطای این کار به لقایش ببخشه و بره جایی که قدرشو بدونن.

  • بی نام
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 09:13:11
    پاسخ
    415 1

    خداوند تبارک و تعالی عاقبت همه ما را ختم به خیر فرماید. آدم از شنیدن داستان ایشان دچار تاسف می شود.

  • مشهد
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 09:20:43
    پاسخ
    196 8

    در دانشگاه علوم پزشکي مشهد دکتر احسان خديوي عمل تغيير تن صدا را انجام داد.لينک خبر فوق در سايت دانشگاه علوم پزشکي مشهد

  • مریم
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 10:33:18
    پاسخ
    224 8

    این توهین به این استاد فرهیخته به جامعه زنان نیز توهین آمیز میباشد . این همه کرسی دانشگاه ها به بانوان ا اختصاص دارد ، که شایستگس هی خود را ثابت کرده اند.

    • بی نام
      دوشنبه 11 اسفند 1393 - 13:09:37
      15 44

      ربطش با زنان تو چیه؟از آب گل آلود ماهی نگیر عزیز دل برادر

  • يك اقتصاد خونده
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 10:40:52
    پاسخ
    204 1

    به نظرم اين چالش دليل محكمي هست براي رد صلاحيت اعضاي آن هيئت علمي و كميته مربوطه. تاسف تا كي

    • بی نام
      دوشنبه 11 اسفند 1393 - 13:18:21
      38 0

      من با اون اعضا کلاس داشتم .دانشجوها همیشه خود همین اعضا رو مسخره می کنند که حتی صلاحیت علمی و اخلاقی هم ندارند.

  • آریو
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 10:41:16
    پاسخ
    179 1

    متاسفم ....واقعا متاسفم

    • هم وطن
      دوشنبه 11 اسفند 1393 - 12:17:43
      24 0

      آقای آریو ...موقعی که این متن رو خوندم واقعا گریه ام گرفت...خدایا عاقبت ما رو بخیر کن

  • بی نام
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 10:44:02
    پاسخ
    4 42

    اینا که نظر میدن ایشون رو میشناسن؟ چرا وقتی کسی رو نمی شناسید در رد یا تاییدش حرف میزنید؟ از کجا معلوم این یه جو رسانه ای نیست؟

    • معترض به تو یی که نمیشناسمت
      چهارشنبه 13 اسفند 1393 - 22:39:17
      5 0

      عزیز من از اینجا میدونیم جو رسانه ای نیست که خودمون روزانه از این دست وقایع رو بقدری داریم میبینیم که بنوعی حتی نسبت بهش بی تفاوت شدیم .در اینکه شایسته سالاری دیربازیست از این مردم رخت بر بسته تردیدی نیست

  • بی نام
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 10:45:09
    پاسخ
    18 0

    ستیون ویلیام هاوکینگ فیزیکدان نظری، کیهان‌شناس و نویسندهٔ بریتانیایی و مدیر تحقیقات مرکز کیهان‌شناسی نظری در دانشگاه کمبریج است که کارهای علمی‌اش سابقه‌ای بیش از چهل سال دارد. کتاب‌ها و همایش‌هایش، او را به یک چهرهٔ محبوب تبدیل کرده‌است. در حال حاضر، او عضو جامعهٔ سلطنتی هنر و عضو ثابت جامعهٔ اسقفان دانشمند است. او در سال ۲۰۰۹ موفق به دریافت مدال آزادی ریاست جمهوری آمریکا شد. هاوکینگ به مدت سی سال یعنی از سال ۱۹۷۹ تا یکم اکتبر ۲۰۰۹، دارنده کرسی ریاضیات لوکاس بوده‌است. وی به خاطر فعالیت در زمینهٔ کیهان‌شناسی و جاذبه کوانتوم به ویژه در زمینهٔ سیاه‌چاله، شناخته شده‌است.

  • علی مشهد
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 10:47:52
    پاسخ
    18 0

    در دانشگاهی در مشهد ازعلت اینکه استاد قد نسبتاکوتاهی دارد اجازه تدرس نمی دهند

  • بی نام
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 11:10:49
    پاسخ
    29 1

    دوست عزیز وقتی میبینی اینا قدر تو رو نمیدونن پاشو برو ایتالیا. آدم باید برا جایی خدمت کنه که قدرش رو بدونن

  • همشهری
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 11:11:17
    پاسخ
    25 1

    بهترین کار از ایران رفتن و در همان اروپا خدمت و کارکردن مال بد بیخ ریش صاحبش حالا که ماب این بهانه های بچگانه لیاقت استفاده از این دانشمند را نداریم بگذاریم حداقل دنیا از این دانشمند استفاده کند

  • سعید
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 11:21:11
    پاسخ
    8 3

    انسان باید کامل باشد و این کامل بودن هم هیچ ارتباطی به تخصص نداره. مثلا اون افرادی که نشستن دارن تصمیم میگیرن ظاهرا مربوط به کالج های لندن در قرن ۱۸امند

  • احمد
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 11:26:46
    پاسخ
    17 1

    من شخصا از اين گنج علمى ايران عذر خواهى ميكنم كه يه عده اگه ميشه گفت ادم بر سر كرسى هايي هستند كه دارن جامعه علمى ايران عزيزمون و به زوال ميبرن!! واقعا متاسفم استاد.

  • ناشناس
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 11:29:13
    پاسخ
    13 0

    آنچه مهم است علم ،دانش و اخلاق فرد است نه صدا و قیافه .دانشجو برایش دانش استاد مهم است نه جنسیت و صدایش. اگر فقط صدا مهم است بگردند خوش صدا ها را ببرند برای استادی . واقعا چنین هیاتی برای چنین رای باید از خودشان و نسلی که آن ها را الگو قرار می دهند خجالت بکشند .حیف که کسی نیست جلوی این گونه برخوردها را بگیرد .

  • بی نام
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 11:40:09
    پاسخ
    26 0

    آنهايي كه اعلام رد صلاحيت كرده اند بايد در يك كميسيون روان شناسي تاييد سلامت رواني شوند و يا خودشان از تشكيلات اخراج گردند.

  • تنها
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 11:42:07
    پاسخ
    14 0

    در کشوری که دلایل واهی جای کارآیی رو میگیره،آینده ای هم برای کشور می مونه؟این اعضای هیئت علمی هستند که صلاحیت تشخیص افراد ذی صلاح رو ندارن. یه مشت آدم بیسواد وحسود که با این تصمیمات به شعورشان باید شک کرد. حالا دولت بشینه بگه فرار مغزها.با شنیدن ا ین اوصاف باید برای آینده کشورنگران بود وبه تصمیمات به ظاهر دولتمردان بی اعتماد

  • بی نام
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 11:56:23
    پاسخ
    12 1

    اعضای کمیته ارزیابی صلاحیت عضو جبهه پایداری نیستند احیانا؟

  • یک هموطن
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 12:05:31
    پاسخ
    13 0

    تاسف فراوان برای دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر با داشتن یکسری نون به نرخ روز خور در قالب کمیته بررسی صلاحیت عمومی اساتید

  • بی نام
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 12:06:54
    پاسخ
    10 0

    باید گفت وای بر ما که در دانشگاهها که شاخص علم و فرهنگ ایران می باشد چنین نگرش سخیف و شرم اوری نسبت به این استاد فرهیخته وجود دارد

  • بی نام
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 12:08:00
    پاسخ
    8 15

    البته از دانشجویان این مرز و بوم مسخره کردن چنین موردی بعید نیست

  • ابولفضل
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 12:16:54
    پاسخ
    10 0

    با خوندن این خبر خیلی ناراحت شدم,واقعا جای تاسف داره,میخوام به استاد بگم حیف شماست برای اون دانشگاه , حق شماست که مثل خانم میرزا خانی بری تو بهترین دانشگاههای دنیا تدریس کنی جایی که بیشترین احترام را برای شما قائل باشن.

  • بی نام
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 12:19:30
    پاسخ
    10 1

    من فکر نکنم مسولین دانشگاهی مشکلی با شخص ایشان داشته باشند در جاهای دیگر هم نخبگان را به کار نمی گیرند مشکل اصلی این است که عده دیگری باید استخدام شوند و ظرفیت استخدامی هم محدود است پس باید ایرادی پیدا کنند که در مورد این اقا صدایشان بود متاسفانه افرادی در هیات علمی دانشگاهها در این 8 سال وارد شدند که به جای ترقی از نردبان علمی با زرنگ بازی وارد شدند

  • بی نام
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 12:28:21
    پاسخ
    22 2

    این موضوع مثل نژاد پرستی می مونه.یا حس حسادت . حیف این دانشمند فرزانه که به خاطر یه امر خدادادی و به خاطر هدفش که خدمت به کشور و ایران هست باید زجر بکشه. خدایا این جهل و نادانی رو از مملکت دور کن.

  • بی نام
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 12:34:53
    پاسخ
    2 44

    خیلی هم رزومه قوی نداره. داره مظلوم نمایی میکنه

  • وحید
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 12:41:09
    پاسخ
    9 0

    گفتند استاد باید انسان کامل باشدمن دیگه حرفی ندارم

  • بی نام
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 12:41:40
    پاسخ
    8 0

    واقعاً متاسفیم برای جامعه دانشگاهی و اعضای هیات صلاحیت یا رد صلاحیت ایشان جز نابغه های کشور ما هستند همین طور می شود فرار مغزها متاسفم برای خودمان که قدر همچین بزرگانی را نداریم علم ایشان مد نظر است و حتما اخلاق درستی هم دارند که دانشجویان، امام جماعت و غیره از ایشان حمایت کردند. صداو غیره که ....

  • علیرضا بندری
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 12:57:27
    پاسخ
    15 0

    مگر کرسی دانشگاه ، استیج کنسرت است که صدای خوب بخواهد؟ هر چند که در مملکت ما ، اعتماد به نفس موج می زند و هر کس با نیم دانگ صدا زیر آواز می زند و به قول "سیامک انصاری" با سی کیلو وزن در برج میلاد صدایش را ول می دهد. بر احوال آن دانشگاه و رییس بی کفایت و اعضای کمیته بی صلاحیتش باید گریست.

  • بی نام
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 13:06:57
    پاسخ
    7 0

    آه اسفنديار مغموم تو را آن به که چشم فرو پوشيده باشي...

  • سعید
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 13:08:40
    پاسخ
    4 26

    خداروشکر،این یه قلم دیگه تو دولت قبلی نیست که مردم انتقاد داشته باشن،حالا صبر کنید،تجربه نشون داده دولت ها در ۴ ساله دوم به شدت محبوبیتشان کم میشود،حالا مونده

  • بی نام
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 13:09:04
    پاسخ
    13 0

    واقعا باید گریه کرد برای مسولان این مملکت،حتما میترسیدند این استاد نابغه در دانشگاه جای خودشان را بگیرد

  • بی نام
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 13:19:30
    پاسخ
    15 1

    برای خودم متاسفم که در همچین جامعه ای به دنیا آمدم و زندگی میکنم

  • بی نام
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 14:41:34
    پاسخ
    18 0

    به عنوان کسی که دو سال هست درگیر پروسه جذب هستم و با نهایت تاسف باید اعلام کنم روند جذب در دانشگاهها بخصوص در 5 سال اخیر به دست افراد باند باز و سیاست بازی افتاده که تنها مولفه ای که براشون اصلا اهمیتی نداره علم و صلاحیت علمی فرد هست و صلاحیت عمومی هم دروغی بیش نیست بلکه سرسپردگی به یک باند خاص تنها عامل پذیرش شما در دانشگاه هست متاسفانه در دولت روحانی هم با وجود تغییر روسا و معاونین دانشگاهها هیچ تغییری در اعضای کمیته جذب بوجود نیامده و همان افراد دوره قبل هستن و عملا معاون آموزشی هیچ قدرت اجرایی نداره و اعضای جذب هم حق وتو دارن و براحتی افرادی که وابسته فکری سیاسی به باند خودشون نیستن رو با وجود رزومه علمی حذف میکنن

  • بی نام
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 15:29:25
    پاسخ
    23 0

    اینجا قدرتو نمیدونن استاد باید همون ایتالیا می موندی .

  • بی نام
    دوشنبه 11 اسفند 1393 - 18:00:32
    پاسخ
    31 3

    فرد x با مدرک فوق لیسانس از دانشگاه آزاد عضو هیئت علمی دانشگاه سراسری در تهران می شود بعداً بورسیه می گیرد می شود دکتر حالا دانشجوهاش می گن روش حل معادله دیفرانسیل مرتبه اول رو بلد نیست چه برسه به تحلیل مساله اونوقت ما به صدای یک فرد متخصص گیر می دهیم خدایا تا کی؟ نخبه ها رو فراری می دیم بعد چندین و چند میلیون تومان صرف برگزاری کنفرانس برای برگردوندن اونها می کنیم و این دور همچنان ادامه دارد ...

  • حسنی
    پنجشنبه 14 اسفند 1393 - 07:03:44
    پاسخ
    8 0

    بایدتاسف خوردچراازافرادی که دانش دارنداستفاده نمی کنند حتماباید دانشجویان دانشگاه امام صاد ق ع باشند یک سری ادمهای بیسواد

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x