هاشمی رفسنجانی: خاک ایران چهار راه جغرافیایی دنیاست و فقط نیاز به تعامل سازنده با دنیا دارد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فعالیت با برنامه مراکز تولیدی را برای کشوری چون ایران که ظرفیت‌های بالایی دارد، ضروری است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر دیروز در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی و گروه خواستاران تحول، با تسلیت ایام فاطمیه، تحول را ضرورت بشریت خواند و گفت: چکیده سخنان ائمه ما این است که اگر دو روز یک نفر مثل هم باشد، مغبون است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان تفاوت‌های تحولات امروز جوامع بشری با گذشته، گفت: ملتی که در این شرایط خود را با تحولات همراه نکند، عقب خواهد ماند.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به همایش توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای که در وزارت کشور برگزار شده، گفت: ما در دوران سازندگی که شرایط سخت پس از جنگ را داشتیم، ثابت کردیم که اگر اراده کنیم، می‌توانیم ایران را بسازیم.
وی با تشریح اوضاع کارخانه‌ها، شهرها و اوضاع پنج استان کشور که مخروبه جنگ بودند، گفت: توانستیم با تعامل سازنده جهانی، زیربناها را بسازیم و کشور را به کارگاه بزرگ تبدیل کنیم که بیکاری از 16 درصد به 9 درصد رسیده بود.
هاشمی رفسنجانی، تحول تجاری و بازرگانی را برای رونق اقتصادی شرط مهم دانست و گفت: در رکود اقتصادی، قاچاق رونق می‌گیرد، چون قاچاقچیان از خلا رونق و نیاز مردم سو استفاده می‌کنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فعالیت با برنامه مراکز تولیدی را برای کشوری چون ایران که ظرفیت‌های بالایی دارد، ضروری دانست و گفت: خاک ایران چهار راه جغرافیایی دنیاست و فقط نیاز به اعتماد سازی و تعامل سازنده با دنیا دارد.
وی اشتیاق شرکت‌ها و مراکز اقتصادی و تجاری دنیا را برای همکاری با ایران، یک سرمایه ملی دانست و گفت: باید مسؤولین این تمایل‌ها را علمی و عملی اداره کنند تا باعث رونق اقتصادی کشور شود.
هاشمی رفسنجانی رونق و تولید را لازم و ملزوم هم برای اقتصاد کشور خواند و گفت: صحیح‌ترین راه در تجارت‌های جهانی، افزایش اعتبار کشور است تا اعتماد جوامع بین‌المللی نسبت به آینده و امنیت جلب شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سؤال که «نقدینگی ریالی کشور کجاست؟»، گفت: اگر نیمی از این نقدینگی در کشور گردش داشته باشد، اقیانوسی از امکانات در اقتصاد ایجاد می‌نماید.
وی افزود: حتی قاچاقچیان هم درآمدهای ریالی خود را در بانک‌ها می‌گذارند، در حالی که صدها مراکز تولیدی کشور به خاطر عدم گردش نقدینگی راکد هستند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نقش بازرگانان را بسیار مهم دانست و گفت: رکن رونق اقتصادی، تولید و تجارت است، اگر بازرگانان ما زمینه کار داشته باشند، ثابت کرده‌اند با استفاده از تجربیات ارزشمند می‌توانند در تحول تجاری، اقتصاد را نیز متحول کنند.
در آغاز این دیدار آقایان دکتر حسینی، مهر علیزاده، بهزادیان، حمیدرضا عارف، پروین، ترک نژاد و خانم فاطمه دانشور به بیان دیدگاه‌های خویش در خصوص رونق و تحول تجاری و موانع پیش‌رو پرداختند.

/212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 1
    اقای هاشمی در 8سال خودت ایران چهارراه نبود؟نیاز به تعامل نداشتیم؟