وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به رییس صدا و سیما دغدغه‌های خود را درباره پخش سریال جدید مهران مدیری با عنوان «در حاشیه» بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،در این نامه آمده است:

"جناب آقای دکتر سرافراز

رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام؛

1- همان‌گونه که مستحضرید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی نظام سلامت کشور، مأمور «فراهم آوردن موجبات تأمین بهداشت و درمان کلیه افراد کشور از طریق تعمیم و گسترش خدمات بهداشتی، درمانی و آموزش» در نظام جمهوری اسلامی می‌باشد. تحقق این امر منوط به فراهم آوردن شرایط لازم در حوزه سلامت از جمله آموزش و تأمین نیروی انسانی متخصص و متعهد بوده که در یک دوره نسبتاً طولانی با سرمایه گذاری‌های کلان مادی و معنوی آموزش داده تا نیروی انسانی کارآمد و مؤثر تأمین شود. شاید به جهت همین اهمیت و حساسیت این علم است که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام علم را منحصر در دو علم فرمودند که «العلم العلمان علم الادیان و علم الابدان» و حضرت مولی‌الموحدین امیرالمومنین علی(ع) در خطبه اول نهج‌البلاغه از پیامبر اعظم(ص) به عنوان «طبیب دوار» نام می‌برند و این همه حاکی از مقام و جایگاه دست‌اندرکاران حوزه سلامت اعم از پزشکان، پرستاران و ... در افق اندیشه اسلامی می‌باشد. به اذعان همه دستاوردهای حوزه پزشکی که در اثر همت جامعه پزشکی در نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته چنان درخشان است که مقام معظم رهبری هنگام ترک بیمارستان محل معالجه می فرمایند: انسان هنگامی که علم و دانش بالا و توانایی‌ها و تبحر پزشکان و کادر درمانی و پرستاران کشور را مشاهده می‌کند به وجود چنین ثروت عظیم انسانی در بخش سلامت و بهداشت که یکی از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌های زندگی مردم و جامعه است بر خود می‌بالد و افتخار می‌کند.

2- با عنایت به اینکه در حال حاضر سیمای جمهوری اسلامی ایران در حال ساخت سریال طنزی در حوزه پزشکی به کارگردانی هنرمند برجسته جناب آقای مهران مدیری است و از سوی دیگر «طرح تحول نظام سلامت و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری» با محوریت وزارت بهداشت و همکاری تنگاتنگ جامعه پزشکی در حال طی کردن مراحل بسیار مهم و حساس خود است، به نظر می‌رسد توجه به دغدغه‌های ذیل در مورد ساخت سریال فوق-الذکر بسیار ضروری است.

3- مهم‌ترین سرمایه مشترک جامعه پزشکی و مردم «اعتماد» فیمابین است. این اعتماد در عین این‌که مورد نیاز شاغلین حرفه پزشکی است،‌ یکی از ضروری‌ترین نیازهای مردم برای دریافت خدمات سلامت نیز به شمار می‌رود. به این مفهوم که بیمار بیش از هر چیز نیاز دارد که به فردی به عنوان پزشک، مؤسسه‌ای مانند بیمارستان و یا گروهی به عنوان جامعه پزشکی اعتماد کند تا با خیال راحت به توصیه‌های بهداشتی و درمانی عمل نماید و از مراجعات مکرر به پزشکان متعدد بپرهیزد. به علاوه واضح است که ایجاد چنین اعتمادی تأثیر مثبتی در کاهش بار کاری نظام سلامت کشور در برخواهد داشت. بنابراین تقویت اعتماد مذکور، می‌بایست محور هر برنامه مرتبط با حوزه سلامت به ویژه برنامه‌های پرمخاطب و به خصوص برنامه‌های رسانه ملی باشد.

4- در حال حاضر طرح تحول نظام سلامت در کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در حوزه داخل در حال اجرا است و می‌توان گفت که به مراحل حساس خود رسیده است. بدون شک موفقیت این طرح و تداوم انجام آن در آینده، در عین اینکه مستلزم نقد منطقی و نظارت عمومی از جمله حساسیت رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی است، منوط به همدلی و همکاری همه اجزای حاکمیت و تلاش برای فرهنگ‌سازی مناسب در این حوزه است و همین واقعیت، حساسیت ساخت هر گونه برنامه در حوزه پزشکی را در شرایط حاضر دو چندان می‌کند و لزوم بالا بردن سطح دقت در ساختن چنین برنامه‌هایی را گوشزد می‌نماید.

5- برنامه‌های طنزی که تا کنون از رسانه ملی در حوزه‌های مختلف به نمایش در آمده‌اند، به ویژه سریال‌های طنزی که توسط هنرمند محترم جناب آقای مدیری کارگردانی شده، دارای مخاطبین بسیار زیاد بوده‌اند و تصویرهای کلی و ماندگار اجتماعی در ذهن مخاطب ایجاد کرده‌اند. قطعاً جنابعالی تأیید می‌فرمائید که مدیریت برداشت‌های اجتماعی پیرامون حوزه‌ای مثل حوزه سلامت که پس از پخش چنین برنامه پر مخاطبی ایجاد می‌شود، بسیار پیچیده است، ‌اینکه این سریال در نهایت چه تصویری از نظام سلامت به عنوان یک نهاد اجتماعی ارائه می‌نماید، بسیار حائز اهمیت خواهد بود، اینکه مخاطب رسانه ملی پس از پخش این سریال، بیمارستان و سایر مؤسسات پزشکی را با چه دیدی می‌نگرد، در ارتباط آینده وی با این نهادها و نیز شاغلین حرفه‌های پزشکی بسیار تأثیرگذار خواهد بود. لذا نگرانی عمده این‌جانب این است که تصویر کلی حاصل از این سریال از بیمارستان، پزشک، پرستار و سایر اجزای نظام سلامت در ذهن مخاطب، نمایی غیرقابل اعتماد، ناامیدکننده و آکنده با انواع ناهنجاری‌ها و فسادها باشد. این در حالی است که علیرغم همه اشکالات موجود، بدون شک نظام سلامت و جامعه پزشکی ایران یکی از موفق‌ترین نظام‌های سلامت در منطقه و حتی جهان است که بیان مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مهر تأییدی بر آن است.

6- با عنایت به واقعیت فوق از ابتدای اطلاع از ساخت چنین برنامه‌ای تلاش شد تا در تعامل و مشارکت با مدیران و عوامل تولید این مجموعه دغدغه‌ها و واقعیت‌ها در جلسات مشروحه ذیل مورد بحث قرار گیرد.

الف- تشکیل جلسه در محل لوکیشن با حضور جناب آقای دکتر ایازی قائم مقام اینجانب و مدیر محترم وقت و مدیران ارشد شبکه 5 و بحث درباره احتمال بروز حواشی در جامعه پزشکان، پرستاران و دست‌اندرکاران حوزه سلامت

ب- جلسه با حضور اینجانب، اعضای شورای فرهنگی و هنری وزارت متبوع، مدیران وقت شبکه 5 و عوامل تولید منجر به هم‌اندیشی جهت پیش‌بینی وقایع محتمل در پخش این برنامه

ج- مذاکره و جلسه با جناب آقای دارابی معاونت محترم سیما در مدیریت قبلی

د- تشکیل جلسه و مذاکره با معاونت محترم سیما جناب آقای پورمحمدی و انتقال دغدغه‌های جامعه پزشکی

ه- برگزاری جلسه با جنابعالی و معاونت سیما در خصوص هماهنگی در سیاست‌ها و برنامه‌ها و طرح موضوع این سریال.

متأسفانه علی‌رغم جلسات فوق مطلع شدیم که پخش این برنامه طنز از سال آینده شروع خواهد شد از آنجا که بر اساس بند 11: ابلاغ سیاست‌های کلی و سلامت کشور توسط مقام معظم رهبری «افزایش آگاهی، مسئولیت‌پذیری ، توانمندی و مشارکت ساختارمند و فعالانه فرد، خانواده و جامعه در تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت با استفاده از ظرفیت نهادها و سازمان‌های فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای کشور تحت نظارت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی» می‌باشد. بدیهی است که رسانه ملی این امر مولوی را مدنظر قرار داده و از مفاد آن بهره گرفته و در هماهنگی لازم از تداعی احتمالی مقابله رسانه ملی با ویژگی برجسته دولت در داخل که در اجرای طرح تحول نظام سلامت متبلور شده است در اذهان عمومی جلوگیری خواهد کرد.

فرصت را مغتنم شمرده پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید نوروز و بهار طبیعت را به جناب‌عالی و همکاران محترمتان در رسانه ملی تبریک می‌گوئیم.

4646

دکتر سید حسن هاشمی

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 178
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    دیگه از شما انتظار نداشتیم
    • بی نام RO ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      470 9
      زمان دولت قبل برره و مرد هزار چهره و دو هزار چهره همگی انتقادی بودند ولی هیچ کسی نامه نزد که پخش نشه ، آقای دکتر هاشمی مردم حق دارن در این ایام سرگرمی سالمی و همچنین طنزی که قطعا در افزایش روحیه آنها موثره رو ببینند.
    • علی IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      زودتر این نامه رو مینوشت توی دهنفر چهره سال نبود.........
    • پارسا A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      چطوریه که درباره همه قشری میشه ساخت مهندس و کارگر و بازاری و . . .، نوبت به شما میرسه جیز میشه؟ عجب. دیگه از شما انتظار نداشتیم دکتر
    • بی نام A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      497 9
      با تمام احترامی که برای شما وزیر محجوب و محبوب قایلم ولی لطفا قصاص قبل از جنایت نکنید چون هنوز پخش نشده و پزشکان محترم هم خونشان از بقیه اقشار جامعه که بار ها دست مایه ی سریال های طنز شده اند رنگین تر نیست
    • بی نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      والا سالیانه ساله که سریال بیگ بنگ تئوری داره پخش میشه تو امریکا ولی یکی از فیزیکدان های کشورشون اعتراض نکردن یکی از مهندس های اونجا نگفتن که دارین مهندس ها رو تحقیر میکنین. سریال هاوس آو کاردز داره پخش میشه کسی چیزی گفته از کاخ سفید یا اف پی آی که عملکرد ما رو تو این اوضاع حساس روابط در خاورمیانه زیر سوال بردین؟ از معلما بسازن صداتون در میاد از پزشکا بسازن صداتون در میاد از زیاد شدن فقر و فحشا و مواد مخدر میسازن میگین دارین سیاه نمایی میکنین. یهو سریال ساختن رو ممنوع کنین دیگه اینجوری به کسی هم بر نمیخوره لطفن بدون سانسور کردن نظرها رو تایید کنین
    • بی نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      5 46
      به نظر من در این مسئله دکتر کمی تا قسمتی حق دارند. دلیل من هم جمله ایست که در نامه ای ایشان آورده شده: مهم‌ترین سرمایه مشترک جامعه پزشکی و مردم «اعتماد» فیمابین است. این اعتماد در عین این‌که مورد نیاز شاغلین حرفه پزشکی است،‌ یکی از ضروری‌ترین نیازهای مردم برای دریافت خدمات سلامت نیز به شمار می‌رود. اعتماد اعتماد اعتماد کمی در این مورد فکر کنیم.
    • ریا ES ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      10 7
      با سلام فکرمی کنیدوزیر موفقی است.بله برای پزشکان ومراکز درمانی بیشترین خدمت را انجام داد.درچه زمانی درظرف یک سال هزینه های درمانی اینقدر افزایش داشت.پول این افزایش به حساب کجا واریز می شود؟بیمه ها باید پرداخت کنند؟بیمه ها از کجا بیاورند؟ جز یک بیمه، بقیه ورشکست شدند.بله از بودجه عمومی می گذارند از جاهی دیگر کم می کنند .ولی درآمد وزارتبهداشت کم نشد که هیچ ، خیلی هم زیاد شد.تعرفه هایی که هیچ گاه دیگر کم نخواهد شد.دولت درچند سال آینده شبیه همین مشکلی که برای تامین بودجه یارانه ها دارد در حوزه درمان بیشتر خواهد داشت.لذا ا تشان بر خلاف آنچه که نشان می دهد فقط درجهت تامین منافع پزشکان و مراکز درمانی کار کردند.
    • بی نام A1 ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      41 4
      از چشم افتادی وزیر
    • بی نام IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      15 17
      بی خیال کی تلوزیون میبینه
    • reza A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
      7 3
      سلام به نظر برای کسی که حساس می کند کار خود را خوب درست انجام می دهد نباید جای نگرانی وجود داته باشد. هرچه در سریال پخش شود واقعیت جامعه ماست که باید به دنبال اصلاح ان باشیم نه فرار از ان و پنهان کردن. یقینا در طرح تحول سلامت بجز بها دادن به پزشکان و درمان و افزایش میلیونی حقوق آن ها، تاکنون کاری برای سلامت، بهداشت و اپیدمیولوژی انجام نشده که جای تاسف دارد.
    • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
      8 1
      امیدوارم مردم خودشون دکتر خوب رو از بد تشخیص بدن. چون ضرری که دکترای بی وجدان میزنن بیشتر از هر صنفیه. در عوض پزشکان خوب واقعا با امثال این سریال ها صدمه ای نمی بینن. من زیاد از سریال های طنز خوشم نمیاد ولی واقعیت اینه که فقط طنز مخالف نداره. هر درامی میتونه مخالف داشته باشه. همه میگن فلان سریال ضد زنه یا فمینیستی هستش. ولی مردان و زنان زیادی این سریال ها رو میبینن و بازم ازدواج می کنن. به نظرم نباید شعور افراد جامعه رو دست کم گرفت. بماند که با وجود هزاران دماغ کج و کوله و ناجور که بد جراحی شدن بازم خیل کثیری هر روز دماغشون رو عمل می کنن. پس نون کسی آجر نمیشه.
    • ولی غلامی A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
      4 2
      هزارمین لایک رو من زدم
  • بی نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    سید حسن نداشتیما ...
  • بی نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    جناب وزیر بهداشت اجازه دهید هر کس به وظیفه خودش عمل کند شما در بیمارستان مردم را کور میکنید و بعدش بزور ترخیص میکنید تا از خود سلب مسولییت کنید؟ باور کنید من بشخصه وقتی مریض میشوم خودم را با داروهای گیاهی درمان میکنم چون هیچ اعتمادی به نطام سلامت و پزشکی ایران ندارم خودتان هم بهتر میدانید که اوضاع از چه قرار است؟
    • بی نام IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      بی انصافیه که کل جامعه پزشکی رو به یک چشم ببینیم پزشکان زبردستی هم در ایران وجود دارند
    • بی نام RO ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      86 30
      احسنت دوست عزیز. منم وقتی مریض میشم خودم رو با داروهای گیاهی درمان می کنم. واقعا هم موثر بوده. سیستم پزشکی که مثلا توصیه اش برای سلامت کلیه ها اینه که روزی هشت تا لیوان آب بخورید وقتی من توی آب و هوای مرطوب زندگی می کنم و روزی یه لیوان آبم میل ندارم چطور باید هشت تا لیوان آب بخورم؟ توصیه های طب سنتی و دینی خیلی بهتره و من خیر بیشتری ازشون دیدم.
    • سعید RO ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      3 1
      همین روزی ۸ لیوان آب اگه نخوری داری به کلیت فشار میاری. کلیه باید روزی همین حدود دفع کنه. چه این آبو بخوری چه نخوری اگه نتونه دفع کنه یعنی نارسایی حاد داره و این میتونه واسه همیشه کلیتو از کار بندازه. گرچه یه آدم سالم خودش بر اساس تشنگیش آب به میزان لازم میخوره بدون این که خودش واقعا از میزانش خبر داشته باشه. ولی تو افراد مسن و بعضی افراد این مکانیسم تشنگی درست عمل نمیکنه. به علاوه اگه کوچکترین اطلاعاتی از داروشناسی داشتین میدونستین که داروهای گیاهی به هیچ وجه موثرتر از دارو های طب نوین نیستن و به هیچ عنوان اگه عوارض بیشتری نداشته باشن کمتر هم ندارن. این تصورات تو جامعه صرفا به علت ندونستن مکانیسم های بدنه.
    • بی نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      2 6
      دوست عزیز بی انصافی شما در کامنتتان کالملا مشهود است. دلیل اصلی این نامه هم همین مسئله به وجود آمدن عدم اعتماد به پزشک است. این عدم اعتماد هم به پزشک و به ویژه به خود بیمار آسیب وارد می کند. نتیجه اش می شود بیماری که در به در دنبال روش های غیر علمی و اثبات نشده برای بیماری خود میگردد و از درمان اصلی و اثبات شده ی بیماری خود محروم می ماند.
    • بی نام A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      13 2
      در پاسخ به نظر اول درباره‌ی وجود پزشکان زبردست باید بگم صد در صد پزشکان خوب هم در کشور هست، اما مشکل اینه که درصدشون به‌قدری کم هست که به جرأت میشه گفت اکثریت پزشکان کشورمون رو کسانی تشکیل می‌دهند که صرفاً طبابت رو برای کسب درآمد انتخاب کرده‌اند و مردم رو به شکل کیف پول می‌بینند. اون تعداد معدود پزشک حاذق هم برای از ما بهتران هستند و افتخار نمی‌دهند ما آدم‌های ندار رو ویزیت کنند. من هم با نویسنده‌ی این نظر موافقم که هنگام مریض شدن تا حد ممکن سعی می‌کنم به پزشک مراجعه نکنم.
    • بی نام A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      1 5
      دوست عزیز شما می تونید در غار زندگی کنید و یا با درشکه ایاب و ذهاب کنید
    • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
      7 2
      ضمن احترام به همه پزشکان با وجدان که واقعا تعدادشون چندان هم زیاد نیست باید بگم منم چندان موافق دکتر رفتن نیستم. چهار سال پیش بود که به خاطر درد مزمن پهلو و پشت چند تا دکتر با تخصص های گوناگون رفتم و نه تنها تشخیص ندادن بلکه آخریش منو متهم کرد که خیالاتی شدم. منم تصمیم گرفتم تا جایی که میتونم دکتر نرم. بعدش با یه داروی گیاهی آشنا شدم که تولید یکی از شرکت های دارو سازی داخل بود و بعد از شش ماه خوردنش اثری از دردم باقی نموند. همیشه افسوس وقت و هزینه ای رو میخورم که بابت رفتن پیش دکتر ها تلف شد.
    • بی نام A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
      3 4
      این وزیر ما انسان محترمیه. منم خیلی با برنامه های مهران مدیری نمی تونم ارتباط برقرار کنم و هنوزم تصمیم نگرفتم این مجموعه رو ببینم. ولی آخه هر برنامه ای ساخته میشه یه عده مخالف داره پس دیگه باید چی کرد. اون مجموعه زمین انسان ها بود که یه عده تحمل نکردن. اون مجموعه سرزمین کهن بود و ....بماند که واقعا برای عده ای از پزشکان این شغل فقط کاسبیه. مثلا توی رشت باور کنید دکتر ها اصلا نوبت نمیدن. باید برید توی مطب اینقدر بشینید که نوبت تون بشه. مادرم پا درد داره و وقتی میره دکتر اینقدر اونجا میشینه که وقتی میاد بهتر که نشده هیچ بدترم شده. من بهش میگم به جای دکتر رفتن داروهای گیاهی رو امتحان کنه. پماد رزماری براش می گیرم. یا زنجبیل براش دم می کنم. واقعا هم اینا خیلی بهترن.
  • mesut IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    طلا که پاکه چه منتش به خاکه ، شما برید رفتار خودتونو درست کنید تا از این سریالا نترسید .
    • بی نام A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      12 1
      ما که عید هیچ دلخوشی نداریم فقط به امید سریال مهران مدیری منتظر عیدم ..خواهشا صدا سیما کاری با وزیر نداشته باشه و کار خودشو بکنه
    • بی نام US ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
      4 1
      شما در بین پزشکان شهرتان کسی را که قبول داشته باشید و از تمام سودجوییهای مورد انتقاد مبری باشد می‌شناسید؟ اگذ می‌شناسید از او بپرسید که آیا از هجو و توهین در قالب طنز راضی و خوشحال است یا نه؟
  • میلاد IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    712 9
    ما فقط باید برره بسازیم، یعنی یه جای نامعلوم تو یه زمان نامعلوم با آدمایی که تقریبا هیچ شغلی ندارند. اینجوری به کسی برنمی خوره.
    • سعیده A1 ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      10 1
      تازه همون برره شم که کلی نکات منفی رفته بودن درآورده بودن
  • بی نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    جناب دكتر هاشمي محبوب تمامي دلهاي مردم ايران هستند و خدمات ارزنده ايشان در اين مدت كوتاه بر هيچ كس پوشيده نيست اما اجازه بفرمائيد طناز عزيز ما جناب مديري هم به كار خودشان بپردازند و چنانچه ناهنجاري در هر يك از حوزه هاي اجتماعي و يا تخصصي كه وجود دارد به نقد گذاشته شود تا بلكه نواقص كار ما هويدا شود و چاره اي براي رفع اشكالات انديشيده شود چنانكه خود جناب دكتر هاشمي از برخي پديده هاي ناهنجار در جامعه پزشكي گله مند بودند و عده زيادي از ملت ايران متاسفانه شاهد ان بودند و انشا اله منبعد ان چيزها را نبينند. ضيابري
  • علیرضا IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    335 8
    چقدر انتقاد پذیر
  • حمیدرضا A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    جناب هاشمی به خاطر ارادت قلبی که به شما دارم می گویم از شما بعید است.
  • علیرضا IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    271 9
    آقای وزیر شوخی با جامعه پزشکی و نشان برخی واقعیت ها به زبان طنز به معنی سیاه نمایی و زیر سوال بردن کل جامعه پزشکی کشور نیست...کمی انتقادپذیر باشید...
  • محمد A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    بابا جنبه داشته باشید شوخی با دکترها و پرستارها چه ایرادی داره ؟
  • بی نام A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    پس با این وضعیت فقط می توان با قشر کارتون خواب، کارگر، دانشجو شوخی کرد. البته غربی ها هم که همیشه هست.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    197 8
    کجای دنیا چنین کارهای مضحکی انجام میدن سالانه ده ها سریال کمدی تو جهان پخش میشه وزیر بهداشت کدوم کشوری به صدا سیما نامه زد لطفا پخش نکنید پزشکان کدوم کشوری طومار جمع کردند سریال پخش نشه
  • فرهاد A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    159 4
    خیلی جالبه متن این نامه دقیقاً همون نامه قبلی است که رئیس نطام پزشکی یا یکی از همین مسوولین حوزه پزشکی قبل از اعمال اصلاخات به سریال نوشته بود. آقای وزیر بهداشت الان فقط زیرشو امضا کردند. ولی واقعا خیلی ازشون بعید بود.
  • بی نام A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    جناب اقای دکتر نود درصد مردم ایران مثل همکارای شما در صنف پزشکی پول ندارند نوروز برن مسافرت خارجی و تو بهترین هتل ها اقامت داشته باشند و لذت ببرند اگه میخوای همین یه تفریح کوچیک که مردم شب بشینند پای یک سریال رو هم از ما بگیری بگو
  • محمد بابویی A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    92 11
    سپاس از بیان آراسته جناب آقای وزیر اما با عنایت به این که تمامی مردم ایران از تلاش آگاهانه جامعه پزشکی برای سلامت جسمی و روحی جامعه آگاه هستند و نظر به اینکه شادمانی و سرور کمک شایانی در این باره فراهم میکند خواهشمندیم دیدگاه محترم خویش را به این برنامه درمانی تر بفرمایید.
  • سعید IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    191 6
    واقعا متاسفم آقای وزیر... همچین برخوردهایی رو از دولت تدبیر و امید انتظار نداشتیم. افسوس...
  • بی نام A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    173 4
    جناب وزیر چرا دل مردم رو میشکنید؟ ما دلمون خوش بود به پخش این سریال در ایام عید...
  • سعید RO ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    الان که حمله به پزشکان رو بورسه. فقط چیزی که مردم متوجه نمشن اینه که این هجمه های غیر منصفانه به جامعه پزشکی و کادر درمانی، بدون این که از نحوه عملکرد نظام سلامت نه فقط در سطح ایران بلکه در سطح جهان اطلاع کافی داشته باشیم در نهایت فقط به مردم آسیب میرسونه. این که به پزشکای جوان القا بشه که جامعه حرفه ایشون یه مشت دزد و کلاه برداره فقط انگیزه کاری رو ازشون میگیره. در نهایت این آسیب خواسته و ناخواسته به مردمی که نیاز ب این مراقبتها دارن منتقل میشه.چیزی که من از تیزر تبلیغاتی سریال مدیری برداشت کردم اینه که ایشون حتی ب خودش زحمت نداد از یه متخصص یا کسی که در این زمینه به طور حرفه ای مشغول فعالیته مشورت بگیره. سریال طنز تو پزشکی کم نیست. نمونش اسکرابز. آقای مدیری با این سریال به هیچکس کمک نمیکنه
    • بی نام A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      171 8
      این سریال قرار نیست آموزش پزشکی بده، قراره بخندونه. کمی هم آب بی فلسفه بنوشید.
    • سعید RO ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      نه عزیز من قرار نیست فقط بخندونه. قدرت انتقال مفاهیم طنز به مراتب زیاد تر از هر ژانر دیگه ایه. مطمئن باشین مردم بیش از یک درصد مشکل جامعه پزشکی و درمان رو نمیبینن. حتی متوجه نیستن که این بار سنگینی که بابت هزینه ها میدن به خاطر عدم کفایت سیستم بیمه ای کشوره نه سودجویی پزشکا. مشکل رو اشتباه گرفتن و این چیزا هم فقط به این اشتباه دامن میزنه. طبیعتا تا وقتی مردم درک درستی از منشا مشکلاتشون دارن هیچ وقت به بهبود شرایط نمیرسن. حرف منو فقط کسایی میفهمن که تو خانوادشون دانشجوی پزشکی دارن. اشکال نداره. ولی بدونین در نهایت این مردم هستن که بیشتر از همه ضرر میکنن. و این ضرر رو که شما بهش به عنوان یه خنده ساده نگاه میکنی با جونشون میپردازن.
    • بابک DE ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      71 5
      رومانی ...دکتر ...بساز بفروش ...میلیادر ....خبر چاپ کن لطفا ...
    • احمد ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      4 1
      سيستم بيمه كشور مشكل داره شكى نيست ولى اقايون پزشكا هم به حق خودشون قانع نيستند، نمونه اش زير ميزيهايى كه بسيار محترمانه و البته به زور از ملت به بهانه هاى مختلف دريافت ميكنند
  • شهرام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    پزشکان محترم خودشان را تافته جدا بافته و از ما بهتران جامعه می دانند در حالیکه همه میدانند میزان چند درصدشان مقید به سوگند نامه شان هستند بهتر است صدا و سیما برای رضایت عامه مردم کار کند نه یک قشر خاص که خیلی بیشتر ازحقشان از همین مردم عایدی دارند.
    • میثم IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
      3 6
      اگه ما پزشکان و داروسازان خونمون رنگینتر نیست که البته هم نیست و تافته جدابافته نیستیم که البته هم نیستیم لطف کنید همه مردم مهندسان و بساز بفروشها و کارگرها و ..درخواست بدید دوسال طرح اجباری و سربازی بدون معافیت دائم حتی با وجود معافیت دائم رو از دوش ما قشر دکترها بردارند و همه در برابر قانون یکسان شویم چطوراینجور مواقعی که گفتم خون ما رنگینتره اما موقع طرح رفتن هیچ شغل دیگه ایهمچین چیزی نداره؟
  • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    57 5
    ای بابا...
  • هومن IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    118 6
    جالبه ، اون وقتی که مهران مدیری نقش یک معمار رو بازی می کرد و همه جوره با زبان طنز مهندسان رو به انتقاد می گرفت هیچکس هیچ حرفی نزد .. حالا جالبه قبل از پخش یک سریال چه طور از منافع پزشکلن دفاع می کنن ، آفای وزیر شما انتظار دارید که هیچکس به شما و جامعه پزشکان انتقاد نکنه ؟ بعد همه شما هم بتونین خیلی راحت به حرفه خود با درآمد های نجومی ادامه بدهید ؟ یعنی واقعا جامعه پژشکی ما دچار هیج نوع آفتی نیست ؟ تشخیص اشتباه ، عمل های بی جهت. اشتباه های فاحش ، پول زیرمیزی ، مهم نبودن جون انسان ها در حرفه شما اصلا نیست ؟ من دو تا از عزیزانم رو به خاطر عدم تشخیص صحیح و تفکر بدون استدلال و منطق همکاران شما از دست دادم ، مال دنیا و تعصب چطور جلوی حق بینی شما رو گرفته ؟
  • بی نام A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    154 4
    احترامتون واجب جناب وزیر.... ولی شما هم با بقیه اقشار مردم فرقی ندارید..بهتره شما و دوستانتان ظرفیتتون رو بالا ببرید..نه اینکه از بابت خندیدن مردم به سهل انگاری شما و دوستانتون در قالب یک طنز اجتماعی ناراحت بشید ..لطفا تاییدکن خبر آنلاین
    • بی نام A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      69 4
      دمت گرم قیصر... باید میگفتی حرف از جامعه پزشکی نزن که هیج خوشم نمیاد..
  • مسعود A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    115 7
    واقعا که شما انقدر حسود هستید که حاضر نیستید شادی مردم رو ببینید بعد از عمری آقای مدیری طنزی فاخر رو دارن می سازن اما انقد چوب لای چرخ این قضیه می کنید که تا کلا منصرف بشن که بعد از این چند سال به تلویزیون برگشتن، جناب وزیر بهداشت شما بهتر است افکار و سازمان مربوطه خود را اصلاح کنید
  • علی A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    خدمت همه کاربرانی که در هر زمان و به دور از هر تحقیقی، در دعوای مدیر و هنرمند، حق رو به هنرمند میدن عرض کنم که منصفانه اگر نگرانی وزیر محترم رو با توجه به ظرفیت های فرهنگی اجتماعی مردم خوبمون بررسی کنیم متوجه میشیم که ایشون پر بیراه نمیگن. با توجه به اینکه فرم ساختاری کارگردانی و فیلمنامه هایی که مدیری کار میکنه بر مبنای شوخی با موقعیت افراد و وارونه دادن جایگاه واقعی و آشنایی زدایی ازمخاطبه به ظاهر نقد شخصیت در موقعیت تصور کنید یک هفته بعد از این که با پزشکان و جراحان و پرستاران، شوخی هایی که موقعیت جدی اونها رو دست می اندازه بشود، اون موقع در واقعیت بیرونی، مثلا در بیمارستان فلان شهر چه تصوری از یک پزشکی که قراره بره تو اتاق عمل و قلب یک نفر رو جراحی کنه میشه منظورم نیاز دیسیپلین است...
  • يك پزشك IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    چه عجب وزير محترم بهداشت يك قدم هم در حمايت از پزشكان برداشت
    • بی نام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      6 1
      لاپوشونی از کی تاحالا شده قدم در راه حمایت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
      7 1
      جناب پزشکوزیر اشتباه کرده،چون او وزیر همه هست،همه مردم نه فقط شما حضرات پزشکان
    • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
      7 1
      پزشکان که به کمک وزیر محترم جیب پر پول تری براشون ایجاد شده
  • منوچهر IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    122 5
    اقای وزیر از کدام اعتماد حرف میزنید بهتره یه سری به بیمارستانهای تحت نظرتون بزنید تا ببینید چه فاجعه ای در جریانه . سامانه 1490 که معرفی کردید بخش شکایاتش که باید صدای مخاطبین رو ضبط کنه دائما اشغاله .اینکه اینکار به عمد صورت گرفته تا صدای مردم به گوش شما نرسه یا اینکه واقعا این همه شکایات فراوان هست هردوش یک معنی داره . عوض این تقدس سازی بهتره ارائه خدمات رو درست کنید مردم خودشون قضاوت خواهند کرد .
  • بی نام A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    67 6
    ضمن احترام بسیار زیاد به این وزیر عزیز و پرکار و دوست داشتنی که یکی از بهترینهای کابینه هستند اما باید گفت که در ارسال این نامه پیشاپیش و قبل از پخش سریال کمی عجله شده است است و یک سوال بزرگتر اینکه اگر در سیستم پزشکی ما ایراداتی وجود دارد که وجود دارد این ایرادات را باید چگونه نشان داد و از آنها انتقاد کرد؟ کار طنز همین است و بس .....
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    73 3
    ای خدا تحمل شوخی را نداریم از شما بعیده جناب وزیر
  • بی نام A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    72 8
    آقای هاشمی عزیز و محترم از داشتن وزیر خوبی چون شما بی حد خوشحالم و از اینکه بعد از سالها وزیر بهداشت به این کارآمدی انتخاب شده سپاسگزارم . جناب هاشمی خواهش می کنم پزشکان خادم مثل خودتان را در نظر نگیرید بسیاری از این طنز ها برگرفته از واقعیت های موجود هستند که با اندکی بزرگنمایی که طبیعت طنز است ساخته میشوند. مثالی هست که می گوید حساب که پاک است از محاسبه چه باک است. آن کس که درستکار باشد به خود نمیگیرد و مردم خود پزشک سالم را از ناسالم تشخیص می دهند و آنکس که غش دارد بد نیست گوشمالی کوچکی بهش بدن. خود شما هم اشراف کامل بر خیلی از مسائل نا خوشایند دارید و به همین دلیل است که دغدغه این را دارید که آبروی برخی بره ولی اجازه بدید مردم خود قضاوت کنند. صورت مسله را پاک نکنید. با احترام
    • علي A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      21 1
      يعني از نظر شما مردم فرق بين طنز و واقعيت رو نمي‌فهمن ديگه؟
  • صابر IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    68 5
    برنامه طنز از اسمش معلومه هدفش انتقادی هست اگه فقط به به و چه چه کنن همه چی درست میشه ؟ مطمئن باشید فهم و شعور ملت به اندازه ای هست که انتقادات یک سریال طنز رو از سایر چیزها تشخیص بدهند.
  • حامدی A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    98 6
    جمع کنین بابا این حرفا چیه؟ پس در صدا و سیما رو تعطیل کنید دیگه
  • بی نام A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    90 5
    با احترام به نظر وزیر بهداشت، به نظر من نظام سلامت و برنامه درمانی که با پخش برنامه ی طنز زیر سوال میره حتمن مشکل داره و یک جای کارش میلنگه.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    117 2
    نترسید مردم انقدر به دکتر و درمان نیاز دارند که با این چیزا از دکترا روی برنمیگردونن.
  • سینا IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    84 6
    دکتر جون از شما بعید بود شما دیگه لااقل جنبه نقد را داشته باشید؛اگر قشر پزشک ما انقدر کم ظرفیت باشه چه انتظاری از بقیه هست؟
  • بی نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    هچند عاشق مهران مدیری هستم ولی ارادت خاصی هم به این دکتر بزرگوار دارم. حالا چه کار کنیم، ببینیم یا نه؟
    • داوود A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      84 2
      شما تلویزیون دیدنت رو هم می خوای با ارادتت به دیگران تنظیم کنی؟ بی خیال
  • بی نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    59 62
    نورچشمی ،هاشمی
  • بی نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    3 0
    با تایید کلی صحبتهای آقای دکتر،اعتقاد دارم بدون بیان کردن مشکلات نمی توان آنها را حل کرد.چه انتقادی بهتر از انتقاد با زبان طنز
  • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    21 1
    مهندسی باتجربه هستم ،متخصص چشم برای 30 ثانیه کنترل چشمم با دستگاه60 هزار تومان گرفت نمیدونم این مبلغ را چه کسانی وبه عبارتی چه مافیایی تعیین کرده ،حساب کردم دیدم اگه در روز 100 تا مراجعه داشته باشه ، معادل 2 الی 3 برابر حقوق ماهانه یک مهندس معمولی فقط در یک روز درآمدداره ،تازه این بغیر از درآمدهای کلان ناشی از عمل جراحی یا زیرمیزی که دیگه این روزها علنی میگیرند. این هزینه ها برای مردمی که ریال درمی اورند به دلارحساب شده و توجیهی نداره ، پاسخگویی و مسئولیتشونم در مقابل سیستم نظام مند پزشکی غرب خیلی خیلی کمتره ،حتی اوناهم دکترهای ما را قبول ندارند و دکترهای مهاجرباید دوباره برند دانشگاه ، به نظر من الان باید صحبت عدالت بشه ، نگرانی آقای وزیر کاملا بی مورد و البته سئوال برانگیزه
  • بی نام A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    0 5
    حالا که این وزیر و این وزارت داره سعی میکنه کارش رو درست انجام بده پس حداقل باید در مورد درخواستش فکر کنند ... از پزشکا حمایت نمیکنم اما نگرانی ایشون قابل درک هست و همچین پر بیراه هم نمیگن...
  • بی نام RO ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    11 0
    به اقای وزیر بفرمایید از همکارای شما هم طنز تهیه نکنن از برادرای نظامی هم طنز تهیه نکنن پس بفرمایید از قشر کارگر طنز نهیه کنن وشما هم بشینید برا خودتون بخندین. خیله عالیه
  • مهدي ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    6 0
    جناب وزير از نظر شما ديگر رشته ها ارزش ندارن؟ فقط پزشكها مهم هستن؟ اگه اين برنامه در مورد ديگران بود بازم اعتراض ميكردين؟ پس مردم بايد با چي خوش باشن؟ فرق طنز با مستند چيه؟ اگه مستند ميساختن چي ميگفتيد؟ واقعا متاسفم
  • ابراهیم A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    4 0
    مهران مدیری رو عشقست...
  • بی نام A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    108 4
    یعنی چی چرا جنبه ی طنز و شوخی ندارید در دیگر کشورها با رییس جمهورشان هم شوخی می کنند آنوقت شما از شوخی و ارایه ی واقعیت جامعه می ترسید بجای این کار خودتان را اصلاح کنید
    • بی نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      5 67
      آخه ما چیمون مثل دیگر کشورهاست که شوخی هامون باشه؟؟؟ سریال مدیری نمی دونم چیه اما طنز تو ایران با مسخره کردن و به سخره گرفتن یکی شده
  • مسعود A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    0 5
    من صاحب کامنتی به همین نام توی همین صفحه هستم راستش احساس کردم کمی احساساتی برخورد کردم و از همین جا از جناب وزیر بهداشت پوزش میطلبم شاید حق با ایشون باشه اما بهتره صبر کنیم تا سریال پخش بشه بعد قضاوت کنیم یا علی
  • بی نام A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    4 0
    واقعا درخواست نادرستی است و نگرانی وزیر محترم بی مورد است زیرا: 1 با آزادی و حق انتقاد در تضاد است. 2 به صنف پزشکی امتیاز خاص داده می شود تا خود را مصون از انتقاد دیده و در مقابل وجدان اجتماعی و افکار عمومی مصومیت آهنین پیدا کنند. 3 جناب وزیر بایستی در جهتی حرکت کنند تا همکارانشان در همه حال خود را در مقابل اعمالشان پاسخگو بدانند، نه اینکه امتیاز ویژه برایشان درخواست کنند. 4 تصور بفرمایید که همه صنوف با همین استدلال چنین درخواستی داشته باشند.......
  • مهدی A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    6 0
    یعنی جنبه شوخی در حد پشمک ...
  • بی نام A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    32 1
    از هرکی همچین انتظاری داشته باشیم از شما این انتظار رو نداشتم جناب وزیر...این فیلم طنز هست ..شما هم فیلم پخش نشده بهتره قضاوت نکنید جناب وزیر
  • بی نام RO ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    4 0
    این یک حقیقت هست که صدا و سیما در نحوه برنامه سازی از بیشتر نهادهای دولت و سیار نهادها تحت فشاره و اینکه آثارش با کاهش کیفیت مواجه میشه و بعضا مورد رضایت برخی واقع نمیشه قطعا یکی از عواملش اینه.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    4 54
    كاملن درست مي فرماييد. متاسفانه مردم ما جنبه ندارن و فرق موقعيت طنز رو با واقعيت افتراق نميدن و فرداي پخش سريال، همين تفكر سريال رو از دنياي واقعي بيمارستان ها پيدا ميكنن. بياين قبول كنيم... همه همينطوريم
  • داوود A1 ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    37 3
    اولاً که این کار هنوز پخش نشده؛ از کجا شما فهمیدید که محتوای سریال ضد جامعه پزشکیه؟ بعد؛ یعنی میخواین بفرمایین پزشک ها معصوم هستن... در جامعۀ پزشکی هیچ تخلف و عیب و ایرادی نیست... همه همه چیز رو رعایت می کنن و همه چی آرومه...؟ منکر خدمات حیاتی جامعه پزشکی نیستیم ولی تضییع حقوق بیمار و همره بیمار و... هم تو این کشور کم رخ نمی ده... کم نیستن پزشکهایی که رسالت اصلیشون یادشون رفته. پس لطفاً فضای خفقان ایجاد نکنید... بذارین طنز نقادانه پخش بشه، ولو کمی گزنده.... تو بسیاری از بیمارستان های دولتی و خصوصی کشور، منشور حقوق بیمار حتی یک بندش رعایت نمیشه.... واقعاً از شما که وزیر دولت تدبیر و امید هستید بعید بود....
  • بی نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    43 4
    آخه شما چرا دکتر؟من که خیلی قبولت داشتم؛نظرمو عوض کردی کلا؛بذار ملت شب عیدی یه لبخند بزنن راه دوری؛نمیره به خدا؛خا خیرت بده.
  • امیردوستدار آقای وزیر EU ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    17 44
    اقای وزیر لطفا بیشتر دقت کنید ممکن است اطرافیانی وجود داشته باشند که چشم دیدن محبوبیت شما را در بین مردم ندارند و بخواهند شما را خراب کنند . مراقب باشید لطفا ، پای هر چیزی امضا نکنید
  • فرزاد US ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    2 5
    به عنوان یک پزشک مشکلی برای پخش سریال طنز در مورد پزشکان نمی‌بینم مشروط به آن که ظرفیتهای اجتماعی پخش چنین سریالهایی هم فراهم بوده باشد که با سوابق قبلی می‌توان گفت که احتمالا نیست. به یاد می‌آورید که در پخش سریالهای قبلی آقای مدیری چه معضلاتی بوجود آمد؟ قسمتهای دعوای سریال برره که منجر به رفتارهای ناهنجار و خشونت بار در مدارس شد و یا تکیه کلامهایی که از نظر خیلی از کارشناسان حوزه اخلاق و تربیت و پرورش فکری قبیح بودند. بهر حال دوستان و هموطنانی که فرصتی دست داده تا همه جامعه پزشکی را به حساب عده معدودی سودجو به یک چوب برانید، نگران نباشید سیاستهای ضد پزشک رسانه ملی چنان بوده که این سریال هم پخش خواهد شد . امیدواریم این بار طنز واقعی نه لمپن بازی و توهین و مسخره کردن را شاهد باشیم.
    • داوود A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
      1 2
      نه. پزشک ها هنوز هم مورد احترام و دوست داشتنی هستن؛ ولی نباید به زور طنرپرداز مملکت رو خفه کرد و مردم رو از چیزی که میخوان محروم.
  • بی نام A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    37 3
    آقای وزیر خیلی آقایی ولی مطمئن باشید اون دسته از پزشکانی که آقای مدیری عزیز اونها رو نقد کرده اصلا عید ایران تشریف ندارند و اساسا سریال های صدا و سیما رو نگاه نمی کنند که ناراحت بشن پس اجازه بدید یه عید مردم سرگرمی داشته باشن
  • شهرام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    46 2
    با در نظر گرفتن مثبت و منفي ها متوجه شدن كه نميبايست اين نامه رو بنويسن.
  • الیاس A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    6 46
    اقای هاشمی کاملا دغدغه ی شما را درک می کنم اما مردم ما معمولا جو گیر هستند و الان هم جو مهران مدیری دارن ... چاره ای نیست ... تا دیروز هم جو کیروش داشتن ... خبر درج کن مگه نظر خلاف موج دادن گناهه ؟
    • محمدرضا IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
      6 0
      چه ربطی به جو داره؟ پزشکان نقد نشن، پلیس نقد نشه معلم نقد نشه، پس این همه پزشک متقلب از کجا میان؟ موجدات فضایی که نیستن پزشکای همین مملکتن جای ممنوع کردن نقد، عیب رو برطرف کنید
  • ناشناس A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    4 43
    آفرین.اقشاری به علت حسادت به پزشکان در حال تخریب چهره ی این قشر نخبه وتحصیلکرده می باشندکه باید جلویشان وایستاد.سلامت مردم شوخی بردار نیست
    • بی نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      6 1
      حسادت به پزشکان شما بفرمایید یک نگاه بندازیدببینید پرطرفدارترین رشته فوق تخصص چیه و چرا پرطرفدارترینه بعد نگران سلامت مردم بشید. البته این دنبال پول رفتن و بی اعتنای به اخلاق به منتقدان جامعه پزشکی هم وارده بنابراین خودتون رو تافته جدابافته ندونید جناب نخبه تحصیل کرده
  • فرشاد RO ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    36 1
    یدونه عیدو میخواستیم ماهواره نگاه نکنیما... میذارن مگه اینا...
  • شهاب IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    83 1
    پس فرق شما با احمدي نژاد چيه ؟ نترسين ، مردم همه چي رو در مورد نظام پزشكي ايران ميدونن ، نيازي نيست از اين سريال كمدي بترسين اقاي وزير دولت تدبير و اميد
    • مهدی A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
      2 0
      چرا هرچیزی رو به احمدی نژاد ربط می دید؟ اون کی نامه نوشت که از من انتقاد نکنید؟ انصافم خوب چیزیه به خدا...
  • بیننده مدیری از زمان "ساعت خوش" IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    18 1
    قسمت "سلامت" در مجموعه "شوخی کردم" خیلی عالی بود دیشب دوباره نگاه کردم و کلی خندیدم بیشتر مشکل مربوط به داروهای چینی و هزینه درمان بود و به پزشکان توهینی خاصی نبود...
  • بی نام RO ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    62 3
    کی گفته که نظام سلامت ایران یک از بهترین و موفق ترین نظام ها هست؟؟ آخه چرا چیزی میگین که یک بچه کودکستانی هم راحت میتونه نقضش کنه؟؟
  • بی نام IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    52 3
    راستی اینجاها کسی هست بدونه پزشکان چقدر مالیات می دهند ؟؟
    • بی نام A1 ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
      1 0
      بستگی داره که تابلو داشته باشه یا نه بدون تابلو ها هیچ چی
  • بی نام A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    29 2
    ما معتقديم خنده بر هر درد بي درمان دواست. جناب وزير به فكر درد هاي بي درمان ما هم باشند.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    30 3
    از يك وزير خوب انتظار ميره از يك طناز خوب حمايت كنه.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    11 29
    البته جناب وزير نگفتن پخش نشه،
    • بی نام A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      5 0
      داره ميگه متاسفانه متوجه شديم قراره در سال جديد پخش بشه" اين چه معني ديگه اي ميده؟
  • شهاب IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    13 4
    وزیر عزیزتر از جانم از این نظر نیز فکر کنید که سالی یکبار، تلوزیون بتواند مردم را به سوی خودش جلب کند. با این حال دوستت داریم.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    58 3
    جهان سوم یعنی هراس بی نهایت از نقد شدن...
  • بی نام DE ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    32 2
    خجالت داره که اینقدر آستانه تحمل پایین آمده است. مردم که سالهاست به بهانه های مختلف از دیدن طنز محروم می شوند. رامبد جوان یک برنامه درست کرد که به مردم یاد بده شاد باشن و می گفت که جنبه و ظرفیت شوخی مون رو زیاد کنیم. حالا دکترها اعتراض کرده اند که این چه طنزی است. یادمان باشد که افسردگی آدم را مریض می کند...
  • بی نام A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    42 2
    محافظه كاري رو كنارز بذاريد،‌ بذاريد ملت حرف بزنن
  • بی نام DE ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    5 0
    پزشک های ایرانی را باید نقد کرد. باید به طنز کشید. شاید به خودشان بیایند و اخلاقشان را حرفه ای کنند. 6 سال پیش یک جراحی گوش داشتم. دکتر به من گفت که در گوشت یک پروتز به منظور درمان می گذاریم. قبل از عمل به والدینم گفتند پروتز را خریداری کنند. بعد از عمل گفتند خودمان پروتز گذاشته ایم و پروتز خریداری شده را پس دهید.دروغ ایشان مرا به دردسر انداخت. پارسال احساس کردم شنوایی ام کم شده. در آلمان بودم و به دکتر گفتم در گوشم به علت بیماری اتواکسلروز پروتز قرار داده شده. با معاینه به من گفت این نوع عمل تو پروتز قرار داده نشده، بلکه استخوان برداشته شده. ولی من مطمئن بودم که دکترم بارها گفته پروتز در گوش داری. دکتر شک کرد که مبادا پروتز از جای خود در آمده. با آزمایش ام آر آی معلوم شد پروتزی در کار نیست.
  • علي A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    42 2
    بابا مگه چي مي خواد نشون بده كه اينقدر ميترسين؟
  • فرزاد IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    47 1
    جناب اقای هاشمی عزیز آینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن آئینه شکستن خطاست اگر برنامه ای اشکال کار شمارو نشان داد خود را اصلاح کنید نه صورت مسئله را. فکر کنم مردم هم شعور دارند و تشخیص میدهند درست و غلط را
  • بی نام A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    22 3
    بذارید همون مدیری فیلم رو بازی کنه
  • دومان A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    43 2
    هیچ موقع ما درست نمیشیم
  • ایرانی A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    89 1
    با این حساب پس نباید در سریالهای از هیچ قشری و قومیتی نام برد و استفاده کرد چرا که به اونا بر می خوره این جور باشه چند صباحی دیگر شاهد بیانیه صنف دزدان و قاچاقچیان و مفسدان و .... خواهیم بود که می خوان راجع به آنها فیلم ساخته نشه و سریال با هر موضوعی ساخته بشه بالاخره یه شاکی پیدا می کنه
    • سینا IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
      4 0
      ضمن عرض ادب خدمت وزیر محترم.بنظرم خوانندگان نامه شما در اینجا به عنوان "مشتی نمونه خروار"پاسخ محترمانه ای به نامه شما دادند.از یک روشنفکر مترقی بسیار بعیده این طرز تفکر.دوست دارم که دوست عیب مرا همچو آینه پیش روگوید نه مثل شانه پشت سر مو به مو گوید.
    • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
      1 12
      این چه مقایسه و مثال بی ربطی بود ، مسخره کردن مهندسان ، پلیس ها ، معلمین ، پرستاران زحمت کش کجا و دزد و مفسد و قاچاقچی کجا به نظر من انصاف نیست اقشار زحمت کشی که صبح تا شب جهت رفاه مردم و آسایش دیگران تلاش می کنند و شب ها تا صبح بیدارند تا دیگران در آرامش باشند دستمایه طنز قرار بگیرند
  • رضا A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    6 0
    اینم از وزیر بهداشت مملکت فکر می کردیم ایشون با ظرفیته چرا اینقدر می ترسین ؟؟؟
  • شیرازی A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    8 1
    واقعا اقای دکتر چی میفرمایند؟ من توشیراز زندگی میکنم یک فرهنگی بازنشسته هستم. دیروز رفتم نامه ارجاع بگیرم ،بهشون میگم قلبم درد میکنه یه گوشی روقلب من نگذاشت،گفت نمیشه برو فردا بیا اصلا به بیمار نگاه نمیکن تاچه برسد به معاینه.اسمشون راگذاشتن پزشک خانواده ولی بسیار بیسواد ،بطوریکه اسامی داروهاراهم نمیشناسند. شمادارید ازکدوم جامعه طرفداری میکنید؟
  • ناشناس A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    4 3
    چه قشری در ایران نقد می شوند که حالا دنبال نقد پزشکان هستید؟معلمان؟قضات؟استانداران؟وزرا؟کارمندان بانک؟
  • بی نام A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    8 0
    اگه ریگی به کفشتون نیست چرا می ترسین؟
  • بی نام A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    7 2
    می ترسین راجع به کارانه 200 ملیونی پزشکان صحبت بکنه؟
  • سید مسعود A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    6 0
    جمع کنید بینم کاسه و کوزتون رو. فکر کردید کی هستید؟ چون پزشک هستید بدین معنیه که معصوم هستید؟ فقط یه سریال جداگانه واسه ارتوپدها باید بسازن. تازه این سریال هنوز پخش نشده. من واقعا موندم تو این جامعه از کی باید انتقاد کرد. داستانی داریما.
  • سامي A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    6 0
    اقا من پزشكم، پخش كنيد اين سريالو تا ملت شاد بشن، بخندن و يك ساعت درد و غمشون فراموش بشه، افراد خانواده بشينن دور هم و مه يك ساعت پيش هم باشن.منم ميبينم با خانوادم كه اونها هم پزشكن.چيزي عوص نميشه براي ما جز بالتر رفتن روحيه مردم
  • سهيل A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    5 0
    با سلام، من يك دندانپزشك متخصص هستم. به نظرم پخش اين سريال خيلي هم خوبه. چه إشكالي داره با ما هم شوخي بشه؟ فقط الكي به همه جامعه تلقين نشه كه همه پزشكا اون يك درصدي هستن كه زيرميزي هاي آنچناني مي گيرند و درآمدهاي ملياردي دارند
  • بی نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    7 0
    جناب اقای دکتر هاشمی اصلا به شما ربطی ندارد که چه برنامه ای میخواهد ساخته شود یا نشود این ما ملت هستیم که تصمیم میگیریم ملت ایران انقدر با فهم وشعور هستند که بدانند چه خوب است و چه بد با یک سریال تحت تاثیر قرار نمیگیرند همه ما از وضعیت دکترها پرستارها و بیمارستان ها مطلع هستیم لطفا ملت را جیگر فرض نکنید تشکر فراوان خبرانلاین چاپ کنید لطفا
  • بی نام A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    5 1
    من با خوندن این نامه قلبم درد گرفت. واقعاً میگم ها شما مثلا ً مسئول خوب کردن حال مردمین نه خراب کردنش. امیدوارم آقای سرافراز جلوی این بی جنبه ها کم نیاره .
  • بی نام A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    7 0
    پزشک جهان سوم هم برای خودش داستانی دارد
  • رسول A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    6 0
    تلویزیون شجاع باش .. پزشکان محترم هستند ولی مقدس نیستند
  • بی نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    6 0
    از وزیر بهداشت بعید بود......
  • مهدی A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    7 0
    این نامه به نظر من مستقیما برای مردم تعیین تکلیف می کنه که مردم نباید ببینند چون اگه ببینند دیدشون عوض میشه اولا پیش داوری نکنیم اقای وزیر محترم ثانیا مردم دارای شعورند اگه فرضا وصله ای در سریال به این جامعه محترم پزشکان زده شود که ناحق باشد خود مردم روی گردان میشن ثالثا اگه طرح شما با یک سریال طنز و چند نیش و کنایه به خطر میافتد همان بهتر که شکست بخورد و به سر انجام نرسد یاد بگیریم از همون اقای اوباما که در یک تاک شوی تلویزیونی شرکت میکنه و توییت هایی از مردم میخونه که همش نیش و کنایس ایشون که رییس جمهور امریکا هستن تا این حد زیر تیغ طنز و نیش و کنایه میرن شما و جامعه پزشکی که جای خود دارید
  • محمد IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    7 0
    آقا من به بیمارستان 17 شهریور مشهد حدود 100 مرتبه تماس گرفتم برای نوبت ولی یا مشغول بود یا نوبت تموم شده بود و یا ... حالا شما بگو طنز نسازن
  • بی نام A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    5 0
    بعد میگن مردم میرن سروقت سریال های خارجی. همون بهتر که برن
  • بی نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    5 0
    حالا یعنی اقای دکتر می خواینبگین بیمارستان ها و پزشکاتون بی عیب ونقص و قصور وکوتاهی اند؟ چن تا پزشک نو سیستم سلامتهستن که از روی کوتاهی باعث مرگ بیمارانمی شن و هیچ زیر بار پرونده شون نمی رن؟
  • بی نام A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    6 0
    باید پخش بشه ، این چه اربیاتی است که هر کس می خواهد فیلمی طنز تهیه کند باید یک طیف ناراضی باشند
  • محمد A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    6 0
    هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک
  • بی نام A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    4 0
    جناب آقایان مهران مدیری و کمال تبریزی با سلام :| من الله توفیق
  • جهان A1 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    5 0
    جا داره از زحمات این بزرگوار که درراین مدت کم وزارت واقعا گام های را برداشتند که دعای خیر همه ملت پشت سر ایشان وخانواده محترمشان است وخواهد بود. تشکر وقدردانی بعمل آوریم .این نکته هم باید عرض کنم سریال های جناب مدیری برگرفته از واقعیات جامعه هست .فکر کنم این نامه جنابعالی مطمعنا بیشتر مردم رو تحریک میکنه که بعدازدیدن سریا همان برداشت های که شما مدنظرتون بود رو نسبت به جامعه پزشکی و بیمارستان داشته باشند.البنه مردم ما از خدمات بی دریغ شما مطلع هستند جناب وزیر
  • بی نام A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    6 0
    آقای دکتر زیاد نگران نباشید،اکثریت جامعه پزشکی کشور خوشبختانه ایام عید را در سفرهای تفریحی خارج کشور خواهند گذراند و از اینکه خدانکرده فقیر فقرا کمی بهشان بخندند مطلع نخواهند شد،البته اگر هم شدند مطمئن باشید جور دیگری تلافی میکنند. یک بیمار سرطانی که پزشکش واسه عید داره میره اروپا که نوش جونش باشه
  • شهروند ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    8 0
    متاسفانه اين شغل شريف براي عده اي تبديل شده به دلالي...
  • رضا از زنجان ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    5 0
    مدیری عشق همه ماست والسلام . جناب وزیر خودتو خراب نکن پیش مردم
  • رزیدنت قلب IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    7 0
    اقا من پزشکم از این برنامه استقبال میکنم.پزشکهایی هستن که حاضرن بیمارشون بمیره ولی پول بیشتر بگیرن.یکی رو میشناسم که بارها بیمارش بهش سجده از سر ناچاری کرده که پول زیرمیزی نگیره اما استادی هم دارم که در کنار زندگی مرفه بسیار بسیار به مردم احترام میگذارد و کلی به مردم فقیر کمک کرده.بارها بوده مریضا از مطبش که میان بیرون میگن خدا ازش راضی باشه. خدا اجرت رو بده مردم میتونن پزشک خوب رو از بد تشخی بدن.اتفاقا به نظر من پزشکی که به مراجعه کنندش احترام میزاره و با تمام وجود و محبت برخورد میکنه نزد مردم بسیار بسیار عزت و احترام داره.من خودم رزیدنت قلب هستم و اینو به وضوح میبینم .هر کی موافقه مثبت بده
  • ایران A1 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    6 0
    غیرممکن مدیری فیلمی بسازد یکی ازشماها سنگ جلو پاش نیندازدشمابروپرستارخوب یاتکنسین اتاق عمل بیهوشی خوب بذار توبیمارستان که بیهوشی زیادنریزد بعدطرف بمیردوالاقسم فیلم مدیری هیچ اسیبی به مردم نمی رساند
  • سياوش A1 ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    5 0
    جناب وزير از شما بعيده خنده بر هر درد بي درمان دواست بيا با هم بخنديم اين قضيه خنده هم به تحول سلامت خيلي كمك مي كنه
  • بی نام IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    5 0
    وقتي كه طنز جريمه كردن و اعمال قانون تهيه و پخش شد نيروي انتظامي نامه نزد كه بگه اقتدار ما مخدوش ميشه و ..... آقاي وزير اولا از شما چنين توقعي نمي رفت كه نامه بنويسيد در ثاني ميشه از شما و قاطبه پزشكان خدوم و غير خدوم خواهش كنيم كه بگيد در مورد كدام قشر طنز تهيه شود ؟نكند كه بگيد در مورد رفتگران خدوم و پاك و بي آلايشي كه نه جامعه صنفي دارند و نه ان جي او نكند بگيد معلمان كه ملعبه دست دانش آموزان خواهند شد رانندگان خوانندگان نظاميان دولتيان نه نه نه بهتره طنز رو تعطيل كنيم بهتر نيست ؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    3 2
    جناب وزیر کارهای طنز آقای مدیری حرف نداره دست تو هر سوراخی می کنه یه پولی در بیاره خواننده هم شده خخخ
  • بی نام IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    5 0
    در تمام دنیا فیلم هایی که ساخته میشه به استثنای فیلم های مستند راز بقا که مرتبط با حیوانات هست درمورد انسانهاست وروابط اآنها و هرکسی یک شخصیت و کارکتر و شغلی هم داره اگر قرار باشه هر کسی و یا شغلی معترض باشه بنابر این دیگه امکان ساخت فیلم هم نیست و به نظرمیاد اعتراض به این امر و تاکید در تافته جدا بافته بودن بعضی از مشاغل و یا قشری از جامعه درست نیست و باید حساسیت رو کناربگذارن
  • 1 IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    6 0
    لطفا شما به فکر زیر میزی گرفتن اعضای هیئت مدیره های نظام پزشکیتون باشید .
  • نادر BZ ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    7 0
    وزیر محترم نوشته " لذا نگرانی عمده این‌جانب این است که تصویر کلی حاصل از این سریال از بیمارستان، پزشک، پرستار و سایر اجزای نظام سلامت در ذهن مخاطب، نمایی غیرقابل اعتماد، ناامیدکننده و آکنده با انواع ناهنجاری‌ها و فسادها باشد " واقعا اگر ضعفی وجود نداشته باشد چرا باید نگران تصویر مغشوش بود ؟ بعد هم مگر پزشکان نعوذبالله معصوم هستند که نباید به حریم شان وارد شد ؟ ما پزشکانی چون پروفسور سمیعی و مرحوم قریب داریم که مردم با سریال و بی سریال برای آنان ارزش قائل هستند اما در عین حال پزشکانی هم هستند که بیش تر دلال اند تا دکتر ، مثل تمام صنوف . مثل این که بگوییم اگر یک نانوا خلاف کرد چیزی به او نگویید چون کار نانوایی محترم است و باقی نانوایان خراب می شوند . این چه منطقی است ؟
  • بی نام A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    5 0
    با عرض پوزش از معدود پزشکان وفادار به اصول انسانی : جناب آقای دکتر هاشمی ، مردم ایران خیلی وقت است اعتمادشان را به پزشکان از دست داده اند اما نه به خاطر یک فیلم یا سریال طنز بلکه به این خاطر که اکثر پزشکان ایرانی بیش از حد پولکی شده اند و بیماران را فقط به شکل دسته های اسکناس می بینند
  • رجبی IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    6 0
    دکتر جان واژه طنز یعنی چی ؟
  • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    9 1
    اینقدر این پزشکان موجودات مفت خور و بی عاطفه ای هستند که اگر یک سریال هزار قسمتی از عیوبشون پخش بشه باز هم گوشه ای از بدیشان گفته نشده. فقط از نظرهای مردم در اینجا میشه به نفرت مردم از این قشر پی برد
  • سریر IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    5 0
    دکتر هاشمی، در این مسئله احتمالا یه فشاری از بیرون به شما وارد کردن که این نامه را نوشتید و گرنه نگارش این نامه در شآن شما نبوده است.
  • محمد A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    6 0
    دکتر اگر کسی برت داشت با من
  • محمد A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    11 0
    جناب وزیر حقیقتا هنوز تو حوضه خودت مشکل زیاده بذارید این بنده خداها کارشونو کنند البته با سپاس فراوان
  • کارمند دانشگاه A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    8 0
    3 نمره منفی تقدیم وزیر محترم بهداشت
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    8 0
    آقای وزیر شما برو خودشیرینی کن به ما کار نداشته باش
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    6 0
    بس کنید دیگه بابا هرکس اگر در حوزه خودش فعالیت کنه این همه چالش به وجود نمیاد
  • امید A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    9 0
    خدا نکنه کسی گذرش به بیمارستان بیوفته.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    9 0
    جالبه که وقتی پای ادعا وسط میاد، آقایون پزشکان خودشون رو جزو پیشروترین، دنیادیده‌ترین،‌ فرهیخته‌ترین، روشنفکرترین و هزارتا "ترین" دیگه به حساب می‌آرن ولی به اینجا که می‌رسه تحمل یک برنامه طنز درباره خودشون رو ندارن در حالیکه تحمل انتقاد از جمله ابتدایی‌ترین شاخص‌های روشنفکری و دمکراسی است. تازه این در حالیه که سریال آقای مدیری از همون اول تکلیفشو روشن کرده و ظاهرا موضوعش درباره کسی است که به "دروغ" خودش رو پزشک جازده و بیمارستان تاسیس میکنه یعنی طرف پزشک نیست. اینکه چرا با این وجود وزیر بهداشت و پیش‌تر رییس نظام‌پزشکی اینقدر از این موضوع احساس نگرانی کردند، لابد دلیل دیگری دارد. به نظر من آقایان نگران طرح موضوع تخلفات زیادی هستند که در جامعه پزشکی ما وجود دارد و ما عادت بهندیدن آنها کرده‌ایم
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    8 0
    می گم ما معلما که همینجوری هم مضحکه خاص و عام هستیم وزیر جانبگو درباره ی ما بسازند.یا مثلا کارگرا یا معتادا یا تو همون صنف شما پرستارا. یه وقت چیزی نباشه به امثال شما بر بخوره حیفید
  • قاسم IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    8 0
    ایشان کلا عاشق ظاهرسازی و مخفی کاری رسانه ای هستند. همین امسال هم بارها و بارها خواستار سکوت رسانه ها در خصوص بحث میوه های آلوده و مواد غذایی آلوده شده بودند.
  • سعید A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    9 0
    جناب وزیر از زیرمیزیهای پزشکان چه خبر؟ از برج سازیاشون؟ از جراحیهای چند ده میلیونیشون؟ بهتر نیست به اینها رسیدگی کنید؟ بهتر نیست تلاش کنید یک سیستم بیمه کارامد داشته باشیم؟
  • مهدی IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    7 1
    اقای نظام سلامت لطف کن شما بیا فیلم بساز تا ببینیم یه نفر کار بلد داره کارشو میکنه شماها نمیزارین بعد میاین میگین نمیدونم چرا مردم از ماهواره استقبال میکنن خو شما ها نمیزارین امثال مدیری فیلم بسازه . الانم اینقدر نامه بدین تا مثل برره 10 قسمت بیشتر پخش نشه شما دارین به شعور مردم توهین میکنید . ما خودمون میفهمیم چی درسته با یه فیلم نظرمون راجع به پزشکان شما عوض نمیشود . کاملا از احوالاتشان با خبریم چون باهاشون سر و کار داریم شما میخوای به مردم دیکته کنی که پزشکان همه خوبن همه معصوم اند همه کارشون رو به پول ترجیح میدن مردم میفهمند جناب وزیر فقط کشور جهان سومه که همه در مسائلی که بهشون ارتباطی نداره دخالت میکنن . شما وزیر بهداشتی نه رییس صدا و سیما . قشنگ معلومه با مدیری مشکل دارین
  • خاله صفورا IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    4 1
    اصلا مهران وزیرو ولش کن بیا بامو شوخی کن.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    5 1
    اعتماد مردم به جامعه پزشکی با یک سریال کم و زیاد نمیشه جناب وزیر اون چیزی که اعتماد را زیر سوال میبره آمپول مشکل دار و کوری مردمه، پخش شدن فیلم اتاق عمله، زیر میزیه حسابیه، ویزیتهای یک دقیقه ایه، تشخیصهای غلطه، کاسب کاری پزشکانه و ... دقت کن اقای وزیر دقت
  • پزشک A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    2 1
    آقای وزیر به نظر میاد باید یقین پیدا کنیم کارهای شما با برنامه و هدفمند در جهت ضربه به جامعه پزشکی است. بدون پرداخت اندکی بیشتر و صلب اجازه کار پزشکان چنان در بوق رسانه ها دمیدید که به تدریج خودمان هم باورمان می شود که طبق گفته این رسانه ها درامد ده ها ملیونی داریم و فراموش میکنیم که منتظر چند صد هزار تومن کارانه یا عیدی برای خرید عید هستیم و حالا بعد از بی تفاوتی در برابر این همه توهین و افترا در رسانه ها ناگهان به عنوان منجی پزشکان ظاهر می شوید که مهران مدیری سریالش را پخش نکند؟ خداوند آخر و عاقبت مردم را به خیر کند
  • محمدرضا A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    4 1
    دیگه شورشو در آوردین چشم ندارین شادی مردم رو ببینید
  • امید A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    4 0
    واقعا متاسفم. ازهمون ابتدای کار ایشان یک جورایی میخواست که آقای مدیری زیاد به پزشکان گیر نده و رعایت حال پزشکان رو بکنه .نمیدانم آقای وزیر از چی وحشت دارن. امیدوارم که آقای مدیری سریالش به واقعیات پرداخته باشه آنهم بدون ملاحظه کاری
  • پیانو IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    3 1
    درود بر شما وزیر محترم. به نظر من شما به دنبال پخش نشدن سریال نباشید. به دنبال رفع مشکلات موجود در جامعه پزشکی باشید. شاید با پخش سریال حقایقی از جامعه پزشکی که شما به عنوان وزیر این کشور از آن مطلع نیستید با خبر شوید. باید قبول کرد که مشکلات زیادی در این قشر وجود دارد. ما منکر زحمات دکترهای با وجدان و شریف این مملکت نیستیم. همان طور که شما را به عنوان وزیر و همچنین بهترین دکتر این کشور در زمینه چشم پزشکی قبول داریم و می دانیم که شما دلسوزانه به فکر مردم هستید و از کمک به مردم این سرزمین از هیچ کوششی دریغ نمی کنید. سو استفاده های زیادی در زمینه پزشکی از مردم ناآگاه ما در این کشور شده است. پس چه بهتر صدای اعتراض مردم و کاستی های این بخش از طریق طنز بیان شود. باشد که باعث هوشیاری شما شود.
  • حمیدرضا A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    5 1
    جناب دکتر هاشمی سید بزرگوار آیا شایسته است که برای پیشبرد هدفتون از رهبری و سیاست های نظام و اصول اخلاق و دین و ملیت و همه چیز مایه بذارید که جلوی یه سریال طنز رو بخواین بگیرید؟؟؟ اگر همه بخوان همدیگه رو با اسم رهبر و امنیت نظام و این حرفا بکوین تو مملکت همه باید خفه بشن استاد عزیز شما بافرهنگ تر از این حرفها نشون دادید چی باعث شد دست به انتشار این نامه بزنید؟
  • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    6 1
    مگه شاد كردن مردم جز سلامت نيست . مگه سلامتي روحي و رواني برايتان مهم نيست . اين مردم نياز به شادي دارند كمي هم به فكر خنداندن ملت باشي . در چهارچوب قانون . ولي به نظر بنده مسئولين صدا وسيما با درايتي كه دارند تصميم ي درست در اين موضوع را خواهند گرفت / انشالله
  • احسان A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    7 1
    تازه دلمون خوش بودکه مهران مدیری دوباره برگشته این کارها رو میکنند که دیگه فیلم طنز و قشنگ را نداریم
  • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    7 1
    اقا مهران مدیری اگر خاص است بخاطر عدم تمکین به این و انه خواهشا: اقایان سیاسی و اجرائی وارد کار هنری نشوند طنز باید بدیع باشه
  • بی نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    10 1
    جناب وزير : با احترام لطفا به عواقب كار دقت كنيد . مردم ايران آگاهي لازم را دارند .......
  • علی A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    8 1
    سلام. چون این قشر از جامعه حقوق زیادی میگیرند پس محترمترند و نباید با انها شوخی کرد. مدیری دوست داریم
  • صابر RO ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    4 1
    جناب دکتر قصاص قبل از محاکمه نکنید بگذار سریال پخش بشه همین کارها را کردین که مردم میرن شبکه مزخرف جم نگاه می کنند اگه همین جور بشه که کلا باید تلویزیون ببوسیم بگذاریم کنار سر سریال سرزمین کهن همین جور شد یک بازیگر یک دیالوگ که درست نبوده گفته باید شورش کنیم ما چرا اینقدر قومی و قبیله نگاه می کنیم چرا از انتقاد میترسیم یعنی همه پزشکا عالی هستن و هیچ اتنقادی بهشون وارد نیست کلا قوم بختیار ی از اول بوجود امدنش هیچ خطایی نداشته و اما یک توصیه به مسئولان صدا و سیما خط قرمز تون باید اهل بیت و احکام اسلامی و قانون جمهوری اسلامی باشه نه نژاد قوم شغل این چیزا به امید روزی که این تعصبات بی جا از بین برود