آخرین توصیه اقتصادی امسال / فعلا ناامید نشود

اگر احساس می کنید که دیگر برای تحقق رویاهایتان فرصتی نمانده، گزارش زیر را بخوانید.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، پایان سال برای بسیاری از افراد  با احساسی ناخوشایند همراه است، احساسی که به آن ها می گوید یک سال دیگر از عمر آن ها نیز بدون دستیابی به اهداف بزرگی که همواره در سر داشته اند سپری شده است. احتمالا افرادی که کمتر از بیست و پنج سال سن دارند چنین حسی را کمتر تجربه می کنند اما برای فردی که بیشتر از سی سال عمر کرده، احساس اینکه فرصت چندانی برای انجام کارهای بزرگ باقی نمانده چندان غریبه نیست، احساسی که شاید با ناامیدی همراه باشد. اما حقیقت این است که برای بسیاری از افراد هنوز خیلی زود است که با حسرت به آرزوهایشان در مورد کسب و کار بنگرند. اگر تصور می کنید حالا که از مرز سی سالگی و یا چهل سالگی عبور کرده اید، دیگر فرصتی برای رویاپردازی ندارید، اشتباه می کنید. شاید به یاد بیاورید که پسال گذشته شرکت فیس بوک برای خرید اپلیکیشن واتس اپ (WhatsApp) مبلغی معادل 19 میلیارد دلار پرداخت اما احتمالا نمی دانید که بنیانگذار واتس اپ زمانی شرکت مربوط به این اپلیکیشن را راه اندازی کرد که 33 سال داشت.

در واقع جان کوم در ژانویه سال 2009 یک گوشی آیفون خرید و تازه پی برد که می توان اپلیکیشنی را برای رد و بدل کردن پیغام راه اندازی کرد و آن را در فروشگاه مربوط به اپلیکیشن های شرکت اپل عرضه کرد. البته مورد واتس اپ تنها کسب و کاری نیست که بنیانگذار آن خیلی دیر به فکر ماجراجویی در کسب و کار افتاده است. احتمالا طی سال های اخیر بارها عکس بنیانگذار وبسایت ویکیپدیا (Wikipedia) را دیده اید که در پیغامی از شما خواسته بود برای ادامه ارایه خدمات رایگان توسط ویکیپدیا به این وبسایت کمک کنید. اگر هم تاکنون تصویری از جیمی ولز را ندیده اید حتما بارها از وبسایتی که او راه اندازی کرده یعنی ویکیپدیا بازدید کرده اید. جیمی ولز زمانی برای عملی کردن ایده ایجاد یک دایره المعارف آنلاین دست به کار شد که تقریبا 35 سال سن داشت. نام شرکت اینتل (Intel) را هم احتمالا تاکنون بارها شنیده اید، پردازنده های ساخت این شرکت را در بسیاری از رایانه های جهان می توان یافت. شرکت اینتل مانند شرکت های اپل و یا مایکروسافت ایده جوانانی نبود که به جای تحصیلات دانشگاهی به دنبال راه دیگری برای بروز خلاقیت بودند بلکه رابرت نویس زمانی شرکت اینتل را راه اندازی کرد که 41 سال داشت.

موارد دیگری را نیز می توان برشمرد که افرادی در دهه های چهارم، پنجم و حتی ششم زندگی کسب و کارهای بسیار موفقی را راه اندازی کرده اند. برای مثال ری کراک در سن 55 سالگی وارد مکدونالدز شد و آن را به موفق ترین رستوران زنجیره ای جهان تبدیل کرد، جان پامبرتون نیز نوشابه های کوکاکولا را 55 سالگی تولید کرد و جالب تر از همه هارلاند ساندرز است که رستوران های مرغ سوخاری کی اف سی (KFC) را در 65 سالگی راه اندازی کرد. در واقع شاید سی و چند سالگی برای فردی که بخواهد تازه فوتبال بازی کردن را یاد بگیرد و به تیم ملی هم دعوت بشود بسیار دیر باشد اما برای راه اندازی یک کسب و کار موفق تقریبا در هر سن و سالی می توان دست به کار شد.

3535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    21 5
    خوب بود
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    35 3
    پدر جان تو رو جدت آخه مومن خدا تمام مثالهات که مال آمریکاست بستر مکانی که ما در آن هستیم را فراموش کردی ،یا در خواب ناز غنوده اید نه همان مثل قدیمی است: کسی که خودش رو بخواب زده رو نمیشه بیدار کرد.
  • بی نام GB ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    36 1
    تمام افراد موفقی که نام بردید در سرزمینی به این موفقیتهای بزرگ رسیدند که راه برای پیشرفت تا بی نهایت بازه ضمن اینکه هرکسی اختراع یا ابداعی بکنه کاملا تحت حمایت قانون قرار میگیره و همه تسهیلاتو براش مهیا می کنن . ضمنا اختراع رسما بنام خودش ثبت میشه و هیچ کس حق کپی نداره . هرکی امتیازشو میخاد باید پول کلان بده . حالا اگه امکانش هست که نیست مقایسه کنید با کشور خودمون . اینه که اکثر ماها در 30 سالگی می میریم در 7080 سالگی دفن میشیم .
  • ننه کلثوم A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    26 1
    داداش چقدر روحیه دادی الان من با جیب خالی سوپرمن شدم ومیخوام بزرگترین شاتل را به اونطرف مریخ پر بدم
  • امیر A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    18 1
    بالای سی سال این فکرو میکنن؟؟؟؟ ههه من 18 سالمه نه به اینده امید دارم نه به روزای خوش اوناییم که منتظر روزای خوشن بیخود به دلشون صابون نزنن خبری نیست
  • بدون نام A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    25 0
    ممنو ن از ياداوريتون ولي ميشه چند نمونه وطني رو هم مثال بزنيد يا فقط در بلاد كفر اين فرصتها وجود داره؟البته ب ز و. م پ و امثالهم نباشه
  • مکس A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    20 2
    ممنون از خبر آنلاین. من که زیر رو رو شدم. شما چطور دوستان؟ حالا هم دارم میرم اختراعی، اکتشافی چیز بکنم. فعلاً
  • ali A1 ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    8 1
    ترجمه خوبی بود