قیمت خودرو افزایش یافت/ آخرین تحولات بازار خودرو

در حالی این روزها مردم منتظر کاهش قیمت خودرو پس از توافق لوزان هستند، اما در مقابل برخی از خودروسازان قیمت محصولات خود را از 200 هزار تومان تا یک میلیون تومان افزایش دادند.

مردمی که این روزها در انتظار ارزان شدن قیمت خودرو هستند، هم‌اکنون با افزایش قیمت محصولات خودروسازها مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گزارش‌ها حاکی از آن است که گروه خودروسازی سایپا و پارس‌خودرو قیمت جدید محصولات خود را طبق دستورالعملی به نمایندگی‌های فروش در سراسر کشور اعلام کرده‌اند.

بر این اساس، انواع خودرو پراید حدود 200 هزار تومان نسبت به اسفندماه 1393 گران‌تر شده است. همچنین انواع خودرو تیبا نسبت به سال گذشته با رشد قیمت 200 هزار تومانی روبه‌رو بوده و خودرو تندر90 نیز حدودا یک میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرده است. در همین حال، خودروهای وارداتی از قبیل سراتو یک میلیون تومان نسبت به اسفندماه 1393 رشد قیمت داشته است.

این افزایش قیمت‌ها که از 200 هزار تا یک میلیون تومان اتفاق افتاده، طبق دستورالعمل نوزدهم فروردین‌ماه 1394 اعلام شده است، ولی در این دستورالعمل جمله‌ای نوشته شده که افزایش قیمت علی‌الحساب بوده و هنوز قیمت سال 1394 توسط شورای رقابت محاسبه نشده است.

این طور که پیداست، خودروسازان نه‌تنها به دنبال ارزان کردن خودرو نیستند، بلکه در پی گران کردن خودرو در هفته‌ها و ماه‌های آتی خواهند بود.

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پيمان IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    22 2
    شركت هيوندا و كيا در ايران ديروز بين ٥ تا ١٥ ميليون تمام هودرو هاي خودشون رو گرون كردن.. رو چه حسابي خدا ميدونه
  • بی نام ES ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    21 0
    چرا فقط در مورد افزایش قیمت خودرو حرف می زنید چرا کیفیت ماشین ها بهتر نمی شود؟ چرا ماشین های اتوماتیک دیگر تولید نمی شود ؟ مگر خودروسازان ادعا نمی کردند در تولید ماشین های دنده اتوماتیک خودکفا شده اند؟ پس چی شد این حرف ها و ادعاها
  • ستار A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    28 2
    زنده باد خودروسازان ... قيمت گزاف كيفيت هيچ...
    • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
      0 0
      اخه چرا قیمت ها باید گران شه درحالی که کیفیت در حد صفر هست در ضمن اگر این جور باشه کسی ماشین به این قیمت ها نمیخره میره دست دو میگره چون نمیتونه ماشین با این قیمت بخره واقعا واسه خودمونو دولتمون متاسفم با این مسولانش
  • فرهاد A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    16 1
    باش تا صبح دولتت بدمد....
  • بی نام IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    34 0
    مگر قرار نبود سالی 5 درصد تعرفه گمرک ماشین وارداتی را کم کنن همه شریک هستن در سود فروش لگن
  • بهزاد IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    2 0
    متاسفانه ازین بهای گزاف خودرو خیلیها سود میبرند پس کسی نیست اقدام خاصی انجام بده گاهی حرفهایی زده میشه همش فرمالیته هست. این مملکت دگ ارزونی نداره بخرید که گرونتر میشه تجربه بهم میگه باید درس گرفت اینجا دو ضربدر دو معلوم نیست چند میشه حساب کتاب نداره