تسنیم نوشت:

 

فرهنگیان در رابطه با اجرای طرح رتبه بندی سوالات و ابهامات مختلفی را مطرح می‌کنند که برخی از آنها بدین شرح است:

** در خصوص طرح رتبه بندی فعلی که توسط دولت مصوب شده است، نقاط ابهام بسیاری وجود دارد، به‌عنوان مثال یکی از ابهامات در این خصوص است که افزایش حقوق 600 هزار تومانی بعید است محقق شود چرا که هم‌اکنون حق شغل فرهنگیان بیشتر از 800 تا 900 هزار تومان نیست پس چگونه 50 درصد این حق شغل 600 هزار تومان می‌شود؟

** شرط تالیف مقاله برای معلم ناشی از نسنجیده کار کردن افرادی است که این قانون را تصویب کرده‌اند. اکثریت قریب به اتفاق مقالاتی که اساتید دانشگاه می‌نویسند حاصل کار پژوهشی دانشجویان فوق لیسانس و دکترای آنهاست و نه خود اساتید. به عنوان مثال بنده که فوق لیسانس مهندسی برق هستم یک مقاله ISI و یک مقاله در کنفرانس بین المللی از پایان نامه‌ام استخراج شد که این دو مقاله به نام استاد من هم نوشته می‌شود.

مشکل اینجاست که ما معلمان مثل اساتید دانشگاه با چنان محیط و شاگردهایی سرو کار نداریم و انتظار مقاله داشتن از معلم یک انتظار بیجاست.

دوم اینکه چرا برای حقوق معلم‌ها هفت خوان رستم تعیین می شود اما سایر کارمندان خیلی راحت با یک بخشنامه حقوقشان جهش دارد. من با مدرک فوق لیسانس و 9 سال سابقه حقوقم یک میلیون بود اما دوستم در شرکت نفت که پارسال استخدام شد 3 ملیون. در سال 93 حقوق من با افزایش شد یک میلیون و 200 هزار تومان و حقوق همکارم شد 4 میلیون تومان. حقوق معلمان مادامی که پایین است با 50 درصد افزایش هم تازه به پای 10 درصد افزایش سایر ادارات نمی‌رسد.

** مطابق طرح رتبه بندی واقعی (مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم)، حقوق معلمان از 80 درصد حقوق اعضای هئأت علمی کمتر نخواهد بود و اگر این طرح به این صورت اجرا نشود دیگر کارایی نخواهد داشت.

 

** سوال:‌  آیا فرهنگیانی که مهر ماه بازنشسته می‌شوند شامل رتبه بندی می‌شوند یا خیر؟

** پاسخ:‌ بازنشستگان مشمول رتبه بندی نمی‌شوند و افرادی که مهر امسال بازنشسته می‌شوند نیز شامل طرح رتبه بندی نمی‌شوند چرا که اجرای این طرح از مهر است. حتی ممکن است کارگروه‌هایی که در حال بررسی رتبه بندی هستند، زودتر به نتیجه رسیده و جزییات رتبه بندی شهریور ماه ابلاغ شود.

رتبه بندی مشمول آن دسته از معلمانی است که دارای مدرک لیسانس و بالاتر بوده و سابقه کار بیشتر از 5 سال دارند.

** سوال:‌ عناوین مربی، استادیار، دانشیار و استاد از طرح رتبه بندی حذف شده و عناوین پایه، ارشد، خبره و عالی جایگزین آن شده است؟

** پاسخ:‌ هنوز قطعی نیست که عناوین مربی معلم، استادیار معلم،‌دانشیار معلم و استاد معلم حذف شود. مباحثی در این زمینه مطرح است و اقدامات کارشناسی در حال انجام است که آیا عناوین پایه، ارشد، خبره و عالی که از گذشته وجود داشت با برخی اصلاحات جایگزین شود یا همان روند مربی، استادیار، دانشیار و استاد را داشته باشیم.

** سوال: افزایش ضریب فوق العاده شغل از 800 به 1500 یک دروغ محضه در احکام 94 این ضریب 1300 شده است و برای برخی از فرهنگیان با مدرک فوق لیسانس این فوق العاده شغل همچنان 800 اعمال می‌شود.

** پاسخ: فرهنگیانی که فوق العاده شغل آنها همچنان 800 است همکارانی هستند که ابلاغ  آنها غیر مرتبط بوده یا جزو نیروهای مازاد هستند. اگر فردی در طول هفته 24 ساعت کامل کار نکند جزو نیروهای مازاد محسوب شده و فوق العاده شغل آنها 800 اعمال می‌شود.

** سوال: فرهنگیان بیشتر از طرح رتبه بندی به رفع تبعیض میان دریافتی آنها با سایر کارکنان دولت نیازمند هستند؟ چرا فکری برای افزایش حقوق معلمان نمی‌شود؟ با اجرای طرح رتبه بندی نهایتا 150 تا 300 هزار تومان به حقوق معلمان اضافه می‌شود.

** پاسخ:‌  افزایش حقوق ناشی از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان 100 یا 150 هزار تومانی که اعلام می‌شود، نیست بلکه فردی که موفق به کسب رتبه یک شود که شرایط آن نیز بسیار ساده است 70 درصد فوق‌العاده شغل آن افزایش می‌یابد.

معلمان درخواست دارند که حقوق آنها همانند کارکنان سایر وزارتخانه‌ها شود و در قانون خدمات کشوری شرایط و ضوابطی وجود دارد که کارکنان آموزش و پرورش می‌توانند مانند کارکنان سایر وزارتخانه‌ها از آن استفاده کنند اما تفاوت میان کارکنان آموزش‌ و پرورش باکارکنان دولت به دلیل این است که کارمندان سایر نهادها به دلیل برخی قوانین خاص از امتیازاتی بهره‌مند میشوند که منجر به افزایش دریافتی آنها می‌شود در حقیقت در دستگاه‌هایی که منابع آنها اجازه می‌دهد، خدمات رفاهی بیشتری ارائه می‌شود و کمک هزینه رفاهی بیشتری به کارکنان خود ارائه می‌کنند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    44 15
    سلام. آیا معلمی که شامل رتبه بندی شده باشد و بعد از آن بازنشسته شود رتبه بندی در زمان بازنشستگی قطع می گردد؟
    • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      24 1
      سلام لطفا اینقدر امروز وفردا نکنید. واین همه رسانه ای نکنید .این همه طرح ها وپروزه ها در کشور باهزینه های سنگین تر اجرا می شود که طرح رتبه بندی معلمان در برابر آن عددی محسوب نمی شود .بدانید هرچه در راه آموزش صرف شود نه هزینه است ونه اسراف
  • فرهنگی IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    4 0
    سلام،چراباتوجه به اینکه باید به مناطق محروم ومرزی توجه بیشتری بشود امااز فرودین 94بااعمال احکام جدید 5درصد از بدی آب وهوا ومناطق کمتر توسعه یافته همکاران شاغل دراین مناطق کم کرده اند دلیل این چیست ؟ آیا این پاسخ به همکارانی است که درمناطق کمتر برخوردار شاغل هستند
  • معلمپیامبران مغضوب عدالت IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    11 0
    لطفا از پرداخت سه عیدی در اسفند ۹۳به کارمندان بانک ها و پرداخت نزدیک به ۱۸ حقوق به کارمندان بانک ها در ۱۲ ماه و پرداخت وام کم بهره پنجاه میلیون تومانی کارمندان دادگاه در اسفند ۹۳ و کسر تمام افزایش حقوق معلمان در ماه اول به نام مقرری ماه اول و…هزاران مورد دیگر …برای جبران پنهانکاری هدفدار رسانه ها گفتم میدونم منتشر نمیکنند چون در برابر وجدان آحاد مردم محکوم به عوام فریبی خواهند شد می خواهند با رنبه بندی بین معلمان که جهت قدردانی از معلمان مبتکر فعال و.. هست رسانه و خرد جمعی را فریب دهند کاش کمی از وجدان آنگلا مرکل صدراعظم آلمان داشتید که در جواب اعتراض مهندسان و پزشکان گفت کدام عقل می پذیرد که جایگاه پزشکان و مهندسان با افرادی که آنها را به اینجا رسانده معلمانیکی باشد
  • سید A1 ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    5 2
    سلام مسئول عزیزبنده فوق لیسانس با25سال سابقه امتیازفوق العاده شغلم که باید درسال93 2000زده میشد در سال94 تازه با تاخیر یک ساله نسبت به سایر ارکانها زده شده1300به کی ما باید شکایت کنیم
  • فرهنگی از باینگان A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    7 0
    ضمن عرض ادب خدمت مخاطبین گرامی، دولت کریمه و مجلس محترم شورای اسلامی اینجانب به عنوان فرهنگی با30 سال خدمت صادقانه در سخت ترین شرایط و با کم ترین توقع و صرف جوانی و انرژی در این راه خطیر وخدمت در مناطق محروم، چرا باید شاهد این همه تبعیض و کم لطفی از سوی دولت تدبیر و امید ما بین ما و سایر همکاران فرهنگی صرفا به دلیل اتمام خدمت پیش از آغاز طرح رتبه بندی معلمان باشیم؟ آیا غیر از این است که یک معلم همه ی عمرش را به پای این حرفه مقدس می گذارد؟چرا باید با روحیه ای شکسته دست ها را شست گر چه گمان نمی کنم رتبه بندی اصلا در کار باشد.
  • همکار فرهنگی US ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    5 0
    با سلام فوق العاده شغل خیلی از معلمان 800 باقی مانده بالخص مشاوران مدارس که 24 ساعت کار می کنند ولی مازاد دیده شده اند چون اگر ما 24 ساعت کار کنیم اداره ما نورچشمی های خود را چه کند ؟
  • مهربانی A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    5 0
    امروز صبح مقابل اداره کل ا.پ در مشهد و بیشتر استانها تجمع سکوت و اعتراض بود معلم معترض ب معیشت منزلت نامناسب و تبعیض در حقوق کارمندان
  • بی نام IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    6 5
    یه طوری می گن سایر وزارت خانه ها و ادارات دیگر آخه همه که وزارت نفت نیستند مثلا حقوق کارکنان سازمان بهزیستی با وجود سخت و طاقت فرسا بودن کمتر از آموزش و پرورش است
  • معلمی از آذربایجان غربی A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    17 3
    آقای وزیر مگر ما فوق دیپلمه ها دهان نداریم که غذا بخوریم؟ مگر ما زن و بچه نداریم ؟ مگر ما جز افراد این مملکت نیستیم که رتبه بندی شامل ما نمیشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا افزایش شامل ما نخواهد شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بازنشسته فرهنگی A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    8 0
    بازنشستگان فردای شاغلین هستند پس چرا نبایداین قانون رابرای آنان اجرایی کرد؟ آیا فکر نمی کنید تبعیض بین آنان باعث رنجش بازنشستگان فرهنگی شود؟ وباعث مشکلات اقتصادی مضاعف گردد ؟همه می دانیم که حقوق بازنشستگان همیشه 50 درصدازحقوق شاغلین باید بیشتر باشد . به همان دلیلی که میدانید.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    8 0
    من فقط یک ساعت مازاد دارم. 800 امتیاز بهم تعلق گرفت. کسی که 24 ساعت مازاده هم 800 امتیاز. بی عدالتی محضه.در ضمن معلم چه گناهی داره که مازاده، وقتی ساعت نیست چیکار کنیم، یه عده با پارتی ابلاغاشونو درست میکنن، ما باید 80000از بقیه کمتر بگیریم؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    4 1
    ببخشید وضعیت مدیران مدارس چه میشود ؟آیا شامل آنها نمی شود ؟
  • بی نام A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    3 3
    حق بازنشستگان است که رتبه بندی در مهر نود هم در مورد انها اعمال شود
  • مربی کانون A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    3 3
    با سلام آیا رتبه بندی شامل مربیان کانون پرورشی هم میشود؟
    • بی نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
      2 0
      بلی
  • معلم IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    6 7
    سلام من 27 سال سابقه دارم و رتبه عالی دارم با مدرک ليسانس در احکام جديد رتبه بندی آيا رتبه عالی من تغيير می کند يا نه لطفا پاسخ بدهيد در جيميل من با تشکر
  • abbas A1 ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    2 6
    آیا این افزایش ناشی از رتبه بندی شامل مقرری ماه اول میشود
  • بی نام A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    3 1
    من با پست دبیری درکانونهای تربیتی کار میکنم. آیا رتبه بندی شامل حالم میشود؟
  • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    1 0
    آقای وزیر چرا رتبه ها اعمال نمیشه چرا رو سر ما منت می گزارید رتبه که حق ماست رو نمی دید و تو رسانه ها برای خودتون تبلیغ از رتبه بندی حرف می زنید رتبه که حق ماست رو بدید رتبه بندی پیشکش