لایحه دو فوریت اصلاحیه بودجه مصوب سال 93 شهرداری تهران، طی مکاتبه ای با شماره 10/1418231 به تاریخ 20 اسفندماه سال 93 روز چهارشنبه به شورای شهر ارسال می شود و در 23 اسفندماه در دبیرخانه به ثبت می رسد . دستور رئیس شورا مبنی بر اینکه در دستور روز یکشنبه شورا قرار گیرد در حاشیه آن درج می شود ، اما در اصلاحیه دستور جلسات این لایحه قرار نمی گیرد.

این در حالیست که اگر این دو فوریت در دستور جلسه قرار می گرفت بایستی متن ماده واحده آن در اختیار اعضا قرار می گرفت که متاسفانه این اقدام توسط ریاست شورا انجام نمی گیرد با وجود اینکه وقت کافی این کار در روز شنبه وجود داشت.

لایحه با قید دو فوریت در دستور روز یکشنبه شورا مطرح می شود، متن لایحه نیز در داخل جلسه توزیع می شود و در مورد فوریت آن اعلام رای گیری می شود. آن روز اعضای حاضر در جلسه 28 نفر بودند و 16 نفر به آن رای می دهند و بعد از اینکه دو فوریت حسب ظاهر به تصویب می رسد به محتوا رسیدگی می شود. حدود 10 دقیقه محتوا برررسی می شود که توسط یکی از اعضا شورا تذکر آیین نامه ای مطرح می شود، تذکری مبنی بر اینکه لوایح دو فوریتی برای تصویب به دو سوم آرا نیاز دارد از این رو دو فوریت این لایحه حد نصاب ندارد و قابل بررسی نیست.

ابتدا توسط رئیس شورا با این موضوع مخالفت می شود اما بعد از اینکه متن قانون توسط یکی از اعضا از روی کتاب قرائت می شود وی نیز این موضوع را تایید می کند. در این زمان شهردار نیز اعلام می کند از این عضو محترم تشکر می کنم زیرا تاکنون نمی دانستم چنین روالی است و از این بابت سپاسگذارم .

بعد از طرح این مساله، رئیس شورا دو فوریت را مجددا به رای گیری می گذارد در حالی که دو فوریت پیش از این رای گیری شده بود و 16 نفر به آن رای دادند .رای گیری مجدد دو فوریت خلاف قانون است زیرا بر اساس قانون وقتی درباره مساله ای رای گیری شود تا 6 ماه قابلیت رای گیری مجدد وجود ندارد، اما با تحکم رئیس شورا و اقدام خلاف قانون وی رای گیری مجدد صورت می گیرد که در زمان رای گیری مجدد، 25 نفر عضو در جلسه حضور داشتند و دو فوریت با 24 رای تصویب می شود.

بعد از رای گیری هم با طرح موضوع تشکیک در رای گیری قبلی، متنی توسط 24 نفر امضا و در سوابق درج می شود که به عنوان تشکیک دررای گیری قبلی، رای گیری مجدد صورت گرفته است که این رفتار غیرقانونی توسط رئیس شورا به شورای شهر تحمیل می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =