۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۳
رونمایی از چند سامانه همزمان با روز ارتش

مهر نوشت:

با حضور رئیس جمهور در مراسم رژه روز ارتش، سامانه راداری پسیو «۱۰ شهریور» رونمایی شد.

همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و در مراسم رژه روز ارتش از سامانه راداری پسیو «۱۰ شهریور» رونمایی شد.

این سامانه با قابلیت ردیابی بیش از ۱۰۰ هدف از شناسایی اهداف ریزپرنده و بدون ارسال امواج مغناطیسی که امکان شناسایی شدن توسط دشمن را غیرممکن می کند، طراحی و تولید شده و برای نخستین بار در رژه امروز با حضور رئیس جمهور به نمایش در می آید.

فناوری طراحی و تولید این رادار تنها در اختیار چند کشور محدود است که در ایران به دست کارکنان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) تولید شده است.

همزمان با روز ارتش؛ رونمایی از سامانه‌های ارتباط نظامی «رسول» و «فکور»
مهر نوشت:

سامانه ارتباطی «رسول» نیز با قابلیت رمزگذاری اطلاعات، اتصال به شبکه ارتباطی زیرساخت کشوری و انتقال اطلاعات رادار از صحنه نبرد به مراکز فرماندهی طراحی شده و برای نخستین بار در رژه امروز به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم رژه یگان های نیروهای مسلح که صبح امروز و همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، از آخرین سامانه های ارتباطی و راداری نیروهای مسلح از جمله سامانه های هوشمند «رسول» و «فکور» رونمایی شد. این سامانه های ارتباطی و فرماندهی و کنترل هوشمند به دست متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) طراحی و تولید شده است.

سامانه «فکور» قابلیت جمع آوری اطلاعات از کلیه منابع اطلاعاتی مرتبط با دفاع هوایی اعم از رادارهای پسیو و اکتیو نظامی و کشوری، شنود سیگنالی و سامانه های موشکی و مراکز فرماندهی و کنترل را دارد و به طور کاملا تاکتیکی، متحرک و مستقل هدایت و کنترل سامانه ها و منابع هوایی زمین‌پایه و هواپایه را برعهده دارد.

 

 

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =