راحت ترین راه برای پوشاندن اشتباهاتمان، منتسب کردن آنان به" شیطان" و" دشمن" است.هر کجا فسادی ایجاد کردیم و هر جا از انجام وظایفمان دور افتادیم و غفلت ورزیدیم ،کلمه ی "شیطان" بهترین و کم هزینه ترین راه برای پنهان کردن خطاهایمان است.همانطور که عادت کرده ایم کوتاهی و قصور شخصیمان را به گردن "شیطان" بیاندازیم؛ ندانم کاری و خطا های اجتماعیمان هم زیر سر "دشمن "است.خیالمان کاملا راحت باشد !

اینکه انقلاب اسلامی در کشور ما از روز اول مخالفینی داشته و هنوز هم دارد ،نه شکی است و نه بحثی.

هر انقلابی در هر جای دنیا حتما مخالفینی دارد و این مخالفت ها حتما ریشه در کسب یا عدم کسب منافع برای مخالفین و موافقین آن انقلاب دارد و امری کاملآ طبیعی است.

و باز ناسرانجامی همه ی انقلابها از زمانی شروع میشود که دایره ی قدرت بدون آسیب شناسی و نظارت، در جمعی محدود خلاصه شود و به بهانه ی حفظ انقلاب راه و رسم نقد و بررسی بسته شود که باز در نتیجه  همان دور تسلسل پیش می آید یعنی از دست رفتن مشروعیت مردمی و فاصله ی بین مردم و حاکمیت و آغاز درگیریهای آشکار و پنهان برای درانداختن طرحی دیگر و به هدر رفتن خونهایی که برای به ثمر رسیدن انقلاب نثار شده است.

اما در این بین هر انقلابی که خود را در معرض قضاوت و نقد قرار داده و این شهامت را داشته است که به جای پنهان کردن بیماری به درمان آن بپردازد نتیجه اش نه تنها در ماندگاری که در جاودانگی آن نهضت و انقلاب بوده و حتی پس از گذشت قرنها از آن انقلاب اثرات و الگوهایش جاودانه مانده است.

از مدتی قبل وزیر محترم کشور ، به عارضه ی ورود پول های کثیف (در آمدهای نا مشروع و غیر قانونی) به انتخابات و هزینه شدن آن در انتخاب فرد یا افرادی اشاره کرده که این امر نشان از هشداری جدی برای جامعه ای است که ادعای دین مداری دارد که خلاصه اش در پاکی و درستی و رعایت اخلاق اجتماعی و فردی  است ، و مخالفت با این دید گاه که" هدف وسیله را توجیه می کند". اصلأو ابدأ در جامعه ی ما هیچگاه رسیدن به اهداف باعث موجه کردن مسیر اشتباه و خطا نمی شود  که اگر اینچنین شود ،وای بر همه ی ما.

عکس العمل به این گفتار وزیر کشور به صورتهای مختلف خود نمایی کرد.عده ای از همان روز اول با تصحیح  دلخواه از سخنان ایشان موضوع را در دایره ی احتمالات قرار داده اند که وزیر کشور گفته است شاید چنین اتفاقی رخ دهد و گر نه هیچ کس به خود جرآت نمی دهد که با پول به دست آمده از قاچاق برای انتخاب شخص یا اشخاصی در جناح یا گروه خاصی وارد شود و رانت قدرت ایجاد کند و خدای ناکرده دستاوردهای انقلاب را به باد دهد!!

مدتی از تحلیل و تفسیر فوق نگذشته بود که وزیر محترم باز بر این امر صحه گذاشتند که خطر ورود  پولهای به دست آمده از قاچاق در صحنه ی انتخابات وجود داشته و هنوز هم احتمال افزایش این فاجعه ، از بین نرفته است.

این بار صراحت و تاکید گفتارجناب رحمانی فضلی جایی برای تحلیل و تفسیر باقی نگذاشت به همین جهت هشدار "خطای استراتژیک" نصیبشان شده است که جناب وزیر محترم شما با این گفتارتان آب به آسیاب دشمن می ریزید و باعث می شوید که دشمنانمان در مورد انتخاباتمان گمان بد کنند و خدای ناکرده سوء استفاده نمایند...

جهت اطلاع عزیزانی که دلواپس بد فکری دشمن هستند ذکر چند نکته خالی از لطف نیست:

نخست اینکه آن دشمنانی که شما نگران نوع برداشتشان از ورود پول کثیف به انتخابات هستید، اصلا با اصل انقلاب مشکل دارند وقبل از سخنان آقای رحمانی فضلی، کشورما از طرف آنها همیشه به نقض حقوق بشر متهم بوده و این موضوع برایشان چندان جایگاه خاصی ندارد . برعکس بیان این مسائل به دشمنانتان می فهماند که ملت و دولت به درجه ای از آگاهی رسیده اند که می توانند خود را در درون نقد کنند و بر مبنای ادعای حاکمیت دینیشان اجازه ی سوء استفاده  به هیچ جناح قدرتی ندهند.

دوم اینکه وجود نهاد های نظارتی دلیلی بر عدم پیگیری و آسیب شناسی مداوم نمی شود . مگر نه اینکه مردم انقلاب کرده اند تا فساد و سهم خواهی هزار فامیل را از جامعه دور کنند و مگر نه اینکه بر همه ی افراد فرض و واجب است که خود  را به تقوی و درستی رهنمون باشند و چه کسی محق تر از نهادی که مجری مستقیم انتخابات کشور است؟ اگر وزیر کشور نتواند یا نخواهد حجابهای فرا گرفته بر اشتباه و فساد انتخاباتی را کنار بزند پس چه کسی می تواند  این مشکل را نقد کند و وظیفه ی کیست؟

و سوم اینکه مگر آموزه های دینی ما به بهانه ی سوء برداشت دیگران یا به قول بعضی" دشمنان "، این اجازه را به دولتمردان می دهد که از بیان مفاسد خودداری کنند؟ و یا به خاطر ترس از دشمن سکوت نمایند؟

مگر علی(ع) زمانیکه فریاد بر می آورد که به خدا قسم اگر حق مردم را مهریه ی زنانتان کرده باشید ،آنها را بر می گردانم؛ از دشمنی معاویه و دشمنان دوست نمای فراوانی که در اطرافشان بودند ،غافل بود؟

مگر در آغاز انقلاب زمانیکه افرادی همچون "قطب زاده" که هم راه پرواز انقلاب به کشور وارد شدند، و به دلیل خیانت به انقلاب اعدام شدند ، امام(ره) از وجود دشمنان داخلی و خارجی غفلت داشت؟

مگر بارها و بارها رهبری بر موضوع امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از مهمترین ابزار اصلاحی دین تاکید نداشته و  اصرار بر پیگیری و اجرای صحیح آن نشده است؟

دشمن زمانی از ما آسوده خاطر میشود که در منجلاب فساد غوطه ور شویم و جرأت نکنیم معایبمان را از بین ببریم. دنیای اطلاعات که جهان را دهکده ی بیش نمی بیند،توان نگهداری و پنهان کردن اخباری از این دست را ندارد؛ پس چه بهتر به جای اینکه همه ی خرابکاریها را به "دشمن" نسبت دهیم اندکی هم به دشمن نفسمان بپردازیم و خطرات به وجود آمده از بی مبالاتی و ندانم کاریمان را به حساب بیگانگان نگذاریم.

اختلاسها،آسیب های اجتماعی،رانت بازیها و دهها مورد دیگر از نمونه های فساد در جامعه باید با هماهنگی مردم و دولت بر طرف شود و بهانه ی حضور "دشمن" چیزی جز سر پوش گذاشتن بر همه ی این کاستیها نیست.

امام متقیان می فرماید:

"قولوا الحق و لو علی انفسکم" حق را بگویید حتی اگر به ضرر و زیان شخصی شما بیانجامد.

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411056

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    8 0
    اگر قرار به نقد باشد چرا نهادها و ارگان های امنیتی و نظامی بانک دار شده اند در کدام کشور نهادهای امنیتی و نظامی کار بانکداری هم میکنند قدرت و پول و سیاست که یکجا جمع شود تولید فساد و رانت می کند بانک مهر اقتصاد بانک انصار بانک قوامین بانک حکمت و چندتا دیگر که سهامشان در اختیار این ارگان ها و نهادهای امنیتی و نظامی است
  • عباس اسکندری A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    4 0
    «ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیر ما بانفسهم» خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدهد مگر خودشان تغییر را بخواهند.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    4 0
    دشمن چیه ۰۰۰ دلواپس دلواپس جیب خودشه۰۰۰۰واژه دشمن هم یک مترسکه برای عوام ناس
  • بی نام IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    2 0
    تو را خدا به فکر مردم بیچاره خودمون باشیم جواب خدا را چه میخواهیم بدهیم