سه شنبه 3 مرداد 1396
یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 06:26:00 چاپ

خیال پزشکان راحت باشد؛ سریال "شمعدونی"به پزشکان کاری ندارد،اما پر است از توهین به خانواده ایرانی

فرهنگ > تلویزیون - روزنامه جوان نوشت:

خيال پزشكان اين شب‌ها راحت است؛ بساط «در حاشيه» از تلويزيون برچيده شده و حالا آنها با خيالي آسوده شب‌ها سرشان را روي بالش مي‌گذارند. سريال «شمعدوني» جايگزين «در حاشيه» مهران مديري شده است تا هر شب كليشه‌هايي مثل جنگ بين خواهر شوهر و عروس، مرد ذليلي، كمبود شوهر، گستاخي بچه‌ها و بي‌احترامي‌شان به بزرگ‌ترها و بدآموزي‌هاي ديگري مثل سخن‌چيني و وراجي از طريق يك سريال جديد و جايگزين وارد خانه‌هاي آنها و ساير مردم شود و فرهنگ خانه و خانواده را به هم بريزد. 
واقعاً ديگر جاي نگراني باقي نمانده است؛ فقط برنامه‌هاي طنز، صنفي را مورد انتقاد قرار ندهد وگرنه هر چيز ديگري را مي‌شود تحمل كرد؛ ترويج بي‌احترامي فرزند به پدر و مادر و بزرگ‌ترها را، ترويج سخن‌چيني و دو به هم‌زني را، ترويج اختلاف ديرينه ميان خواهرشوهر و عروس را، وراجي و طعنه‌زدن به دخترهاي مجرد سن بالا را و بي‌مسئوليتي و علاف گشتن جوان‌ها را. سريال «شمعدوني»‌ كه جايگزين سريال «در حاشيه» شده است يك خانمان‌برانداز واقعي است براي خانواده‌هايي كه اين روزها سعي دارند سطح فرهنگ عمومي خود را يك پله ارتقا دهند و از دنياي كليشه‌ها و اختلافات ديرينه ساليان دور فاصله بگيرند. «شمعدوني» اما بدون اينكه بخواهد خانواده‌ها را در اين حركت رو به جلو همراهي كند به خيال خودش از اين كليشه‌هاي آزاردهنده سنتي براي خندان مردم استفاده مي‌كند، دريغ از اينكه مشاهده اين كمدي‌هاي سطح پايين بيشتر روي اعصاب و روان بيننده راه مي‌رود و آتش به هيزم اختلافات درون خانوادگي آنها مي‌ريزد.

17302
کلید واژه‌ها : سریال ایرانی -
221 دیدگاه
  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 06:44:13
    پاسخ
    456 49

    عجیبه جوان که باید طرفدار این چیزا باشه

    • محسن
      یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 11:30:05
      81 41

      نه عزیزم روزنامه جوان نگران چیزی نیست ، هدف ایجاد شانتاژ خبری و بهره برداری سیاسی و نهایتا تعطیلی سریال شمعدانی است . این ها با خندیدن مردم مشکل دارند. اصلا همه جای دنیا کار طنز همین است ، کافی است شما به آثار طنز مطرح نگاه کنید تا متوجه شوید اساس شوخی ها ایجاد شرایطی همانند همین موقعیت هایی است که "در حاشیه" یا "شمعدانی" شاهدش هستیم و دلیل خندیدن ما هم ایجاد همین موقعیت هاست . متاسفانه افرادی که دیدشان فقط سیاسی است و در هر جریان به دنبال بهره برداری های خاص خود هستند به روش های عوام پسند از در وارد شده و در نهایت اهداف خود را به پیش می برند . بهتر است به جای هیجان زده شدن از ابراز نظرهای اینچنینی بررسی و نقد آثار سینمایی یا تلویزیونی را به کارشناسان این رشته و همچنین جامعه شناسان بسپاریم

    • بی نام
      یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 11:34:44
      59 32

      فكر ميكنم افرادي كه كلا هر كاري رو با منظور انجام ميدن، به اين سريالها گير ميدن، به چه زبوني بگيم كه ميخوايم چند ساعتي فارغ از مشكلاتمون فقط بخنديم، هيچ منظوريم نداريم، به شخص و شغل خاصي هم كار نداريم. تا حالا هم متوجه خانمان براندازي اين سريالها نشديم. چون مردم رو شاد ميكنه شما باهاش مشكل دارين. اگه پر از غم و غصه بود ولي ترويج دهها معضل ميشد، براتون مهم نبود. شما با شاد بودن مردم مشكل داريد

    • بی نام
      یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 11:51:05
      161 16

      از بعضی از این دکترا بی جنبه تر وبی ظرفیت تر نداریم خیال میکنن از خرطوم فیل افتادن و خدا چیزی بیشتر از سایر بندگان بهشون داده

    • بی نام
      یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 14:35:47
      71 22

      ینی واقعا بعد از پخش این همه سریال طنز هنوز نمیدونین که استفاده از شیوه معکوس میشه بهتر آموزش داد تا آموزش مستقیم؟؟؟؟؟؟؟ این سریال داره اتفاقاتی که الان تو جامعه متأسفانه رایجه رو بلند داد میزنه تا مردم شاید کمی بخودشون بیان.

    • مرتضی جعفری پور
      یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 22:24:13
      61 19

      قشر جوان سریالهای ترکیه ای را تو ماهواره نگاه میکنند

    • mazyiar
      یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 23:44:50
      76 7

      یه سوال:آیا شما توی همین کشور زندگی میکنین؟ نابینا ک نیستین؟ ناشنوا چطور؟ واقعا نمیبینین بچه های لوس و بی تربیتی ک چقد زیاد شدن؟ در ضمن تو سریال همش داره نقد میکنه این مسئله رو ب حدی ک خود پدر بچه هم از دستش خسته شد یه جاهایی اگه تو شهرای بزرگ زندگی کنین میبینین نسل دختران سوخته ای رو ک سنشون گذشته و ازدواج نکردن. یه جوری تعجب کردین انگاری واقعا تا حالا ندیدین اتفاقا سریال صحنه ی خوب هم داشت.نمونه ش همون صحنه ای ک بعد از قبول نشدن عذرخواهی نقش اول داستان، خیلی راحت عذرخواهی طرف مقابلش رو قبول کرد در حالی ک شاید بیننده بهش حق میداد اگه قبول نمیکرد. در مورد رابطه ی نقش اول با پسرش هم ک احساسات جوونی و اون عصبانیت جوونی رو خوب نشون میده و در عین حال بی احترامی هم نمیکنه.

    • نازنین
      دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 11:27:08
      45 16

      من عاشق خندیدنم ولی کجای این سریال خنده داره آخه؟ شاید تو کشورهای دیگه به این صحنه ها بخندن ولی با ذائقه ایرانیها جور نیست...

    • بی نام
      دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 - 15:30:11
      15 0

      یادمون رفته که بیننده این سریال فقط بزرگ تر ها نیستن که بخواهیم از آموزش معکوس استفاده کنیم بلکه بچه ها با سنین کم هم بیننده هستن و این طفل معصوم ها خبری از آموزش منعکوس ندارن

  • کاوه
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 06:57:48
    پاسخ
    94 455

    اصلا هم اینطور نیست بیننده باید خودش عاقل باشه

    • یاس
      یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 12:12:48
      49 31

      همه مثل شما عاقل نیستن ، اگه اینجوری که شما میگین باشه هرچی باید پخش بشه بعد مردم قضاوت کنن، خداییش میشه یک قسمت این سریال درپیت و تا آخرش نگاه کرد؟

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 06:57:52
    پاسخ
    216 207

    شما بازم دلواپس شدی عزیزم؟؟؟

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 07:02:46
    پاسخ
    81 207

    این دیگه چی میگه؟؟؟

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 07:06:53
    پاسخ
    500 87

    با تشکر از نويسنده محترم بسيار جامع و کامل بود

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 07:20:01
    پاسخ
    287 47

    احسنت

  • پزشک عمومی
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 07:33:27
    پاسخ
    80 558

    البته این سریال هم همچین بیخیال پزشکان نشده ها. فعلا که پزشکای بیچاره چوب دو سر طلا شدن. طوری که این سریال دار ه نشون میده یعنی پزشکای عمومی بیسوادن و حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کرد.واقعا متاسفم

    • بی نام
      یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 11:21:09
      78 4

      میخوای کلا نقش پزشک رو از تلویزیون حذف کنند ؟ مشکل اینه که تزریقاتیا هم خودشونو پزشک عمومی جا میزنن البته بلا نسبت شما

    • رعنااصفهانی
      یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 12:14:52
      52 4

      شما هم یکمی جنبه داشته باش با پزشک ها که شوخی نشه با خانواده ها شوخی نشه پس با کی شوخی بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟

  • رضا
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 07:36:16
    پاسخ
    131 65

    چه عجب یکی فهمید

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 07:36:54
    پاسخ
    257 21

    متأسفانه خیلی از سریالهای به ظاهر سالم تلویزیون، تجمل گرایی و چشم وهمچشمی را در بین خانواده های ایرانی رواج میدهد. اگر می بینیم که پسرها و دخترهای جوان در مقوله ازدواج خیلی سختگیر و پرتوقع شده اند یکی از دلایلش تأثیرات ناخودآگاهی است که تماشای سریالهای تلویزیون، باعث آن شده

    • بهنام
      یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 11:25:07
      25 36

      بر بابا ولمون کن

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 07:36:58
    پاسخ
    182 17

    تهیه کنندگان وکارگردانان فقط به فکر جیب خودشونند و هر سریال بی محتوایی هم از طریق صدا وسیما پخش می شود واقعا ناظر اصلی بر این سریال ها چه گروهی است خدا رحم کند به مردم از این سریال های بد آموز

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 07:37:53
    پاسخ
    103 12

    یک قانون تو سینما هست. که اگه سینما آینه جامعه نباشه مردم قبولش نمیکنن. اگه میبینی مردم قبولش میکنن بخاطر اینکه این مسائل داره داخل خانواده های ایرانی اتفاق میوفته و یا داخل قشر پزشکی ایران. نگفتن واقعیت هم فقط صورت مساله را پاک میکنه وگرنه حکایت همچنان باقی است.

  • وحید
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 07:40:50
    پاسخ
    116 18

    واقعا ... دمتون گرم ... حال کردم ...

  • شهلا
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 07:41:38
    پاسخ
    239 29

    خیال این سریال هم راحت باشد چون مردم هیچ علاقه ای به دیدن آن ندارند و همه می دانند که تلویزیون عادت دارد سرمایه ملی را دور بریزد.

    • مرتضی جعفری پور
      یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 11:17:49
      20 11

      دمت گرم

  • خزاعي
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 07:44:12
    پاسخ
    321 37

    تا اينجا كه سريال مسخره اي بوده و مخصوصا بازي كه اون بچه داره انجام ميده خيلي رو اعصابه

    • مهدی
      یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 11:52:12
      39 13

      گل گفتی

    • کریمی
      یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 13:14:14
      73 15

      خانواده ما با شروع سریال حاشیه دیگه اون ساعت سریالهای ماهواره رو نمیدید ولی از وقتی شمعدونی شروع شد بعد از دیدن چندقسمتش ترجیح دادیم همون سریالهای ترکیه ای رو از ماهواره ببینیم.

    • بی نام
      دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 19:57:21
      17 6

      اون بچه اسم داره هاااااااااااااا عرشیاااااااااااااا :

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 07:45:07
    پاسخ
    260 31

    واقعا فیلم بی خودی هستش............

  • شانلی
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 07:45:42
    پاسخ
    82 15

    ماها استاد خودزنی هستیم

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 07:46:33
    پاسخ
    109 280

    خیلی سریال زیبایی است از در حاشیه قشنگتره ایرانی ها مگر غیر از این چیزهایی که گفتید هستند ما فقط ادعا هستیم و بس شعاری و شعار زده ایم

  • آرش
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 07:47:40
    پاسخ
    277 21

    هر شب قهر و آشتی و جر وبحث سر پول کباب واقعا طنز یعنی این ؟؟

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 07:47:42
    پاسخ
    120 22

    یه پیشنهاد دارم. کلاً سریال را تعطیل کنید صبح تا شب اخبار هواشناسی پخش کنید به کسی هم بر نمیخورد. برادر من اگر در این سریال رفتارهای اشتباه را به طرز غلو آمیزی نمایش میدهد تا شاید تلنگری باشد برای آنها که اینگونه زندگی را بر خود و دیگران تلخ میکنند چرا شما به دل میگیری؟ البته این نوشته هیچ تاییدی بر کیفیت پایین این سریال نیست فقط تایید طنز انتقادیست.

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 07:50:24
    پاسخ
    69 104

    بیننده خودش جنبه داره، شما که مشکل داری میتونی نگاه نکنی

  • کوروش
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 07:52:43
    پاسخ
    62 87

    سلام چطور شوهی وطنز مبتذل در سریال در حاشیه خوبه اما انتقاد به سنتهای اشتباه بده

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 07:58:17
    پاسخ
    205 37

    واقعا سریال مزخرفیه , من فقط یه قسمت اونم یک ربع نگاه کردم . متاسفم برای تهیه کننده , کارگردان , نویسنده و تمام بازیگرها . واقعا مشکل ما دخترها بی شوهری نیست , که اگر هم بود این سریال داره به بدترین حالت ممکن و با توهین به نمایش میذاره

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:00:08
    پاسخ
    39 76

    سلام شايد مشكل از مديري است، يا از طنز، يا از صدا و سيما، يا از شما وگرنه كوبيدن يك صنف به همان اندازه زشت است كه كوبيدن بنيانهاي خانواده، با اين تفاوت كه شما به همان اندازه از مرگ يك دختر پورشه سوار خوشحال شديد كه از توهين به پزشكان

    • بی نام
      دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 20:52:31
      8 7

      کاش این احشاش زشت بودن به شما پزشکان هم از بابت توهین هایی به دیگر تحصیلکرده ها که به اختلاف درامدشان با شما اعتراض دارند در حالی که اندازه شما و حتی بیشتر درس خوانده اند و زحمت کشیده اند، دست می داد.

  • mim
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:00:16
    پاسخ
    7 15

    آخرش رو غبط ننوشتین؟ آتش به هیزم میریزد یا هیزم به آتش میریزد؟

  • سید
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:00:18
    پاسخ
    45 114

    چرا تیتر می زنین که پزشکان خیالشان راحت باشد؟؟؟مگر پزشکان از بی احترامی به سایر اصناف و بد اموزی های خانوادگی راضی هستن؟؟؟؟؟.هنوز هم جبهه ضد پزشکان رو دارین.

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:02:32
    پاسخ
    171 9

    تا الان پنجاه تا سیلی باید به اون پسره سعید میزدن که نزدن.همچین بچه هایی هستن واقعا؟

    • بی نام
      دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 00:16:35
      14 0

      بیا سر کلاس درس بشین زیاد از اینا میبینی

  • طاهري
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:02:51
    پاسخ
    44 97

    آقا يا خانم نويسنده، كلا" شما با خنده مردم مشكل داريد؟ مطمئن باشيد مردم ما هر روز دور وبر خودشان از اين چيزها مي بينند و عقلشان ميرسد كه چه كاري بد و چه كاري خوب است و الگوي درست را انتخاب ميكنند.

    • بهاري
      یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 11:50:54
      36 11

      جناب طاهري الان اين سريال خنده داره؟ اصلا كسي خندش ميگيره به اين لوس بازيا؟؟؟ طنزه؟ واقعا كه مزخرفه

    • فرزاد
      یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 12:08:50
      38 10

      من دو قسمتش رو دیدم خنده نداشت. خیلی هم مسخره و چرت است.

  • مرتضی جعفری پور
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:03:44
    پاسخ
    11 30

    خوب توهین جامه باشه به همه خانواده ها که توشون دکتر و مهندس و کارگر و معلم و محصل و دانشجو و................هست بهتره تا توهین به تک تک این افراد باشه البته بهتره همینطور که با واردات جنسهای چینی کارخانه هامون تعطیل شدند سریال هم از چین بیاریم

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:04:47
    پاسخ
    43 119

    از روزنامه جوان بیشتر از این انتظاری نمی ره، درسته کار پزشکان در مورد سریال در حاشیه صحیح نبود اما واقعا سطح ساخت شمعدونی با در حاشیه که نمونه رنگی طنزهای دهه هفتاده اصلا قابل قیاس نیست شمعدونی فیلمنامه درست، بازی درست، موسیقی درست و هزار تا چیز درست دیگه داره، نه اینکه برای خندوندن مردم بزنن تو سر هم و هی بگن واس ماس و ...

    • بی نام
      یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 10:36:43
      15 5

      آهان پس فهمیدیم بی ادبی درسته؟ بی احترامی درسته؟ برادر یا خواهر من اونا میزدن تو سر هم اینا هم دارن میزنن تو سر هم به نوع دیگه.فقط کارشون پریدن به همه.

  • دوست
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:05:32
    پاسخ
    171 37

    واقعاًٌ از سروش صحت بعید بود این چنین سریال بدی درست کنه چندین سال تجربه خودش رو زیر سوال برد .سروش جان واقعا این چه سریالی یه؟

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:05:42
    پاسخ
    29 33

    واقعا ظرفیت کار طنز تو این کشور وجود نداره همش دنبال حاشیه و حاشیه سازی هستیم . اینم از تیتر خبریمون

    • بی نام
      دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 20:59:16
      9 0

      تیتر خبر چه ایرادی دارد؟ راست گفته دیگر. الان بابت این مجموعه، دیگر زحمت نوشتن طومار و عریضه، و تحصن و تهدید بر دوش جامعه خدوم و متعهد پزشکی سنگینی نخواهد کرد و پزشکان محترم می توانند با خیال راحت به ادامه خدماتشان از نوع ... و بدون مکدر شدن خاطرشان از بابت گوشه ای انتقاد حتی در قالب طنز، خواهند پرداخت.

  • reza
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:08:05
    پاسخ
    77 11

    واقعآ جای تاسف داره که این چنین سریالهای بی محتوا و سخیف و .... چطور اجازه پخش می گیرن . یکی بداد برسه و از همین جا یه بهونه مثل درحاشیه پیدا کنه و تعطیلش کنه ... البته مقایسه این سریال با درحاشیه خیلی خیلی اشتباهه...

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:08:06
    پاسخ
    150 24

    بی مزه ترین و بی محتواترین سریالی است که تاکنون پخش شده است دیروز جناب صحت چنان از آن تعریف می کرد که انکار این سریال اسکار گرفته است.

  • کاکائو
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:08:30
    پاسخ
    23 45

    بروبابا

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:10:00
    پاسخ
    64 19

    کاملا موافقم متاسفانه آقای صحت غلی رغم توانایی بسیارشان احترامی برای فرهنگ ابرانی قائل نیستند در سریال ساختمان پزشکان هم چنین مواردی بود .

    • بی نام
      دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 21:01:27
      2 2

      شما حتما پزشک هستی که هم به "ساختمان پزشکان" معترض هستی و هم به "در حاشیه".

  • مسعود
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:10:14
    پاسخ
    38 48

    میخواین این سریال رو هم متوقف کنید خیال همه راحت خبرانلاین اخه این چه مطلبیه گذاشتی؟

    • علي
      دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 15:32:19
      11 10

      والا....اخه چرا از هر سريالي اينقدر انتقاد ميكنيد....نه از اون در حاشيه كه واقعيت هاي جامعه پزشكي رو بيان ميكرد نه از اين كه تقريبا همه خانواده هاي ايراني همين شكلين

  • ali
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:10:21
    پاسخ
    35 51

    از خبرآنلاین بعیده کجاش توهین کرده به خانواده های ایرانی آخه چرا چنین مطالبی از روزنامه جوان می زنید که همین ها باعث بشه این سریال رو هم پخش نکنن قطعا اگه رسانه ها اینقدر اعتراض پزشکان به سریال در حاشیه رو تو بوق و کرنا نمی کردن برای این سریال هم آن مشکلات رخ نمی داد.

  • رضا
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:12:51
    پاسخ
    86 7

    این سریال بعضی جاهاش واقعا روی اعصاب میره ... مخصوصا اینکه 80 در صد هر قسمت مدام دعواست و ادمای تو سریال یا دارن باهم لج میکنن یا دعوا و طوری هم نشان داده میشود که انگار این کاملا برایشان عادی است و جزو زندگی روزمرشان است

  • فرهاد
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:14:17
    پاسخ
    30 69

    استادهدف طنز به سخره گرفتن همین عادتهای زشتی هست که شما بر شمردید. دم سروش صحت گرم.

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:14:32
    پاسخ
    57 10

    حالا خوبه هيچ كدومشونم كمدين نيست.با تمام احترام براي خانم آتنه فقيه نصيري ، نقش هاي افسرده بهشون بيشتر مياد

  • مهران
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:14:45
    پاسخ
    69 12

    احسنت.دقیقا حرف من و اطرافیانم را زدی.من به هیچ عنوان این سریال را نگاه نمیکنم ولی متاسفانه چند شب پیش جایی بودم که بالاجبار چند دقیقه ای را دیدم.تنها افسوس خودردم که از رسانه ملی چیزی را دارم میبینم که هیچ درس و آموزشی نداره هیچ بلکه داره قبح خیلی از مسائل که احترام بین اعضا هست را از بین میبره.

  • خلاق
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:15:52
    پاسخ
    83 11

    یکی از ضعیف ترین کارهای آقای صحت است . دیدن این سریال واقعا اعصاب می خواهد. ضعف در نویسندگی و تکرار و بی برنامگی در این سریال موج می زند

  • مهر
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:15:55
    پاسخ
    83 10

    من كاملا با نظر نويسنده محترم موافقم . متاسفانه اين سريال مملو از درويي و بي احترامي به روابط خانوادهاست بطوري كه هيچ جنبه مثتبي در اين سريال نداشته بلكه جنبه هاي منفي فراوان نيز دارد.

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:19:18
    پاسخ
    49 4

    نگو صدا سیما ناراحت میشه

    • بی نام
      دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 21:05:27
      8 0

      صدا و سیما که عادت دارد. پزشکان که گفتند، سریال را جمع کرد و خلاص. این هم رویش.

  • مهدی
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:20:10
    پاسخ
    66 10

    وقتی این سریالو می بینم نا خود آگاه حرص و حسادت و جنگ و دعوا می آد تو ذهنم...یه سری کاراکتر ناراحت و عصبانی که دائما دارن تو سروکله هم می زنن... این سریال در شان خانواده ایرانی نیس.

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:22:07
    پاسخ
    49 11

    واقعاًهمين طوري هست كه روزنامه جوان نوشته.توهين به شخصيت پدر درخانواده،منطقي جلوه دادن حرفهاي بي ربط وصدمن يه غازو...ظاهرا آقاي صحت حواسون نبوده كه مخاطب اين سريال دركشور وجامعه ايراني زندگي مي كنند نه يه جامعه اروپايي

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:22:14
    پاسخ
    41 109

    شمعدوني سريال خوبي است و اقعيات جامعه را نشان مي دهد.

  • majid
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:22:48
    پاسخ
    81 10

    طنز : جنگ بين خواهر شوهر و عروس ،مرد ذليلي، كمبود شوهر، گستاخي بچه‌ها و بي‌احترامي‌شان به بزرگ‌ترها واقع متاسفام . به دردمان اضافه شد نه کم .

  • مهدی
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:24:55
    پاسخ
    41 6

    آی گفتی

  • ریحانه
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:26:10
    پاسخ
    69 10

    آفرین به نویسنده واقعا تأسف بار است که بازیگر خردسال نسبت به بزرگترها بی احترامی می کند و به آن بخندیم.

  • yousef
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:26:24
    پاسخ
    57 4

    وقتی تمام سوژه های خنده رو از فیلمنامه نویس بگیرن به جز این مزخرفات انتظاری نیست

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:27:33
    پاسخ
    56 13

    سروش اینکاره نیست

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:28:44
    پاسخ
    31 7

    حالا می خوام بدونم آیا پزشکان حا۱رند به خاطر دریافت یک رقم نجومی توسط یک پزشک یا اشتباه پزشکی اعاراض کنند؟

    • بی نام
      دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 21:07:29
      2 0

      من هم خیلی مشتاق هستم که بدانم.

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:29:01
    پاسخ
    73 10

    در حاشیه از این شمعدونی خیلی بهتر بود من فکر دوستان فقط در فکر پولش هستند به کیفیت کار فکر نمی کنند و مخاطب ایرانی را هم بی فکر در نظر می گیرند.

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:30:16
    پاسخ
    69 7

    اولین باریه که با یه حرف روزنامه جوان موافقم خداییش خیلی سطحش پایینه سریال/سروش صحت در ساختما پزشکان هم روابط خانواده را هدف گرفته بود و کسی دم نزدخیلی رفتارهای شخصیت های شمعدونی زشته خیلی

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:30:20
    پاسخ
    28 10

    واقعا جای تاسفه رسانه ملی به کجا میره ، به پزشک وغیر پزشک به سخیف ترین شکل توهین میکنه

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:30:37
    پاسخ
    98 9

    واقعا سريال مزخرفيه

    • محمد
      یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:44:23
      55 6

      روابط آدم ها تو این سریال بسیار شبیه سریال های ترکیه ای شده که همش در جنگ و جدل لفظی و برنامه ریزی برای کوچیک کردن و ضایع کردن همدیگر هستن. خیلی خیلی خیلی ضعیفه و بیشتر شبیه یه توهین بزرگه به بیننده. یعنی مسئولان صدا و سیما تو این انبوه فیلم و سریال های درجه 1 هالیوودی با این سریال می خوان مردم رو پای تلویزیون بنشونن؟ واقعا که . . .

    • بی نام
      یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:51:32
      63 6

      نه تنها مزخرفه بلکه جولانگاهی است برای اتومبیل های چینی، که کار افرادش شده مواظبت و برق انداختن آنها. در واقع تمام هدف سریال همین است"تبلیغ برای ماشین های چینی" لطفا چاپ کنید.

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:32:03
    پاسخ
    57 3

    بر صدا و سیما انحصار عجیبی حاکم است، بیست سال است یک جوان به صدا و سیما راه پیدا نکرده تا یک کار جدید انجام شود.

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:33:23
    پاسخ
    95 7

    یعنی دختر 10 ساله من که عاشق فیلم دیدنه دیشب می گفت از این همه بی مزه بازی تو این سریال اعصابم خورد شد.... واقعا سریال بی مزه و حوصله سربر و بی محتوایی ست.... معلوم نیست می خواد چی بگه.... پیشنهاد می کنم تلویزیون بیخیال سریال ساختن بشه و از ترکیه سریال بخره.... بعد مقداری سانسور کنه و بقیه را هم در دوبله تغییر بده... فکر کنم به نفع همه است...

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:34:14
    پاسخ
    115 10

    مزخرفت ترین سریالی که تو عمرم دیدم. چقدر زشت ، چقدر بد، فاجعه ست. مخصوصا اون بچه لوس و بی ادب که تربیتش افتضاحه با اون مادرش. مثلا این فیلم چه چیزی رو میخواد یاد بده به خانواده ها؟؟؟؟ هر چی توهین و بی ادبیه تو این فیلم موج میزنه. متاسفم برای کارگردان و بازیگرانش.

  • مانی
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:34:50
    پاسخ
    50 9

    احسنت کاملا درسته.

  • m
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:35:25
    پاسخ
    40 9

    کاملا صحیح است

  • ياسين
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:35:41
    پاسخ
    55 29

    قشنگ معلومه كه سريع پزشك ها يه پولي دادن و اين سريال رو دادن بسازن. كلا تو اين سريال يه جوري نشون دادن كه همه ي ملت دست به سينه ي دكترها هستن

    • بی نام
      یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 11:42:05
      23 2

      یعنی توهم تا کجا؟

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:36:54
    پاسخ
    20 53

    اينها حقيقت جامعه هست و طنز يعني بزرگ نمايي. مگه همين استدلال براي در حاشيه گفته نمي شد؟

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:40:31
    پاسخ
    52 6

    آی گفتی کافیه یه چند دقیقه از سریال و نگاه کنید، ناخودآگاه عصبی می شید ...

  • رضا
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:40:41
    پاسخ
    19 47

    اصولا میشه نویسنده مطلب بگه مردم باید با چی شوخی کنند.شما دیگه شورشو در اوردید.خجالت هم خوب چیزیه.شما که انتقاد میکنید یه خط موضوع تنز بنویس بعد اغتراض کن.هر کی بدش میاد نگاه نکنه.

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:41:04
    پاسخ
    39 49

    مگه وضع خانواده ها اینطور نیست ؟ این سریال عین واقعیت

    • امین
      دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 11:47:16
      5 4

      من متاسفم که شما حتی به خانواده خودتون هم توهین میکنید خیر این نماد خانواده ایرانی نیست

  • حسین
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:41:07
    پاسخ
    68 10

    سلام واقعا این سریال به معنای واقعی کلمه مزخرفه... ما یه قسمتشو دیدیم، اصلا هاج و واج مونده بودم چرا از این همه جملات و دیالوگ بی ادبانه و سطح پایین استفاده میکنند. یعنی فقط اینجوری میشه مردمو خندوند؟؟؟ پسر 4 ساله ام چندین بار گفت: بابا این آقاهه حرف بد زد. یا رفتار پسر بچه خانواده که دیگه واقعا غیر قابل تحمله و در کل سریال سرشار از بدآموزی... ما که دیگه نمیبینیم، حالا میخواید متوفقش کنید یا نکنید...

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:41:12
    پاسخ
    45 6

    ای کاش به جای این همه بی اخلاقی که در این سریال پخش میشه یه ذره به فکر بازتاب اون هم بودن اگر سریال در حاشیه فقط به یک واژه خلاصه می شد این سریال به بد رفتاری منجر میشه که حتما اهمیتی نداره

  • زیلابی م
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:41:32
    پاسخ
    56 9

    من تاسف خود رو به مدیران صداو سیما میدونم که سریال حاشیه رو به خاطر یه عده کمی از پزشکان تموم کردن و حالا با تمام احترام سریال کاملا بداموز شمعدونی داره فقط فرهنگ توهین رو ترویج میده

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:47:24
    پاسخ
    35 8

    اینو انصافا قبول دارم.یه سریال بود پخش میشد اسمش یادم نیست ولی همین شما رسانه ها کلی هیاهو راه انداخته بودید که کپی از نسخه امریکایش هست ولی خدایی اون هرچی که بود کلی هم نکات مثبت اموزشی داشت ولی این سریال بعد از تمام این اتفاقات تو هر قسمتش اخرش یه درس مثلا عبرت هم نداره.

  • تنها
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:47:37
    پاسخ
    87 7

    واقعا سریال پر از مسایل هیچ و پوچ خاله زنکیه.اون وقت نذاشتن ی کم با سریال در حاشیه روحیه ی همین جوون هایی که الان تو این سریال دارن مسخرشون میکنن،عوض شه.لعنت به هر چی بی جنبه است

  • حسين
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:48:29
    پاسخ
    61 7

    واقعا متاسفم براي سازندگان اين مجموعه كه اين همه بي تربيتي را رواج مي دهند.

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:49:04
    پاسخ
    51 8

    دقیقا، حال من که واقعا دیشب سر اینکه پول شام را کی حساب کنه بهم حورد. ضمنا صنف متصدیان آسانسور هنوز اعتراض نکردند؟ ایول به شعور و ظرفیت شون

  • محمد
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:49:27
    پاسخ
    25 43

    اه، بابا بزارید یه کم بخندیم. این فیلم طنزه یعنی داره خبرچینی، مداخله، عدم حفظ حریم خصوصی، رفتار های خاله زنک بازی، شوخ طبعی بیش از حد، انتظارات نابجای یک زن از شوهرش، نحوه تربیت ناصحیح فرزندان، عدم شهامت پذیرش اشتباه و ...را به زبان طنز بیان میکنه. اینا توهین نیست. هوار . هوار از دست برداشت های غیر واقعی. کی به این ملت و ناقدان و اصناف بفهمونه هدف طنز نکوهش یک موضوع است نه تایید آن. البته موافقم که یه جای کار این برنامه مشکل داره و اونم اینه که موضوعی که نکوهیده میشه در آخر سر بلا تکلیف و بدون نتیجه صریح رها میشه اما یه کم وظیفه بیننده هم هست که فکر کنه

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:51:04
    پاسخ
    42 9

    حقیقتا همین طور است ، این چه سریال های سخیف، بی محتوا و غیر آموزنده ای است که به خورد مردم میدهند من چند قسمت آنرا جسته گریخته دیدم و هر دفعه به همسرم گفتم واقعا مردم بایستی چه مزخرفاتی ببینند بابا یک کم بایستی سطح فکر مدیران صدا و سیما همراه با سازندگان مربوطه را بالا برد تا بلکه مطالب خوب و مفیدی به مردم عرضه شود.

  • میثم
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:51:32
    پاسخ
    52 10

    خداییش این سریال قابل مقایسه نیست با در حاشیه مدیری

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:51:39
    پاسخ
    20 31

    جمع کنید بابا اینقدر همه چیز رو ارزشی نکنید. در طنز فقط توهین به قشر یا نژاد خاصی نباشه بقیه اش هیچ ایرادی نداره. نشون دادن یه بچه بی ادب دلیل بر ترویج بی ادبی نیست.

  • نکته بین
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:51:43
    پاسخ
    26 9

    میشه لطف کنید یه سریال طنز شما بسازید که به قول شما توش هیچ دلخوری برای کسی پیش نیاد؟ یکی از روش های آگاهی دادن به مردم نشون دادن مشکلات و ناهنجاری های موجود در جامعه و پیامد های آنها است . که هم در سریال در حاشیه و هم در سریال شمعدونی از این شیوه استفاده شده. بیایم کمی به جای غر زدن ظرفیتهامون رو بالا ببریم و اگر اینکار رو هم نمیکنیم به جای انتقاد بیهوده راهکار ارائه بدیم.

  • دانشجو
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:53:19
    پاسخ
    19 17

    واقعیت جامعه امروز همین شده

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:54:06
    پاسخ
    50 10

    این سریال واقعا بی محتوا و فاقد ارزش برای دیدن است و بیشتر اعصاب خورد کنه تا طنز

  • محمد
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:54:44
    پاسخ
    46 9

    کاملا موافقم،سریالی بی کیفیت و....

  • مسعود
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 08:58:36
    پاسخ
    47 4

    شمعدونی ربطی به حاشیه ندارد. دلخوری برخی پزشکان از سریال حاشیه توجیهی نداشت جز آنکه بپذیریم عده ای از هم وطنان ما رابطه ای با طنز و شوخی ندارند. پزشک و غیر پزشک هم ندارد. شوخی پذیر بودن هنری است که بسیاری از ما از آن دوریم متاسفانه.

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:02:53
    پاسخ
    25 37

    برین خجالت بکشین از این حاشیه سازیها

  • پوریا
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:04:33
    پاسخ
    34 25

    میشه لطفا راهنمایی بفرمایید چی بسازن که به کسی برنخوره و مشکل پیش نیاد؟ بیخیال شید دیگه بابا

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:05:59
    پاسخ
    30 7

    سلام دقیقا" همین طور که نوشتید.زسته های ما رو در تربیت بچه همه را یک شبه پنبه میکند...............................من میخواستم با 162 در میان بگذارم نظرم را اما با خودم گفتم حالا کی حرف ما رو گوش میده.خیلی سریال بدیه.حیف وقتمان

  • نیما
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:06:07
    پاسخ
    33 8

    نه مثل اینکه خبرآنلاین زیاد هم یک طرفه نیس... خوشمان آمد... البته ایشالله مسئولان هم توجه داشته باشن...

  • بهار
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:07:57
    پاسخ
    14 33

    الان باید چی ساخته بشه که حضرات موافق باشن.یه کاره خاموشی مطلق بدین بره

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:08:09
    پاسخ
    29 10

    سریال زیاد خوبی نیست ولی به این بدی هم که نوشتید نیست.اگه بخواید به سریالهایی که در تلویزیون پخش شده تو این چندسال نگاه کنید این کار حتی متوسط به بالا هم هست گویا کلا منتقدین با شادی و طنز مشکل دارند یک نفر پیدا نشد بگه این سریال ستایش که شعور مخاطب را در حد صفر فرض کرده به چه علت تا 3 فصل ادامه داره؟؟؟

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:10:50
    پاسخ
    52 13

    شمعدونی بسیار سریال بی مزه ای هست

  • کیان
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:11:16
    پاسخ
    45 12

    مجموعه بسیار ضعیف

  • محمود
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:12:26
    پاسخ
    12 5

    چی بگم آخه

  • علی اصغر
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:14:17
    پاسخ
    23 29

    بابا پاشید خودتون جمع کنید هر فیلم و سریالی که تو این کشور پخش میشه یه نفر یا یک گروه و صنف اعتراض میکنن خسته مون کردید با این نظرهای چرت و خودخواهانه تون

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:18:38
    پاسخ
    23 7

    چه بایدگفت جزتاسف

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:18:55
    پاسخ
    35 8

    باید قبول کردن دیدن این فیلم در بعضی از قسمت ها به شدت آزار دهنده است. من که خودم از پدر مادره خودم خجالت میکشم .... تو یک قسمت از این سریال هرکدوم از خانواده ها یک جور میخواست پدره رو از سره خودش باز کنه... بشدت سریال بدآموزی داره...

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:18:57
    پاسخ
    23 7

    موافقم

  • علی
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:19:44
    پاسخ
    53 10

    واقعا این چه سریالی هس از اول تا آخرش همدیگرو مسخره میکنن یا این پسر بچه بهشون توهین میکنه کلا همش بد آموزی داره

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:20:18
    پاسخ
    27 7

    خدا رو شکر که بعد از در حاشیه ما همون جمیله رو میبینیم.

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:20:21
    پاسخ
    33 7

    واقعا اين سريال براي حدود سال هاي 68 70 تلويزيون خوبه. چرا جديدا بايد تو همه سريال هاي سيما بچه ها بي تربيت و پررو باشن و بزرگتر از دهنشون حرف بزنن و تو كارهاي شخصي و ... بزرگترها نظر بدن؟ يعني واقعا اين بامزه است؟ من كه تمام سعي ام اينه كه دخترم تا بچه است تو دوران كودكيش بمونه و زودتر از سنش بزرگ نشه.

  • علی
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:20:55
    پاسخ
    19 17

    بابا بی خیــــــــــال... دلخشی مردم خلاصه شده به همین سریالهای درپیت طنز... دیگه تو رو خدا کاری به کارشون نداشته باشید حداقل خنده به لب چند نفر بیارن...

  • فاطیما
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:21:38
    پاسخ
    9 23

    معضلات اجتماعی دراین سریال خوب نشان داده شده .ولی ای کاش در آخر هر قسمت یه راه کار به عنوان مشاوره به خانواده ها نشان داده می شد .آنوقت می گفتیم این سریال بد آموزی نداردبلکه در پی حل مشکلات موجود می باشد.....

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:23:00
    پاسخ
    21 56

    به نظر من که سریال قشنگیه

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:23:52
    پاسخ
    30 82

    خيلي بهتر از سريال بي محتواي مهران مديريه

  • ایرانی
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:24:21
    پاسخ
    12 19

    به نظر من تحلیلتون خیلی نامربوطه اینکه سریال بعد از حاشیه داغونه چه ربطی به این داره که یه قشری به سریال در حاشیه اعتراض نکنن؟؟؟ مشکل به نظر من اینه که پزشکا اولاً خیلی بی جنبه بودن و ثانیاً بسیاری از مواردی مطرح شده تو کار آقای مدیری حقیقت بوده و بدتر از اینا هم تو بیمارستانا رخ میده. پزشکا بخاطر اعتراض بیجا به یه سریال که موضوعش و دست اندرکارانش خیلی خوب بودن و مردم ازش راضی بودن، باید مواخذه بشن، نه اینکه سریال شمعدونی داغونه

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:24:40
    پاسخ
    23 13

    چه عجب، از این روزنامه حرف حساب شنیدن خیلی بعیده.

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:25:28
    پاسخ
    52 13

    واقعا خیلی فیلم بدی است ، پدر خانواده بی ادب ، پسر افسرده و داغون ، دختر خنگ ، زن برادر حسود ، بردار زن ذلیل و بی عرضه ، خواهر زن منتظر شوهر ، بچه کوچک بی ادب و گستاخ و ............ اگه به کسی انتقاد شه همه اتیش میگیرن اینکه کلی میگه بد نیست بد میگن ماهواره خانمان براندازه

  • عباس
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:26:43
    پاسخ
    20 7

    موافقم، اميدوارم مسئولين مربوطه براي پخش اين سريال، جوابي داشته باشند.

  • سامان
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:26:52
    پاسخ
    38 11

    این فیلم توهین به شعور مردم است. چون توهین به مردم عادی است پس اصلا توقیف نمیشه خیالتون راحت. احتمالا چند جایزه هم از صدا و سیما برای آمار من در آوردی صدا و سیما و اعلام رضایت مردم هم بگیره. حالا بشینید و تماشا کنید اگه این فیلم از صدا و سیما جایزه نگرفت این خط و این هم نشان

  • ت ح
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:26:57
    پاسخ
    22 9

    بنده خدا سوژه کم اورده

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:28:44
    پاسخ
    15 6

    احسنت

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:29:01
    پاسخ
    31 57

    اصلا هم چنین چیزی نیست. این سریال داره برخی آسیبهای خانواده های امروز رو نشون میده،نه اینکه آنها رو تبلیغ کنه.

    • بی نام
      یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:39:25
      34 10

      اتفاقا این چیزی که نشون می ده دقیقا مصداق بارز بدآموزیه. رفتار زشت پسربچه لوس و ننر رفتار غیر عقلانی بزرگترها اینها چه چیزی می خواهند نشان دهند؟ برای من که دهه 60 به دنیا آمدم سریالی مثل خانه سبز هم جذاب بود هم ازش چیزی یاد می گرفتم اما چندین ساله که توی سریالهای تلویزیون ایران فقط یه عده را می بینیم که سر همو کلاه می گذارند زنها را آدمهای احمقی نشون می دهند. به اندازه کافی جامعه بی اخلاقی داریم احتیاج به ابزار بیشتر برای بی اخلاقی نداریم

  • آریـــا
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:29:08
    پاسخ
    53 10

    خدایی چه فکری کردین پول بی زبون رو دادین اینو ساختین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:29:36
    پاسخ
    44 9

    واقعا درست میگی بخصوص نوع رفتار گستاخانه بچه ها که راحت تو رویی بزرگترا وایمیستن...خیلی رفتارهای بدی رو عادی نشون میده

  • 333
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:31:39
    پاسخ
    29 55

    خیلی سریال قشنگ و جذابیه اتفاقا تو خانواده ها هم خیلی داره طرفدار پیدا میکنه چون طنز جالبیه افرادی هم که ایراد میگیرن بهتره بزنن شبکه دیگه و راز بقا نگاه کنن .. کشتین مارو هرچی میسازن یه مشت آدم بی ظرفیت میان انتقاد میکنن حالمونو بهم زدید دیگه از انتقادهای بیجا

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:31:52
    پاسخ
    32 16

    اتفاقا کاملا منطبق بر وضعیت خانواده ها و جامعه کنونی ایرانی هست

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:33:11
    پاسخ
    40 9

    واقعا باید متاسف بود بابت این سریال مسخره و بی کیفیت . حیف وقت باارزش آدم نیست که صرف یه همچین سریالهایی بشه ...

  • ساتان
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:33:49
    پاسخ
    30 35

    نقد به شدت غیر منصفانه ای بود. دلیلی نداره اگر میخوایم از یک کار دفاع کنیم بقیه رو تخریب کنیم. من شخصا بعد مدتها اولین سریال طنزی که هرشب دنبال میکنم سریال شمعدونی ه.... اگر قرار باشه همه گل و بلبل نشون بدند پس طنز از کجا باید دربیاد. شمعدونی مثل اتفاقهایی ه که هر روز توی بیشتر خونه ها میافته... اختلافاتی که درکنارش محبت و احترام هم هست.

  • حسن
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:34:26
    پاسخ
    39 12

    حقیقتا جایی که اون بچه کوچیک خبرچینی می کرد و نویسنده اون کار رو بنوعی تفبیح نکرد ..خیلی جای تعجب داره چطور اجازه داده شده همچین چیزی پخش بشه ... این دیگه واقعا جای انتقاد داره من سریالهای خانوادگی امریکایی رو دیدم همیشه نویسنده برای اعمال عجیب و ناهنجار شخصیتها سکانسهایی رو برای زشت بودن اعمال اونا درنظر میگره و بیننده متوجه میشه این سریال قصد نداره چیزیو ترویج بده

  • حجت
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:35:02
    پاسخ
    28 5

    دمت گرم

  • سعید
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:36:55
    پاسخ
    57 15

    واقعا این سریال شمعدونی رو اعصابه حیف .... در حاشیه

  • یاسین
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:39:53
    پاسخ
    25 1

    شرایط جامعه ما به گونه ای است که انتقادهای زیادی به آن وارد است . حالا فرقی نمی کند ؛ صنفی مثل پزشکان و کارمندان باشد یا نهادی مثل خانواده ... خـــــانواده ، نهادی است که هر روز در حال افول است . پدر ، مادر ، فرزند ، پدر بزرگ و ... دیگر آن نقش حیاتی خود را ایفا نمی کنند . بزرگترین نقد به جامعه ما « انتقاد ناپذیر بودن » ماست .

  • علیرضا
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:40:57
    پاسخ
    37 7

    قلبا متاسف هستم از تفکری که سازندگان این سریال از اجتماع و خانواده دارند . واقعا چند درصد مردم ایران در خانواده های خود با این ادبیات و این ناهنجاریها مواجه اند . ما بعد از دو قسمت اول و تیکه های از قسمت های بعد این سریال را نمیبینیم ولی تعجبم از مدیران صدا و سیماست که از چه نگاهی به این سریال مجوز پخش دادن . برای تمام بازیگران آن احترام قائلم ولی تورا به خدا کدام خانواده ای با این هجم ناهنجاری در کشور وجود داره . نویسنده و کارگردان این مجموعه تعریفشون از خانواده و طنز در گجای این سریال قابل فهمه . متاسفم

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:41:14
    پاسخ
    58 13

    الان منم به نمایندگی از صنف دختران مجرد راه میفتم جلوی مجلس و کلی جیغ و داد میکنم شاید کسی توهین ها رو ببینه موافقم که خیلی خیلی ضعیف و پر از تو هینه

  • سعید
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:43:48
    پاسخ
    57 27

    طنز حاشیه واقعا طرفدار داشت اما شمعدونی یه تعداد محدود بعد میگنچرا مردم ماهواره نگاه میکنن

  • شیرین
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:45:21
    پاسخ
    24 55

    اتفاقا سریال آموزنده ای هست. از قدیم گفتن ، ادب از که آموختی، از بی ادبان. کاملا مشخص است که هدف فیلم پر رنگ کردن یک سری رفتارهای غلط چه در تربیت کودک و چه در روابط خانوادگی و فامیلی وجود دارد.

  • امید
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:47:29
    پاسخ
    24 53

    اتفاقا مثل بقیه سریالهای سروش صحت خیلی خوب با استفاده از طنز به روابط و مشکلات بین نسلی پرداخته.نمیدونم بعد از سریال در حاشیه همه جو گیر شدن به هرچی سریال طنز گیر میدن.اونایی که میگن سریال بدیه هم حرفشون کاملا محترمه و حق انتخاب دارن.میتونن بزنن کانالهای دیگه رو نگاه کنن.

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:51:07
    پاسخ
    69 19

    از سروش صحت انتظار بیش تری داشتم انگار فقط خواسته یه چیزی بسازه و پول بگیره و به کسی هم بر نخوره

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:51:40
    پاسخ
    16 47

    توهم نزن

    • بی نام
      یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 11:44:49
      10 1

      منظورم از توهم نزن روزنامه جوان بود چرا منفی میدید؟

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 09:51:41
    پاسخ
    121 27

    شمعدوني سريال فوق العاده ضعيفي است.

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 10:32:56
    پاسخ
    20 4

    سریال مزخرفیه. من 2 قسمتشو دیدم متوجه شدم وقت تلف کردم فقط

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 10:34:26
    پاسخ
    19 1

    هم ميخندونه هم عصبي ميكنه. آدم احساس ميكنه با خانواده تارزان طرفه. كاش به جاش سريال پژمان را دوباره ميگذاشتند. صد رحمت داشت.

  • دکتر میثم
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 11:13:56
    پاسخ
    4 8

    متاسفانه وقتی ما پزشکان به سریالهای به اصطلاح طنز اعتراض میکنیم همه ی هجمه ها علیه ما شروع شد شاید حالا درک کنید وقتی میگیم طنز در ایران رو به نابودیه و در حال حاضر سریالهای طنز چیزی جز مسخره کردن و توهین نیست یعنی چه

  • حسام نیکزاد
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 11:22:49
    پاسخ
    15 3

    البته که سریال در حاشیه خوب بود و نباید برچیده میشد اما دلیل نمیشه نویسنده این مطلب برای بالا بردن اون بخواد شمعدونی رو زیر سوال ببره سریال شمعدونی به واقعیت های زندگی ما اشاره داره. حالا اگه این سریال مشکلات قدیمی خانواده ایرانی رو نشون میده ایرادی بهش وارد نیست مگه نویسنده این مطلب از رشد روز افزون بچه ههای بی تربیت آگاه نیست؟ این سریال به خوبی داره روی ترتبیت فرزند تاکید میکنه. این که بچه ی بی تربیت از پدر و مادری بیخیال و بی تربیت به وجود میاد و البته خیلی حرفای دیگه که مجالش نیسا تا در اینجا توضیح بدم. تنها بدی این سریال هم کند بودنشه.

  • ناصری
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 11:29:48
    پاسخ
    29 5

    من یه پسر 12 ساله و یه دختر 7 ساله دارم . باور کنید حاضرم بشینن سریال های ماهواره ای رو ببینن ولی هرگز اجازه نمیدم سریال شمعدونی رو ببینن. چون بی تربیتی و بی احترامی به بزرگترها رو یاد می گیرن و خیلی از بی حرمتی ها براشون عادی میشه .

  • ــــــ
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 11:32:22
    پاسخ
    10 4

    من که اصلا فیلم های صدا و سیما نمی بینم . مگر اتفاقی چند لحظه

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 11:33:36
    پاسخ
    12 13

    شمعدونی و در حاشیه جفتشون فاجعه بودند

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 11:33:43
    پاسخ
    9 2

    با هر نیتی که ساخته شده، چه بازتاب جامعه امروز یا مثلا ادب از که اموختی از بی ادبان فرقی در اصل قضیه نداره چون از هر نظر چه متن چه بازی چه جذابیت و کشش از همه لحاظ واقعا کار ضعیفیه

  • آسیب پذیر
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 11:44:44
    پاسخ
    8 15

    شمعدونی از نوع طنز اجتماعی بوده و همه موارد لازم برای یک مجموعه خوب رو داره ... برعکس طنز سخیف در حاشیه که با تکیه بر یک سری لهجه ها مسخره بازی لوده بازی ...................

  • محمد
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 11:51:03
    پاسخ
    14 6

    طنز گفتاری و ساکن سریال شمعدونی آزار دهنده و ملال آور است . یعنی در واقع طنز نیست . دور همی ساده ی دو خانواده برای سرگرم کردن احتمالی مخاطب است .

  • فاطمه
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 11:54:28
    پاسخ
    10 3

    شاید هم داره زشتی این چیز ها رو نشون میده نه این که تبلیغشون کنه

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 12:05:50
    پاسخ
    8 3

    پزشك ها بدعت بدي را راجع يه كار طنز رواج دادند،به نظر من ديگر نميشود در اين كشور كار طنز ساخت كه كسي اعتراض نكند

  • حسين
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 12:06:30
    پاسخ
    20 6

    حيف وقت كه صرف ديدن شمعدوني شود مردم با در حاشيه خوشحال تر بودند

  • شیوا
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 12:12:14
    پاسخ
    12 5

    تشکر فراوان از نویسنده محترم این مطلب. به نظر من بدآموزی های این سریال اینقدر زیاده که آدم هرچی بگه کم گفته. جالب اینجاست که نویسنده محترم همه اعضای یک خانواده ایرانی رو له کرده؛ از خواهر شوهر و زن برادر گرفته تا پدربزرگ و داماد و زن برادر.

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 12:15:13
    پاسخ
    13 5

    ابرومون رفت،یه بچه کوچیک تو خونه داریم،یه قسمته این سریال رو دیده همش تکرار میکنه،دیگه نذاشتیم ببینه هرشب بهانه میگیره برا این برنامه .ما که نمیبینیم ولی خدا کنه اینو جمع کنن.

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 12:18:25
    پاسخ
    8 5

    ولى ظاهرا شما دست از سر پزشكا بر نداشتى؟

  • مرجان
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 12:20:16
    پاسخ
    20 5

    شنیده بودم نویسندگان این سریال برادران قاسم خانی هستند و برایم جای تعجب داشت که چنین فیلمنامه ضعیفی را نوشته باشند اما خوشبختانه کار ایشان نیست. واقعا سطح این سریال پایین و ضعیف است. مردم هیچ صحبت دیگری با هم ندارند ولی نزدیک به نیم ساعت جرو بحث سر پیامک زدن و جایزه گرفتن و نگرفتن بصورتی کاملا سخیف می کنند. خیلی خنک و لوس. افتضاحه این سریال افتضاح. از سروش صحت بعید بود.

  • محمد
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 12:30:36
    پاسخ
    36 7

    من دیشب یه قسمت از این سریال رو دیدم واقعاً شرمم اومد از این همه رواج وقاحت در خانواده ایرانی. یه پسربچه به بزرگتر خودش میاد میگه بی تربیت و بقیه افراد خانواده هم هیچ عکس العملی نسبت به این بی احترامی ندارند. از همه این ها گذشته بی محتوایی این سریال به طرز وحشتناکی روی اعصابه.

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 12:37:05
    پاسخ
    11 19

    در حاشیه یه سریال فوق ضعیف با طنز گفتاری و شخصیت های اضافی یود که معلم نبود واسه چی تو فیلم حضور دارن مثلا آقای وکیل یا مثلا اون تخت بره فقط فیگور میگرفت جلو دوربین معلومه علاوه بر فوتبال تو فیلمسازی و بازیگری هم خیلی حق و ناحق داریم....

  • سام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 12:44:08
    پاسخ
    13 6

    وقتی فرق یه سریال فانتزی و رو با فضای جدی نمی دونی لطفا ساکت باش. این روزنامه همونیه که موقع پخش سریال ساختمان پزشکان نوشته بود اون دوتا کله ی گورخری که به دیوار آویزونه نشانه فراماسونری هست و باید جلوی پخش سریال گرفته بشه استاد توهم توطئه هستند اینا

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 12:57:24
    پاسخ
    26 5

    من اصلا کاری به توهینهای این سریال و اینهایی که می گید ندارم.ولی این سریال به شدت مضخرفه.مخصوصا بازی بازیگراش .آخه هر بچه ی زبون درازی که با نمک نیست اینو مقایسه کنید با اون دختر بچه تو سریال عطاران. یا این خانومه که تو سریال دونباله شوهر می گرده چرا اینطوریه بازی می کنه چرا این اداهارو در میاره؟ من نظر خودمو می گم ولی واقعا این سریال منو عصبی می کنه.

  • آرش
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 13:08:06
    پاسخ
    15 2

    برای من سریال برگ ریزان کافیه.صدا و سیمائی که قرارنیست طبق نظرمردم برنامه پخش بکنه ارزش این همه حرص خوردن را نداره.ولشون کنید هر چی دلشون میخواد بسازن و ازهم دیگه تعریف کنند و بهم دیگه جایزه بدن.جمعی گردهم آمدند و باهم حال میکنند شما مردم چرا حرص میخورین.به فکر سفره ها و بدهیهاتون باشین که اونها ضروری تره

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 14:38:52
    پاسخ
    15 25

    اتفاقا خیلی هم سریال خوبیه.متاسفانه ذوب شدگان در مهران مدیری اینو میکوبن تا بگن در حاشیه خوب بود.اره این سریال بده ولی مثل اردک سر تکون دادن یا لب غنچه کردنای غفوریان و دلقک بازیای واس ماس خوبه.نه؟////دیدم یه عده مدام میگن بداموزی.جمع کنید خودتونو بابا عادت کردید یه جامعه ارمانی واستون نشون.این سریال عین جامعست اگه اون بچه رو اعصاب شماست یعنی داره نقششو عالی بازی میکنه.اگه به سلیقه افتضاح شماها بود هیچ سریال خوبی تو دنیا ساخته نمیشد چون بدامووووووزی داشت.

  • دختر مجرد
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 14:46:56
    پاسخ
    34 8

    اینکه دخترهای مجرد رو مسخره میکنه این سریال خیلی عجیبه برای من واقعا ناراحت کردن دخترانی که به هر دلیلی مجردند چه منفعتی برای سازندگان داره؟ آزار دادن افراد به خاطر زیبا نبودن،قد کوتاه،اضافه وزن،جنسیت،بی شوهری و .......تمام اینها به خاطر جهل و فقر فرهنگیه. سروش صحت واقعا بهش نمی اومد همچین آدمی باشه.

    • پسرمجرد
      دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 11:43:54
      13 2

      آره واقعا همینطوره

    • رعنااصفهانی
      دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 18:10:49
      7 5

      دخترهای مجرد را مسخره نمیکنه فقط داره کمی باهاشون شوخی میکنه همین این فیلم بی فرهنگی اونهایی را نشان میدهد که فکر میکنند دختر برای ازدواج کردن افریده شده و مدام دخترهای بی شوهر را مسخره میکنند فقط در مایه طنز همین فقر فرهنگی شمعدونی نداره اونی داره که فکر میکنه دختر یعنی شوهر کردن

  • مجید
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 15:02:09
    پاسخ
    15 10

    به نویسنده روزنامه جوان باید گفت : "فقط تو خوبی " چندسال اخیر تلوزیون طنز نداشت چقدر حوصله سر بر و بی مزه بود تلوزیون . حالا جدیدا حرکتهایی داره میشه دلواپسان ساز مخالف هی کوک میکنند. من سواد هنری ندارم اما حداقل اینا میدونم که : با زبان طنز روی مشکلات فرهنگی زوم میشه تا اثر اصلاحی داشته باشه "اصلا طنز مگه غیر از اینه. به هر حال فضای طنز باید دارای موضوع و مصداق باشه مثلا از آدمهای فضایی در کرات دیگر و... طنز بسازند .اصلا جذاب و باور پذیره ؟ البته نمونه اش ساخته شد هواپیما در یک جزیره ناشناخته فرود آمد و... کسی هم دوست نداشت طنز مثل یک کاریکاتور مشکلات فرهنگی جامعه را باید مورد توجه پر رنگ کنه . انتقاد همینجوری نشان از نگارش مطلب برای کسب پول است. اقلا مصداقی بگو کدوم طنز بهتر بود.

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 15:03:26
    پاسخ
    23 3

    چندین ساله که کار طنز تلویزیونی به طور کلی محو شده. عملا سریال طنز به معنای واقعی ساخته نمیشه. طنز یعنی سریال خانه به دوش، نقطه چین، مر هزار چهره که دیگه نمونشون ساخته نمیشه. خلاقیت به خرج نمیدن و فقط فکره اینن پولی بگیرن و یه چیزی بسازن و اصلا کیفیت براشون مهم نیست.

  • محمد
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 15:15:12
    پاسخ
    30 10

    سریال در حاشیه خیلی خیلی سر تر از این شمعدونی هستش. چند روز پیش تی وی پلاس نظر سنجی گذاشته بود که آیا سریال در حاشیه آقای مهران مدیری توهین به جامعه پزشکی بوده یا خیر؟ بخدا 90 گفته بودن خیر . 10 گفته بودن بله . من قبل از اینکه شمعدونی پخش شه . میدونستم دیگه خنده از ته قلب خانواده میره و همینطورم شد . برای آقای مـهران مـدیـری آرزوی موفقیت دارم .

  • soheil
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 20:56:32
    پاسخ
    13 7

    من نمی دونم ملت باید چی کار کنند چون تو سریال در حاشیه مشکلات جامعه پزشکی رو گفتن اونا بده شدن یا تو شمعدونی مشکلات فرهنگی مون رو میگن بده کلا همچین ملتی هستیم تاکوچک ترین انتقادی بهمون میشه یا اشکال کارمون رو بهمون میگن عصبانی میشیم می خواهیم طرفو جوری بکوبیم که از جاپانشه ولی اگر ازمون تعریف بشه خیلی هم خوبند

  • محمود
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 23:18:30
    پاسخ
    30 13

    بدتر از این سریال تو تمام عمرم ندیده بودم آقا جمع کنید اینهارو

  • بی نام
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 23:44:42
    پاسخ
    19 12

    حیف از این همه وقت که پای این سریال و نظر دادنش گذاشتیم

  • سارا
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 23:56:59
    پاسخ
    30 16

    وقتی دارم می بینمش احساس می کنم بی شعورم

  • مدینه
    یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 23:58:52
    پاسخ
    21 10

    دلشون خوشه که سریال درست کردن

  • بی نام
    دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 00:11:14
    پاسخ
    19 17

    نه در حاشیه خوب بود نه شمعدونی

  • علی
    دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 00:42:10
    پاسخ
    6 6

    دقیقا برعکس .وقتی شما رفتارهای اشتباه شخصیت های سریال رو بد میدونید یعنی اثر مثبت فرهنگی داره و آینه خوبی برای مشکلات فرهنگی و روابط اشتباه در خانواده است. یک سریال وقتی بد آموزه که رفتارهای زشت رو بصورت زیر پوستی مثبت نشون بده مثلا یک آدم شجاع که سیگار میکشه یا مثلا یک پلیس خدمتگزار که تو خونه رفتار خشن داره.

  • amir
    دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 01:01:57
    پاسخ
    8 7

    این سریال میخواد از سریالهای آمریکایی تقلید کنه ولی فوق العاده ناشیانه اینکارو کرده بعضی از شوخیها و برخوردها به جز توهین به مخاطب هبچی نداره یا کاراکتر پسرخردسال خیلی ضعیف و سخیف کار شده شیطنت با بی ادبی کاملا متفاوته این کاراکتر خیلی بی ادب کار شده در صورتی که مطمینا قصدشون نشان دادن شیطنت بوده و ...

    • بی نام
      دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 - 14:11:01
      3 1

      ببخشید خواستم موافق بزنم اشتباهی دکمه مخالف رو زدم

  • بی نام
    دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 01:30:28
    پاسخ
    7 13

    هم در حاشيه و هم شمعدونى از يك مشكل مشترك ضربه خوردن، نبودن برادران قاسم خانى

  • ناشناس
    دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 01:46:37
    پاسخ
    10 9

    من هم با نظر جناب نیکزاد موافقم این درست نیست که به خاطر ناراحتی از بابتتوقف یک سریالی سریال جایگزین را بکوبیم تازه تا اون جایی که یادمه آقای صحت همیشه کاراشون پرطرفدار بوده وهمین شمعدونی را هم خیلی ها خیلی وقت بود که منتظر پخشش بودند وپخشش به تعویق افتاده بودحالا چیشد نو که آمد به بازاز کهنه شود دل آزار چون بعد از چند سال جناب مدیریبه تلویزیون برگشتند کارای بقیه اخ وپیف شد .

  • سمیه
    دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 09:49:07
    پاسخ
    7 7

    به نظر من خیلی وقتها معنی طنز را بد می فهمیم به نظر من هر چند بعضی سکانسهای فیلم جذایت نداره اما موضوع مطرح شده و غلو آن بسیار خوب و قابل تامل است. این وضعیت عمومی جامعه است اگر ناراحت هستید نگاهی به دور و بر خودتون بندازید و تغییر رو شروع کنید

  • بی نام
    دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 09:58:43
    پاسخ
    10 0

    برره بسازید جواب میدد

  • مسعود
    دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 14:56:38
    پاسخ
    12 21

    سریال در حاشیه غیر از انتقاد چی داشت تماما انتقاد بود و نه طنز. حتی بعضی وقتا در صحبت ها هم زیاده روی می شد. ولی این سریال شمعدونی خیلی بهتر از درحاشیه است. داره واقعیت جامعه رو نشون میده. ناراحت شدین واقعیت اینه؟ خوب کمک کنید جامعه درست بشه. مگه اینطور نیست که روش برخورد فرزندان با والدین تغییر کرده؟ مگه اینطور نیست که بعد از این همه درس خوندن تو کنکور نتیجه نمی گیرن؟ مگه اینطور نیست که احساس افسردگی می کنند؟ و... سریال شمعدونی داره طنز موقغیت رو نشون میده نه مثل درحاشیه که با تیکه انداختن به این و اون می خوان مردم رو بخندونن. منطقی باشید...........

  • علي
    دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 15:37:15
    پاسخ
    15 13

    شما ها جنبه هيچ سريالي رو نداريد...بهتره بريد همون سريالاي بي محتوا و مسخره ماهواره ها رو نگاه كنيد لياقتتون همون چرت و پرتاييه كه تركيه ميسازست

  • رعنااصفهانی
    دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 18:06:44
    پاسخ
    8 6

    این سریال جنبه طنز داره نه مسخره حتما ستایش خوب بود که ادم را به یاد بدبختی هایش می اندازه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حالا بعد چند سالی یک فیلم طنز میگذارند شماها ایراد بگیرید اصلا میخواهید بیایند من را مسخره کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شماها که جنبه ندارید

  • سیامک
    سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 - 09:50:50
    پاسخ
    5 3

    شما همتون بیاین منو بلومبونین .آقا ما خیر و صلاح نمیخوایم ول کنین ملت و به همه چی باید گیر بیدین و ایراد بگیرین... معلومه که ایراد هم میتواند داشته باشه قرار نیست همه چی کامل باشه اصلا مگه میشه کامل رو تعریف کرد در یه جامعه .نمیدونم باید تاسف خرد ولی حتما باید خورد چون بعضی از پیامها واقعا خودخواهانه و سخیف اعتراض کرده بودن . متن نویسنده هم که پر است از حب و بغض

  • سحر
    چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 - 14:11:37
    پاسخ
    8 5

    اره میشه طنز ساخت اما نه با توهین به هم از عضو کوچک خانواده تا عضو بزرگ بعد این فیلم اصلن با چیزایی که من تو جامعه میبینم جور درنمیاد طرف حساب داره خونه ش هزارمتره 5ملیون نداره بده خسارت گربه

  • نیماr
    یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 - 23:12:58
    پاسخ
    6 3

    من فقط یه سوال دارم :این خانومه که دنبال شوهر میگردد چرا اینقدر بی نمکه؟ ؟کل لودگي سریال یه طرف ، بی نمکی و رو اعصاب بودن این خانوم یه طرف. .اون بچه لوس و بی ادب هم که نگووووو حال آدم رو بهم میزنه

  • amin
    دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 - 01:27:25
    پاسخ
    18 4

    اصلا کاری به بی ادبی های این سریال با اون بچه بی ادبش ندارم که معنای واقعی چنش آور بودن رو به خوبی نشون می ده، و این که مثل همه سریال های ایرانی یه مشت موجود ذلیل و بدبخت رو به عنوان مرد به جامعه معرفی می کنه که همش در حال تحقیر و توهین شنیدن از زناشون یا دروغ گفتن به اون ها هستند، فقط می خوام بگم که واقعا برای این تلویزیون متاسفم که یک سریال به اون خوبی رو به خاطر هیچ متوقف کرد و یک چیز به این بی مفعومی و مسخرگی رو جایگزینش کرد که حتی با همه این ابزارهای توهین و بی ادبی هم حتی نمی تونه یه لبخند کوچک به لب بیننده بیاره و 40، 50 دقیقه لودگی صرف هست. واقعا که

  • بی نام
    دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 - 11:52:49
    پاسخ
    7 2

    این سریال واقعیت جامعه رو میگه تو جامعه امروزی هم همینطوره این سریال طنز تراژدی ویا خانوادگی و رزمی که نیست اگه خودت میتونی طنز بساز اقای نقطه گیر

  • مجتبی ایزانلو
    دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 - 12:12:34
    پاسخ
    5 8

    تبریک به همه ی مخاطبین شمدونی که این همه منتقد در حال گرفتن حال خوش شما هستن... میگن وقتی قطار در حال حرکت است سنگ می خورد ... درسته درون مایه سریال مسائل سیاسی اجتماعی وفرهنگی را در قالب طنز ساخته شده است و هر کس به اندازه ی فهم خود برداشت می کند منظورم هر کسی با توجه به نوع دیدگاهش نظر نقد میکنه و نظر دوستان برایم محترم است و یک نکته را فراموش نکنیم اینکه با عینک خوش بینی نگاه کنید از سریال تخیلی جومونگ که نمونه ی بارز تهاجم فرهنگی شرق است که بهتره

  • علیرضا
    دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 - 14:35:40
    پاسخ
    9 4

    والا اون چیزی که در این سریال نشون داده میشه واقعیت جامعه ما وجود دروغ ، دورویی ، ریا و تزویر ، فریبکاری ، سخن چینی و بی احترامی به بزرگتر و .... استو اگر ما ایرانیها خودمان قبول نکنیم که در جامعه امروز دچار ضعف شدید فرهنگی هستیم مطمئنا در مسیر بهتر شدن هم قدمی برنخواهیم داشت. این سریال این واقعیتها رو بصورت گاها واقعی و گاها اغراق شده نشان می دهد تا بلکه به خودمان بیاییم هرچند ضعف فیلمنامه سریال هم مثل سریال در حاشیه بسیار عمیق و جدی است و اصولا سفارشی ساختن چیزی بهتر ازین نمی شود به امید انتشار

  • سبا
    جمعه 25 اردیبهشت 1394 - 17:49:02
    پاسخ
    4 4

    ای بابا مردم چرا گیر میدن عزیز من فقط میخوایم بخندیم قبول داریم که بعضی از حرکات باعث ناراحتی مردم شده ولی لطفا زیاد به حاشیه نرین اگه دقت کنیم توی زندگی هممون یه سری ایراد هایی هست شمعدونی فقط هدفش خندوندنه مردمه

  • مینا
    شنبه 9 خرداد 1394 - 10:45:47
    پاسخ
    5 5

    اتفاقا شمعدونی یکی از بهترین سریال های سال هستش..........هرچی باشه از بععععععضی فیلم های ماهواره ای خییییلی بهتره.....

  • حامد
    یکشنبه 10 خرداد 1394 - 21:41:35
    پاسخ
    5 4

    برا اونابی خنده داره که سطح فرهنگشون پایینه,سریال بیخود و بیمزه فقط سر وصدا داره

  • السا
    یکشنبه 17 خرداد 1394 - 01:20:37
    پاسخ
    2 1

    آقا. یه سریال خوب و ساده

  • بی نام
    سه شنبه 19 خرداد 1394 - 20:51:16
    پاسخ
    3 2

    بسيار بي كيفيت و بي محتوا

  • امير حسين چنگيزيان
    دوشنبه 25 خرداد 1394 - 13:22:04
    پاسخ
    1 1

    به نظر من اين سريال ميتونه بد ترين كار آقاى صحت باشه ودقيقاً بى احترامى به پدر خانواده را تبليغ ميكند

  • بی نام
    یکشنبه 31 خرداد 1394 - 16:15:23
    پاسخ
    1 0

    وقتى كه از حقايق پدشكان از خود راضى ميگفتن،پدشكان راضى نبودند. حال هم كه از حقايق خانواده ها ميگويند شما ها راضى نيستيد. البته درست است كه نبايد أين جور چيز ها را داخل يك سريال به تصوير بكشانند ولى از راه هاى ديگه هم ميتوان گفت.

  • باران
    سه شنبه 23 تیر 1394 - 23:41:07
    پاسخ
    0 0

    خداییش فک کردین تو این کشور چن نفر با شهامت آقای مدیری پیدا میشن؟؟؟که انتقاد کنن و نه توهین؟سریال آقای صحت کاملا توهین بود.سرتاتهش.

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700