در این دوره از جشنواره شیخ بهایی، نخستین المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی در سطح دانشگاههای کشور نیز برگزار می شود که در آن 200 طرح دانشجویی از تمام استان های کشور شرکت کرده بودند.

شنبه، یازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی  با حضور وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و ارتباطات و فناوری اطلاعات، روسای پارک های علم و فناوری و فعالان عرصه فن آفرینی کشور در دانشگاه شهید بهشتی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در افتتاحیه یازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی و اولین المپیاد ملی دانشجویی کسب و کار شرکت کرده بود به 7 موضوع اصلی که در برنامه‌ریزی نخبگان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد اشاره کرد:« "شناسایی افراد نخبه، ایجاد تعامل با نخبگان، برطرف کردن مشکلات مالی و علمی آنها، بسترسازی برای خلاقیت، ایجاد انگیزه برای فعالیت و تقویت آنها در راه رسیدن به کارآفرینی و در نهایت ایجاد بستر برای تجاری سازی ایده‌های آنها باید سرلوحه برنامه مسئولان قرار گیرد تا بتوانند از ظرفیت نخبگان به خوبی بهره مند شوند. هدف این جشنواره مقدس است و باید مورد توجه قرار گیرد. اگر چنین ایده‌هایی گسترش یابد می‌توانیم نمونه شهرک صنعتی اصفهان را در صد نقطه کشور ایجاد کنیم و از آن بهره گیریم. »

این اظهارات در حالی از سوی وزیر ارتباطات مطرح شد که در دومین روز جشنواره یک اتفاق ویژه رقم خورد و بر اساس آن تکمیل چرخه دانش به ثروت صورت گرفت. بر این اساس تفاهم نامه ای میان یک شرکت سرمایه گذاری و یک شرکت دانش بنیان امضا شد.

در مراسم امضای این تفاهم نامه، علیمرادی دبیر علمی جشنواره با اشاره به فرایند دو ساله آشنایی این دو شرکت با یکدیگر و ثبت تفاهم نامه همکاری و حمایت از طرح های این شرکت داشن بنیان در زمینه اتوماسیون صنعتی گفت:" این اتفاق مبارک، برگ زرینی است در کارنامه جشنواره شیخ بهایی. اگر هدف غایی این جشنواره، ایجاد این پیوندها و ثبت این دستاوردها و کامل کردن چرخه تبدیل دانش به ثروت است، خوشحالیم که در یازدهمین دوره جشنواره، بحث سرمایه گذاری روی فناروی را کلید زدیم."

از سوی دیگر حامد ساجدی مدیرعامل شرکت سرمایه گذار از شناسایی 800 طرح کسب و کار از سوی این شرکت در سه حوزه مدیریت منابع، سلامت و سبک زندگی خبر داد و گفت:" از این میان، 300 طرح ارزیابی شده و 10 طرح، تحت حمایت و سرمایه گذاری این شرکت قرار گرفته است."

دوشنبه آخرین روز جشنواره

یازدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در دو بخش مسابقه ای در سه حوزه فن آفرینان ، طراحان کسب و کار و سرمایه گذاران کارآفرینی  و در بخش فن آفرینان با حضور  250 شرکت فن آفرینی از 19 تا 21 اردیبهشت در تهران برگزار می شود.

در این دوره از جشنواره شیخ بهایی، نخستین المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی در سطح دانشگاههای کشور نیز برگزار می شود که در آن 200 طرح دانشجویی از تمام استان های کشور شرکت کرده بودند که 10 طرح نامزد شرکت در مرحله نهایی شدند.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =