سرنوشت عجیب وحید امیری تا فینال آسیا

ورزش سه نوشت:باور اینکه بازیکن ثابت تیم ملی مشکلی با حضور تعویضی نداشته باشد، کمی عجیب است مگر وقتی پای وحید امیری در میان باشد.

حضور نداشتن وحید امیری و احسان پهلوان در ترکیب اصلی پرسپولیس، فقط و فقط به این معنی بود که یحیی گل‌محمدی سرمربی سرخپوشان تصمیم خود را گرفته و حتی اگر قرار باشد، سه هفته باقی مانده در لیگ بیستم را فدای فینال آسیا کند، باکی از این موضوع ندارد.


وحید امیری و احسان پهلوان در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، دو بازیکن راه‌گشای پرسپولیس در دو منطقه چپ و راست زمین به شمار می روند، که هر دو با اخطارهایی که در دیدار برابر النصر در نیمه نهایی دریافت کردند، از حضور در فینال محروم شدند و یحیی که روز به روز به مسابقه فنیال در تاریخ 29 آذرماه نزدیک می‌شود، از دیدار برابر شهرخودرو تصمیم به نیمکت نشین این دو بازیکن با کیفیت گرفت و شاید حتی در دو بازی باقی مانده خبری از حضور این دو بازیکن حتی به عنوان یار جانشین نباشد.


امیری در میکسدزون خبری ورزشگاه آزادی و در واکنش به سوالی در این زمینه اینطور پاسخ داد:« واقعا سخت است. چند روزی است که با بچه‌ها در این مورد صحبت می‌کنم. در تمرینات تمام تلاش خودم را می‌کنم که حریف خوبی برای تیمی باشم که قرار است در فینال بازی کند (باخنده).»


رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق به هفته پایانی مرحله گروهی رسیده است و رفته رفته با انجام بازی‌های پلی‎‌آفح حریف پرسپولیس نیز در فینال مشخص خواهد شد.
وحید امیری در ادامه حرف‌هایش به این موضوع اشاره کرد و ضمن امیدواری برای ایجاد شرایط مشابه برای فینالیست شرق آسیا گفت:« ما هنوز امید داریم. باشگاه دوباره درخواست کرده تا بتوانند نظر AFC را برگردانند.»


امیری که یکی از خوش اخلاق‌ترین و محبوب‌ترین فوتبالیست های ایران به شمار می‌رود، بار دیگر با لبخند حرف هایش را از سر گرفت و اضافه کرد:« خب همه چیز بستگی به آن تیمی دارد که قرار است در فینال بازی کند. امیدوارم آنها هم محروم داشته باشند، تا با توجه به همین موضوع، محرومیت ما هم بخشیده شود.»


هافبک ملی پوش و جنگنده پرسپولیس که از دقیقه 67 به همراه احسان پهلوان وارد زمین شد، تا به نوعی ترکیب پرسپولیس قدرت بیشتری بگیرد، در مورد حضورش در میدان و تاثیر مثبتی که در جریان بازی داشت، هم صحبت کرد و با فروتنی خاص خودش در مورد اینکه نمایش او حسرت پرسپولیسی‌ها را برای حضور در فینال مسابقات بیشتر کرده است، توضیح داد:« نه خواهش می‌کنم. تیمی که بازی کرد، مستحق چند گل بودند. تا زمانی که من به بازی آمدم، تیم خیلی خوب بازی می کرد. ما هم دوست داریم تک تک لحظاتی که در به زمین می آئیم را غنیمت بشماریم و تمام تلاشمان را می کنیم که مثمرثمر باشیم.»

شماره 19 پرسپولیس پس از ورود به زمین پاس بسیار خوبی برای بشار رسن فراهم کرد که ضربه این بازیکن عراقی که با بی خیالی زده شد، موجبات عصبانیتش را فراهم کرد. امیری در مورد این موضوع و ناراحتی از رسن هم توضیح داد و گفت:« همه ما تمام تلاشمان این است که بهترین عملکرد را داشته باشیم. همه مثلا از من انتظار دارند که مهاجم هستم و گل بزنم ولی چیزی که از همه مهم تر است، قهرمانی و موفقیت پرسپولیس است. خدا را شکر تیمی یکدست داریم و همه تلاششان موفقیت پرسپولیس است.»


هافبک پرسپولیس در ادامه با اشاره به ضربه رسن افزود:« بله یک مقدار ناراحت شدم. ای کاش شوت می‌زد، ولی چیپ زد و گل نشد، یک مقدار ناراحت شدم.»


پرسپولیس پس از رسیدن به فینال آسیا، انواع و اقسام مشکلات را پشت سر گذاشته و در شرایطی که تصور می‎‌شد این تیم با مسائل مالی مواجه نشود و مدیریت باشگاه در صدد ترمیم نقاط ضعف تیم برای حضور هر چه بهتر در فینال آسیا باشد، شاهد جبهه گیری رسول پناه مدیرعامل سابق باشگاه علیه برخی بازیکنان تیم و یحیی گل‌محمدی بودیم و در این مسیر برخی بازیکنان کلیدی نظیر شجاع خلیل زاده و ترابی از تیم جدا شدند و فاصله ای تا جدایی گل‌محمدی هم نمانده بود که درنهایت این رسول پناه بود که به دلیل فایل هایی که از او منتشر شد، راه جدایی را در پیش گرفت و حالا سمیعی به عنوان مدیرعامل جدید تیم، چند هفته پس از شروع به کار، اقدام مهمی انجام داد و روز گذشته قرارداد یحیی گل‌محمدی را به مدت دو فصل دیگر تمدید کرد.


بخش پایانی صحبت های وحید امیری بازیکن باتجربه پرسپولیس درخواستی از مدیریت جدید باشگاه بود و از سمیعی و سایر دست اندرکاران باشگاه خواست تا تمام تلاششان ایجاد آرامش در تیمی باشد که یکی از مهم‌ترین مسابقات تاریخ باشگاه  را در پیش دارد:« آقای سمیعی از زمانی که آمدند به همراه آقای شکوری تمام تلاششان را می‌کنند.

ما هم قدردانشان هستیم. تمام کسانی که در راس باشگاه قرار می گیرند، باید تمام هم و غم‌شان ایجاد آرامش در تیم باشد. الان تیم به آرامش نیاز دارد. الان تیم مهم ترین بازی چند سال اخیرش را دارد. کمااینکه تیم چند سال پیش هم به فینال رفت ولی خب قهرمانی اتفاق نیفتاد. امیدوارم آرامشی به پرسپولیس وارد شود و تما تلاششان این باشد که پرسپولیس نماینده خوبی برای ایران باشد و پس از سالیان سال جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنیم.»

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416861

برچسب‌ها