جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، در خصوص قانون پروژه های کسر خدمت سربازی بنیاد نخبگان نیروهای مسلح گفت: این طرح برای شاغلین به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انتشار خبری مبنی بر جزئیات قانون پروژه های کسر خدمت سربازی بنیاد نخبگان، سوالات زیادی را برای مخاطبان سرویس مشکلات مردم این سایت ایجاد کرد.

یکی از کاربران سایت از سازمان نظام وظیفه اینطور سوال کرد:

«آیا این طرح فقط برای دانشجویان فارغ التحصیل کارشناسی ارشد است یا دانشجوی حین تحصیل هم می تواند از کسری خدمت استفاده کند؟»

سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، در این باره به خبرآنلاین می گوید:

انجام پروژه های تحقیقاتی به جای تمام یا بخشی از خدمت سربازی که مشهور به کسر خدمت است، مصوب مقام معظم رهبری است که مشمولین کارشناسی ارشد و یا بالاتر می توانند با انتخاب پروژه های تحقیقاتی در خصوص مسائل دفاعی امنیتی از دو ماه تا 19 ماه کسر خدمت برخوردار شوند و با انجام بقیه دوره خدمت ضروری، و یا طی دوره آموزش نظامی، کارت پایان خدمت خود را دریافت کنند. این طرح صرفا برای فارغ التحصیلان است و دانشجوی کارشناسی ارشد نمی تواند از آن استفاده کند.

فرد دیگری در نظرات گفته بود که به بنیاد ملی نخبگان مراجعه کرده و آن ها از این طرح خبر ندارند و کار راه نمی اندازند. سردار کمالی در این مورد می گوید: محققین برای استفاده از طرح نباید به بنیاد ملی نخبگان مراجعه کنند چرا که نیروهای مسلح خودش بنیاد ملی نخبگان دارد و باید طرح ها در این بنیاد تصویب شوند.

وی گفت: مشمولان این طرح می توانند با مراجعه به مراکز تحقیقاتی ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بنیاد نخبگان نیروهای مسلح و دانشگاه مالک اشتر، با ارائه طرح از این کسری خدمت استفاده کنند.

47304

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    26 16
    دانشجویان دکتری هم آیا نمی تونن ازطرح کسر خدمت نخبگان استفاده کنن؟
    • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      18 10
      منفی واسه چیه اونوقت؟
    • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      10 3
      کارشناسی ارشد و یا بالاتر می توانند ، بنابراین دانشجویان دکتری نیز می توانند استفاده نمایند
  • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    41 11
    کلا تنها اتفاق خوبی که برای تحصیل کرده های مشمول تو این مملکت افتاده همین طرحه
  • علي ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    9 0
    دانشجويان ارشد هم ميتونند استفاده كنن. از هم دوره اي خدمتم دو تا طرح در زمان دانشجويش گرفته بود و از هر طرح ٩ ماه كسري و فقط اموزشي و يك ماه يگان داشت. بستگي به محلي كه براي اجراي طرح مراجعه ميكني داره. دانشگاه امام حسين بهترين گزينه است.
  • وحید IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 1
    در متن خبر به نظر میاد منظور از دانشجویان شاغل به تحصیل صرفا دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع ارشده. وگرنه این قانون برای دانشجویان شاغل به تحصیل دکتری بعد از تصویب پروپوزال برقراره. ولی عنوان خبر یکم گمراه کننده است.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    16 2
    تعداد زیادی از دوستان بنده دانشجوی ارشد هستند و پروژه گرفته و انجام و تحویل داده اند . لطفا بپرسید کسری این افراد پابرجاست ؟ این قانون ، قانون جدید است ؟ چون سال قبل همچنین قانونی وجود نداشت
    • بی نام A1 ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      5 1
      بله این سوال بنده هم هست. تکلیف کسانی که از قبل و با قانون قبلی در حین تحصیل پروژه انجام داده اند چگونه است؟
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    6 2
    چرا آخه ؟؟؟؟ حداقل مایی که پروپوزال ارشدمونو دفاع کردیم اجازه بدین پروژه ورداریم ، خیلی بی انصافیه آخه ....
  • حمیدرضا A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    28 1
    یک نفر به این سوال پاسخ بدهد: آخر دانشجویی که فارغ التحصیل شده این طرح به چه دردش میخورد؟ اکثر کسانی که به دنبال این طرح میروند میخواهند همزمان با تحصیل در سال آخر کارشناسی ارشد، این پروژه ها را هم انجام بدهند تا با استفاده از همپوشانی زمانی، بعد از اتمام تحصیل مدت زمان کمتری را به خدمت بروند و سریعتر دنبال کار و ازدواج بروند. یک نفر جواب بدهد بعد از اتمام تحصیل انجام دادن پروژه با رفتن به خدمت چه فرقی دارد؟ جوانان بیشتر از سختی خدمت، از این که به عنوان یک نیروی تحصیلکرده دو سال از عمرشان در خدمت تلف شود نگرانی و واهمه دارند.
    • میثم A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
      10 1
      دمت گرم داداش. گل گفتی. اینجوری همه جوونای بدبخت تا 30 سالگی نمیتونن اصلا به ازدواج فک کنن. کاش یه فکری واسمون کنن
  • حمیدرضا A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    17 0
    بنده به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی از خبرآنلاین درخواست دارم این سوال را از مسئولان نظام وظیفه بپرسند: چرا با دانشجویان کارشناسی ارشد که هنوز در حال تحصیل هستند همکاری نمیکنند و میگویند حتما باید فارغ التحصیل باشند؟ بسیاری از دانشجویان در پروژهای دانشگاهی خودشان کارهای بزرگ و خوبی را انجام داده اند و می دهند و مطمئنا توانایی انجام پروژه هایی را که سازمانها میخواهند دارند. خود من چندین مورد از دوستان و آشنایان سراغ دارم که در سالهای گذشته در حین تحصیل با بنیاد ملی نخبگان و سازمانهای دفاعی همکاری کرده اند، چرا حالا سردار کمالی به یکباره میگوید دانشجویان در حین تحصیل نمی توانند همکاری کنند. تقاضا دارم خبرآنلاین حتما این موضوع را پیگیری کند. با تشکر
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    6 0
    من دو روز پیش نظام وظیفه بودم کفتن باید عضو بنیاد نخبگان باشی ولی نگفت بنیاد نخبگان دارن.
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    18 0
    در واقع با این حرف یه طرح خوب هم که بود واسه تحصیل کرده ها حذف شد ... انجام پروژه در طول دوره کارشناسی ارشد چه ایرادی داشته که الان میگن فقط برای فارغ التحصیلاست؟
  • محمد A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    8 0
    آقا من دانشجو هستم، این طرح رو هم گرفتم، از بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح هم اقدام کردم، وضع من چی می شه؟
  • بی نام RO ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    11 0
    خلرانلاين خواهشمندم پيگيري كنيد كه چه اشكالي داره كه دانشجويان استفاده كنند اگه قرار بعد از اتمام درس باشه خوب همه ميرن سربازي ديگه اين طرح مزيتي نيست كه از قبل هم در طول سربازي بود
  • بی نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    18 1
    چرا حتما باید فارغ تحصیل باشی؟؟؟ آخه مگه بعد از تموم شدن درس چقدر وفت داریم که بتونیم پروژه انجام بدیم؟؟؟؟ انگار یک سال وفت داریم شیش برگ پر کنیم. تو این یه سال مگه چند تا پروژه میتونیم انجام بدیم؟؟
  • میلاد A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    2 0
    از خبرآنلاین خواهشمندیم بپرسند کسانی الان تازه شروع کردند پروژه رو تکلیفشون چی میشه ؟ بعضی سازمان ها میگن نامه ش نیومده بهشون فقط اخبار رو دیدند . واقعا لطف بزرگی می کنید اگه بپرسید
  • حمید IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    2 0
    سردار مگه مایی که دانشجوی ارشد این مملکت هستیم نمی تونیم پروژه های دفاعی و امنیتی کشور رو حل کنیم . چرا انقدر قوه توانایی دانشجویان این مملکت رو محدود به یک کاغد می کنید که توش نوشته "کارشناسی ارشد". بنده به شخصه با همین مدرک کارشناسی پروژه های نظامی انجام دادم و فقط برای کسر خدمت اومدم ارشد حالا هم که شما تمام امید های بنده که قصد ازواج دارم رو نابود کردید. این رسمش نیست سردار.جوان دانشجوی ارشد هم می تواند جلوی او را نگیرید