رییس جمهور:دولت با مقصران ورزشگاه تبریز برخورد میکند/اگر کسی شعاری می دهد باید از جیب خودش هزینه کند

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت با قدرت تمام با مقصران حادثه ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز که با احساسات پاک مردم قهرمان آذربایجان بازی کردند، به شدت برخورد می کند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در جمع مردم تبریز در ورزشگاه تختی (باغشمال)، افزود: سلام من بر مردم قهرمان و بزرگ آذربایجان و تبریز و فهیم و ورزش دوست این خطه.

وی با اشاره به حوادث ورزشگاه یادگار امام (ره)، اظهار کرد: تراکتورسازی متعلق به مردم آذربایجان نیست، بلکه این تیم مردمی متعلق به ایران است و تیمی است که آرزوی قهرمانی آن را در آسیا خواهیم داشت.

روحانی گفت: هیچ کس نمی تواند با احساسات مردم بزرگ ایران و آنهم آذربایجان و مردم قهرمان تبریز بازی کند و اگر در حوادث تبریز مقصری باشد، شک نکنید دولت برای تنبیه او درنگ نمی کند.

وی از مردم آذربایجان به عنوان سازندگان آزادی و مشروطه ایران نام برد و افزود: اگر قهرمانی های مردم تبریز و آذربایجان در 29 بهمن سال 1356 نبود انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: مردم آذربایجان صاحب اسطوره های علم، ادبیات، سیاست و شجاعت بوده اند.

اگر کسی می‌خواهد شعاری دهد باید از جیب خودش هزینه دهد

رییس جمهور تصریح کرد که هیچ کس نمی‌تواند با احساسات مردم بزرگ ایران آن هم مردم آذربایجان و تبریز بزرگ بازی کند.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان  با اشاره به اتفاقات مسابقه فوتبال تیم‌های تراکتورسازی تبریز و نفت تهران با تاکید بر اینکه تراکتور متعلق به ایران است، گفت: تراکتور تیمی است که آرزوی قهرمانی آن را در مسابقات آسیایی خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی‌تواند با احساسات مردم قهرمان آذربایجان و تبریز بازی کند، تصرییح کرد: اگر کسی در این حادثه مقصر باشد تردید نداشته باشید که دولت با همه توان خود برای تنبیه او ایستادگی خواهد کرد.

روحانی با بیان اینکه مردم بزرگ آذربایجان اسطوره‌های ادبیات، علم، سیاست و شجاعت هستند، خاطرنشان کرد: آذربایجان و تبریز قهرمان، سازنده آزادی و مشروطه در ایران هستند و چنانچه قهرمانی و ایستادگی مردم بزرگ آذربایجان در 29 بهمن ماه سال 56 نبود انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید.

رییس‌جمهور با بیان اینکه تبریز آذربایجان استان علما، بزرگان و مراجع از جمله مقام معظم رهبری است، افزود: آذربایجان سرزمین مردان و زنان نامدار و بزرگ است. آذربایجان سرزمین ستارخان‌ها، باقرخان‌ها، سردار باکری‌ها، شهریار عزیز، پروین اعتصامی، نظامی گنجوی، شهیدان بزرگوار قاضی و آیت‌الله مدنی است و هنوز هم در خیابان‌های تبریز بوی عطر علامه طباطبایی و علامه امینی به مشام می‌رسد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به ارائه گزارشی از عملکرد 21 ماهه دولت یازدهم پرداخت و خاطرنشان کرد: از حدود 21 ماه گذشته که دولت یازدهم فعالیت خود را آغاز کرده است، در همه موفقیت‌های کسب شده مردم بزرگ ایران پیشتاز بوده‌اند.

روحانی به وضعیت منطقه و حوادث عراق، یمن، سوریه، فلسطین، افغانستان و پاکستان اشاره و با تاکید بر اینکه امروز در مقطع بسیار حساسی قرار گرفتیم، اظهار کرد: متاسفانه امروز در روزگاری هستیم که همه اطراف کشور و منطقه در آتش اختلاف و جنگ می‌سوزند.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه امنیت، ثبات و آرامش در سراسر کشور برقرار است، تصریح کرد: امروز با دلاوری مردم و انسجام و وحدت ملت بزرگ ایران نه تنها امنیت، ثبات و آرامش در سراسر کشور حاکم است، بلکه امید ملت‌های منطقه و چشم آنها به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم ایران است.

وی ادامه داد: هر کجا که لازم بوده و در توان نظام و دولت و کشور بوده است، برای آرامش، امنیت و ثبات کشور گام برداشته‌ایم.

روحانی همچنین با بیان اینکه امروز در صحنه بین‌المللی به نقطه بسیار مهمی دست یافته‌ایم، گفت: امروز در حال شکست دادن نهایی ایران‌هراسی در سطح دنیا هستیم. ملت، دولت و رهبری و نظام همه در یک تلاش منسجم و هماهنگ هستند تا چهره واقعی ملت بزرگ ایران را به جهانیان معرفی کنند.

رییس‌جمهور اضافه کرد: امروز در صحنه بین‌المللی سرداران مذاکرات و دیپلماسی ایران برای ملت ایران غرور و افتخار آفریده‌اند و مردم ما پشتیبان مذاکره کنندگان که به تعبیر مقام معظم رهبری فرزندان غرورمند انقلابند، هستند.

وی با تاکید بر اینکه بدانید پایان مذاکرات به لطف خدا افتخاری برای ملت ایران خواهد بود، تاکید کرد: همه مردم باید بدانند که در ایران مردم ما خواهان آرامش و توسعه و شغلی آبرومند برای نسل جوان هستند و در یک مسابقه جهانی به سمت توسعه در اقتصاد و فرهنگ و مسائل اجتماعی بوده و خواهند بود.

روحانی در ادامه با تاکید بر اینکه اظهارنظر برای همه آزاد است، خاطرنشان کرد: در این کشور اظهارنظر همه چون یک کشور مردم‌سالار است آزاد است و همه می‌توانند نظر خود را بیان کنند اما باید یادمان باشد که دولت یازدهم و مردم از 24 خرداد سال 92 با یکدیگر هم‌پیمان شده‌اند تا وحدت، انسجام و آشتی ملی که در سراسر کشور وجود دارد روز به روز قوی‌تر و مستحکم‌تر شود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه وجود افکار جناح‌ها و احزاب مختلف اشکالی ندارد، گفت: باید وحدت ملی‌مان حفظ شود چرا که ما یک ملت واحدیم و یک دولت و رهبری واحد داریم و صدایی واحد در برابر بدخواهان خود داریم.

وی با تاکید بر اینکه در کشور در کنار فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای حرکت سالم اقتصادی هم می‌خواهیم، اظهار کرد: در این کشور اشتغال برای جوانان، جامعه آزاد و واحد توام با ثبات و آرامش و نشاط می‌خواهیم.

روحانی با بیان اینکه فکر نمی‌کنم کسی باشد که از خوشحالی مردم ناراحت باشد، گفت: فکر نمی‌کنم کسی در کشور باشد که از پیروزی ملت در مذاکرات هسته‌ای نگران باشد. من فکر نمی‌کنم کسی در کشور باشد که نسبت به خروج از رکود و رونق اقتصادی کشور نگران و ناراحت باشد.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه مردم ایران صاحبان و ولی‌نعمتان کشورند و تمام مسئولان خادمان ملت هستند، با طرح این پرسش که آیا کسی اجازه دارد برای اینکه سخن درشت و شعاری تند و بی‌خاصیت بزند، دست در جیب مردم کند و اموال آنها را بردارد و زندگی‌شان را از هم بپاشاند، اظهار کرد: اگر کسی می‌خواهد شعاری دهد باید از جیب خودش هزینه دهد نه از جیب ملت .

وی تصریح کرد: ما حق نداریم از جیب مردم در جامعه افراط و شعارزدگی ایجاد کنیم و حق نداریم که کاری کنیم که مردم برای آینده و امنیت کشور نگران شوند.

روحانی با تاکید بر اینکه ملت ایران ملتی صلح‌خواه و صلح‌دوست هستند، اظهار کرد: امام ما صلح‌خواه بود و رهبر معظم انقلاب نیز صلح‌خواه هستند. ما قصد تجاوز به کشوری را نداریم اما اگر کسی بخواهد چشم طمع به ما داشته باشد با تمام قدرت در برابر او مقابله خواهیم کرد.

روحانی با بیان اینکه کشوری هستیم که می‌خواهیم در همه زمینه‌ها پیشرفت داشته باشیم، گفت: به حول و قوه الهی و حمایت و تلاش مردم قادر خواهیم بود که در صحنه بین‌المللی برای ملت موفقیت و پیروزی به ارمغان آوریم.

وی با بیان اینکه از آغاز دولت یازدهم مسیر پیشرفت اقتصادی را انتخاب کرده‌ایم، خاطرنشان کرد:‌ در طول 31 ماه گذشته توانسته‌ایم یک آرامش اقتصادی در سراسر کشور ایجاد کنیم.

رییس‌جمهور با اشاره به کاهش قیمت جهانی نفت و همچنین اعمال تحریم‌های مختلف اقتصادی علیه کشورمان، افزود: گرچه امسال در سالی قرار داریم که قیمت نفت به نصف کاهش یافته اما دولت مصمم است که با همه توان مسیر پیشرفت و رونق اقتصادی را پیش ببرد.

روحانی با تاکید بر اینکه امروز هیچ کس در ایران نیست که تحت پوشش بیمه درمانی نباشد، اظهار کرد: ما توانستیم در سال گذشته و نیز ماه‌های ابتدایی سال جاری 9 میلیون نفر از مردم را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهیم. در همین راستا چنانچه در گذشته مردم 37 درصد هزینه‌های درمانی خود در بیمارستان‌های دولتی را پرداخت می‌کردند امروز در روستاها و شهرهای کوچک سه درصد و در شهرهای بزرگ شش درصد هزینه‌های درمانی توسط مردم پرداخت می‌گردد.

وی همچنین با اشاره به تداوم سیاست‌های دولت در حمایت از امنیت غذایی با بیان اینکه امروز یازده میلیون نفر در کشور تحت پوشش حمایت و کمک‌های غذایی دولت قرار دارند، اظهار کرد: همچنان حمایت از امنیت غذایی برای اقشاری که تحت فشار قرار دارند را ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور در ادامه صحبت‌های خود به بیان اقداماتی که دولت برای استان آذربایجان شرقی در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به این استان انجام می‌دهد پرداخت و با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: با توجه به نگرانی مردم آذربایجان شرقی و غربی و همچنین بخش غربی کشور نسبت به وضعیت دریاچه ارومیه، دولت یازدهم از آغاز فعالیت خود در این زمینه اهتمام کرده و همه تلاش خود را به کار گرفته تا این دریاچه به شرایط قبل خود باز گردد.

وی افزود: در طول 20 ماه گذشته اقداماتی فراوانی از جمله تغییر الگوی کشت در منطقه و نیز بسته شدن بسیاری از چاه‌های غیرمجاز برای احیای دریاچه ارومیه انجام گرفته است و در مجموع می‌توانیم بگوییم که امروز نسبت به گذشته بسیار امیدوارتر هستیم.

روحانی با بیان اینکه طرح احیای دریاچه ارومیه طرحی بلندمدت است، گفت: امروز وضع دریاچه ارومیه نسبت به سال قبل و همچنین دو سال قبل به مراتب بهتر است و ما مسیر و راه خود برای احیای این دریاچه را ادامه خواهیم داد و تا پایان دولت یازدهم برای احیای این دریاچه به تلاش خود ادامه خواهیم داد.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به مشکلات استان آذربایجان غربی در زمینه راه‌سازی و ایجاد راه آهن، یادآورشد: در این زمینه در جریان سفر دولت کاروان تدبیر و امید تصمیماتی اتخاذ شده که ان‌شاءالله کل مسیر بزرگراه تبریز اهر با اختصاص 90 میلیارد تومان تا پایان سال 95 تکمیل شود.

وی با اشاره به آزادراه تبریز بازرگان با تاکید بر اینکه با احداث این آزادراه تبریز که همواره مرکز تجاری آذربایجان و حتی ایران بوده در شرایط بسیاری بهتری از لحاظ اقتصادی و تجاری قرار می‌گیرد، گفت: این آزادراه که 250 کیلومتر طول دارد نیازمند اعتباری بالغ بر چهار تا پنج هزار میلیارد تومان است. در همین راستا دولت تصمیم گرفته که با مشارکت بخش خصوصی خارجی و با شرایط 35 درصد سهم دولت و 65 درصد سهم طرف مقابل این راه مواصلاتی را برقرار کنند.

روحانی با اشاره به طرح راه‌آهن تبریز میانه خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله زیرسازی این طرح طی سال‌های 94 و 95 و با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان تکمیل خواهد شد. دولت همزمان نیز اقدامات لازم برای تکمیل این طرح را انجام خواهد داد.

رییس‌جمهور با اشاره به تصویب 50 میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه تبریز سهند تا پایان سال 95 در دولت یازدهم، به مشکلات آب شرب و همچنین فاضلاب استان آذربایجان شرقی و تبریز اشاره کرد و گفت: در این زمینه طرح های بسیاری در تهران مورد بررسی قرار گرفته که ان‌شاءالله تا پایان سال‌های 94 و 95 این طرح‌ها اجرا و عملیاتی می شوند.

وی اضاافه کرد: برای موضوع آب تبریز نیز طرح مهمی را مورد بررسی قرار دادیم که طی آن تصمیم گرفتیم که آب شرب تبریز از بخشی از رود ارس تامین شود.

روحانی ساماندهی 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی و همچنین تکمیل مراکز بهداشتی و درمانی این استان و همچنین توسعه معادن آذربایجان شرقی با همکاری و هماهنگی با محیط زیست را از دیگر برنامه‌های دولت برای استان آذربایجان شرقی یاد کرد.

رییس‌جمهور در پایان با بیان اینکه در جریان این سفر 32 طرح و پروژه اعلام می شود که همه آنها در سال های 94 و 95 تکمیل و به بهره برداری می رسد، گفت: در مجموع برای انجام این 32 طرح علاوه بر 517 میلیون دلار اعتبار مورد نیاز برای خط دو متروی تبریز، 965 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

 

17214

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    2 3
    مقصر اصلی داور کمیته داوران بهروان تاج و .....
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    1 4
    ياشاسين روحاني