عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد به اقدام اخیر بانک ملی در برداشت از حساب مشتریان خود گفت: باید مسئولان امر در خصوص سرنوشت 50 میلیارد تومان بدست آمده ناشی از برداشت بی اجازه از حساب مشتریان خود پاسخگو باشند.

محمدحسین فرهنگی در گفتگوی اختصاصی با خبرآنلاین در تبریز افزود: اینکه یک مجموعه اقتصادی آنهم بانک ملی به یکباره و بدون اطلاع قبلی اقدام به برداشت از حساب مشتریان خود نماید، غیرقانونی و غیرشرعی و غیرقابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه اقدام بانک ملی با توجیه پوشش هزینه های پیامک مشتریان صورت گرفته است اظهار داشت: بر فرض صحت این ادعا، بدون شک میزان ارسال پیامک به مشتریان در طول سال متفاوت بوده و در این خصوص عدالت رعایت نشده است.

فرهنگی با بیان اینکه مبنا و نحوه ی محاسبه ی این هزینه مشخص نیست یادآور شد: بانک های مختلف باید برای ارائه خدمات و هزینه های مربوطه، شفاف بوده و قبلا مشتریان خود را مطلع نمایند.

نماینده مردم تبریز در مجلس تاکید کرد: باید هزینه خدمات ارائه شده از سوی بانک مورد نظر در طول سال بررسی شده و مشخص شود آیا 50 میلیارد تومان درآمد بدست آمده با هزینه های صورت گرفته همخوانی دارد یا نه.

فرهنگی همچنین تاکید کرد: این اقدام بدون اطلاع قبلی به مشتریان و نیز بصورت مبهم صورت گرفته که در هردو حالت، غیر قابل قبول است.

وی اظهار داشت: برداشت بیدون اطلاع قبلی و بدون رضایت از حساب مردم، غیرقانونی، غیرشرعی و باعث سلب اعتماد از بانک های دولتی است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اقدام صورت گرفته از سوی دستگاه های قانونی قابل پیگیری است تصریح کرد: دیوان عدالت اداری می تواند به شکایات صورت گرفته در این خصوص رسیدگی نماید.

گفتنی است، طی روزهای گذشته بانک ملی ایران بدون اطلاع قبلی و بدون توافق با مشتریان خود در خصوص دریافت هزینه بابت پیامک های ارسالی، اقدام به کسر 50 هزار ریال تحت عنوان "آبونمان ساپتا" نمیوده است.

این اقدام در رسانه های مختلف مجازی بازتاب گسترده ای داشته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421029

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسماعیل نوائی IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    4 2
    اضهارات نماینده تبریز منطقی واز بانک ملی که در بین مردم معتبر ترین بانک شمرده میشود کار نابجا میباشد.
  • عطارنیااستاد دانشگاه تهران IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    خبرگذاریها نباید اینقدر به عملکرد غلط بانکها در برداشت اموال مردم حمایت کنند. اولا به چه اجازه ای مبلغ را از حساب مردم کم کرد؟؟ دوم جوابی که بانک داده از خودتان سوال کنید به این شماره پیامک بزنیم وعدد یک را بزنیم من این کار را کردم وجوابی نگرفتم.سوال اینست که وقتی شماره حسابم را نخواسته چطوری شماره حسابم از لیست حذف کنیم؟؟ سوما چرا بانک ملی بجای درخواست این که مردم انصراف بدهند.. درخواست بدهد هرکسی این خدمات میخواهد عدد یک را پیامک کند واز ان فرد کم شود؟؟؟ ایا بنظر شما جای این نوعی کلاهبرداری از مردم غیر مطلع وبی سواد نیست؟؟ ما باید امین مردم باشیم وحق دسرسی به اموال مردم را تحت هرعنوانی بخودمان ندهیم چون این اعتماد مردم نسبت به سیستم بانکی را کاهش وبه اقتصاد کشور لطمه میزند.