دهقان: راه اندازی کارناوال خیابانی منافع ملی را تامین نمی کند/نگرانی دلواپسان انتخاباتی است

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه می گوید: در سالی که رهبرانقلاب آن را همدلی و همزبانی نامیده اند، راه اندازی کارناوال خیابانی برای تضعیف دیپلمات های مورد حمایت نظام به صلاح کشور نیست.

عبدالله احمدی: عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در جمع فرمانداران گفته است که موضوع انرژی هسته ای در چارچوب منافع ملی با هدایت رهبری، اجرای دولت و نظارت مجلس و دیگر دستگاه های نظارتی به پیش می رود و بنده به عنوان وزیر کشور اعلام می کنم که هیچ مجوزی را له یا علیه این موضوع که مورد اجماع عمومی و رهبر معظم انقلاب است نخواهیم داد.این در حالی است که ابتدا تجمعی با نام «ما اجازه نمی‌دهیم» در مشهد برگزار شد و قبل از آن هم بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در میدان فلسطین چنین گردهمایی‌ای را برگزار کرده بود اما همه این تجمعات بدون مجوز برگزار شد و در رسانه ملی نیز بازتاب یافت، پس از آن نیز در مدرسه فیضیه قم و در اهواز تجمعات مشابهی برگزار شد، اما سئوال اینجاست که هدف از برگزاری این تجمعات در ظرف هفته ای که گذشت، چیست؟ آیا "دلواپسان" در پی تاثیر گذاری بر روند مذاکرات هسته ای هستند یا به دنبال وزن کشی برای انتخابات 7 اسفند 94 می گردند تا نمایندگان خود را در مجلس دهم ببینند؟

* نبابد به موضوع هسته ای نگاه جناحی داشت

غلامعلی دهقان سخنگوي حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به دامن زدن به فضای تندروی و اقدامات افراطی از جمله برگزاری تجمعاتی برای مخالفت با روند مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه 1+5 از سوی کسانی که خود را دلواپس می دانند ، تصریح کرد:موضوع هسته ای را نباید از منظر جناحی نگاه کرد چراکه اصولا این مسئله موضوعی است که به منافع ملی کشور گره خورده است.

وی افزود: هنوز یادمان نرفته است که در سال های 90 و 91 و به ویژه ماه های پایانی این سال شاهد بودیم که هر روز قیمت ارز، سکه و طلا چنان در نوسان بود که خانواده‌ها ترجیح می دادند خریدهای خود را به این سمت ببرند چون پیش بینی می شد که در سال های پس از آن یعنی 92 و 93 تورم سر به فلک بکشد.

دهقان ادامه داد: در شرایطی که تورم بالای 40 درصد را شاهد بودیم و موجی از ناامیدی در کشور حاکم بود، انتخابات 24 خرداد 92 امیدهای زیادی را برانگیخت که اثرات آن را در دوسال اخیر شاهد بوده ایم که با این ثبات سیاسی، وضعیت اقتصاد نیز رو به بهبود رفت.

* همه منتظر توافق خوب هستیم

این فعال سیاسی با بیان اینکه فرآیند حرکت به سمت تولید نوید بخش، شکوفایی اقتصادی کشور است، خاطرنشان کرد: همه منتظر هستند که با یک توافق خوب که در آن منافع ملی ما نیز تامین شود، وضعیت از این که هست، بهتر شود.

دهقان تصریح کرد: همه کسانی که دل در گرو انقلاب دارند، به این نکته اذعان می‌کنند که تیم دیپلماسی کشور مان خطوط قرمز را رعایت کرده و در آینده نیز خواهد کرد و بر کسی پوشیده نیست که مذاکره کنندگان ما سرداران دلاور و دلسوزی هستند که در گذشته نیز نشان داده اند که پایبند منافع ملی بوده اند؛ بنابراین در چنین وضعیتی که انتظار می رود ایران بتواند در آخرین دقایق بازی هسته ای برده، آن را به خوبی مدیریت کند، شاهدیم که جریانی تلاش می کند منافع خود را بر منافع ملی اولویت و ترجیح دهد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه خاطرنشان کرد: واقعیت این است که بر اساس پیمان ان.پی. تی، بازرسی از مراکز هسته ای وجود خواهد داشت و موضوع جدیدی نیست کما اینکه در گذشته نیز بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضور در خاک کشورمان از این مراکز بازدید می کردند و امروز هم این کار را انجام می دهند.

*دلواپسان نگران نباشند، هر تصمیمی با تائید مقامات نظام اتخاذ می شود

وی تاکید کرد: در مورد بازرسی های غیر هسته ای نیز به کسانی که خود را "دلواپس" می دانند باید گفت که نگران نباشند چراکه، تمام اقدامات لازم در این رابطه با تائید مقامات عالی نظام صورت خواهد گرفت و آنگونه که آن ها القاء می کنند نیست که بازرسان بخواهند فراتر از وظایف خود عمل کنند.

دهقان افزود: در این شرایط که انتظار می رود همه منافع ملی را در نظر داشته باشند، نباید به راه اندازی کارناوال های خیابانی برای زیر سئوال بردن مذاکرات ادامه داد چراکه کشور و نظام نیاز به همدلی دارد و رهبر انقلاب با تصمیمی داهیانه و با درایت، سال جاری را سال همدلی و همزبانی نامگذاری کردند.

مردم می دانند چه کسانی مدافع منافع  آن ها هستند و چه کسانی تظاهر می کنند

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه به نظر می رسد دوستان دلواپس نگرانی دیگری دارند و آن هم انتخابات مجلس آینده است تصریح کرد: اگر دغدغه آن ها سیاسی و انتخاباتی نباشد، هیچ دلیلی ندارد زمانی که رهبری بارها از تیم دیپلماسی حمایت کرده و آن‌ها را فرزندان انقلاب نامیده اند و در دیدار نمایندگان اعلام کردند که توهین به تیم مذاکره کننده کشورمان را روا نمی دانند، عده ای بخواهند که این قضیه را به کف خیابان بکشند اما مردم به خوبی تجزیه و تحلیل و قضاوت می کنند که چه کسانی دوست واقعی آن ها و حامی منافع ملت هستند و چه کسانی تنها به دوستی با مردم تظاهر می کنند.

عمل متقابل حامیان دیپلماسی اعتدال در تجمعات خیابانی

وی با تاکید براین نکته که کشاندن مسئله مهمی همچون مذاکرات هسته ای به سمت بازی‌های جناحی، کار درستی نیست و بر خلاف حفظ منافع ملی است، گفت: اگر قرار باشد که دلواپسان به کف خیابان آمدن و برگزاری تجمعات خود ادامه دهند، حامیان دیپلماسی اعتدال نیز به خود این حق را می دهند که متقابلا عمل کنند اما این شرایط برای کشور خوشایند نیست چرا که در حال حاضر، کشور بیش از گذشته به آرامش و ثبات نیاز دارد.

تازه از شوک انتخابات 24 خرداد بیدار شده اند!

دهقان ادامه داد: به نظر می رسد یک جناح تازه از شوک انتخابات 24 خرداد بیدار و متوجه شده که قافیه را باخته است اما آن ها باید یاد بگیرند که نظر اکثریت را بپذیرند در حالی که آن ها تنها رای 12 درصد از شرکت کنندگان و 8 درصد از واجدین شرایط رای دادن را به دست آوردند و در آن انتخابات دکترروحانی راهبردی ارائه کرد که مورد قبول مردم واقع شد و آن راهبرد این بود که وی در رقابت های انتخاباتی گفت که "هم باید چرخ سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ اقتصاد کشور" و در حال حاضر نیز دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده کشورمان نیز بر اساس همین راهبرد است که وارد عمل شده و برای استیفای حقوق مردم تلاش می کنند.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EE ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    45 6
    من به دنبال بر قراری کارناوال نیستم ولی دلواپس هستم و اینکه جریان های سیاسی به جای پرداختن به منافع ملی بیشتر به دنبال منافع حزبی هستند بر دلواپسی من می افزاید.