میزان چگونه سرمایه گذارانش را ناامید کرد؟/سکوت بانک صادرات، وارث ورشکستگی بزرگ در خراسان

موسسه مالی و اعتباری که طبق محتویات سایت رسمی اش، بیش از 110 شعبه در شهرهای مختلف دارد، این روزها خبرساز شده، چون نمی تواند جوابگوی سرمایه گذارانش باشد و البته وارث این ورشکسته بزرگ یعنی بانک صادرات نیز اطلاع رسانی درستی درباره بازپرداخت بدهی های این موسسه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها برخی از مخاطبان خبرگزاری در سرویس مشکلات مردم، کامنت می گذارند و درباره موسسه مالی و اعتباری میزان مشهد، گلایه و شکایت می کنند.

یکی از این مخاطبان که در روزهای اخیر، از دست این موسسه، به شدت ناراحت است، خود را "ابوالفضل" معرفی کرده و نوشته:
با سلام وتشکر از خبرآنلاین لطفا" درخصوص موسسه میزان پیگیری بفرمایید 1بازداشت کردن هیئت مدیره بجای خود،ولی برای مردم پول وسپرده شون نمیشه من سرمایه مادر پیرم رو دراین موسسه گذاشتم ،که ازسود سپرده شون زندگی کنه ،الان نه سپرده رو میدن نه سودشو 2گروه تسویه حساب درست کردن زیر نظر بانک صادات، خبر رسانی نمیشه، ما که دق کردیم 3چرا موسسه ای که زیر نظر دادگستری بود وسهامدرانش ظاهرا" پرسنل دادگستری هستند ،اجازه دادن آرم قوه قضایه رو سر در شعبه نصب کنن، و این جوری مردم را فریب بدن ،ومردم رو به همه چی بی اعتماد کنن؟

مخاطب دیگری که خود را "امید قجری" معرفی کرده هم نوشته: سلام ازسپرده گزاران موسسه میزان هستم والان6 ماه است برای دریافت پول مراجعه میکنیم جواب نمیدن لطفا پیگیری کنید؟ ممنون

میزان چگونه میزان شد؟
"موسسه مالی واعتباری میزان در بهمن ماه 1379 با همت3 هزار نفر از کارکنان و قضات دادگستری خراسان بزرگ با عنوان " تعاونی اعتبار " تشکیل و با یک شعبه در مشهد آغاز بکارکرد ."

این آغاز بخشی است که در سایت موسسه میزان، به عنوان تاریخچه درج شده. موسسه ای که خود را منسوب به کارکنان دستگاه قضایی می داند از دی ماه سال گذشته، دردسرساز شد و بلافاصله مسئولان عالی دستگاه قضا از ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور تا رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، اعلام کردند این موسسه ارتباطی با قوه قضاییه ندارد، ولی آرمی که این موسسه تا پیش از مشکلات مالی اش استفاده می کرد، به وضوح، دارای علامت مخصوص قوه قضاییه (ترازوی عدالت) بود.

تصویر یک: آرم سابق موسسه میزان

آرم سابق موسسه میزان


البته پس از اینکه اتفاقات مالی این موسسه بر سر زبانها افتاد و بانک مرکزی نیز اعلام کرد این موسسه مجوز فعالیت ندارد و حتی حاضر به دادن مجوز به این موسسه نشد، آرم آن نیز تغییر کرد و ترازوی عدالت، جای خود را به طرح مشابهی داد که البته دیگر، نزدیکی گرافیکی با آرم مخصوص قوه قضاییه ندارد.

تصویر دو: آرم فعلی موسسه میزان

آرم فعلی موسسه میزان


به هر تقدیر، کسی به درستی نمی داند عامل اصلی وضعیت فعلی موسسه میزان، با هزاران طلبکاری که در صف وصول سرمایه خود مانده اند، چیست. البته هنوز ابعاد مختلف بحران مالی این موسسه که قابلیت زیادی برای تبدیل شدن به یک بحران امنیتی را دارد، مشخص نشده، چون برخی از برخی از اخبار گفته اند حدود یک میلیون نفر در این موسسه سرمایه گذاری کرده اند که 70 درصد آنها در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی زندگی می کنند. از جمله سیدمحسن صادقی، معاون سیاسی و امنیتی خراسان رضوی گفته این موسسه بیش از یک میلیون سرمایه گذار دارد که 77 درصد آنها در خراسان رضوی حضور دارند.
اینطور که پیداست تعداد کامنتهایی که مخاطبان خبرآنلاین گذاشته اند، تعداد اندکی از سرمایه گذاران اصلی این موسسه اند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در گزارشی وضعیت موسسه مالی و اعتباری میزان را در استان خراسان شمالی را بررسی کرده و نوشته: این موسسه مالی و اعتباری در مدت کمتر از پنج سال افزون بر 3.5 هزار میلیارد ریال منابع مالی استان خراسان شمالی را جذب کرده بود که 50 میلیارد ریال آن در استان خراسان شمالی در قالب تسهیلات هزینه شده و مابقی به سرپرستی موسسه در مشهد انتقال داده شده بود."
فارغ از تعدد سرمایه گذاران، عده ای شرایط نابسامان بازار را در واژگونی اعتبار این موسسه دخیل می دانند. برخی می گویند شایعه سازی یکی از مدیران اخراج شده این موسسه در یک شهر کوچک از توابع شهر گناباد باعث مشکل شد و به سرعت در شهرهای گناباد، بجستان و بجنورد پیچید و همه جا را پر کرد.
حتی موسسه میزان رسما در این باره اطلاعیه داد: "میزان در آستانه دریافت مجوز از بانک مرکزی، در یک حرکت ناجوانمردانه از سوی عده ای خاص مورد هجوم قرار گرفت. شایعه از یک شهر کوچک شروع و به سرعت توسط شایعه سازان، به سایر شهرهای استانهای خراسان، تسری یافت. انتشار این شایعات، باعث شد تا به یکباره میزان با درخواست شمار زیادی از مشتریان برای دریافت آنی وجوه و سپرده هایشان مواجه گردد."
ولی روایت دیگری نیز درباره ورشکستگی موسسه میزان مطرح می شود و آن نیز به نابود شدن اعتبار موسسه پدیده شاندیز مربوط می شود. برخی رسانه ها پس از آنکه اسناد غیرقانونی بودن برخی فعالیتهای موسسه پدیده شاندیز منتشر شد نوشتند این موسسه از میزان، بیش از 300 میلیارد تومان وام گرفته و مشکلات شرکت پدیده شاندیز، باعث شده شایعاتی درخصوص ناتوانی این شرکت در بازپرداخت تسهیلات به موسسه میزان منتشر شود و همین امر باعث شده تا مشتریان با مراجعه به شعب نسبت به دریافت سپرده های خود اقدام کنند. با وجود آنکه عنوان شد وثیقه ای که میزان از پدیده گرفته سه برابر ارزش وام بوده و شامل بهترین ساختمان های پدیده در مشهد است منتهی مردم وحشتزده، این حرفها را هم باور نکردند و تنها به یک موضوع فکر می کردند: پولمان را چطور زنده کنیم؟
البته موسی الرضا ثروتی رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی هم ضمن تایید طلبکاری میزان از پدیده اعلام کرد: موسسه میزان مبلغ 750 میلیارد تومان از پدیده شاندیز طلب دارد که در صورت وصول این طلب بخش زیادی از مشکلات این موسسه رفع خواهد شد.
ثروتی هم معتقد است رسانه ای شدن دادن وام از سوی موسسه میزان به شرکت پدیده شاندیز باعث شد مشکلات این موسسه مالی و اعتباری جدی شود، گفته:اگر دادستانی اجازه فروش سهام به پدیده شاندیز را بدهد این شرکت نیز با پرداخت بدهی خود می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات میزان را برطرف کند.


سرنوشت سرمایه گذاران و سکوت بانک صادرات
عامل ورشکستگی میزان هر چه که بود، نهایتا خردادماه امسال تصمیم گرفته شد که موسسه مالی و اعتباری میزان منحل شود و عاملیت داراییها و بدهی های آن به بانک صادرات واگذار شود. علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی اعلام کرده این تصمیم در جلسه ای با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و مسئولان وزارت کشور گرفته شد .
به گفته استاندار قرار شده بانک مرکزی مقداری از مطالبات موسسه مالی و اعتباری میزان را در اختیار بانک صادرات قرار دهد تا این بانک پرداخت های سپرده گذاران را انجام دهد.رشیدیان اینطور خیال سرمایه گذاران را راحت کرد: با اختصاص اولین مبلغ از سوی بانک مرکزی، نسبت به پرداخت پول سپرده گذاران این موسسه توسط بانک صادرات اقدام خواهد شد ضمن اینکه املاک و اموال موسسه مالی و اعتباری میزان هم ارزش گذاری می شود تا از محل فروش آنها مطالبات سپرده گذاران پرداخت شود.
ولی مسایلی از جمله شایعاتی درباره اسب های 2 میلیارد تومانی هیات مدیره میزان و بازداشت خانواده برخی از اعضای هیات مدیره، باعث شد فضای روانی برای سرمایه گذاران، تیره و تار شود. تا جایی که مالک یک باشگاه سوارکاری و رییس هیات سوارکاری استان خراسان رضوی در این باره توضیح داد و به خبرنگاران گفت ارزش اسبهایی که متعلق به یکی از اعضای هیات مدیره موسسه میزان است و او از این اسبها نگهداری می کند، 2 میلیارد تومان نیست، بلکه فقط 300 میلیون تومان است.
حمید نیکویی در این باره گفته: اسب‌های مورد اشاره هم مانند خیلی از اسب‌های مالکان این شهر به صورت پانسیون و به دلیل برگزاری مسابقات هفتگی در باشگاه ما نگهداری می‌شود. نیکویی با تایید مالکیت این اسب‌ها توسط یکی از اعضای هیات مدیره میزان، گفته: اولا قیمت ذکر شده برای اسب‌ها فاصله زیادی با قیمت واقعی آن‌ها دارد، چراکه قیمت این اسب‌ها 300میلیون هم نمی‌رسد.
ویژه نامه آژیر روزنامه خساران رضوی در دوم خرداد ماه جاری بدون اشاره به نام موسسه مالی و اعتباری ای که عضو هیات مدیره اش، در حال فروش مخفیانه اموال موسسه (اثبات ورشکستگی به تقلب) بوده، نوشت: 70 ميليارد ريال لوازم و دستگاه هاي هيات مديره يک موسسه مالي و اعتباري قبل از فروش توقيف شد. فرمانده انتظامي نيشابور گفت: با دريافت خبري مبني بر انتقال پنهاني همه دستگاه ها و ماشين آلات يک معدن از سوي هيات مديره يکي از موسسات مالي و اعتباري به نيشابور براي جلوگيري از توقيف آنها در مشهد بلافاصله 2 تيم عملياتي پليس امنيت عمومي به نشاني مرتبط اعزام شدند.
«سرهنگ حسيني» گفت: در تحقيقات تکميلي مشخص شد تعداد 37 دستگاه و ماشين آلات يک معدن سنگ شامل ژنراتور بزرگ ديزلي، دستگاه کوه برش، ژنراتور برق، دستگاه کنترل ولتاژ برق و ... متعلق به يکي از اعضاي هيات مديره يک موسسه مالي و اعتباري در مشهد است. اين مقام انتظامي ادامه داد: اين تجهيزات براي جلوگيري از توقيف اموال از سوي دادستاني مشهد با سه دستگاه تريلر به نيشابور منتقل شده بود تا در شهرستان ديگري به فروش برسد.
او گفت: ماموران پليس امنيت عمومي محل اختفاي اموال را شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي در اقدامي غافلگيرانه و ضربتي کليه وسايل را توقيف کردند.
اینطور که پیداست بانک صادرات قرار است برنامه بازپرداخت اموال سرمایه گذاران را به زودی اعلام کند ولی تا لحظه تنظیم این گزارش، نه سرمایه گذاران و نه خبرنگاران، برنامه زمان داری از سوی وراث این بدهی عظیم در خصوص بازپرداخت اموال سرمایه گذاران در پرونده بزرگترین ورشکستگی مشهد مشاهده نکرده اند و لابد مخاطبان سرویس مشکلات مردم هم حق دارند، نگران سرمایه خود باشند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    3 1
    با سلام لطفا موضوع شرکت پدیده را نیز پیگیری فرمائید . این شرکت 110 هزار نفر سهام دار یا به عبارتی 110 هزار خانواده سهام دارش هستند .
  • احمد IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    2 0
    به امام حسین با کلی بدبختی و فشار ازدواج کردم. با یکسال دوندگی 6 میلیون پول جور کردم. گذاشتم میزان نا یک خونه اجاره ای پیدا کنم و با زنم برم سر خونه زندگیم. الان چند ماهه دارم سرکوفت از خونواده زنم میشنوم. الهی خدا ازشون نگذره. زندگیم داره از هم میپاشه. تو رو قرآن مجید یک فکری بکنید. به خدا گرفتارم.
  • علی A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    5 0
    وای بروزی که بگندد نمک
  • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    2 0
    توو صندوقچه ی کاپیتان جک اسپارو میذاشتیم امن تر بخدا
  • رضا A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    3 0
    فقط زورشون به دست فروش ها میرسه
  • بحريني RO ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    1 1
    متاسفانه نحوه ي ورود دادستان مشهد به پرونده پديده شانديز كه آن را كلاهبرداري قرن ناميده بود علت تمامي اين هرج و مرج ها بوده و نتيجه ي آن ركود سنگين و وحشتناك در مشهد مي باشد اگر با تدبير بيشتري عمل مي شد شاهد اين نا به هنجاري ها نبوديم
  • مهران A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    3 0
    از دولت تدبیر و امید می خواهیم به داد ما سپرده گذاران میزان برسد تمام زندگی ما بر باد رفت
  • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    4 0
    خیلی خوب حلاجی کردید ولی من جوان که با هزار امید سی میلیون تومان پس انداز کرده بودم که خانه ای بخرم بیچاره بیچاره شدم
  • بی نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    4 2
    اون موقع كه ميرن سود ٣٠ ميگرفتن صدايي در نميامد و صادرات رو بانك نميدونستن ميامدن ميگفتن فلان جا سود بيشتر ميده حالا كه پولشون رو خوردن از صادرات طلبكار هستن؟؟؟ زبون ما مو درآورد كه نميشه به اين موسسه هااعتماد كرد...
  • علی A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    107 3
    خیلی ها زندگیشون به خاطر این موسسه از هم پاشیدیعنی کسی نیست تو این مملکت از حق مردم دفاع کنه؟مردمی که همیشه در صحنه هستند
    • مهدی IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
      3 1
      باید وقتی جایی مجوز نداره سپرده گزاری توش جرم محسوب بشه. مگه الان قمار خانه راه انداختن و قمار کردن جرم نیست. نباید از سپرده گزاران حمایت بشه. هرچند شکایت سپرده گزار تحت عنوان کلاهبرداری میتونه مورد بررسی قرار بگیره.
    • بدون نام ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
      1 0
      كسي از حقشون دفاع كنه ؟ اين خود مردم هستن كه بايد از حقشون دفاع كنن. سكوت مردم در مقابل اين رسوايي اقتصادي موسسه ميزان يعني رضايت از وضع موجود. جالبه كه بانك مركزي ميگه هشدار داده بوديم كه اين موسسه فيرقوناني هستش. حالا چرا اقدامي در جهت انحلال اين موسسه انجام ندادن جاي سواله. تو مملكتي كه اگه ٤ تا آجر رو هم بچيني ٦٠ تا نهاد و اداره مياد بالاسرت تا ببينه مجوز داري يا نه، اما موسسه به اين بزرگي كه غيرقوناني هستش خيلي راحت به فعاليت خودش ادامه ميده.
    • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
      2 5
      ربا خوار و ربا گیرنده هر دو گناهکارند...وقتی برای دریافت سودهای بالا بدون کوچکترین زحمت پولتون رو تو این مکان غیر مجاز میزاشتین باید فکرش رو میکردین...
    • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
      1 3
      آخه برادر من چرا در جایی که بانک نیست کار مالی می کنید ؟ شما دندونت درد بگیره میره تعویض روغنی بعد بگی چرا بد دندونم رو کشیدی ؟ مشکل از خود ماهاست. طمع می کنیم
    • بی نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
      1 4
      حرفت درست ولی چرا به این موسسات اعتباری اطمینان کردی،این همه هشدار داده شد
  • بی نام A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    2 0
    آقا 6 ماهه که یکی نیست حال ما رو بپرسه .. با این پول خیر سرم میخام برم سر خونه و زندگیم .. کی به فکر مردمه؟
  • هادی IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    1 0
    بابا به خدا به داد مردم گرفتار خراسان برسید. الان شش ماهه که مسئولین، سپرده گذاران رو رها کردن و هیچ اقدامی برای حل مشکل انجام نمیدن. امروز میزان رسمآ منحل شد ولی هنوز هیچ خبری از تعیین تکلیف سپرده گذاران دیده نمیشه.هیئت تسویه قرار بود زمانبندی رو اعلام کنه ولی هیچ خبری نیست. بی خبری مطلق. خدا رو خوش نمیاد مردم رو تو این سرگردانی و بلاتکلیفی رها کنید ما هم جزئی از شهروندان همین مرز و بوم هستیم. بابا به خدا ما هم پای صندوق های رأی رفتیم پس چرا حالا ما فراموش شدیم؟؟؟
  • از مشهد IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    3 0
    خدا لعنت کنه ....... این دولت زبون نداره چیزی بگه
  • مهران A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    2 1
    چرا پیام من رو منتشر نمی کنید خبر آنلاين محترم
  • بی نام A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 1
    سو استفاده این نوع موسسات علاوه بر اجرا نشدن درست قانون، ناشی از بی اطلاعی و کم سوادی جامعه هم هست. چه دلیلی داره که بجای اطمینان به بانک عده ای میرن پولشون رو دودستی تقدیم این موسسات قارچ گونه میکنند؟ حتی از اسم این موسسات هم میشه فهمید که به کجاها وصل هستند و آخر و عاقبتشون چی میشه.
  • بی نام A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    1 0
    هر وقت میخوان یکی را بدون دردسر و با کمترین هزینه بزنند زمین ، با ایجاد شایعه مردم را به جانش می اندازند ، خیلی خوب جواب میده . حالا پیدا کنید پرتقال فروش را
  • امیر A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 1
    آقا یکی نیست کلا پیگیر بشه که چطور اینا بدون مجوز اینهمه سال کار کردن یکی جلوشونو نگرفت ؟؟؟ یواشکی که کار نمیکردن لابد حق حساب خوبی میدادن که کسی صداش در نمیومده . چرا هیچ مقامی این قضیه رو پیگیری نمیکنه ؟؟؟
  • جواد IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    چرا بانک صادرات هی این دست اون دست میکنه؟؟خواهش میکنیم اگه قراری پولی داده بشه سازوکارش زودتر مهیا بشه.از قوه قضاییه عاجزانه تقاضا میکنیم زودتر پیگیر ماجرا باشن مردم به حقشون برسن.بخدا این مردم گناه دارن.درسته ما خودمون اشتباه کردیم ولی قوه قضاییه هم بی تقصیر نیست چون ما به این دستگاه اعتماد داریم سرمایمونو گذاشتیم تو موسسه ای که خودش گفته بود دادگستری پشتشه .آرم قوه قضاییه رو هم گذاشته بود سر درش.خوب ما اشتباه کردیم ولی خواهش میکنیم از تیم اقتصادی دولت هوای مارو داشته باشن.تو این تنگنای اقتصادی و معیشتی این پول زندگی خیلی از ماها بود.
  • جواد A1 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    1 1
    آقا تا بانک هست آدم پولش رو که به این موسسات نمیدهمگه این اولیت موسسه ای که ورشکست شده.مردم درس عبرت نمیگیرن
  • 21 IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    2 0
    سلام چند بار برای آرمان شاخه بدر توس نیز در خراسان رضوی برایتان نوشتم .اما معلوم نیست به کدام دلایل نظر را را تایید نمی فرمایید .از اسفند 93 نتوانسته ایم پول خود را از آرمان شاخه بدر توس در خراسان در یافت نماییم. این اقتصاد در کجای دنیا دیده می شود که موسسات مالی فعالیت نمایند وبعد بانک مرکزی بگوید خطرناک است مجاز نیستند نزدیک آنها نشوید .آن وقت چه انتظار دارید که میوه فروش میوه ای را 1000 تومان بخرد وسه هزار تومان نفروشد.به قول معروف اول باغ را دیده وشرایط را برای هر گونه عملی مناسب می داند .وخداوند عاقبت ما ملت را به خیر نماید
  • کارمند بانک صادرات A1 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    این خبر که بانک صادرات قرار است مسئولیت ادعاهای مالی علیه این میزان را به عهده بگیرد دقیقا از کجا نقل شده است؟
  • مهدي طبسي ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    1 0
    سلام ميزان بايد پول آدمهايي كه 3تا4بچه دارن و أجار ه نشين هستن بهشون برگردونه اين أضاف نيست طرف هرچي كار كنه برسه به دست ساب خانة پس چي بخورم خدا لعنتشون كنه كه مردم بيچاره كردن
  • سجاد A1 ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    1 0
    خیلی ها زندگیشون به خاطر خیلی چیزها تو این مملکت از هم پاشیده نمونه اش خودم بخاطر تاثیر معدل در کنکور سراسری و یا مثلاً 1. میزان 2. سهم تاثیر معدل در کنکور سراسری 3. بورس 4. و n مورد دیگر باز فدای خبرآنلاین که این چیزها رو منتشر میکنه
  • سیکاس A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    1 4
    مردمی که به خاطر چند درصد سود بیشتر طمع کرده و بدون تحقیق و به صرف استفاده از ترازوی دادگستری در ارم موسسه پولشون اونجا میزارن و بعدش با یه شایعه به موسسه هجوم میبرند تا پولشون و پس بگیرند باید این بلا سرشون بیاد تا عبرتی برای بقیه شوند.اختیار بعضی از کارها با خود آدمه.
  • بی نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    3 0
    هیچ وقت هشدار داده نشد فقط بعد ازاین که گندش درامدواین که بگویند دراین 15 سال مجورزنداشته وتحت نظارت نبوده اند موسساتی که ارم انها وتابلوی انها خلاف این راثابت می کندوخلاف این فرض هم فاجعه برای نظام پولی وقضایی ما به حساب می اید واگر خلا قانونی وجود داشته حاکمیت باید جوابگوی ضرر مردم باشد پیشنهاد این است که تمامی سپرده گذاران ازدیدگاه فقهی وحقوقی به استناد وشواهد مسلم وکیلی را انتخاب تا امور راپیگیری نماید