معاون شرکت ارتباطات زیرساخت از اجرای طرح موافقتنامه سطح خدمات - (SLA (Service Level Agreement با اپراتورهای ارتباطی، در جهت تضمین کیفیت سرویس های اینترنت و موبایل خبر داد.

اسماعیل رادکانی در گفتگو با خبرنگار مهر، از شفاف سازی سطح خدمات به اپراتورهای ارتباطی برای ارائه سرویس با کیفیت به مشترکان نهایی خبر داد و گفت: در جهت ارائه سطح خدمات قابل قبول به کاربران نهایی، توافقنامه سطح دسترسی به خدمات با اپراتورهای اینترنت و موبایل، به امضا می رسد.

معاون بهره برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه در حال امضای این توافقنامه با اپراتورهای ارتباطی هستیم، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، ضمانت اجرایی برای ارائه خدمات با کیفیت ایجاد می شود و سرویس دهنده موظف به پاسخگویی به مشترک خواهد بود.

وی با بیان اینکه این طرح هم اکنون در سطح شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان سرویس دهنده و اپراتورهای ارتباطی به عنوان سرویس گیرنده در حال انجام است، افزود: در این طرح شرکت ارتباطات زیرساخت متناسب با تعریف سطح کیفیت خدماتی که به اپراتورها ارائه می دهد ملزم به پاسخگویی خواهد بود. پس از این مرحله اپراتورهای سرویس دهنده نیز می توانند این توافقنامه را برای کاربران نهایی اجرایی کنند.

رادکانی تاکید کرد: اجرای طرح SLA مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است که استانداردهای جدیدی برای آن تعریف شده است.

به گزارش مهر، مصوبه SLA برای سطح بندی کیفیت ارائه خدمات اینترنت در کشور به سال ۸۸ برمی گردد و از آن زمان تاکنون این مصوبه شکل اجرایی به خود نگرفته است.

به واسطه موافقت نامه سطح دسترسی به خدمات اينترنت (SLA ) باید تعهداتي میان شركت ارتباطات زيرساخت به عنوان تامين كننده پهناي باند اينترنت کشور با عرضه كنندگان، توزيع كنندگان و كاربران نهايي وضع شود؛ در این طرح با توجه به کیفیت سطح خدمات، نحوه اندازه ‌گیری جبران خسارت تخطی از سطح خدمات و ضمانت‌های اجرایی تعیین ‌شده است.

در این توافقنامه کاربر باید سطح دسترسی خود را انتخاب کرده و به ازای آن هزینه بهره مندی از این سرویس را پرداخت کند؛ پس از آن، چنانچه میزان قطعی دسترسی وی نسبت به این توافقنامه بیشتر شود شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان تامین کننده خدمات، باید خسارت این قطعی و نبود کیفیت مدنظر را بپردازد.

براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خدمات اینترنت، VPN/MPLS و اینترانت در چهار سطح الماس با ضریب دسترسی ۹۹.۹ درصد، سطح طلا با ضریب دسترسی ۹۹.۵ درصد، سطح نقره با ضریب دسترسی ۹۹ درصد و سطح برنز با ضریب دسترسی ۹۸ درصد به مشتریان واگذار خواهد شد و در صورتی که مشتریان هیچ موافقت نامه سطح خدماتی از زیرساخت درخواست نکنند از سطح خدمات برنز بهره مند می شوند.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =