۷ نفر
۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶

سایت صدای اقتصاد نوشت:

روسیه واردات گوشت بزریلی را محدود و ممنوع کرد، اما ایران 11 میلیون دلار گوشت از این کشور وارد کرده است.

روسیه می گوید: گوشت های شرکت های برزیلی، آلودگی شدید میکروبی دارد و بقایای آنتی بیوتیک ها دراین گوشت ها مشخص است، به همین دلیل این کشور واردات گوشت از شرکت های برزیلی را محدود کرد. حتی این کشور از ترخیص محموله های گوشت برزیلی به این دلایل هم جلوگیری کرد.

همچنین سازمان دامپزشکی روسیه محدودیت واردات گوشت گاو را ازچندین شرکت برزیلی اجرا و از ورود یک محموله بزرگ گوشت از پاراگوئه جلوگیری کرد .

این در حالی است که ایران در همین دوماه اول سال، 11 میلیون و 936 هزار و 921 دلار انواع گوشت از این کشور وارد کرده است. حجم این میزان انواع گوشت وارد شده به کشور، دو هزار و 942 تن بوده است. به این ترتیب، در حالی که روسیه واردات گوشت از برزیل را ممنوع و محدود کرده است، اما ایران در این دوماه اول سال این میزان گوشت از این کشور وارد کرده است.

در واردات «سایر قطعات بی استخوان یخ زده از نوع گاو» برزیل بعد از امارات بیشترین میزان از این محصول را به ایران فرستاده است. اما در واردات «گوشت سردست و سینه از نوع گاو بااستخوا ن تازه یا سرد کرده» برزیل اولین کشور صادر کننده این محصول به ایران است.  

همچنین واردات «گوشت ران گاو از نوع بااستخوا ن تازه یاسردکرده» به ایران، تنها از کشور برزیل انجام شده است.

مصرف گوشت برزیلی در ایران هم همیشه جای بحث و جدل داشته است. گوشت های منجمد این کشور به دلیل قیمت ارزانی که دارند، برای قشرهای کم درآمد، غذایی مطلوبی به حساب می آید.

اما با اینحال، سال 91، اوضاع گوشت های برزیلی به اندازه ای بود که شش کشور چین، ژاپن، آفریقای جنوبی، عربستان سعودی، شیلی و اردن واردات گوشت گاو برزیلی را به کشورهای خود ممنوع اعلام کرده بودند.

جدول واردات گوشت از کشور برزیل در دو ماه اول سال 94

شماره تعرفه

توضیحات تعرفه

وزن - کیلو گرم

ارزش - ریال

ارزش - دلار

2023090

سایر قطعات بی استخوان یخ زده از نوع گاو

2,629,003

299,546,002,600

10,594,922

2012030

گوشت سردست و سینه از نوع گاو با استخوان تازه یاسرد کرده

289,081

34,598,831,688

1,234,681

2012010

گوشت را ن گاو از نوع با ستخوا ن تازه یاسردکرده

24,445

3,044,619,861

107,318

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    13 2
    ایران هر چیزی که دیگران ممنوع اعلام کنن رو می خره
  • بی نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    10 0
    از لحاظ غذایی ایران واقعا افتضاحهوجود جیوه و آهن در مرغ ها،وجود آنتی بیوتیک در گوشت گاو،وجود پالم در لبنیات،سموم غیر مجاز در میوه و سبزیجات،رنگ ها ومواد افزودنی غیر مجاز در آبمیوه و سوسیس و کالباس که احتیاج به گفتن نداره.واقعا از رسالت شما رسانه هاست که این مسائل رو پیگیری کنید
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    25 12
    این شر و ور ها و دروغ ها از سمت تولید کننده های داخلی گوشت شایع شده برای اینکه همه میرن گوشت ارزون و با کیفیت برزیلی میخرن به جای گوشت گاوای آشغال خور و گرون اونا.
  • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    9 1
    اخه نمیدونی بدن ما دیگه با همه نوع گوشتی سازگاری پیدا کرده چه هرمونی ،. چه میکروبی ،چون هوای که تنفس می کنیم هم همینه ، تمام الایندها رو داره
  • مرتضی جعفری پور A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    15 0
    ما دیکه چقد ...جونیم اب الوده .میوه الوده .برنج الوده.هوای الوده .گوشت و سوسیس الوده.زعفران الوده.فکرهای الوده چطور زنده ایم
  • آزاد IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    9 1
    چرخه گوشت در ایرانگاوی مریض می شه.دامدار یا اطرافیان آن نهایت دارو را آزمایش می کنند.بعد به دامپزشک بخش خصوصی تماس گرفته می شه.دامپزشک هم یکسری دارو تجویز می کنه.اگه درست نشد به قصاب زنگ می زنند.قصاب گاو رو به قیمت گوسفند می خره و به راحتی توزیع می کنه.هم مریض بود هم کلی دارو تازه مصرف داشت نه حالا باقیمانده.اصولا وقتی که یک تا سه هفته هفته از مصرف آخرین دارو در دام بهبود یافته می تونید گوشت را مصرف کنید.و خیلی از این داروهایی که الان تو ایران مصرف می شوند در کشور های پیشرفته توصیه شده که برای دام های قابل مصرف انسان مصرف نشود.و با این شرایط ساختمان و ادعای دامپزشکی هم سر به فلک می زنه .وقتی مدیریت در هر قسمت نباشه.این می شه.جمعیت بی رویه زیاد شده باز هم می گه بچه بیارید.
  • علیرضا A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    6 0
    خوش به حالتون در مورد گوشت حرف میزنید ما کارگرای کم در آمد چی بگیم من خودم سالی 2 کیلو برزیلی میخرم تا یه سال ازش مصرف میکنیم
  • بی نام RO ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    5 0
    سلام ما یکی دو بار از این گوشت برزیلی گرفتیم به خاطر قیمتش موقع خرد کردن دیدین لابه لای گوشت چربی اکثرا چربی سفید رنگ میشه تیره تر بود شک کردم نگاه کردم دیدم لابه لای چربی ها اندازه دونه کنجد تجمع خیلی زیادی از چرک سبز رنگ حال بهم زن به نظر شما این گوشت ها سالم هستند و چرا وارد میکنند در صورتیکه خیلی از کشور ها ممنوع کردند