معاون اسبق آموزشی وزارت بهداشت، یک دانشگاه طب سنتی راه‌اندازی می‌کند

دکتر محمدعلی محققی معاون اسبق آموزشی وزارت بهداشت، استاد دانشگاه و دبیر بورد جراحی کشور به عنوان مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت و مسئول راه‌اندازی دانشگاه طب سنتی اسلامی ـ ایرانی منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دکتر محققی در زمان وزارت مرضیه وحیددستجردی، معاون آموزشی وزارت علوم بود. او هم پس از برکناری دستجردی، از معاونت آموزشی وزارت بهداشت رفت.

اما اکنون و با حکم باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزیر بهداشت، او مسئول راه‌اندازی دانشگاه طب سنتی اسلامی-ایرانی شده است.

آنطور که روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرده، باقر لاریجانی طی حکمی محمد علی محققی را به عنوان مشاور معاون آموزشی و مسئول راه‌اندازي دانشگاه طب سنتي اسلامی ـ ایرانی منصوب کرد.

متن این حکم به شرح زیر است:‌

طب سنتي ايراني اسلامي ميراث گرانبهايي است كه با همت مردان بزرگي همچون ابن سينا، رازي، جرجاني و ... براي ما به يادگار مانده است. اين گنجينه ارزشمند که بخشی از فرهنگ غنی کشور ماست، در روزگار كنوني نيز علي‌رغم پيشرفت فناوري همچنان به عنوان نگاهي اثرگذار، مي‌تواند در ارتقاي سلامت بشر نقش مهمي را ايفا نمايد. اما آنچه در اين ميان از اهميت به سزايي برخوردار است، ايجاد بستر مناسب براي گسترش طب سنتی در کشور و معرفی طرفیت­های آن به جهانیان است.

نظر به تأكيدات مقام معظم رهبري در خصوص احياي طب سنتي ايراني اسلامي و ضرورت پرداختن به اين حيطه به صورت علمي و مبتني بر شواهد و همچنین باستناد مصوبه جلسه 735 مورخ 25/4/1392 شورای عالی انقلاب فرهنگی و با توجه به تعهدات و تجربيات ارزنده جنابعالي، به عنوان مشاور اينجانب و مسئول راه‌اندازي دانشگاه طب سنتي اسلامی ـ ایرانی منصوب مي‌گرديد تا با همكاري و تعامل سازنده با كليه اساتيد و صاحبنظران اين حوزه، در تحقق اهداف زير بكوشيد:

ـ تدوين نقشه راه روشن در راستاي تحول آكادميك در طب سنتي مبتني بر اسناد بالادستي از جمله سياستهاي كلي نظام سلامت ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري

ـ تلاش جهت تدوين و تصويب آيين‌نامه‌ها و دستورالعلهاي لازم به منظور ايجاد بسترهاي قانوني لازم براي راه‌اندازي دانشگاه

ـ رصد صاحبنظران، اساتيد و فعالان عرصه طب سنتي به منظور بهره‌مندي از ظرفيتهاي موجود براي ارتقاي دانشگاه

ـ ايجاد تعامل سازنده با دانشگاههاي علوم پزشكي فعال در عرصه طب سنتي از مجراي تشكيل شبكه‌اي فعال و كارآمد

ـ تلاش جهت تدوين و اجراي كوريكولومهاي آموزشي در مقاطع تحصيلاتي مختلف با همكاري دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور

ـ برنامه‌ريزي براي مطالعات تطبيقي طب سنتي با علوم روز و مكاتب مختلف طب سنتي به منظور غني‌تر نمودن برنامه‌هاي طب سنتي ايراني اسلامي

ـ تعامل سازنده با حوزه معاونت طب سنتي وزارت متبوع به منظور ايجاد ساز و كار و زمينه اشتغال براي دانش‌آموختگان طب سنتي

ـ تلاش جهت برقراري ارتباط با دانشگاههاي معتبر خارجي فعال در زمينه طب سنتي به منظور معرفي طب سنتي ايراني به مجامع بين‌المللي

تمامی مديران حوزه معاونت آموزشي با جنابعالي در راستاي تحقق اهداف فوق همكاري‌هاي لازم را خواهند داشت. توفيق همگان را در راه اعتلاي نظام سلامت كشور از خداوند متعال خواستارم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =