مریل استریپ بازیگری که 19 بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده و سه بار این جایزه را از آن خود کرده، با نوشتن نامه به اعضای کنگره آمریکا از آنها درخواست کرد که از برابری حقوق زن و مرد دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مریل استریپ در این نامه به اعضای کنگره نوشت :«من این نامه را می‌نویسم تا از شما بخواهم به خاطر مادرتان، دخترتان، خواهرتان، همسرتان و یا خودتان، با پشتیبانی فعال از اصلاحات قانون برای برابری حقوق زن و مرد به پا خیزید.» او این نامه را به همراه یک نسخه از کتاب «برابر یعنی برابر» نوشته جسیکا نوویرث برای تک تک اعضای کنگره فرستاد.

قانون برابری حقوق زن و مرد در سال 1972 از مجرای کنگره آمریکا عبور کرد و از آن سال تا کنون 35 ایالت این قانون را تصویب کرده‌اند. برای اینکه این قانون به قانون اساسی آمریکا اضافه شود، باید سه ایالت دیگر نیز آنرا تصویب کنند. سنگ‌اندازی‌های محافظه‌کاران سنتی مانع اصلی درمسیر تصویب این قانون تا به امروز بوده است.

مریل استریپ 66 ساله، از جمله افراد مشهوری است که اعتقاد دارد، اختلاف درآمد میان زنان و مردان یکی از مواردی است که نیاز به تصویب این قانون را نمایان کرده است. او در این باره در نامه نوشت :«اکنون نسلی کاملا جدید از زنان و دختران درباره برابری(برابری درآمد، برابری برای حفاظت مقابل خشونت جنسی، برابری حقوق) سخن می‌گویند.»

نویسنده و کمدین آمریکایی چلسی هندلر، در این باره گفت :«اصلا به ذهن کسی خطور نمی‌کند، که در سال 2015 زنان در ایالات متحده آمریکا هنوز مجبورند برای حقوق برابر مبارزه کنند، اما این موضوع حقیقت دارد.»

منبع : هافینگتون‌پست/ 23 ژوئن
57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    20 3
    اینا واسه برابری میجنگند ما که حتی نمیتونیم بازی والیبال رو ببینیم چی بگیم.خدایا سرم رو بکوبم تو دیوار کمه.
  • بی نام RO ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    9 3
    منظور این خانم چیه ؟ وقتی مل گیبسون پولی که به سختی تو عمرش دراورده بود بخاطر طلاق نصف اون رو به همسرش داد یا اینکه 60 درصد دانشجوها و معلمان غربی زن هستند و... ایا اینها نتیجه ضد زن بودنه ؟