نظر مردم درباره قیمت خودروهای ارزان اروپایی در ایران/در منطقه آزاد بیشتر پژو و پراید سوار می شوند؟

کاربران خبرگزاری خبرآنلاین درباره قیمت خودروهای ارزان اروپایی در ایران اظهار نظر کردند.

خبری در رابطه با قیمت خودروهای ارزان اروپایی در بازار ایران منتشر شد که با واکنش های زیادی روبرو شد به طوریکه برخی از کاربران خبرگزاری خبرآنلاین آن را واقعی ندانستند و تلاش کردند با ارائه آمار و اطلاعات این موضوع را غیر قابل باور عنوان کنند.

این گفت و گوی کامنتی در گام نخست با درج نظر توسط کاربری با عنوان « بی نام » آغاز شده که او نوشته است:« قیمت ها در خود اروپا از این پایین تر است. در ضمن فروش شونم به صورت نقد نمی باشد. » پس از آن کاربر دیگری اساس چنین خبری را دروغ دانسته است: «دروغه من قشم هستم لوگان 20 تومنه. »

بیشترین اختلاف نظر در بین نظرات مردمی آنجایی اتفاق افتاد که کاربری بی نام نوشت:«  من در منطقه آزاد زندگی می کنم اینجا هم مردم بیشتر پراید و پژو سوار هستند هر چند ماشین های خارجی هم به نسبت بقیه شهرها بسیار دیده می شود. » نوشته ای که توسط سعید اینگونه پاسخ داده شد: « اون به این دلیل هست خدمات دهی در ایران برای اون ماشین ها نیست یعنی یک تصادف کوچیک یا اشکال فنی باید هزینه گزافی پرداخت کنن. » اما از درج منفی هایی که به نظر کاربر «بی نام » داده شد می شد حدس زد این اظهار نظر به مذاق شمار زیادی از کاربران خبرآنلاین خوش نیامده است. بر این اساس کاربری تحت عنوان « از خرمشهر» نوشت: « راست گفته دیگه بنده خدا.... چرا اینقدر منفی دادین یعنی این ملت فقط دلشون میخواد اون چیزی رو که دوست دارن بشنون حرف درست هم کسی بزنه خوششون نیاد پسش میزنن والا اینجا هم پره از پراید و سمند و.... ماشین خارجی علاوه بر قیمت بالاتر از 4050 تومن حداقل هزینه نگهداری بسیار بالایی هم داره.»  پيمان هم در واکنش به آن نوشت: « آفرين نكته اين خبر همين بود كه به درستى اشاره كردين.»

در ادامه تمامی نظرات کاربران خبرگزاری خبرآنلاین در واکنش به «خودروهای ارزان اروپایی در ایران چند قیمت می‌خورند؟ » آمده است:

بی نام: مشکل قیمت خودرو و تنوع ان در ایران به 3 دلیل مهم برمی گرده. 1 . قیمت دلار .. 2 . تعرفه ی بالا .. 3 . انحصار. مابقی کشکه روش بحث نکنین. دلار که پایین بیا نیست .. حداقل فکری به حال صفر کردن تعرفه و انحصار بکنین.

?????: ????????

ایرانی: متاسفانه اطلاعات این خبر کاملا اشتباه است و معلوم نیست نویسنده بر چه اساس قیمت گذاری کرده است. به عنوان مثال قیمت همین پرادو 300 میلیونی داخل کشور ما در کشورهای همسایه خودکان حدود 000 30 دلار است که به پول ما حدود 100 میلیون تومان است. ضمنا تعرفه اسما 45 است ولی بصورت رسمی تعرفه خودرو بیش از 120 است تازه سود غیر متعارف وارد کنندگان هم به قیمت فروش افزوده می شود. حمایت بی جای دولت و شما ناآگاهان باعث عقیم ماندن و لوس شدن صنعت خودروسازی شده است.

بی نام: 45 درصد تعرفه واردات خودورو به علاوه 30 درصد دیگه ........ چرا نمیگین اون 30 درصد دیگه بابت چیه؟؟؟؟؟؟؟؟

بی نام: درآمد ایرانیا با اروپایی هارو هم مقایسه می کردید.

م.ش.ر: به نظر من شما نباید قیمت مصرف کننده در اروپا را در نظر بگیرید، باید قیمت نمایندگی و یا اف او بی را در نظر بگیرید. چون مصرف کننده در اروپا مالیات و ... در نظر گرفته شده است به عنوان مثال اگر شما یک محموله 108 مورانو 2016 ، 3300 فول در دوبی بر روی کشتی به قیمت 23000 دلار می توانید خرید کنید.

h : در منطقه ازاد انزلي دوست من يه bmw 328 iخريد 109 ميليون با اين پول من اينجا چي ميتونم بخرم بجز النترا يا ماكسيما و غيره.

بی نام: این قیمت هایی که گفتین همه اش دروغ است

مکانیک : کیفیت آنها بسیار خوب است ها ها ها ها....

بی نام: این هاهاهاهای شما خیلی بهتر از خخخخخ ی بی معنی می باشد .متشکرم

حامد: چرا نمی گی قیمت واقعی دلار زیر هزارتومانه.بنابراین ماشین 9هزار دلاری می شه حدود 9 میلیون.که شما میدی 40میلیون.تازه با چه کیفیتی.شما از چه چیزی سود نمیبرین.چه متن مظلومانه ای نوشتی.دل ادم می سوزه براتون که انقدر شماها ضرر می کنین.اگه بی طرفی نشون بده

بی نام : قیمت واقعی دلار زیر هزار تومنه....؟ این رو الآن از کجا آوردی؟؟؟ اگر اقتصاد خونده ای که واقعا حیف هزینه ای که روی تو شده و اگر اقتصاد نخوندی لطفا در موضوعی که این قدر نسبت بهش بی اطلاعی اظهار نظر نکن...

بی نام: نظر مردم قیمت دلار را تعیین نمی کند. با رشد اقتصادی صفر و نزدیک صفر و افزایش حجم پول با سرعت زیاد، کاملا طبیعی است که قیمت دلار افزایش پیدا کند. دلار هزار تومانی را دیگر باید در تاریخ خواند. مصداق این موضوع را می توان این گونه دید که توان خرید هزار تومان در سال 1389 با چند هزار تومان در سال 1394 معادل است؟ تخمین حدودی در این زمینه این است که هر هزار تومان در سال 1394 به اندازه ی کم تر از 300 تومان در سال 1389 ارزش دارد و این یعنی توان خرید پول ملی حدودا یک سوم شده است و این یعنی قیمت دلار باید سه برابر یا بیشتر بشود که هم اینک شاهد آن هستیم. پس پیشنهاد می کنم از توهم دلار هزار تومانی خارج شوید.

بی نام: این حرفیه که خیلیا دارن میگن و خود من هم که اقتصاد خوندم اعتقاد دارم قیمت واقعی دلار 1000 تومنه ولی چون دلارای ما اکثرا از فروش نفته و یکی از راههای درآمد دولته هرچی قیمتش بالاتر باشه به نفع دولته

Ali: اگر تفاوت سرانه درآمد بر اساس قدرت خرید را با سرانه در آمد بر اساس نرخ ارز مقایسه کنیم به قیمت واقعی دلار که زیر هزار تومان است میرسیم.

بی نام: قیمت واقعی دلار چنده؟ فکر کنم این کامنت رو 3 4 سال دیر چاپ کردی خبر جان

Nima : قيمت واقعى دلار به قيمت امروز 3725 هستش. طبق نرخ بانک جهانى. شک دارى رفتى عربستان ببين ازت چقدر ميخرن

بی نام: خیلی جالبه که در محاسبه ای که انجام می شه، هیچ کس به توانایی خرید ریال و افزایش شدید حجم پول فکر نمی کنه. افزایش حجم پول باعث کاهش ارزش پول ملی می شه و در آن هشت سال کذایی هم حجم پول 8 برابر شده و رشد اقتصادی صفر و نزدیک صفر بوده، پس نتیجتا قیمت دلار باید چند برابر بشه در اون هشت سال. اگر واقعا شما اقتصاد خونده های این مملکتید که وای به حال به حال این مملکت. خبر آن لاین این به من ثابت شده که هر چیزی رو که خوشت بیاد تایید می کنی...واقعا برات متاسفم.

بی نام: به نظر من 75 درصد شما صحیح نیست یه سر به سایت خودرو سازان مثلا هیوندایی بزنید و قیمت ها را با ایران مقایسه کنید.

بی نام: این قیمت هایی که شما اعلام کردید قیمت فروش در اروپاست. برای صادرات مالیات رو ازش کم می کنن به عنوان مثال در آلمان اگر خدور را از کشور خارج کنید یا به عبارتی آنرا صادر کنید 19/5 درصد قیمت آن که مالیات است کسر خواهد شد. مورد بعدی اینکه تقریبا هیجکسی قیمت خودرو را نقدا پرداخت نمی کند و خرید خودرو به شکل قسطی و بدون افزایش قیمت به دلیل قسطی بودن صورت می گیرد.

میثم: به نظر من که کلا چرت نوشته. 30 چرا باید اضافه بشه مگه هزینه حمل چقدر میشه . اگه مالیات باشه که اون خودرو ها هم تو کشور خودشون مالیات بیشتری از ایران می گیرن که شامل قیمتشون میشه

بی نام: مگه هزینه حمل چقدر میشه. یک نمونه کلیشه ای از سیستم تحلیلی ما کارشناسان همه علوم. مگه چقدر میشه جوابه رقم و عددی که اعلام شده نیست. اگه اون عدد غلطه شما عدد درست رو بگو. بگو هزینه حمل چقدره؟ اگر نمیدونی برو حساب کن. اما وقتی نمیدونی چطور چیزی رو رد میکنی ؟ همین جوریه که هزار بار سرمون کلاه میره. بلد نیستیم تو جزییات دقیق باشیم. و راحت میشه با مغلطه سر کارمون گذاشت.

بی نام: خوب گزارش عجیبتون رو خوندیم.یک سوال لوگان اونجا با ال 90 ما یکیه؟؟؟؟انصافا یکیه؟کاری نداره می تونید برید کشور ترکیه و تفاوت لوگان و مگان تولید ما و ترکیه رو ببینید. ضمنا چرا فقط ماشینهای ارزان رو گفتید؟ماشینهای رده بالاتر و البته چینی هندی و کره ای .و ژاپنی رو در نظر نگرفتید؟؟؟؟قیمت سوناتا و مزدا رو در منطقه آزاد و ایران مقایسه کنیم کافیه.

امیر از یزد: شما ماشینای خارجی و ایرانیو از لحاظ قد و قواره مقایسه میکنین؟ اندازه i20 از پراید کوچیکتره پس باید ارزونتر باشه واقعا معیار مقایستون منو کشت.

امیر: نویسنده این مطلب از تعرفه های گمرکی هیچی نمیدونسته و مطلب فوق رو نوشته ،تمامی تعرفه های 45 درصد در کتاب ستا 94 به 40 درصد تغییر کرده مطلب بعدی اینکه ورود ماشین با توجه به اینکه الویت 10 هست با 2 برابر سود بازرگانی امکان پذیر است که تعرفه به 76 درصد می رسدمحض اطلاع نویسنده مطلب بگم که اگه تعرفه گمکی حذف بشود 76 درصد از قیمت فعلی کاسته شدهنکته بعدی اینکه ممکن نویسنده محترم این مطلب 30 درصد هزینه حمل و نقل کالا رو حساب کرده که این هم اشتباه هست و 30 هیچ کالایی بابت حمل و نقل هزینه نمی شود.

بی نام : ظاهرا شما نیز فرق عوارض گمرکی و سود بازرگانی را نمی دانید.

بهزاد: استاد بزرگ شما که زحمت میکشی مقاله مینویسی ,یکم بیشتر زحمت بکش چند تا سایت مطالعه بفرما بعد تشریف فرمایی کن اینا قیمت روز خودروهای باکیفیت و ارزونه تویوتا یاریس ۱۵.۶۷۰ , هوندا فیت بیس ۱۶.۳۱۵ ، کیا ریو ۱۴۷۰۰، فورد فیستا ۱۴۶۹۰،نیسان ورسا ۱۲۸۱۵ دلار حالا بشین حساب کن حتی با تعرفه ببین تندر سوار میشی یا تویوتا فقط راستش رو بگو لطفا

مهدی: عزیزم مقاله به نرخ ماشینای اروپایی اشاره کرده نه ژاپنی و کره ای

رضا: اینم لحاظ کنید که خودروهای صادراتی شرکت های اروپایی به دلیل سیاست دامپینگ اقتصادی با قیمتی پایینتر از کشورهای مبدأ به کشورهای دیگر صادر می شوند

بی نام: خوب نویسنده نگفت کیفیت اون ماشین های ارزون از 206های تولید داخل خیلی بهتره؟؟ دوما نگفت اصلا چرا باید 30درصد گرانتر وارد بشه؟؟ چرا یانقدر مالیات بالا باید باشه؟؟ سوما خودروسازی داخل 30سال هست همین روند رو داره و تغییر هم نخواهد داد پس نباید رقیبی باشه چون آقایون هیچ وقت نمیتونن رقابت کنن پس مصرف کننده داخل همینکه هست باید بسازی.

بی نام: با توجه به کاهش نرخ یورو در حال حاضر خرید از اروپا مقرون به صرفه تر از ژاپن است.

مهدی: دوستان بالاش نوشته کارشناس صنعت خودرو دیگه حرفی ندارم؟؟؟؟؟

بی نام: واقعا با این مقاله از اقتصاد نیوز نامید شدم تحلیلی بود که بسیاری از پارامترهای مهم اقتصادی رو در نظر نمیگیره

خنده: درضمن ایا بعد از سه سال به قیمت خودروها در اروپا اضافه میشه.تو ایران الان پراید میخری 10 میلیون یه دفعه یه حرکت اغتاپوسی همون پراید بعد از سه سال کارکرد میشه 17 میلیون.تو اروپا فرق صفر و کارکرد چقدره خخخ

امیر: این مقاله اشکال زیاد داره. قیمتها با احتساب مالیات داخل کشورهای اروپاییه که در صورت صادرات مالیات ازشون کم میشه. هزینه حمل خیلی خیلی کمتر ازین حرفاست. در زمان خرید خریدار اروپایی هیچ پولی نمیده و یک وام چن ساله با بهره اندک میگیره. خودروهای تولید ایران مث 405 و پرایدخودرو های قرن بیستم هستند.حتی ال90 و 206 و پارس و هم برای قرن بیستم هستند. ضمنا حقوق یک کارگر ساده در همون کشورایی اروپایی چقدره.اینم بگید.3000 یورو بخدا ماهی دو تومن در میارم 1تومنشو میدم اجاره 70 پول پیشم دادم 200 تومن حداقل پول تلفن و آب و برق و گازه و ماهی 200 هم هزینه مترو و تاکسی و اتوبوسمه.صب 7 میرم شب 8 میام خونه مث جسد حالا 1 مقاله هم از شما بخونم حالم خیلی بهتر میشه.

Ali : قیاس مع الفارق: 1 خودش میگه 208 نوه 206 یعنی دو نسل از 206 پیشرفته تر و تازه 206 اونا فرانسوی بوده مثل مال ما قطعاتش بی کبفیت چینی نبوده ارزونترین خودروی اونا دو سه نسل از خودروی ما جلوتره 2 اونجا خدمات پس از فروشش با خودرو های ما قابل مقایسه نیست در ضمن قسطی هم میدن یه کارمند معمولی می تونه بهترین ماشینو با حقوقش بگیره 3 قیمتا صحیح نیست تو همین سایت چند وقت پیش نوشته بودن ماشین جیپ شاسی بلند مدل امروزی قیمتش شبیه 206 ماست با پول 206 میشه اونو خرید 4 حقوق و درامدها قابل مقایسه نیست تو اروپا یه مهندس با تجربه 5 تا 12 هزار دلار حقوق میگیره تو ایران من خودم بیشترین حقوقم دو میلیون بوده.

احد: باسلام علاوه بر همه این موضوعاتی که دوستان گفتند اینم باید در نظر بگیریم که در اروپا گه یک کارگر حقوق 4یا5ماهش راکنار بزاره میتونه یه ماشین باکیفیتی به مراتب بالاتر از ماشین های ایرانی بخره ولی توایران ی کارگر اگه بخواد ارزونترین ماشین داخلی بااین کیفیتهای مزخرف را بخره باید حداقل حقوق 2سال کارکردنش را کنار بزاره تابتونه یه ماشین بخره اینه تفاوت

توحید: در مور مبنای مقایسه قیمت ها با دوستان هم نظر هستم. در مورد اینکه آیا نابودی صنعت خودرو به صلاح است باید بگونم که صنعت خودرو ایران در حال حاضر نیزنابود است. موید این حرف تاثیر تحریم ها بر حجم تولیدات این کارخانه ها است. صنعت خودروی ایران تنها زمانی می تواند به رشد و بالندگی برسد که بتواند با رقبای سر سخت دست و پنجه نرم کند که این امر در حال حاضر امکان پذیر نیست. با توجه به شرایط اقتصادی ایران تولید در ایران به صرفه نمی باشد. همانطور که بسیاری از کشورهای دیگر نیز چنین است و بیشتر آنها بدنبال تولید در کشورهایی با هزینه کمتر هستند. لذا صرف تولید مهم نیست ایجاد دانش مهم است. نکات دیگری هم می توان گفت که فرصت نیست

هادی: نویسنده محترم مثل اینکه شما باورتون شده ایران صنعت خودرو سازی داره؟؟آره نه جونم چیزی که هست صنعت مونتاژ سازی با قطعات بی کیفیت هندی و چینیه در یک فضای انحصاری بدون رقابت..

Ali :تقصیر مردمه که میرن ماشین های ایرانی رو میخرن، اگه همه باهم باشن نرن بخرن مجبورن جمع کنن کارخونه هاشونو، چرا ما باید پرشیا و سمند و پراید بزوربخریم؟

محمد: در عراق تعرفه واردات ندارند و پراید و سمند به وفور در کنار خودروهای خارجی دیده می شوند. قیمت پراید و سمند هم به دلار از ایران گران تر می باشد. قیمت پراید چیزی نزدیک به هشت تا ده هزار دلار است در عراق اما کماکان این خودرو ها توان رقابت دارند با خودروهای اروپایی. ما عاشق خودزنی هستیم.

بی نام: درآمد تعرفه گمرک و عوارض و .. مستقیم به جیب دولت میرود و هیچ گاه از ان صرفنظر نمی کند

بی نام: بنظر میاد نویسنده مقاله محاسباتشو ابدوغ خیاری انجام داده آقای کارشناس اولا قیمت صادرات با قیمت فروش در بازار داخلی اختلاف قابل توجهی داره بدلیل تکس و ...ثانیا شما اگر میخوای مقایسه کنی قیمت خودرویی رو که تو بازار ایران فروخته میشه رو با همون آپشنا ببین اونجا چقده نه اینه اشکودا رو با پراید مقایسه کنی.

بی نام: نویسنده از مدیران صنعت خودروی کشور نیس؟ در کشور چه تولیدی داریم که به خطر بیفته؟ مونتاژ خودروهای بی هویت چینی تولیده؟ بازر پراید به خطر نمیفته پس چرا نگرانید؟

بیسواد: با فرض محال که این آقای به اصطلاح کارشناس درست گفته؛ اما آیا درامد مردم اروپا با میانگین درامد مردم ایران برابره؟ اونجا با حقوق دو ماهشون می تونن ماشین بگیرن آقای کارشناس اقتصادی

بی نام: سوال اول که بعضی ها به آن به درستی اشاره کردند: آیا نرخ برابری دلار و یورو در برابر ریال ایران واقعی هست؟ نکنه بعدی این است که آیا درامد مردم ما به یورو هست که قیمت ها با یورو مقایسه میشود؟ آیا درامد متوسط یک ایرانی2000 یورو یا حدود 8 ملیون تومان در ماه هست ؟ 2000 یورو رقم زیادی در آلمان نیست. یک فارغ التحصیل تازه مهندسی برای شروع این حقوق را دریافت میکند. آقایان کارشناس بی سواد ... قیمت خودروهای با کیفیت در اروپا با توجه به سطح درآمد مردم بسیار ارزان تر و خودروهای لوکس برای حتی قشر متوسط جامعه بسیار قابل دسترس تر هست.

بی نام: خدایی منم به عنوان مصرف کننده دل خوشی از خودروهای داخلی ندارم اما مگه قراره درآمد مردم همه دنیا یکی باشه؟ مثلا قراره درآمد مهندس در ایران و آلمان یکی باشه ؟ پس دیگه همه جای دنیا از افغانستان با درآمد سرانه پایین تا اروپا همه جا رفاه یکی بود که به همین راحتی هم نیست دوست عزیز.... هنوز مونده تا ما از نظر سطح درآمد و رفاه خودمون رو با اونها مقایسه کنیم

بی نام: الان یعنی کیفیت 206 ایران خودرو با 208 فرانسوی یکی هست ؟ایا قیمت تمام شده 208 فول فرانسوی با 206 ایران خودرو یکیه

علی: ""سوال اما اینجاست که این کار و نابود کردن تولید کننده داخلی به این قیمت آیا به مصلحت جامعه است؟ "" دوست عزیز ایا به خطر انداختن و گرفتن جان هزاران ایرانی در سال توسط اتومبیل های غیر استاندارد به مصلحت است ؟؟

بی نام: من حاضرم همون پرايد اروپايي رو 30 ميليون تو ايران بخرم چون كيفيت اون واقعا در حد 30 ميليون هست ولي خودروهاي ايراني بي كيفيت هستند بهتر بود كيفيت رو هم در اين مقايسه در نظر مي گرفتيد.

بی نام:تا اونجا که ما شنیدیم تعرفه حدود 100 درصده.

بی نام: لطفاً انقدر چاخان ماخان پاخان نکنید بخدا مردم همچیو در باره ی صنعت و کیفیت ماشین های داخلی می دونن.

بی نام: من فکر کنم متن بالا رو یه میرزا بنویس نوشته برای دفاع از قوطیهای داخلی که به اشتباه نام خودرو بر آن گذاشته اند. راستی چند گرفتی اینو نوشتی؟

بی نام: از همون خط اول معلوم بود تبلیغاتیه

بی نام: قیمت کیا اپتیما 21500 دلار می باشد که دلاری 3300جساب کنیم میشه نزدیک 71میلیون میشه ماشینی با کیفیت خوب نمیدونم این کارشناس قیمتهاشو از کدوم خودرو سازی ایران گرفته

علیعلی: شما 30 درص وادارت و کم کنید چون سازندگان خودرو 30 درصد خودشون سود نمی کنن و همچنین حدود 20 درصد مالیات فروش در اروپا و همچنین تسهیلات پرداختی به خریدار رو کسر کن قیمت می ره زیر 20 تومن. حساب کتاب که کردی فقط یک طرف ست.

مهرداد: جناب نویسنده بنظر خبر ندارید که قیمتهایی رو که فرمودین بسته به کشور مبدا حد اقل ۲۰ درصد مالیات روی قیمتشان کشیده شده که در زمان صادرات این ۲۰ درصد حذف میشه

اهوازی: چرا قیمت های خودروهای مناطق آزاد با کیفیت بالا از خودروهای داخلی ارزان تر است شما با 30 میلیون یک مزدا3 از مناطق آزاد بخرید

مهندس صادق: آخه آدم با عقل شما که داری قیمتها رو با هم قیاس میکنی بیا دستمزد و شرایط خرید رو هم در اون کشورها با اینجا قیاس کن تا بفهمی خرید خودرو از خرید میز ناهار خوری هم آسونتره در اروپا دوم اینکه نیروی کار در اروپا بسیار گرونه ولی وقتی اینجچا با نیروی کار به این ارزونی تولید میشه علت این قیمتها چیه مردم نباید رو هر خودرو 250 تا 300 درصد سود بدن چون پولش رو همه میدونن کجاها میره.

بی نام:به نظر یک گزارش خبربا اهداف تبلیغاتی از طرف خودرو سازان داخلی برای توجیه قیمت بالای خودرو است.

 سعید: عزیزدل برادرارزش واقعی دلارهزارتومن هستش شمابادلارهزارتومن حساب کنید نه باقیمت مصنوعی سه هزارودویست تومن.

حسن: اكه قيمت دلار به 1200 تومن برکرده,این ماشینا قیمتش به یک سوم تبدیل میشه.کیفیت که بماند.من یک پراید صفر کیلومتر خریدم.بعد از حدودا یکسال هنوز ماشبن درست نشده انقد ایراد داره.با مدرک حرف میزنم.

ساسان:ضمنا قیمت خودرو رو با مالیات نوشته اونا که به ما بفروشن وکلی هم بفروشن کلی از قیمتش کم میشه کارشناس محترم مالیت اونرو کم کن وبرو ببین الفا رومئو اینجا چنده الان قیمتات درست نیست.

بی نام: من که دیگه از دیدن فقط عکس ماشینا خسته شدم با اینکه تقریبا سنی ازم گذشته ولی هنوز یه پرایدم ندارم، نمیدونم من و بقیه چه گناهی کردیم که باید فقط با دیدن یه مشت متن و عکس دلمونو الکی خوش کنیم، این دنیا خیلی جای بی رحمیه.

بی نام: من خودم تو منطقه ازاد انزلی مزدا فول رو خریدم 54 میلیون که تو تهران اتاق قدیمش 130 میلیونه.

بی نام: فقط مسیله مهم تفاوت درامد ایرانی با اروپاییهاست.اگر درامد مردم متناسب با مدرک وتخصصشان جهانی شود همه مشکلآت حل میشود

بهروز: اولا شرایط لیزینگ در اروپا را با ایران که فقط نامی از لیزینگ داره مقایسه کنید. بعد اگر بازار از انحصار صد در صدی این دو عزیز دردانه خودروساز رها بشه، کارخانه اروپایی و ... به نفعش هست در ایران کارخانه بسازه و همینجا تولید کنه و یا به صورت ckd بیاره. حمایت کورکورانه و مغرضانه ای از این دو عزیز دردانه خودروساز کردید.

  محمد قاسمی: نظر من هم مثل اغلب دوستان است.این خبرغلط است.اولا تعرفهای که شما میگویید در اسم اینطور است وگرنه بالای 100درصد قیمت خودرو ها در ایران گرانتر است.دوما خودروهای فوق به صورت تمام اقساط بدون سود ازفیش حقوقی اروپایی ها کم میشود.سوما خدمات پس از فروش واقعی وفوق العاده دارند.چهارما متوسط درآمد اروپایی ها ازما بالاتر است و تعداد ماه که آنها پولش راپس انداز کنند تا این خودرو ها رابخرند بسیار کمتر از ماستمثلا آنها برای خودرو 10هزار دلاری 3 ماه پول پس انداز میکنند ولی درایران برای خرید همین خودرو باید 15تا20ماه پ.ل پس انداز شودپنجما و مهمتر از همه همه دنیا جزء بازار جهانی هستند و قیمت خودرو مثلا هیوندای در همه دنیا یکی است واگر ما هم عضو آن بودیم نمایندگی آنها باهمان قیمت خودرو را به ما هم میدادند.

بهراد : آقا اين مقاله هاي عوام فريبانه رو كي مي نويسه، احتمالا توي كابينه حزب يكتا بتونه وزير اقتصاد بشه.....

بی نام : قیمت در مناطق آزاد بسیار پایین تر است.

بی نام: شما ماشین تولید اروپا را با پراید ایرانی مقایسه میکنید؟ مثلا برای پراید 132 ایرانی قیمت بیست میلیون تومان فاجعه است.

  بی نام: امان از این همه بدبختی ما مشکل ما یکی دو تا نیست هزاران مشکل به دلیل ضعف انصاف و ضعف مدیریتی خدا به ما رحم کند عاقبت ما چی میشه.

  بی نام: ول کن بابا کل اقتصاد ایران رو دلالی می گرده . تعرفه صفر هم بکنن یه بامبول دیگه درمی آرن . تا این ماشین درپیتشون رو به ملت قالب کنن.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    20 1
    تمام آپشنهای ماشینهای منطقه آزاد رو جدا میکنن و چند برابر قیمتش رو دوباره به خریدار میفروشن
  • سینا A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    13 0
    البته که قیمت خودروها بالاست تازه هرکجای دنیا ماشین سال قیل بین 25 تا 40 درصد افت قیمت پیدا می کنه در ایران سراتو مدل2013 آخه 90 میلیون ؟ در ضمن درانجا ماشین را بدون سود یا با سود بسیار پایین لیز می کنند در اینجا سودهای 30درصدی میگیرند تاز ماشین را پیش فروش می کنند. در ضمن خودروسازان دیگر هر سال قالب ها و موتورها و امکانات دالی را عوض می کنند نه ایران خودرو و سایپا که الان 20 سال دارند یک چیز و تولید میکنند اگر واقعا مرد عملند قیمت تمام شده با احتساب بهره وری ، کیفیت و خدمات پس از فروش و پول پیش و سود لیزینگ را حساب کنند با هر سیستمی که حساب کنید گگگگگگگررررررررررررررووووووووووووووووووووننننننه
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    9 9
    سلام.در منطقه ازاد ماکو با ماشینهای پلاک منطقه نمتونیم ازمنطقه خارج بشیم.سالی هم یکبار بیتر مرخصی خروج از منطقه نمیدن. پس همون پژو و پراید بهتره که ازادی هر جا دلت خواست بری. بهتر از اونه که با یه ماشین اخرین مدل زندانی باشی.
  • احسان A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 5
    بله درسته شما بیاید منطقه ی آزاد ارس خواهید دید که اکثر ماشین ها پراید و پزو و سمند هستن یه دفه فک نکنین تو مناطق آزاد همه خودرو ی لوکس سوار میشن این طوری نیست
  • بی نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    5 0
    من اهواز هستم اینجا خیلی پراید و سمند هست هر چند ماشینهای لوکس خارجی هم خیلی زیاد شده... ماشین خارجی معمولا بالای 45 میلیون هست و دست دومهاش هم معمولا با توجه به بالا بودن هزینه تعمیر و نگهداری خیلی زیر قیمت میخرن و برای قشر متوسط همچنان گران هست
  • مهدی IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    11 0
    اینکه برخی دنبال 1000 تومن شدن دلار هستن فقط رویا و خیاله مگه حجم پول و نقدینگی اندازه زمان دلار 1000 تومنه که دلار برگرده به 1000 تومن در همین 1012 سال دقیقا یک صفر جلوی همه قیمتها و اسکناسها اومده اسکناس 1000 تومنی که تا سال 82 درشت ترین پولمون بود الان کاملا پول خرده اگر به همین راحتی بود که میشد دلار ثابت بمونه و فقط پول ما صفر جلوش بیاد یا بهره 20 درصد بگیره که الان ایرانیها از نظر درآمد دلاری ثروتمندترین مردم دنیا بودن
  • عليرضا از كيش A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    10 0
    سلام، عزيزان من با بحثهاي كشداري كه در مورد واقعي نبودن قيمت هاي اعلام شده براي خودروهاي ياد شده در اروپا ماليات كم يا زياد، هزينه حمل و نقل و هزينه هاي ديگر شده كاري ندارم. من توي كيش زندگي ميكنم و اينجا هم با وجود هزينه بالاي پلاك منطقه و خدمات ناچيز كمپاني هاي خارجي؛ تا جايي كه مي دانم؛ حتي يك نفر را نمي شناسم كه خودروي داخلي خريده باشه. باقي همه حرفه و مغلطه. خودروسازهاي داخلي حتي يك دستگاه خودرو هم نتوانسته اند اينجا بفروشند. شخصاً خودروهاي 5 سال كاركرده خارجي اينجا را با بهترين خودروي صفركيلومتر داخلي عوض نميكنم.
  • siavash. DE ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    0 1
    سلام دوستان به نظر من کسی که پلاک منطقه آزاد میخرن باید برن فقط خودروها امریکای نه سوناتا یا آزرا یا سانتافه ارزش نداره اصلان مسخره هس