۰ نفر
۲۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۰

علی زادسر

امام خمینی در طول زندگی خود از 15 خرداد 42 تا پایان زندگی پر برکت خویش که برجستگی های زیادی دارد بارها بر کلمه اسلام تاکید کردند و معتقد بودند که اسلام می تواند زندگی خوبی را برای به مردم به ارمغان بیاورد بنابراین بر تحقق اسلام در تمام ابعاد جامعه پافشاری می کردند.

تاکید امام بر کلمه مردم بسیار مشهود بود زیرا این کلمه، همواره توسط امام بیان می شد و مسئولان کشور را توصیه می کردند که مراقب رفتار و رویکرد خود با مردم باشند زیرا مردم را صاحب اصلی انقلاب می دانست معتقد بودند که نباید بین مردم و انقلاب فاصله ای بوجود بیاید بنابراین حفظ جایگاه مردم برای ایشان بسیار مهم بود.

البته امام به موزات این تاکیدات اصرار داشتند که قوانین اسلامی در جامعه اجرایی شود بنابراین در اجرای این قانون حاضر نبودند اندکی کوتاهی صورت بگیرد و اگر مسئولی در جهت مخالف قوانین اسلامی حرکت می کرد از سوی امام مورد توبیخ قرار می گرفت.

امام در اجرای قانون نیز بسیار سختگیر بودند و معتقد بودند که باید قانون بی کم و کاست اجرایی شود به گونه ای که زمان جنگ نیز حاضر نبودند که نهادهای قانونی فعالیت خود را به حالت تعلیق در آورند یا اینکه بخواهند از کنار اجرای قانون گذر کنند و آن را نادیده بگیرند.

امام معتقد بودند که باید قانون اساسی به صورت کامل و همه جانبه اجرائی شود و در این مورد از افراد هیچ گونه کوتاهی رانمی پذیرفتند چون معتقد بودند که نباید قانون گریزی ونادیده گرفتن نهادهای قانونی مانند مجلس و. . . در کشور نهادینه شود زیرا در آن صورت کشور به پیشرفت نایل نمی شود.

با وجود تمام ویژگی های که در مورد امام بیان شد ضروری است تا افکار و اندیشه های امام محور قرار گیرد و تمام مسئولان نسبت به اجرای آن اهتمام داشته باشند زیرا در فردای قیامت از تک تک ما سوال می شود که در برابر نعمت وجود امام و اندیشه های وی چگونه رفتار کردید و اگر نسبت به آن بی توجهی کرده باشیم مورد بازخواست قرار می گیریم.

نماینده مجلس هفتم

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 43122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =