۰ نفر
۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷

ایسنا نوشت:

گرچه سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکنون اطلاع‌رسانی در رابطه با زمان واریز یارانه تیرماه نداشته ولی واضح است که قرار نیست یارانه این ماه هم به روال زمانبندی گذشته یعنی ساعت 24 امروز بیست دوم ماه جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

حدود سه ماه است که زمان پرداخت یارانه نقدی از روند معمول خود خارج شده و با تاخیر حتی چهار روزه به حساب سرپرستان واریز می شود. این در حالی است که یارانه اردیبهشت‌ماه در روز بیست و چهارم و یارانه خردادماه هم کمی دیرتر و در روز بیست و ششم پرداخت شد.

در حالی یارانه بگیران به دریافت یارانه 45 هزار و 500 تومانی خود در بیست و دوم هر ماه عادت کرده‌اند که سازمان هدفمندی یارانه‌ها از از زمان واریز یارانه تیرماه ابراز بی اطلاعی می‌کند. این در حالی است که بعید نیست زمان واریز یارانه تیرماه نیز تا بیست و ششم این ماه طول بکشد.

یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی برای بیش از 76 میلیون متقاضی هزینه‌ای حدود 3500 میلیارد تومان را در هر ماه برای دولت به همراه دارد. رقمی که در مجموع در سال به بیش از 42 هزار میلیارد تومان رسیده و با توجه به درآمد سالانه حدود 33 هزار میلیاردی ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی، با کسری بالغ بر 9 هزار میلیارد تومانی همراه است.

بر این اساس در شرایطی از اواخر سال گذشته دولت طبق تکلیف بودجه نسبت به غربالگری و حذف یارانه بگیران پردرآمد اقدام کرده که تاکنون با وجود آمارهای متفاوت از 50 تا 400 هزار نفر حذف شده از لیست یارانه بگیران باز هم کمک چندانی به جبران کسری بودجه هدفمندی نکرده است.

در عین حال که بعد از اقدام به حذف یارانه بگیران پردرآمد و اعلام برخی اعتراضات نسبت به این موضوع ، وزارت کار و رفاه اجتماعی به عنوان بانی شناسایی و حذف یارانه بگیران با راه اندازی سامانه yaraneh10.ir از پنجم خردادماه فرصت را برای دریافت شکایات حذف شدگان ایجاد کرد. این در حالی است که سامانه بسته نخواهد شد و افراد از هر زمانی که یارانه نقدی‌شان قطع شد تا دو ماه بعد از آن فرصت دارند اعتراض خود را نسبت به این موضوع و اطلاع از علت حذف ثبت کنند.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • atefeh IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    93 3
    خوب حق دارن اخه اینجوری که دارن پیش میرن خیلی راحت میتونن یک ماه رو بزنن زیرش واب از ابم تکون نخوره
  • مهدی A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    54 3
    کار که به جماعت مانابینایان نمیدن میخوان یارانه هم ندند؟ خیلی عجبه
    • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
      35 5
      ماشالا خوب فعالانه خبرها رو دنبال میکنی و کامنت میذاریدمت گرم آقای نابینا
    • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
      20 3
      من موندم ایشون چه جوری تایپ می کنند....... آقا دمت گرم
  • مرتضي A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    39 1
    قرار بود جواب اعتراض به حذف يارانه ها حداكثر 15 روزه اعلام بشه ولي الان 50 روز گذشته و هنوز هيچ خبري نيست.اين نشون ميده كه مسئولين براي حرف خودشون هم احترام قائل نيستن و فقط دروغ مي گويند.و قرار نيست وقتي يارانه اي حذف شد اونهم به اشتباه دوباره برگرده.مردم رو سركار نگذاريد لطفا.
  • مهدي زماني ازدرگز RO ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    33 1
    والامردم هرروزميان پشت اين دستگاه خودپردازودست خالي برميگردن،توروخدايه كم به فكرباشين نميدونين بي پولي چه دردي
  • محمدرضا بساطی A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    20 6
    سلام 15ماه است یارانه فرزندم قطع شده است به علت عدم ثبت نام پارسال لطفا بگید سایت یارانه ها برای ثبت نام کی باز میشود.............
  • ramin.seyedi IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    34 5
    احتمالا مثل سهمیه بنزین که یک کم دیر شد و هر کی انداخت گردن اون یکی و آخر سر هم کلا قطع شد اینجا هم دولت می خواد قطع کنه ولی خجالت میکشه... بابا ما عادت کردیم....الان که 45500 تقریبا 78 تومن سه سال پیش ارزش داره... اونوهم قطع کنند هیچ توفیری به حال ملت نداره... جالبه دولت همه چی و گرون کرده حتی خدمات پزشکی رو بعد به ملت میگه نه شما گرون نکنید خواهشا چاپ کن
  • حساس RO ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    35 2
    ابن یارانه شد استرس برای مردم ،کم استرس گرفتاری داشتیم حالا این هم اومد رویش؟خدایا ..،،،،،،،،،،،
  • مهدی A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    17 6
    این تاخیر نتیجه بررسی نکردن همه ابعاد برای شروع یک کار اقتصادی است که دولت قدیمی کرده . خشت اول که بود کج تا سریا می رود دیوار کج . اخرشم قطع میشه
  • بی نام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    فلسفه یارانه ابتدا افزایش قیمت حاملهای انرژی و حذف یارانه این حاملها بوده است و تفاوت این افزایش بین افراد تقسیم شود که هر کس مصرف بهینه تری داشت بقیه پول حاصل میتواند صرف امور دیگر کنند. فلسفه آن این نبود که به افراد فقیر کمک کند ولی افرادی که بیشتر دارند کمک نشود ارگانهای مثل کمیته امداد بهزیستی باید پا پیش بگذارند. نمیشود بعضی افراد یارانه نگیرند و هم جور گران شدن حاملهای انرژی و بالا رفتن دلار را بپردازند.